Citas ziņas

Rīgas Kinostudijā uzņem filmu par Titānika bojāeju

Dienas Bizness,01.11.2010

Jaunākais izdevums

Rīgas Kinostudijā uzsākta dokumentālās filmas par leģendārā Titānika bojāeju filmēšana, informēja Rīgas Kinostudijas pārstāve Ieva Kustova. Tā ilgs visu šo nedēļu, un filmēšanas vajadzībām kinostudijā speciāli izbūvēts baseins, kurā tiks filmētas Atlantijas okeānā notiekošā ainas.

Filma ir Lielbritānijas, Kanādas un Latvijas kopražojums, un tās darba nosaukums – Inside the Titanic / Titānikā. Tajā tiek inscenēti 1912. gada notikumi, kad pasaulē lielākais pasažieru tvaikonis, kurš bija devies savā pirmajā reisā, sadūrās ar aisbergu un nogrima.

Lai arī par leģendārā kuģa bojāeju jau radītas vairākas filmas, Inside the Titanic autori cer atveidot dokumentāli iespējami precīzu notikumu gaitu, bez liekiem izskaistinājumiem un nesaistītām sižeta līnijām ļaujot skatītājiem izsekot traģiskajam notikumam, norādīja I.Kustova. 90 minūšu garās filmas producenti ir Dangerous Films Ltd. (Lielbritānija), Handel Productions (Kanāda) un Baltic Film Services (Latvija), un to paredzēts demonstrēt The Discovery Channel, Pro Sieben, BBC Worldwide un Francijas TV kanālā F2.

Filmēšanas vajadzībām Rīgas Kinostudijas 1. un 2. paviljonā izbūvētas dekorācijas – kuģa klājs, mašīntelpas, pasažieru kajītes un citas telpas, bet liela 1. paviljona daļa atvēlēta īpaši izveidotam baseinam, kurā tiks filmētas okeāna ainas.

Rīgas Kinostudijas valdes priekšsēdētājs Vents Horsts, komentējot filmas uzņemšanu, saka: «Tas, ka šāda līmeņa filmēšanas komandas izvēlas Latviju kā piemērotāko vietu projektu īstenošanai, ir liels panākums, un domāju, ka lielu lomu tajā spēlējusi arī mūsu iespēja piedāvāt pilnu servisu. Mūsu rīcībā ir visplašākais filmēšanas vajadzībām nepieciešamo pakalpojumu un tehnisko resursu klāsts Latvijā. Tas dod cerību, ka arī turpmāk spēsim piesaistīt arvien jaunus starptautiskos projektus un tas savukārt ļaus attīstīt Latvijas kino nozari jaunā kvalitātē.»

Tiesa gan, V. Horsts arī norāda, ka, lai arī lielas cerības kino profesionāļi likuši uz jaunizveidoto Rīgas Filmu fondu, kas šogad uzsācis savu darbību Rīgas domes paspārnē, pieejamā atbalsta piešķiršana praksē nenotiek tik raiti, kā gribētos. «Tāpēc joprojām ir projekti, kurus ārvalstu studijas labprāt īstenotu Latvijā, bet birokrātijas dēļ, iespējams, izvēlas kādu no mūsu kaimiņvalstīm,» piebildis kinostudijas vadītājs, izsakot cerību, ka atbalsta mehānisms ar laiku tiks sakārtots un dos lielāku ieguldījumu nozares attīstībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrāliešu miljardieris Klaivs Pālmers pirmdien nācis klajā ar paziņojumu, ka Ķīnā pēc viņa pasūtījuma tiks uzbūvēts 21. gadsimta Titāniks, kas savu pirmo braucienu no Anglijas uz Ņujorku veiks 2016.gadā.

Grezno kuģi, kas būs tieši tādā pašā izmērā kā bēdīgi slavenais Titāniks, būvēs Ķīnas valstij piederoša kompānija.

«Tas būs tikpat grezns kā pirmais Titāniks, taču, protams, tas būs aprīkots ar modernākajām 21.gadsimta tehnoloģijām un jaunākajām navigācijas un drošības sistēmām,» sola Pālmers, kurš ir viens no turīgākajiem austrāliešiem.

«Titāniks II kuģos ziemeļu puslodē un tā pirmais brauciens no Anglijas uz Ziemeļameriku ir iecerēts 2016.gadā. Mēs esam aicinājuši Ķīnas jūras floti pavadīt Titāniku II tā pirmajā braucienā uz Ņujorku,» atklāj miljardieris. Iecerēts, ka uz Titānika II būs deviņi klāji un 840 kajītes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Austrālijas miljardieris būvēs Titāniku II

Jānis Rancāns,27.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas miljardieris Klaivs Palmers (Clive Palmer) gatavojos uzbūvēt slavenā, bēdīgu galu piedzīvojušā kuģa Titānika kopiju. Pasaules jūrās un okeānos Titāniks II kuģošanu uzsākt varētu jau 2016. gada otrajā pusē.

