Franču "Renault" prot ražot mazus auto, kas ir pieprasīti visā Eiropā. "Renault Clio" ir viens no tiem. Feins auto, bet kāpēc mazi auto pie mums nav cieņā?
Jāsāk ar to, ka mazauto mūsdienās ir diezgan nosacīts apzīmējums, jo jaunākās paaudzes "Clio" ir gana liels, lai to izmantotu kā budžeta klases ģimenes auto.
Pēc būtības šodien jaunākā "Renault Clio" apkārtmēri atbilst vecāka gadagājuma "Renault Megane". Tas nekas, ka aizmugurē pieaugušiem pasažieriem vietas joprojām nav daudz, toties nodokļu apjoms, apdrošināšanas klase un vēl citi bonusi Rietumeiropietim palīdz ietaupīt, saglabājot spēju būt mobilam un pārvietoties pilsētā un ārpus tās.
Starp citu, ceļojot Itālijā, Francijā vai Spānijā, bieži vien uz koplietošanas ceļiem ir redzami "Renault Clio" izmēram līdzīgi auto, kuros pasažieri draudzīgi aizņēmuši krēslus gan priekšā, gan aizmugurē, turklāt līdz "lūpai" piestūķējuši bagāžas nodalījumu. Visi smaidīgi un nesūkstās par vietu trūkumu. Mēs Latvijā esam izlepušāki, jo kā gan izskaidrot, ka līdzīgi kā Ziemeļamerikā lielākoties pārvietojamies vienatnē vai divatā.
Bez tam pie mums nodokļu politika pēc fakta nestimulē pirkt mazu, bet jaunu auto. Mums labpatīkas pirkt vecu, bet lielu auto. Līdz ar to mazs auto drīzāk ir uzņēmumu dienesta vāģis, bet privātajām vajadzībām tiek meklēts kaut kas lielāks vai vismaz ar paaugstinātu virsbūvi, piemēram, "Renault Captur" un tam līdzīgie krosoveri.
Tirgus līdera cienīgs pēcnācējs
Jaunais "Renault Clio" apliecina Eiropas tirgus līdera statusu. Izmērs, izskats un pildījums - viss šim auto ir vajadzīgā līmenī. Nelielai atkāpei jāmin, ka "Renault Clio" pēc pārdošanas apjomiem Eiropā jūtami apsteidz "VW Polo", "Ford Fiesta", "Opel Corsa" u.c. šīs klases smagsvarus.
Tas tikai lieku reizi atgādina "Renault Clio" vērtību. Jūtams, ka, neraugoties uz savu piederību budžeta klasei, tam ir augstvērtīgs aprīkojums, kas parasti ir atrodams augstāka līmeņa automašīnās. Jāuzteic savai klasei ļoti labi apdares materiāli, attiecīgi arī labs akustiskais komforts.
Multimediju centra vertikālajai "planšetei" beidzot ir cienīga izšķirtspēja, lai par to nesmietos kā par "Renault Megane", kam klienti pat bija atraduši attaisnojumu, sakot, ka "Megane" salonā vienmēr ir neliela migliņa, attiecīgi ekrāna attēls esot tik miglains un neskaidrs.
"Renault Clio" šāda trūkuma nav ! Tam klāt nāk daudzsološs komforta un dažādu asistentu atbalsts, bet viens no "Clio" nenoliedzamiem trumpjiem ir tas, kā auto brauc. Šasija perfekti palīdz izmantot "Clio" uz ceļiem ar kvalitatīvu klājumu, bet, ja tāda nav, arī tad "Clio" balstiekārta neliks vilties. Auto lieliski sapratīsies arī ar grants seguma ceļiem. Izvērsta motorizācijas programma ar spēkstacijām no pieticīgiem 65 līdz 130 ZS. Tostarp arī rūpnieciski izgatavots LPG gāzes modelis.
"Dienas Biznesa" autoapskatnieka testa "Renault Clio" ar jauno 130 ZS benzīnmotoru un septiņpakāpju EDC automātu saprotas no pusvārda. Sinhrona un saprotama sadarbība dažādos režīmos un situācijās. Skaidrs, ka pamatsmagums šādas klases auto uz saviem pleciem ir jānes manuālajām pārnesumkārbām ar pieciem vai sešiem ātrumiem, bet, ja auto vajadzīgs privātajām vajadzībām un finanses to atļauj, tad 130 ZS benzīnmotors ar diviem pedāļiem salonā ir labākā izvēle.
Jaunā "Renault Clio" cenu piedāvājums sākas no 11 510 eiro. Reāls auto, kas derēs ne tikai darbam, bet arī privātām vajadzībām izmaksā vismaz 15 tūkst. eiro, turpretim sulīgi nopakots "Clio" ar 130 ZS benzīnmotoru un EDC automātu - 17 430 eiro, kas ir gana godīgs skaitlis pret to, ko auto sniegs pretim savam topošajam īpašniekam.
#1/12
"Renault Clio", ņemot vērā pārdošanas apjomus, Eiropā jūtami apsteidz "VW Polo", "Ford Fiesta", "Opel Corsa" u.c. šīs klases smagsvarus un ir pārdošanas līderis starp mazās klases modeļiem. Pārējās fotogrāfijas skatāmas tālāk galerijā!
#3/12
Patīkami, ka beidzot "Renault Clio" digitālie ekrāni ir ar labu izšķirtspēju.
#4/12
Komforta regulēšanas bloks ir uz mata tieši tāds pats kā budžeta klases "Dacia Duster". Pats galvenais, ka tas labi izskatās un ikdienā viegli lietojams.
#5/12
Motorizācijas programma ir pietiekami izvērsta un daudzsološa. Trīscilindru un četrcilindru benzīnmotori. Nomināli arī pieejams modelis ar LPG gāzi. Bez tam, salīdzinot ar citiem konkurentiem, kas atsakās no smagās degvielas motoriem, "Renault" turpinās piedāvāt arī augstas veiktspējas četrcilindru dīzeļmotorus, proti, Blue dCi 85, Blue dCi 115. Žēl, ka tikai komplektā ar sešpakāpju manuālajām transmisijām.
#7/12
Subjektīvi izvērtējot jaunā "Renault Clio" piedāvātos labumus, secinājums ir dzelžains: šis mazās klases "Renault" daudzējādā ziņā būtu racionālāks pirkums nekā aktuālais "Renault Megane".
#8/12
Septiņpakāpju EDC automātiskā pārnesumkārba lieliski sapārota ar 130 ZS jaudīgo benzīnmotoru. Tehnika ideāli piemērota draiskai un rotaļīgai braukšanai, kas pie zināmiem nosacījumiem spēs būt arī ekonomiska. Ar nelielu koncentrēšanos varēs izsprukt ar 6 litru lielu vidējo patēriņu, bet brīžos, kad vairāk būs jāgrozās pa pilsētu un prātā nebūs ekobraukšanas paņēmieni, tad būs jārēķinās ar septiņu litru vidējo patēriņu.
#9/12
Otrajā sēdekļu rindā pieaugušajiem pasažieriem vietas joprojām būs par maz.
#11/12
Vizuāli Renault Clio ir gana pievilcīgs ar visiem pasažieru modeļiem atpazīstamo gaismas tehniku ar atpazīstamiem LED diožu rotājumiem.