Swedbank no jūlija ieviesusi izmaiņas savu pakalpojumu cenrādī, kas attiecas uz skaidras naudas darījumiem bankas filiālēs. Tāpat cenas uz augšu koriģēt, sākot no septembra, plāno arī SEB banka.
[Ziņa papildināta ar SEB bankas komentāru]
Atsevišķiem pakalpojumiem filiālēs, kuriem ir pieejama izdevīgāka vai bezmaksas pašapkalpošanās alternatīva – internetbankā, telefonbankā vai bankomātos – palielināta cena atbilstoši to pašizmaksai, norāda bankas pārstāvji. Tā, piemēram, no jūlija maksājums bankas filiālē uz citas personas Swedbank kontu, maksā 1,50 Ls, savukārt uz citas bankas kontu, ja summa nepārsniedz 50 tūkst. Ls – 1,80 Ls. Liecina Swedbank pakalpojumu cenrādis.
Kā Db.lv skaidroja bankas pārstāve Kristīne Jakubovska, līdz šim skaidras naudas pakalpojumu cenas filiālēs nesedza pašizmaksu. Viņa norāda, ka arī šobrīd, pēc cenrāža izmaiņām, šie pakalpojumi tiek daļēji subsidēti no bankas puses.
Bankas pārstāvji norāda, ka internetbankā, telefonbankā un bankomātos cenas saglabājas nemainīgas vai tiek samazinātas. «Jaunā cenrāža forma veicina klientu virzīšanu uz mūsdienīgiem pašapkalpošanas kanāliem, kas ir efektīvāki un klientam izdevīgāki,» norāda Swedbank pārstāvji.
Tāpat izmaiņas cenrādī drīzumā plāno veikt arī SEB banka, piemēram, pārskaitījumiem, kas tiek veikti, izmantojot Ibanku, komisijas maksa tiks samazināta no 2 Ls līdz 1,5 Ls standarta pārskaitījumiem latos uz citu banku Latvijā, ja maksājuma summa pārsniedz 50 tūkst. Ls. Tikmēr komisijas maksa tiek paaugstināta iemaksām filiālē. Ja summa ir līdz 5000 Ls, komisijas maksa ir divi Ls iepriekšējo 30 santīmu vietā, bet, ja summa pārsniedz 5000 Ls, komisijas maksa ir divi Ls (iepriekš – 50 santīmi). plus 0,05% no summas.
SEB banka savu pakalpojumu cenrādi pārskata vairākas reizes gadā. Neatkarīgi no izmaiņu biežuma, banka vadās pēc principa, ka tie pakalpojumi, kas veicami elektroniskajos bankas kanālos, klientam izmaksās mazāk, nekā līdzvērtīgs pakalpojums, kas veikts filiālē – gan pārskaitījumu veikšana, gan arī skaidras naudas iemaksa kontā. SEB bankas pārstāve Agnese Strazda Db.lv skaidorja, ka «komisija par skaidras naudas iemaksu kontā tiek mainīta, jo SEB banka ir veiksmīgi noslēgusi vienu posmu e-kanālu pilnveidošanā». Viņa norāda, ka šis posms paredzēja nodrošināt visas filiāles ar Ibankas termināliem, kā arī lielākajā daļā filiāļu, to tuvumā, kā arī lielākajos tirdzniecības centros izvietoti skaidras naudas iemaksas un izmaksas bankomāti ērtākai ikdienas finanšu darījumu veikšanai. «Ir radīti visi priekšnoteikumi, lai filiāles apmeklējums būtu nepieciešams tikai finanšu konsultācijām, mazāk naudas iemaksas vajadzībām (izņemot summas, kas dienā pārsniedz 5000 Ls privātpersonām un 10 tūkst. Ls uzņēmumiem). Šobrīd skaidras naudas iemaksai visā Latvijā ir nodrošināti 56 iemaksas/izmaksas bankomāti, kur iemaksu var veikt bez komisijas maksas: 19 atrodas Rīgā un 37 – ārpus galvaspilsētas,» viņa pauž.
A/s Citadele pārstāvji norādīja, ka tuvākajā laikā izmaiņas cenrādī netiek plānotas.
Swedbank apkopojusi, ka 2013. gada sākumā teju 98% no klientu maksājumiem tika veikti internetbankā, 98% skaidras naudas izmaksas klienti saņēma bankas automātos (ATM) un 90% skaidras naudas iemaksas notika naudas iemaksas automātos (NIB). Pēdējā gada laikā bankas naudas iemaksas bankomātu skaits palielinājies par 34 vietām un izmaksas bankomātu - par 15 vietām.