Ekonomiskās krīzes un politiskās mazspējas nestie panākumi kompānijai Labdruka sagādājusi arī raizes ar konkurentiem. Tie saviem klientiem piedāvā teju identisku produktu ar finanšu ministra nu jau folklorizējušos frāzi nothing special.
Ekonomiskās krīzes un politiskās mazspējas nestie panākumi kompānijai Labdruka sagādājusi arī raizes ar konkurentiem. Tie saviem klientiem piedāvā teju identisku produktu ar finanšu ministra nu jau folklorizējušos frāzi nothing special.
Db.lv jau rakstīja (12.12.2008.), ka finanšu ministrs Atis Slakteris pēc intervijas finanšu telekanālam Bloomberg Television kļuvis par pieprasītu tēlu T-kreklu apdrukā ar spārnoto citātu Nothing special un citām frāzēm.
Kreklu ar A. Slaktera attēlu un viņa citātu pirmie tirgū esot palaiduši SIA Labdruka īpašnieki, kuriem pieder interneta portāls uzvelckreklu.lv. Taču šonedēļ teju identisku risinājumu saviem klientiem savā interneta portālā tart.lv piedāvā SIA TART.
SIA Labdruka tehniskais direktors Reinis Birznieks pastāstīja, ka uzņēmums pamanījis plaģiātu un šodien radušos problēmu mēģinās risināt sarunās ar SIA TART īpašniekiem.
Uzņēmējs atzina, ka autortiesības vai dizainparauga aizsargājošas tiesības uz finanšu ministra citātu nav iespējams attiecināt, taču konkurenti izmantojuši tādu pašu teksta izvietojuma risinājumu un ministra ģīmetnes attēlošanu ielu kultūras iecienītajā stencila stilā.
«Līdzīgus gadījumus, kad tiek kopēti mūsu dizaini, novērojām jau iepriekš. Zināmā mērā tas priecē, ka konkurenti novēro mūs, taču mēs šajos dizainos esam ieguldījuši savu darbu, bet viņi tos vienkārši nokopē,» teica uzņēmējs.
Uzņēmuma portālā redzams, ka T-kreklu apdrukas dizainu iesūtījis kāds vidusskolnieks, kas aizraujas ar datorgrafiku. R. Birznieks gan pieļauj, ka šī atruna portālā ievietota tikai maskēšanās nolūkā, lai grūtāk būtu pierādīt apzinātu plaģiātismu.
Savukārt SIA TART valdes loceklis Jurijs Prohorovs kategoriski noraida jebkādas aizdomas par negodīgu konkurenci. «Ja viņi [SIA Labdruka] var pierādīt, ka pirmie izstrādājuši šo dizainu, tad mēs to izņemsim no sava portāla. Mēs esam par mierīgu situācijas atrisināšanu,» teica J. Prohorovs.
Viņš pastāstīja, ka tart.lv specifika ir tāda, ka jebkurš interesents uzņēmuma portālā var ielādēt paša izstrādātu dizainu un gadījumā, ja tas tiek uzdrukāts uz krekla, vai kāda cita izstrādājuma un pārdots, saņemt atlīdzību.
Tomēr šīs sistēmas mīnuss ir tāds, ka uzņēmuma darbiniekiem nav iespēju noskaidrot vai iesūtītais dizainparaugs ir autentisks jeb kopēts no kāda cita. Uzņēmējs arī norādīja, ka SIA Labdruka pārstāvji ar viņu līdz pat pēcpusdienai nebija sazinājušies vai kā citādi likuši manīt, ka ieinteresēti domstarpību atrisināšanā.