Līdz šim pārdoti vairāk nekā 150 stāju koriģējoši T krekli, bet "Correcty" līdzdibinātāja Natālija Jermolajeva ir pārliecināta, ka to potenciāls ir daudz lielāks.
Tirdzniecībā produkts ir kopš jūnija, bet ārkārtas situācijas laikā cilvēki nevēlējās iet uz veikaliem. Rudenī uzņēmums sāka nodarboties arī tiešo tirdzniecību tirdziņos, jo šis ir produkts, ko cilvēki pirms pirkšanas vēlas uzmērīt un saprast, kā tas "uzvedas".
"Produkts ir sarežģīts un nav lēts. Te parādās psiholoģiskais moments – maksāt 80 eiro par kreklu cilvēkiem nereti šķiet pārāk dārgi," teic N. Jermolajeva. Tāpēc ir svarīgi izvēlēties pareizos atslēgas vārdus, lai paskaidrotu cilvēkiem, ka tas nav parasts T krekls.
Šobrīd krekli ir melnā un baltā krāsā, ar laiku iecerēts paplašināt krāsu piedāvājumu. N. Jermolajeva plāno paplašināt darbību un tirgot kreklus ne vien Latvijā, bet arī ārzemēs. Sākumā to paredzēts tirgot augstu attīstītās angliski runājošās valstīs un pēcāk skatīties citu tirgu virzienā. Viņai ir padomā vēl citi produkti, kas palīdzētu risināt stājas ir locītavu kustību problēmas.
"Esam sapratuši, kādi ir pieprasītākie izmēri, kāds ir "vidējais latvietis" ar stājas problēmām, kurš grib iegādāties šo kreklu. Pirmajā partijā nebija XS izmēra, bet esam secinājuši, ka ir diezgan liela daļa, kuriem būtu nepieciešams tieši šis izmērs. Izskatās, ka lielai daļai smalkas miesasbūves cilvēku stāja ir aktuāla problēma. Lai gan tipiski mūsu reģionā cilvēki nēsā M un L izmēra apģērbu, šobrīd populārākais izmērs ir S," teic N. Jermolajeva.
Uzņēmums ir reģistrējis dizainparaugu katrai detaļai un savienojumam. "Lai pasargātu ideju, vajadzīgs aizsargāt intelektuālo īpašumu. Jā, ja vēlas, šādu kreklu var uzšūt mājās, bet rūpnieciskos apjomos tas ir sarežģīti un ne katrs uzņēmums to vēlētos darīt, jo ir daudz roku darba, jo īpaši griešanai," teic N. Jermolajeva, piebilstot, ka nav bijis viegli atrast ražotāju, kas būtu gatavs ražot šāda veida produktu.
N. Jermolajeva atzīst, ka produkts ir dārgs – ap 80 eiro, bet krietni lētāks nekā konkurējošie produkti – stāju koriģējošos T krekli, kas pēc izskata varbūt ir līdzīgi, bet darbojas pēc cita principa, piemēram, kompresijas. "Correcty" T krekli atšķiras ar to, ka audums ir apstrādāts tā, lai samazinātu tā elastību plecu zonā. Plecos un muguras daļā ir samazināta auduma elastība, kā rezultātā krekls ir ērts, kad mugura ir taisna, bet, kad pleci tiek noliekti uz priekšu, cilvēks sajūt samazinātu elastību un uzreiz dabiski iztaisno muguru. "Sanāk tāda kā pasīvā vingrošana. Par to ir atzinīgi izteikušies arī mediķi, jo ir svarīgi, ka produkts nefiksē plecus, bet tā vietā cilvēks pats tos taisno, tādā veidā veidojas ieradums un tiek stiprināti muskuļi," apgalvo N. Jermolajeva.
N. Jermolajeva uzsver, ka krekls domāts tikai pieaugušajiem. Lai arī bērni mūsdienās strauji aug un reizēm nēsā jau pieaugušo apģērbu, viņu skelets turpina augt un vēl nav tiktāl attīstījies, lai šāds produkts būtu piemērots. Tāpat viņa norāda, ka šis krekls nav brīnumlīdzeklis – cilvēkiem ar smagām diagnozēm daudz piemērotāka ir ārstēšanās ārsta uzraudzībā.
Biznesu N. Jermolajeva sāka ar krekliņu zīmolu "Owa". Lai iegūtu vairāk zināšanas par modes biznesu, viņa sāka studēt materiālu tehnoloģijas un dizainu Rīgas Tehniskās universitātes Materiālzinātnes un lietišķās ķīmijas fakultātes Dizaina tehnoloģiju institūtā. Viņa pati pārstāv grupu, kurā ietilpst cilvēki ar invaliditāti, un, paralēli studijām viņa turpināja risināt savas veselības problēmas. N. Jermolajeva bija nopirkusi stāju koriģējošu T kreklu, bet nejauši izmazgāja to veļasmašīnā, kas to neatgriezeniski sabojāja. Ar parastu krekliņu viņa aizgāja pie sava ārsta un sāka domāt, kā to varētu uzlabot. Vizītē ārsts norādīja, kurās vietās būtu labi samazināt elastību. No sākuma bija doma eksperimentēt ar vīlēm un mainīt diega pretestību, bet tas īsti nestrādāja.
Uzņēmēja ir piedalījusies dažādos konkursos – "Ideju kauss", "Atspēriens" u.c. Viņa ir piedalījusies arī RTU "IdeaLAB" pirmsinkubācijas programmā. "IdeaLAB palīdzēja veikt patentmeklējumu, lai saprastu, kuras zinātniskās metodes ir aizsargātas un kuros virzienos mums rokas ir brīvas. Mūs atbalsta arī vienotais Latvijas Universitātes un Rīgas Tehniskās universitātes inkubators," saka N. Jermolajeva. Līdz šim projektā ir investēti vairāk nekā 50 tūkstoši eiro.
Uzņēmums ir piedalījies Komercializācijas reaktora akselerācijas programmu, kurā uzņēmumā fonds investē līdz 50 tūkstošiem eiro. "Correcty" uzvarēja sociālās uzņēmējdarbības ideju un projektu konkursā "Tam labam būs augt". Pērn uzņēmums ieguva sociālā uzņēmuma statusu un šobrīd izskatīšanā ir "Correcty" pieteikums sociālās uzņēmējdarbības grantam 50 tūkstošu eiro apmērā.
SIA "Print Art" dibināts 2018. gadā. Tā īpašnieces ir Natālija Jermolajeva un Jekaterina Romanova. Šobrīd komandā ir trīs darbinieki. Uzņēmums darbu pie sava produkta sāka pirms diviem gadiem.