Paredzēts, ka jaunā Titānika būvniecība drīzumā tiks uzsāka Ķīnā. Interesi par pirmā brauciena, kas notiks pa tādu pašu maršrutu, kāds bija bojā gājušā kuģa pirmajam ceļojumam, biļetēm izrādījuši jau 40 tūkstoši cilvēku, atsaucoties uz K. Palmera sacīto, raksta Wall Street Journal.

Oriģinālais Titāniks bija pasaules lielākais un greznākais okeāna pasažieru kuģis savā laikā. Titāniks gāja bojā Atlantijas okeānā 1912. gadā. No 2,2 tūkstošiem cilvēku, kas uz tā atradās, izglābās tikai aptuveni 700. Titānika nogrimšana ir viena no zināmākajām jūras katastrofām.

Jaunā Titānika pasažieri varēs izbaudīt gan tādu pašu iekārtojumu un ēdienu, gan arī modi, kas valdīja uz negadījuma piemeklētā kuģa. Miljardieris vēlas izveidot tik precīzu Titānika kopiju, ka kuģis tiks aprīkots ar speciāliem dūmu pūtējiem, lai izskatītos, ka tas izmanto tvaika dzinēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Pētnieki atklājuši Titānika pirmajam virsniekam piederošus priekšmetus; izsole gaidāma nākamnedēļ

Gunta Kursiša,04.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Leģendārā pirms simts gadiem Atlantijas okeāna dzīlēs nogrimušā kuģa Titāniks pētnieki veikuši nozīmīgu atklājumu, identificējot, kuri no dzelmes izceltie priekšmeti piederējuši nelaimes brīdī uz komandtiltiņa dežūrējošam pirmajam virsniekam Viljamam Mērdokam (William Murdoch), vēsta AP.

Starp V. Mērdokam piederošajām lietām ir kurpju pucēšanas birste, bārdas nazis un pīpe. Tās ir pirmās lietas, kas identificētas, kā V. Mērdokam piederošas.

V. Mērdokam piederošās lietas tika atrastas jau 2000. gadā, bet tikai nesen tika atklāts, kas ir bijis to īpašnieks. Kā galvenais pavediens, kas palīdzēja atklāt priekšmetu piederību, bija iniciāļi W.M. Izsoles gala cena tiks izziņota 11. aprīlī.

Kopumā uz kuģa tikuši savākti 5,5 tūkstoši vēsturisku priekšmetu. Tie tiks pārdoti Ņujorkas izsoļu namā Guernsey’s 15. aprīlī, kad apritēs tieši simts gadi kopš traģiskās avārijas. Izsoles rīkotāji ir Premier Exhibitions, kam pieder tiesības uz izglābto priekšmetu pārdošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divu gadu laikā Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecības procesā izbūvēti 68% trases dienvidu puses pāļu, norakti 45 000 m3 dzelzceļa uzbēruma un izbūvēta 230 m gara dzelzceļa uzbēruma atbalsta siena, izveidoti jauni 43 km telekomunikāciju un jaudas kabeļu tīkli un vairāk nekā 100 km dzelzceļa signalizācijas kabeļu tīkls, demontēta t/c “Titāniks” ēka un uzbūvēta jauna transformatoru stacija.

Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecība norit jau divus gadus, tā tika uzsākta 2020. gada novembrī.

“Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecība Rīgas mērogam ir lielākais un apjomīgākais infrastruktūras būvniecības projekts, kas ietekmēs Rīgas vizuālo tēlu, mobilitāti un attīstības iespējas vēl vairākas desmitgades. Atbilstoši būvniecības apjomam – arī risinājumu izstrādē un saskaņošanā iesaistīts rekordliels ieinteresēto pušu skaits,” akcentē Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Lai darbi noritētu veiksmīgi un tiktu respektētas dažādu sabiedrības grupu vēlmes un vajadzības, Eiropas Dzelzceļa līnijas un būvnieks BERERIX sadarbojies ar vairāk nekā 100 nozares, infrastruktūras un NVO partneriem. Ap 80% no iesniegtajiem būvniecības risinājumiem un dažādu sabiedrības grupu vajadzībām un interesēm ir ņemtas vērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnā sākušies būvniecības darbi, lai izveidotu pirmo 1912.gadā nogrimušā kuģa Titāniks pilna mēroga modeli.

