Korporatīvajā vidē dāvanas ar Latvijas simtgades simboliku vismaz pagaidām nav guvušas plašu atsaucību.
Valsts simtgades akcentēšana biznesa vidē nav aktuāla tendence, un uzņēmumi tāpat kā iepriekš saviem sadarbības partneriem pasniedz veltes, kas vai nu izceļ to darbības jomu, vērtības, vai kādu svarīgu notikumu, piemēram, kompānijas jubileju, novērojušas DB aptaujāto sabiedrisko attiecību aģentūru pārstāves, kuras nereti palīdz saviem klientiem neapjukt plašajā korporatīvo dāvanu klāstā.
Latvijas simtgades birojā līdz šim gatavību savus ražotos produktus papildināt ar valsts simtgades simboliku, aizpildot speciālu anketu, izrādījuši teju 600 uzņēmumi. Daudzi no tiem ražo suvenīrus un veltes, kas varētu kalpot arī kā korporatīvās dāvanas. Plašajā sarakstā atrodamas grāmatas, dažādi ādas izstrādājumi, tekstilizstrādājumi, adījumi, šalles ar Lielvārdes jostas rakstiem, sveces, atmiņu spēle, medus, dažādi saldumi, kā arī porcelāna medaļas un krūzītes, organiskā stikla suvenīri u.c. Svinību ietvars veidots atvērts sabiedrības un uzņēmēju iesaistei, tāpēc simtgades piederības zīme uzņēmējiem pieejama bez maksas. DB jau iepriekš ziņoja, ka, ievērojot vizuālās vadlīnijas piederības zīmes lietošanai, uzņēmējiem ir iespēja valsts jubilejā veidot jaunus produktus un pakalpojumus, pilnveidot mārketinga instrumentus gan pašu mājās, gan starptautiski. Latvijas valsts simtgades piederības zīmi veido uzraksts Latvija, valsts karogs un skaitlis 100 ar integrētu bezgalības simbolu kā nepārtrauktu jaunradīšanas ciklu. Grafiskās zīmes pamatā ir fonts Cīrulis, kas aizgūts no pagājušā gadsimta sākuma lietišķās mākslas meistara Anša Cīruļa darbiem.
Sabiedrisko attiecību aģentūras Repute dibinātāja Iveta Dzērve novērojusi, ka šogad uzņēmumi, plānojot korporatīvās dāvanas, tomēr akcentē arī valsts simtgades tematiku. Taču šī nav ļoti izteikta tendence, dāvanas izvēle tieši ir atkarīga no tās mērķa, uzņēmuma darbības virziena. Viņasprāt, plānojot biznesa dāvanas, ir būtiski, lai tās būtu oriģinālas un reāli izmantojamas, nepārspīlējot ar dāvinātāja uzņēmuma zīmola atribūtiku. «Līdzīgi kā Ziemassvētkos, kad ar smaidu dāvanā saņemam jau desmito svecīti, arī biznesa vidē ir jādomā, kā klients to varēs izmantot un vai tā nebūs jau «desmitā svecīte». Man šķiet, ka dāvana ar valsts simtgades simboliku piemērotākā būtu, tieši sveicot savus klientus valsts svētkos. Tad es šai dāvinājumā saskatu pievienoto vērtību. Un, protams, tai jābūt oriģinālai, jo jāņem vērā, ka, pasniedzot lētu masveida ražojumu ar savu logotipu, mēs savā ziņā samazinām arī sava zīmola vērtību. Tāpēc mūsu aģentūrai tuvāki ir tie risinājumi, kur varam izpausties gan radoši, gan arī padomāt par dāvanas lietderību,» teic I. Dzērve.
Visu rakstu Simbolika paliek ēnā lasiet otrdienas, 11.septembra laikrakstā Dienas Bizness!