Stereotipu par labāko darba devēju sabiedrībā veido dažādas iedzīvotāju aptaujas, taču parasti iekārojamāki uzņēmumi jau pieder vietējā mēroga uzņēmējdarbības elitei , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Interneta personāla atlases uzņēmuma CV – Online Latvia veiktajā aptaujā TOP darba devējs 2014 šogad pirmo reizi tika noteikti labākie darba devēji arī reģionos, radot jaunas izpētes dimensijas. Kurzemē 1. vietu reputācijas topā ieņem SIA Ventspils nafta termināls, Zemgalē – a/s Dobeles dzirnavnieks, Vidzemē – a/s Cēsu alus, bet Latgales populārākais darba devējs ir a/s Latvijas maiznieks.
Iekārotākie darba devēji reģionos ir lielie uzņēmumi, kuriem ir atpazīstams zīmols un kuri ar savām aktivitātēm ir spējuši radīt sapņa darbavietas tēlu darba tirgū. 20% respondentu ir balsojuši par esošo darba devēju, bet 10% par iekārojamāko darba devēju ir nosaukuši savu bijušo darbavietu, kas liecina, ka vērā ņemamas ir uzņēmumu veiktās aktivitātes darbā ar personālu. Uzņēmumu pārstāvji neslēpj, ka ne tikai personāla vadībā, bet arī iekšējās un ārējās komunikācijās ir ieguldīts pamatīgs darbs, mērķtiecīgi veidojot publisko tēlu, kas ir licis pamatus sapņu darbavietas statusam.
Komunikāciju filosofija
A/s Latvijas maiznieks strādā 250 darbinieki un ne tikai no Daugavpils, bet arī Kurzemes, Vidzemes un Rīgas. Tas izmanto dažādas mārketinga un reklāmas aktivitātes publiskā tēla un reputācijas veidošanā, taču ar to vien ir par maz, stāsta a/s Latvijas maiznieks Pārdošanas un mārketinga vadītājs Artūrs Ilziņš. Šādas aktivitātes noteikti palīdz, bet tās nevar būt galvenais uzņēmuma virzītājspēks.
«Šādu novērtējumu nevar iegūt, ja māja no ārpuses ir skaista, bet iekšā ir nolaists komunālais dzīvoklis,» atzīst A. Ilziņš.
Visu rakstu Sapņu darbavietas formula lasiet 25. februāra laikrakstā Dienas Bizness.