Iespējams, jau aprīlī Krišjāņa Barona ielā, Rīgā, varētu tikt ierobežota automašīnu kustība, tomēr, kāds būs risinājums, vēl nav zināms
Iecere eksperimentālā kārtā slēgt automašīnu satiksmi Krišjāņa Barona ielā radusies sadarbībā ar dāņu arhitekta un pilsētplānotāja Jana Gēla biroja pārstāvjiem. Līdz ar to Krišjāņa Barona iela būs atvēlēta tikai sabiedriskajam transportam, kā arī velosipēdistiem un gājējiem. Pilsētplānošanas eksperimenta laikā tiks izvērtēta iedzīvotāju reakcija uz šādu aizliegumu. Pašlaik galvaspilsētas centrs ir kļuvis par transporta satiksmes tranzītu, bet iedzīvotāju daudzums ar gadiem ir būtiski samazinājies. Pilsētas centrs ir kļuvis par vietu, uz kuru atbrauc, caur kuru izbrauc, bet ne vietu, kur vēlas dzīvot. Pilsētas attīstības koncepcija vērsta uz to, lai uzlabotu dzīves kvalitāti centrā, bet tas ir iespējams, samazinot automašīnu skaitu, uzsver pašvaldība. Pagājušā gada nogalē Rīgas mērs Nils Ušakovs norādīja, ka pašvaldība kopā ar pilsētplānotājiem iecerējusi «vairākus eksperimentus», ar kuriem sabiedrība plašāk tiks iepazīstināta februārī. Pagaidām gan ar citiem paziņojumiem pašvaldība klajā nav nākusi. Jāmin, ka dāņu pilsētplānotājs Jans Gēls jau pirms 17 gadiem izstrādāja ieteikumus Rīgas pilsētvides attīstībai, bet pērn noslēdza memorandu ar Gēla biroju uz trim gadiem par sadarbību kvalitatīvas publiskās ārtelpas veidošanā.
Lai ierobežotu tranzītsatiksmi Krišjāņa Barona ielā, Rīgas domes Satiksmes departaments ir izstrādājis trīs konceptuālus risinājumus, DB norāda departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola. Viņa skaidro, ka pirmais variants paredz ierobežot autotransporta kustību pie Matīsa ielas un Stabu ielas, uzstādot tā saucamo «ķieģeli». Pēc Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītāja Emīla Jakrina paustā, galvenais ieguvums būtu tāds, ka Krišjāņa Barona ielu vairs nebūtu ērti izmantot tiem autovadītājiem, kuri to izmanto kā alternatīvu Brīvības ielai vai Aleksandra Čaka ielai. Tomēr mīnuss šādām izmaiņām ir tāds, ka ierobežojumi ir lokālās vietās, līdz ar to citus posmus autovadītāji varēs izmantot tāpat kā līdz šim. Otrs variants esot «visradikālākais risinājums», jo paredz ar rīkojuma zīmēm ierobežot manevrus teju visos Krišjāņa Barona ielas krustojumos. Proti, līdz ar ceļa zīmju izvietojumu taisni braukt varēs tikai atsevišķos Krišjāņa Barona ielas krustojumos, bet pārējos autovadītājiem būs jānogriežas. Ar šādu risinājumu tiek nodrošinātas piekļūšanas iespējas pie visiem īpašumiem vienlaikus, ielu padarot neērti lietojamu caurbraukšanai. Mīnuss šādam scenārijam būtu tāds, ka autobraucējiem palielinātos nobrauktu kilometru daudzums centrā un vienlaikus palielinātos arī satiksmes plūsma blakus esošajās ielās. Savukārt trešais variants paredz uzstādīt ceļa zīmes Nr.302 «Braukt aizliegts» katrā kvartālā. Šim scenārijam gan esot visvairāk trūkumu, norāda Satiksmes departaments, jo «Braukt aizliegts» ceļa zīme paredz, ka tā neattiecas uz cilvēkiem, kuri attiecīgajā posmā dzīvo vai strādā. Toties to ir grūti kontrolēt un pārbaudīt, turklāt tas liegtu iespēju pa Krišjāņa Barona ielu pārvietoties arī, piemēram, maksas autostāvvietu klientiem.
Visu rakstu lasiet 15. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!