269 metrus garais un 28 metrus platais kuģis tiks pastāvīgi noenkurots rezervuārā Sičuaņas provincē, Ķīnas centrālajā daļā, oficiālajai ziņu aģentūrai Sjiņhua pavēstīja kuģu būves kompānijas Wuchang Shipbuilding Industry ģenerāldirektora vietnieks Vans Veilins.

Kuģa interjerā būs daļa no oriģinālā plānojuma, tostarp deju zāle, teātris, peldbaseins un pirmās klases kajītes. Kuģī tiks ierīkots arī bezvadu internets, atklāja Vans.

Jaunais kuģis būs galvenā sastāvdaļa tematiskā atrakciju parkā, kura veidošanu finansējusi Ķīnas enerģētikas kompānija Seven Star Energy Investment Group.

Kompānija pirmo reizi par plāniem veidot miljardu Ķīnas juaņu (150 miljoni ASV dolāru) vērto projektu paziņoja 2014.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Bankrota administrācijas procesu sākusi kuģu būvētava, kas uzbūvēja Titāniku

LETA--AFP,06.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikoniskā Belfāstas kuģu būvētava «Harland and Wolff», kas savulaik uzbūvēja kuģi «Titanic» («Titāniks»), pirmdien sāka bankrota administrācijas procesu, bet tās darbinieki solīja turpināt nedēļu ilgušo rūpnīcas ieņemšanu.

Gaidāms, ka otrdien kompānija Belfāstas Augstajā tiesā iesniegs maksātnespējas pieteikumu, bet par maksātnespējas administratoru tiks iecelta grāmatvedības kompānija BDO, vēstīja vietējie plašsaziņas līdzekļi.

«Harland and Wolff» māteskompānija Norvēģijas uzņēmums «Dolphin Drilling» jūnijā iesniedza bankrota pieteikumu. Tas nav spējis atrast pircēju Ziemeļīrijā esošajam rūpniecības uzņēmumam.

Kuģu būvētavā, kuras milzīgie dzeltenie ceļamkrāni gadu desmitiem ir bijuši daļa no Belfāstas ainavas, pagājušā gadsimta sākumā strādāja vairāk nekā 30 tūkstoši cilvēku, bet tagad darbinieku skaits ir vien 130.

Daļa no viņiem jau nedēļu ir ieņēmuši rūpnīcu un pirmdien nobalsoja par protesta turpināšanu, cenšoties panākt valdības iesaisti kompānijas glābšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Abpusēji vienojoties, 19.augustā parakstīts pirkuma līgums 8,282 miljonu eiro vērtībā par zemes vienības un uz tās esošās daudzstāvu autostāvvietas iegūšanu dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvju izbūvei vietā, kur pašlaik atrodas arī tirdzniecības centrs "Titāniks".

Dzelzceļa projekta ieviesēja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāve Rita Voronkova informē, ka īpašuma atsavināšanas procesu ievērojami sarežģīja apstāklis, ka īpašumā Prāgas ielā 2 izvērsta komercdarbība.

Puses vienojās, ka īpašnieks SIA "Spēks - R" varēs pieteikt iespējamos zaudējumus pēc nekustamā īpašuma atsavināšanas un komercdarbības pārtraukšanas, kas saistīti ar spēkā esošo nomas līgumu pirmstermiņa izbeigšanu, iesniedzot iesniegumu un pierādījumus, kas pamato zaudējuma esamību un apmēru.

"Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris skaidroja, ka šis līgums ir apliecinājums, ka arī īpaši sarežģītu objektu atsavināšanas laikā, sadarbojoties un aktīvi iesaistot īpašnieku, var rast taisnīgu risinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinoties dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecības darbiem, pilnsabiedrība "BeReRix" sākusi bijušā tirdzniecības un autostāvvietu kompleksa "Titāniks" nojaukšanu Prāgas ielā 2, informēj "BeReRix" pārstāvji.

Ēkas nojaukšana sākta 11.jūlija pēcpusdienā, uzreiz pēc tramvaju kontakttīkla demontēšanas un teritorijas ierobežošanas darbiem. Infrastruktūras demontāžas laikā Prāgas ielā gājēju plūsma tiks organizēta pa vienu ielas pusi, bet sabiedriskā transporta kustība būs mainīta pirmo divu nedēļu laikā. Demontāžas darbi ilgs līdz šī gada septembra vidum.

"Rail Baltica" projekta ieviesēja Latvijā SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris norāda, ka "Rail Baltica" izbūves darbi veiksmīgi turpinās, un pirmdien tiek nojaukts pēdējais šķērslis, lai "Rail Baltica" Centrālās stacijas un saistītās infrastruktūras izbūves Dienvidu puses būvdarbi notiktu pilnā apjomā - no dzelzceļa uzbēruma Daugavas krastmalā līdz Lāčplēša ielas pārvadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijā, Viltšīrā izsolē nonākusi vijole, kuru Titānika grimšanas laikā spēlēja kuģa orķestra vadītājs Voless Hārtlijs (Wallace Hartley).

