Neatraduši veikalos savām vēlmēm atbilstošu somu dizaineri Ilona Bleiere un Juris Matuzelis nolēmj tādu radīt paši, tā aizsākot zīmola FeltinLove attīstību, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Man pašai gribējās lielu, vienkāršu somu, lai varu salikt tajā visu, kas ikdienā nepieciešams. Pārsvarā somas, kas ir pieejamas veikalos, ir pārsātinātas ar nevajadzīgām, mazām detaļām, jo viens ražotājs vēlas pārspēt otru. Man gribējās kaut ko lakonisku, stabilu, no labas kvalitātes materiāla. Veikalos nevarēju atrast tādu somu un nolēmām uzšūt paši. Tā nonācām pie filca,» stāsta Ilona. Pirmā soma tapa no parastā filca, kas pieejams tepat, lai saprastu, kā soma «uzvedīsies». Juris teic, ka bija skaidrs, ka kaut kas ar šo filcu nav kārtībā – it kā tas ir filcs, tomēr viņam radās asociācijas ar plastmasu, kartonu. «Tāpēc meklējam īsto, dabisko filcu, jo no bērnības atceros, kādi bija filca izstrādājumi, ka tie bija savādāki, atšķirīgi,» saka Juris.
Visu paši
Juris vairāk atbild par somas radīšanas tehnisko pusi, bet Ilona – par tās izskatu. Ja Juris piedāvā kādu kabatu, Ilona kā mērķauditorijas pārstāve izspriež, vai tā būs ērta, vai nevajag kaut ko pamainīt. «Pilnīgi visu darām paši. Materiālu paši netaisām, bet visu pārējo gan,» skaidro Juris. Ilona norāda, ka izstrādājuma gala cena nav zema, un tas arī ir viens no iemesliem, kāpēc visu viņi dara paši. Iespējams, ja kādudien komandai pievienosies šuvēja, pirmo mēnesi nāksies stāvēt blakus un skatīties, vai viss tiek darīts pareizi, jo viņi vēlas saglabāt kvalitāti. «Iedodot kādam citam šūt, nevarēsi visu līdz galam izkontrolēt. Tad jābūt ļoti noslīpētai sistēmai, ka katrs cilvēks, kas iesaistīts procesā, izdara savu darbu par 100%,» teic Juris. Ikdienā Ilona un Juris ir dizaineri, bet FeltinLove viņiem ir brīvā laika projekts. Vaicāti, vai ar laiku šis varētu kļūt par pamatdarbu, Ilona atzīst, ka tāda mērķa nav. «Izbaudām radīšanas procesu un atgriezenisko saiti, komplimentus. Tas baro dvēseli. Kas būs tālāk – nezinām,» viņa neslēpj. Juris piebilst, ka, pēc garas darba dienas atnākot mājās un pievēršoties somas šūšanai, viņš «atslēdzas» un izbauda procesu. Viņš pieļauj, - ja būtu jāsašuj 50 somas, tas droši vien prieku vairs neradītu. «Mērķis nebija pelnīt naudu, un tāpēc radījām produktu, bet mērķis bija izgatavot produktu, kas pašiem patīk,» uzsver Ilona.
Visu rakstu Somas sev un citiem lasiet 20. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.