Ik gadu tiek investētas ievērojamas naudas summas, lai pircējiem piedāvātu jaunus produktus, taču tikai puse no produktiem «izdzīvo» ilgtermiņā, pastāstīja Heino Lapiņš, zīmola Rīgas Miesnieks produkcijas ražotāja HKScan Latvia pārdošanas direktors.
Uzņēmums seko līdzi savu klientu vēlmēm - tiek veiktas aptaujas un ņemti vērā dažādi statistikas dati. Arī pagājušajā gadā tika izveidoti vairāki jauni produkti, tostarp, vairāki Izlases sērijas produkti, kuros bija samazināts daudzums E vielu un samazināts tauku saturs, kas padarīja šos produktus veselīgākus. Izpēte liecinājusi, ka Izlases sērijas produktus patērētāji pieprasa, taču realitātē pierādījies pretējais.
«Šī produktu līnija dienasgaismu vairs neredzēs, lai gan tā pastāvēja vien dažus mēnešus. Izlases produkciju veidojām pēc rūpīgām patēriņa izpētēm, tomēr pircēji izvēlējās pirkt ierastos produktus - viens ir tas, ko saka, otrs - tas, ko dara. Tirgus ir ļoti nežēlīgs. Jauno produktu dzīves cikls var būt ļoti īss, aptuveni 6 līdz 12 mēneši. Ja konkrētā produkcija tirgū «neiet», tad tā tiek nomainīta. Taču jebkurā biznesā ir nepieciešams uzņemties risku un eksperimentēt,» komentē H. Lapiņš.
H. Lapiņš atzīst, ka jaunu produktu izveide ir ilgs un sarežģīts process. Šis process var ilgt pat vairākus gadus.
Uzņēmums investējis ievērojamu naudas summu (precīzs apjoms netiek atklāts) gan Izlases sērijas produktu mārketinga aktivitātēs, gan ražošanas uzsākšanā. Saskaņā ar ražotāja sniegto informāciju jaunajos produktos bija sekojoši uzlabojumi – liesāka gaļa, dabīgas garšvielas un aromatizētāji, samazināts sāls daudzums, vārītajās desās un cīsiņos parastais sāls tika aizstāts ar jūras sāli.
Izlases sērijā bija četri produktu veidi - Izlase vārītā doktordesa (sastāvā bija 75% cūkgaļa, tika piedāvāta divos dažādos iepakojumos, kā arī sagrieztā veidā, parastā galda sāls vietā tika izmantots jūras sāls), Izlase gaļas bumbiņas (sastāvā bija 53% cūkgaļas un 12% liellopu gaļas), Izlase servelāde (sastāvā bija 80% cūkgaļa, kūpināta īstos alkšņa dūmos) un Izlase cīsiņi (sastāvā bija 75% cūkgaļa, parastā galda sāls vietā tika izmantots jūras sāls).
Vienlaikus H. Lapiņš uzsver, ka «par E vielām tiek izplatīts ļoti daudz mītu, piemēram, par E621, kas Latvijā ir kā «bubulis»».
«Pēc dažādiem pētījumiem ir apstiprinājies, ka Latvijas iedzīvotāji vidēji dzīvo līdz 73, 74 gadu vecumam, bet, ja mēs paskatīsimies uz Āziju, tad tur cilvēki vidēji dzīvo ilgāk – līdz 80 gadiem un vairāk. Āzijā šo «ļoti bīstamo» vielu E621 gada laikā viens cilvēks patērē aptuveni deviņus kilogramus, un viņi dzīvo ilgāk. Šīs E vielas ir jebkurā vielā, jebkurā garšvielā, mērcē,» komentē H. Lapiņš.
E vielas nepieciešams pievienot arī derīguma termiņa dēļ. «Ja mēs ražotu produktus bez E vielām, tad desas derīguma termiņš būtu trīs līdz četras dienas. E vielu lieta ir stipri pārspīlēta. Mēs kā uzņēmums godīgi tās norādām. Pelmeņos, piemēram, mums vispār nav E vielu. Savukārt, Ekstra doktordesu saražot bez E vielām nav iespējams,» skaidro H. Lapiņš.