Izsoļu nams Henry Aldridge & son uzsver, ka pielikuši lielas pūles, lai pierādītu vijoles autentiskumu. Pirms izsoles kompānija veselu gadu algojusi speciālistus, kas nodarbojušies ar mūzikas instrumenta izpēti.

Saskaņā ar aculiecinieku teikto pēc tam, kad Titāniks 1912. gadā sadūrās ar aisbergu un sāka grimt, V. Hārtlija vadītais orķestris uz kuģa spēlējis līdz pašam pēdējam brīdim. Neviens no orķestra dalībniekiem katastrofā neizdzīvoja un stāsts par viņiem kļuva par vienu no vispazīstamākajām leģendām, kas saistītas ar kuģi.

Lai gan nav zināms, kuru dziesmu orķestris spēlējis pēdējo, daudzi katastrofu pārdzīvojušie apgalvoja, ka tā bijusi Tuvāk tev, mans Dievs (Nearer, My God, to Thee), kas tādējādi ieguvusi visas pasaules atpazīstamību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iestājoties parādu krīzē plosītajā eiro zonā, Igaunija līdzināsies pasažierim, kas nopircis pēdējo biļeti uz bēdīgi slaveno kuģi Titāniks, uzskata Igaunijas jurists un eiroskeptiķis Anti Polametss.

Polatmetss, kurš savulaik aģitēja arī pret iestāšanos Eiropas Savienībā, bija izvērsis kampaņu pret iestāšanos eiro zonā, rīkojot šajā Baltijas valstī izstādes, seminārus un kampaņas, lai šādi iepazīstinātu iedzīvotājus ar, viņaprāt, negatīvajām politiskajām un ekonomiskajām sekām, kādas nesīs eiro ieviešana.

Diemžēl Igaunija ir kā pasažieris, kas iegādājies biļeti uz kuģi Titāniks, kurš nogrima Atlantijas okeāna ziemeļos 1912.gada 14.aprīlī, saduroties ar aisbergu, apgalvo eiroskeptiķis.

"Eiro zonas ideoloģija par to, ka viens izmērs der visiem, atspoguļo sapņus par federālu Eiropu. Igaunija ir ļoti labi iztikusi ar savu nacionālo valūtu [kronu] 18 gadus, un līdz ar eiro ieviešanu mēs zaudēsim ļoti nozīmīgu savas ekonomikas pārvaldīšanas instrumentu," aģentūra DPA citē igauņu jurista teikto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Izsolīs tūkstošiem senlietu no pasaulē slavenākā nogrimušā kuģa

Ritvars Bīders,06.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septiņpadsmit tonnas smags Titānka korpusa fragments, kā arī vairāk nekā 5 000 citas senlietas no pasaulē slavenākā nogrimušā kuģa tiks izsolītas īpašā Guernsey’s Auctioneers & Brokers rīkotā izsolē Ņujorkā.

Izsoļu nama prezidents Arlans Etingers (Arlan Ettinger) norāda, ka šī izsole ir nozīmīgākā, kādu Guernsey’s Auctioneers & Brokers līdz šim ir rīkojis. «Kurš gan uz šīs planētas nezina stāstu par Titāniku un nav bijis aizrauts, to dzirdot?» jautā Etingers.

Zīmīgi, ka izsole notiek 100 gadus un vienu dienu pēc tam, kad Titāniks attauvojās no Anglijas krastiem, lai dotos uz galamērķi – Ņujorku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ noslēdzas Rīgas pašvaldības veiktie pamata būvdarbi Ģ. Radziņa krastmalā, Rīgas autoostas, Centrāltirgus un Centrālās stacijas piegulošajā teritorijā, kas nepieciešami dzelzceļa infrastruktūras “Rail Baltica” integrēšanai pilsētas centra infrastruktūrā.

Pēc būvdarbu aktīvās fāzes tiks uzsākts pēdējais posms - objektu nodošana ekspluatācijā. Vienlaicīgi turpināsies Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras “Rail Baltica” izbūve.

Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis: “Ar šo projektu un nākamajiem, kas sekos, lai sekmīgi integrētu “Rail Baltica” pilsētas infrastruktūrā, mēs būvējam Rīgas vizītkarti – šeit radīsies pirmais iespaids par Rīgu tiem, kuri no citām Eiropas valstīm ieradīsies mūsu pilsētā, izmantojot jauno vilciena līniju. Šī pārbūve plašā teritorijā ap Centrālo staciju agrāk nošķirtu Rīgas daļu padara par pilsētas dinamiskā asinsritē pilnvērtīgi integrētu vidi, kur ieguvēji ir visi – krastmala ir ērti pieejama gājējiem, ir jauni veloceļi, sabiedriskais transports kursēs raitāk, sakārtota ir arī infrastruktūra autovadītājiem. Un vēl šis projekts ir apliecinājums Rīgas veiktspējai – no brīža, kad pilsētai kļuva pieejami ES fondu līdzekļi šīs teritorijas pārbūvei, līdz praktiskai vīziju īstenošanai ir pagājuši nepilni trīs gadi un uzbūvēts viss ir ātri un efektīvi nepilna gada laikā.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa projekta «Rail Baltica» vajadzībām lidostas «Rīga» posmā un Rīgas Centrālās stacijas projekta posmā atsavinās 123 īpašumus, aģentūrai LETA pavēstīja projekta ieviesēja Latvijā «Eiropas dzelzceļa līnijas» pārstāve Rita Voronkova.

Viņa norādīja, tostarp 86 no atsavināšanai paredzētajiem īpašumiem atrodas «Rail Baltica» stacijas un tās saistītās infrastruktūras starptautiskajā lidostā «Rīgā» posmā ar kopējo platību 21,84 hektāri un šajā posmā pabeigta arī zemes ierīcība, savukārt 37 īpašumi ir Rīgas Centrālās stacijas projekta posmā ar kopējo platību 1,3 hektāri.

«Rīgas Centrālās stacijas projekta posmā ir mazāka skarto īpašumu platība, jo «Rail Baltica» līnija plānota esošā dzelzceļa nodalījuma joslā, bet tā ir ļoti komplicēta: atsavināšanu apgrūtina īpašumu atrašanās pilsētas vēsturiskajā centrā, tāpēc šeit ir īpaši sarežģīta zemes ierīcība. Savukārt lidostas «Rīga» projekta posmā īpašumu skārums gan kopējā skaita, gan platības ziņā ir lielāks, ņemot vērā, ka dzelzceļš un visa infrastruktūra (dzelzceļa līnija, nepieciešamie uzbērumi, estakāde u.c.) šai vietā tiek būvēta no jauna. Abos posmos tiek veikta arī komercdarbība. Šādos objektos taisnīgas atlīdzības noteikšana ir daudzpakāpju, jo skar īpašumu un komercdarbību. Piemēram, «Rīgas starptautiskajai autoostai», daudzstāvu autostāvvietai «Titāniks», «Latvijas gaisa satiksmei» un arī «Starptautiskai lidostai «Rīga»» piederošo īpašumu novērtēšanai jāpieaicina eksperti, lai veiktu pieteikto zaudējumu aplēses,» pauda «Eiropas dzelzceļa līniju» Juridiskā departamenta direktore Kristīne Krūmiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Atvērts Titānika komandai veltīts muzejs

Jānis Rancāns,16.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas pilsētā Southemptonā atvērts jūrniecības muzejs SeaCity, kas veltīts Titānika komandai, kuras lielākā daļa bija no šīs pilsētas.

Kuģa katastrofā gāja bojā vairāk nekā 500 Southemptonas iedzīvotāju, kas pārstāvēja Titānika komandu. Muzejs veltīts Titānika komandas dzīvei un tam, kādu iespaidu katastrofa atstāja uz viņu ģimenēm un Southemptonu.

Muzejs oficiāli tika atklāts aizvadītajā otrdienā un pirmajā dienā to apmeklēja 1,6 tūkstoši cilvēku. Muzeja pārstāvji cer, ka gada laikā to apmeklēs aptuveni 150 tūkstoši cilvēku.

Titāniks pēc sadursmes ar aisbergu nogrima 1912. gada 15. aprīļa naktī ceļā uz ASV. Titānika katastrofas simtgade pasaulē tika aizvadīta ar plašiem piemiņas pasākumiem. Kopumā katastrofā bojā gāja 1,5 tūkstoši cilvēku, bet izdzīvoja 700.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Rail Baltica vajadzībām lidostas Rīga posmā un Rīgas Centrālās stacijas projekta posmā nojauks sešas privātmājas

LETA,23.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa projekta «Rail Baltica» vajadzībām lidostas «Rīga» posmā un Rīgas Centrālās stacijas projekta posmā nojauks sešas privātmājas, aģentūrai LETA norādīja projekta ieviesēja Latvijā «Eiropas dzelzceļa līnijas» pārstāve Rita Voronkova.

