Ej pa ielu, redzi kādas filmas vides reklāmu, noskenē to ar savu viedtelefonu un noskaties reklāmas klipiņu, noskaidro nākamos seansus, biļetes cenu un izlem, vai vēlies filmu redzēt.
To kā piemēru papildinātajai realitātei min Ainārs Kļaviņš, mobilās lietotnes Overly un SIA Overly līdzdibinātājs. Viņš min vēl vienu piemēru – ja cilvēks vēlas nopirkt jaunu dīvānu, bet nezina, vai tas piestāvēs dzīvokļa interjeram, tad, izmantojot papildināto realitāti un mobilo telefonu, iespējams aplūkot, kā šī mēbele izskatīsies dzīvoklī. Šo rīku var izmantot arī citās jomās, piemēram, Audi ir izstrādājis papildinātās realitātes mobilo lietotni, ko izmantot, ja autovadītājs nesaprot, ko nozīmē viena vai otra poga auto salonā. Šādā gadījumā, izmantojot minēto aplikāciju, tiek noskenēts auto panelis un aplikācija pasaka priekšā, kas tā ir par pogu un ko ar to iesākt. Ir iespējams mašīnu pat «izjaukt», jo aplikācija spēs atpazīt objektus, parādīs priekšā, ar kurām detaļām jāsāk jaukšanas process un kādi instrumenti jāizmanto.
«Papildinātai realitātei ir pavisam praktisks lietojums,» saka Ainārs. Overly ir sācis ar pašu privāto kapitālu. Ar laiku uzņēmums piesaistījis Altum finansējumu, tikko ieguvis Swedbank un Rīgas domes grantu konkursa Atspēriens finansējumu, kā arī piedalījies Nordea biznesa skolā.
«Papildinātā realitāte ir tehnoloģija, kas spēj atpazīt jebkuru fizisku objektu, piemēram, attēlu žurnālā un uzlikt tam pa virsu digitālu saturu. Mēs paši neesam izgudrojuši papildinātās realitātes tehnoloģiju, pasaulē tā jau tiek lietota, taču, izmantojot šo tehnoloģiju, esam izveidojuši mobilās lietotnes platformu, kas padara to pieejamāku uzņēmumiem un privātpersonām. Platforma ļaus uzņēmumiem ietaupīt līdzekļus uz jaunas aplikācijas izstrādes rēķina un par mazākām izmaksām izmantot šo tehnoloģiju,» raksturo Ainārs. Papildus maksai par Overly pakalpojumu klientam jārēķinās arī ar videoklipa vai cita interaktīva materiāla sagatavošanas izmaksām. «Taču tās ir izmaksas, ar ko jārēķinās jebkurā reklāmas kampaņā, turklāt vairumam lielo reklāmdevēju tas viss jau gatavs, tikai nedaudz jāpielāgo šim formātam,» viņš teic.
Visu rakstu Meklējot jaunas emocijas un informāciju lasiet trešdienas, 3. decembra, laikrakstā Dienas Bizness (16. lpp.)!