Lai arī tiesa aizliedza slēgt līgumus ar vairākām autobusu kompānijām, pasažieru pārvadājumu veikšanai skandalozajā pasažieru pārvadājumu konkursā, tomēr caur apakšlīgumiem šis lēmums esot apiets.
To savā publiskajā paziņojumā pavēstījuši vairāki reģionālie pārvadātāji. SIA Blagovest Tur, a/s Nordeka, a/s Rīgas taksometru parks, SIA Norma-A ir firmas, ar kurām Administratīvā rajona tiesa aizliedza slēgt pārvadājumu līgumus maršrutu tīkla daļā Centrs1 skandalozajā pasažieru pārvadājumu konkursā. Savukārt Autotransporta direkcija uzskata, ka viss noticis likuma ietvaros.
Autotransporta direkcija ar uzviju caur Liepājas un Jelgavas autobusu parku līgumiem esot nodrošinājuši, ka Satiksmes ministrijas uzlikto pienākumu vajadzīgā apjomā pildot «vajadzīgie cilvēki». Pārvadātāji norāda, ka šobrīd ar a/s Liepājas autobusu parku noslēgto pasažieru pārvadājumu tīkla daļu pilda – 54.9 % SIA Blagovest Tur, 21.5 % a/s Nordeka,5.6 % SIA Norma-A, 18 % a/s Liepājas autobusu parks. Ar SIA Jelgavas autobusu parks noslēgto pasažieru pārvadājumu tīkla daļu 100 % pilda a/s Rīgas taksometru parks.
Savukārt reģionālās kompānijas, kas iepriekš apkalpoja šos maršrutus, bet tiesā apstrīdētā konkursa rezultātā tos zaudēja, uzsver, ka lauku pārvadātāji SIA AIPS, SIA Aizkraukles ATU, SIA Ogres autobuss, SIA Tukuma auto, SIA Autopārvadājumu firmu Jūrmala SV ir spiesti atlaist darbiniekus un «nolikt pie žoga desmitiem autobusu». «Faktiski situācija ievērojami pasliktinājusies pasažieru apkalpošanā, tas redzams no pasažieru sūdzībām, komentāriem internētā, presē,» uzsver pārvadātāji.
Autotransporta direkcijas vadītājs Andris Lubāns, reaģējot uz šo paziņojumu, Db norādīja, ka līgumu slēgšana par pārvadājumiem maršrutu tīkla daļā Centrs 1 ar Liepājas AP un Jelgavas AP notika atbilstoši Sabiedriskā transporta pakalpojumu likuma normām, apakšuzņēmēju izvēle bija abu autobusu parku brīva izvēle, kuru ir akceptējusi arī Autotransporta direkcija. «Koncesijas konkursa rezultātu tendencioza interpretācija, ko sniedz lauku pārvadātāji laikā, kamēr turpinās tiesas procesi, ir lielākajā mērā nekorekta, jo īpaši no tiesvedībā iesaistīto personu puses,» viņš uzsver.
A. Lubāns atzīst, ka Autotransporta direkcija janvāra mēnesī ir konstatējusi līguma nosacījumu pārkāpumus (nesaskaņota reisu neizpilde, kvalitātes prasību neievērošana), tajā skaitā - arī maršrutu tīkla daļās Austrumi un Centrs – 1. Pieprasītie paskaidrojumi no pārvadātājiem ir saņemti, un pēc neatbilstību analīzes Autotransporta direkcija pieņems attiecīgus lēmumus.