«Eiropas dzelzceļa līnijas» ir sagatavojusi atsavināšanai privātpersonām un pašvaldībai piederošus 123 īpašumus «Rail Baltica» stacijas un tās saistītās infrastruktūras starptautiskajā lidostā «Rīgā» posmā, bet 37 īpašumi - Rīgas Centrālās stacijas projekta posmā. To skaitā nav daudzdzīvokļu mājas, ir sešas privātmājas un ir īpašumi, kuros tiek veikta komercdarbība. Piemēram, Rīgas starptautiskajai autoostai, daudzstāvu autostāvvietai «Titāniks», Latvijas gaisa satiksmei un arī starptautiskai lidostai «Rīga» piederošo īpašumu novērtēšanai tiek pieaicināti eksperti, lai veiktu pieteikto zaudējumu aplēses.

Voronkova pauda, ka atlīdzību, ko saņems īpašnieks par zaudējumu, atbilstoši likumam, noteiks Ministru kabinets (MK) ar savu lēmumu. Informācija būs pieejama pēc MK lēmuma pieņemšanas. «Eiropas dzelzceļa līnijas» veic īpašuma sagatavošanu atsavināšanai - uzsāk atsavināšanas procesu, apzinot skartos īpašumus, īpašumu piederību un statusu. Tāpat «Eiropas dzelzceļa līnijas» kopā ar īpašnieku veic zemes ierīcību, nosakot jauno īpašuma dalījumu, norādot projektam nepieciešamo platību un īpašniekam paliekošo, un veic mērniecību, nekustamā īpašuma novērtēšanu, kā arī zaudējumu novērtēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Katra filatēlista sapnis - unikāla Titānikam veltītu marku kolekcija

Jānis Rancāns,17.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Titānika katastrofas simtās gadadienas atcerei uz kruīza kuģa Balmoral sarīkota unikāla Titānikam veltīta marku izstāde, kurā aplūkojamas dāžādu valstu izdotas markas.

Markas pieder filatēlistam Kenetam Mašarenas (Kenneth Mascarenhas), uz tām attēlota slavenā kuģa grimšana, kā arī ainas no pasažieru ikdienas dzīves. Kolekcijā aplūkojamas dažādu eksotisku pasaules valstu izdotas markas.

Atzīmējot simtgadi kopš katastrofas, Atlantijas okeānā Titānika maršrutu atkārto divi kruīza kuģi, kuri 15. aprīlī satikās vietā, kur norgrima Titāniks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Režisora Dzintara Dreiberga kara drāma "Dvēseļu putenis" piecu nedēļu laikā ne vien pārspējusi visus līdzšinējos pašmāju kino skatīšanās rekordus atjaunotās Latvijas vēsturē, bet kļuvusi arī par visu laiku pieprasītāko un skatītāko filmu Latvijas kinoteātros.

Filma uz Latvijas kino ekrāniem nonāca šā gada 8. novembrī un piecu nedēļu laikā to noskatījušies jau 207 892 apmeklētāji. Tai pat laikā pēc Nacionālā Kino centra datiem tādā pašā laika periodā līdz šim populārāko pašmāju filmu "Rīgas sargi" bija skatījuši vairāk nekā 123 000 tūkstoši skatītāju.

Tāpat filmas "Dvēseļu putenis" skatīšanās apjomi pārsnieguši visas programmas "Latvijas filmas Latvijas simtgadei" ietvaros tapušās filmas, to skaitā Annas Vidulejas filmu "Homo novus" (91 561 apmeklētāji), Ināras Kolmanes filmu "Bille" ( 60 215 skatītāji) un Madaras Dišleres filmu "Paradīze '89" (57 386 skatītāji), kā arī citas populārākās pašmāju filmas - Aigara Graubas filmu "Nameja gredzens" (82 285 skatītāji) un Oskara Rupenheita filmu "Kriminālās ekselences fonds" (81 526 skatītāji).

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Auto nodokļu vingrojumi un klimats

Andris Kulbergs, Auto Asociācijas prezidents,19.01.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kārtējais gads, kārtējās auto nodokļu izmaiņas. Šogad, pāršķirstot arhīva materiālus nācās fiksēt visai bezcerīgu ainu.

Jau no 2011. gada Auto Asociācija katru gadu ir vērsusi uzmanību uz to, ka auto nodokļu sistēmu ir jābeidz izmantot kā brutālu budžeta piepildīšanas rīku, bet to nepieciešams veidot kā stimulējošu mehānismu videi draudzīgu auto izvēlei, citādi mūsu auto parks neglābjami noveco, un ar katru gadu šo “izlieto ūdeni” savākt kļūs ar vien grūtāk. Diemžēl šis gads nav izņēmums.

2021. gada budžetā tika iekļautas, un arī pieņemtas izmaiņas transportlīdzekļu nodokļos. Uz transporta līdzekļiem tiek attiecināti divu veidu nodokļi. Transporta ekspluatācijas nodoklis (TEN), kuru reizi gadā maksā katrs reģistrētā transporta līdzekļa īpašnieks. Līdz 2009. gadam ražotiem auto šis nodoklis ir atkarīgs no masas vai masas, jaudas un tilpuma attiecības, pēc 2009. gada ražotajiem auto tas atkarīgs no CO2 izmešiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

Dombrovskis: pievienošanās eirozonai nav biļete uz Titāniku

Zanda Zablovska,18.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība apņēmusies strādāt, lai 2014. gadā Latvija varētu pievienoties eirozonai, un to nebiedē skeptiķu izteikumi par eirozonas stabilitāti, Eiropas Tautas partijas (EPP) kongresā Rumānijas galvaspilsētā Bukarestē apliecinājis Ministru prezidents Valdis Dombrovskis.

«Mūs nespēj iebiedēt ļauna vēstītāji, kas apgalvo, ka pievienošanās Eirozonai ir tas pats, kas nopirkt biļeti uz Titāniku. Mana atbilde viņiem ir: nē, tas nav Titāniks. Esmu cieši pārliecināts, ka Eirozona izturēs pašreizējās vētras un kļūs stiprāka kā jebkad,» sacīja V. Dombrovskis. Jāpiebilst, ka Latvija jau pašlaik ir izpildījusi eiro ieviešanai noteiktos Māstrihtas kritērijus.

Premjers arī apliecināja, ka kopā ar ETP izdevies pierādīt, ka eiro-pesimistiem nav taisnība, un ir jāatbalsta «vairāk Eiropas» risinājumi. «Es esmu pārliecināts, ka kopā mums izdosies veidot Savienību, kas kvalificējas ne tikai Nobela Miera prēmijai, bet arī – par spīti dažiem skeptiķiem – Nobela prēmijai ekonomikā,» teica V. Dombrovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" būvniecībai Rīgā no universālveikala "Stockmann" telpu īpašnieka SIA "Stockmann centrs" atsavinās liftus 13.janvāra ielā 8, ēkas Centrāltirgus pusē, trešdien nolēma valdība.

Satiksmes ministrijas (SM) izstrādātajā likumprojektā noteikts, ka atsavināšana ir vienīgais veids dzelzceļa infrastruktūras projekta attīstībai.

"Rail Baltica" projekta ieviesēja Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" pārstāvji uzrunājuši "Stockmann centrs" un telpu īpašnieks saistībā ar liftu izbūves paredzamo nojaukšanu pieteicis zaudējumus, kurus veido liftu vērtība, ņemot vērā tā iegādes vērtību un atlikušo ekspluatācijas laiku, kā arī faktu, ka liftus nebūs iespējams izmantot pēc to nojaukšanas, liftu uzstādīšanas un to šahtas būvdarbu izmaksas, ņemot vērā vidējās šādu darbu veikšanas izmaksas Latvijas tirgū un būvmateriālu vērtību, kā arī piekļuves koridora būvdarbu izmaksas, ņemot vērā vidējās šādu darbu veikšanas izmaksas Latvijas tirgū un būvmateriālu vērtību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rimšēvičs: eirozona ir kā kuģis, uz kura var saņemt dažādus labumus

LETA,07.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Bankas prezidents Ilmārs Rimšēvičs, šodien Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes sēdē (NTSP) stāstot par Latvijas virzību uz pievienošanos eiro, eirozonu salīdzināja ar lielu kuģi, kur var saņemt dažādus labumus.

«Kāpēc mums joprojām atrasties lejā - mazajā dzeltenajā laiviņā, ja ir iespēja kāpt uz lielā kuģa un baudīt visus labumus,» retoriski vaicāja I. Rimšēvičs. Viņš uzsvēra, ka tās ir blēņas, ko eiro pretinieki stāsta, salīdzinot eirozonu ar leģendāro kuģi Titāniks, tāpēc priekšā ir ļoti liels komunikācijas darbs ar sabiedrību, lai skaidrotu tai visus ieguvumus.

«Kāpēc mums palikt lejā, ja no augšas var trāpīt ar enkuru, ja var mest virsū gružus un atkritumus, un, ja pie nākamās krīzes mūs var atskalot nost no kuģa,» turpināja Latvijas Bankas prezidents.

Viņš uzrunā NTSP locekļiem uzsvēra, ka Latvija ir desmit gadus gājusi uz eiro un nekad tam nav bijusi tik tuvu kā tagad, tāpēc kaut ko gaidīt un atlikt pievienošanos eirozonai ir pilnīgi nesaprotami.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldība, noslēdzot vienošanos ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru, uzsākusi projekta “Eiropas nozīmes dzelzceļa infrastruktūras “Rail Baltica” integrēšana Rīgas valstspilsētas centra infrastruktūrā” īstenošanu.

Lai nodrošinātu drošu un ērtu satiksmi Rīgas Centrālās stacijas apkārtnē, līdz 2023. gada beigām pārbūvēs trīs krustojumus un izbūvēs mūsdienīga gājēju, velobraucēju un sabiedriskā transporta infrastruktūru.

Noslēdzoties Rīgas domes iepirkumam par būvprojektu izstrādi un būvniecību pēc principa “projektē un būvē”, līgums noslēgts ar konkursa uzvarētāju – pilnsabiedrību “RBBL”, kurā apvienojušies trīs uzņēmumi: SIA “Binders”, AS “LNK Industries” un SIA “Nordes Būve”. Šobrīd jau ir uzsākta būvprojektu izstrāde.

Projekta mērķis ir nodrošināt gājējiem, velobraucējiem un sabiedriskajam transportam drošu un ērtu pārvietošanos Rīgas Centrālas stacijas pieguļošajā teritorijā, veicinot stacijas multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kā Baltijas mēroga mobilitātes objekta attīstību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Titānika II projekta autors turpina ar vērienu tērēt savus miljardus

Lelde Petrāne,02.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klaivs Palmers (Clive Palmer), kurš februārī Ņujorkā nāca klajā ar ambiciozu plānu uzbūvet un kuģot ar Titāniku II, pavēstījis, ka ir no Ķīnas pasūtījis vairāk nekā 100 dabīgā lieluma dinozauru robotu, kas «apdzīvos» viņa Austrālijas kūrortu, ziņo AFP.

«Mums būs pasaulē lielākā dinozauru izstāde ar 165 animatroniskiem dinozauriem,» teicis Palmers.

Austrālijas miljardierim kūrortā Palmer Coolum Resort, kas atrodas Kvīnslendā, jau ir divas šādas «radības» vārdā Jefs un Kauli.

Roboti - dažu svars pārsniegs 1,2 tonnas - kustināšot astes un krūškurvjus un mirkšķināšot acis. Sagaidāms, ka tie pie miljardiera ieradīsies līdz aprīļa beigām.

Palmers, kura bagātības pamatā ir kalnrūpniecība, nesen paziņoja, ka finansē Titānika II būvniecību, jo «man jāiztērē nauda, kas man ir, pirms es nomirstu». Pasaules jūrās un okeānos Titāniks II kuģošanu uzsākt varētu jau 2016. gada otrajā pusē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa projekta "Rail Baltica" Rīgas Centrālās stacijas pamatos trešdien tika iemūrēta laika kapsula ar vēstījumu nākamajām paaudzēm.

Laika kapsulu pērn 21.septembrī, Eiropas dzelzceļa dienā, sagatavoja Baltijas satiksmes ministri kopā ar "Rail Baltica" projekta ieviesējiem. Kapsulā ievietots trīs Baltijas valstu satiksmes ministru parakstīts kopējs vēstījums un šim laikam raksturīgas liecības nākamām paaudzēm.

Vēstījums pauž, ka "Rail Baltica" ir Eiropas Savienības gadsimta projekts satiksmes nozarē, kas atkal savienos Baltiju ar Eiropas transporta sistēmu.

Kapsulā ievietots arī pilnsabiedrības "BeReRix" vēstījums, 20.jūlija avīze "Diena", kā arī "Rail Baltica" organizētā bērnu konkursa uzvarētāju zīmējumi, kuros vizualizētas bērnu prognozes, kā izskatīsies "Rail Baltica" vilciens Rīgā nākotnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidusjūras kruīza kuģa Costa Concordia vraks pirmdien uzsliets peldus stāvoklī un tiks aizvilkts uz Dženovu, kur tiks sagriezts metāllūžņos.

2012.gada 13.janvāra vakarā Costa Concordia ar 4299 cilvēkiem uz klāja uzskrēja zemūdens klintij pie Džiljo salas Toskānā. Kuģa avārijā dzīvību zaudēja 32 cilvēki.

Costa Concordia sver 44 612 tonnas - aptuveni tikpat daudz, cik Titāniks -, un tas ir 290 metrus garš. Pēc avārijas tas gulēja jūrā, sagāzies uz sāniem pie klintīm, uz kurām uzskrēja.

Pagājušā gada septembrī kuģis tika uzsliets vertikālā stāvoklī, un kopš tā laika balstījās uz pagaidu platformas.

Vakar tika sākta operācija Costa Concordia vraka uzstādīšanai peldus stāvoklī.

Komentāri

Pievienot komentāru