Jaunākais izdevums

Tā dēvētā «Skanstes tramvaja» pirmā posma būvniecības iepirkumi tiks izsludināti pavasarī, aģentūrai LETA pastāstīja būvprojekta izstrādātāju SIA «BRD projekts» pārstāvis Jānis Bidzāns.

Uzņēmums atbild par jaunas tramvaja infrastruktūras posma izbūves un esošās tramvaja līnijas pārbūves un autoruzraudzības būvprojekta izstrādi. Pēc Bidzāna teiktā, visām piecām plānotajām izbūves kārtām ir izstrādāti būvprojekti minimālajā sastāvā un divi no tiem jau ir saskaņoti būvvaldē.

«Tas nozīmē, ka jau pavasarī varēsim sludināt būvniecības iepirkumu pirmajiem diviem posmiem, kas paredz pieturvietu pielāgošanu zemās grīdas tramvajiem un kontaktīklu pārbūvi jau esošajās tramvaja līnijās pie Centrāltirgus un gar Vecrīgu. Posmiem, kas paredz izbūvēt jaunu tramvaju līniju, projekta izstrāde ilgs vēl visu nākamo gadu,» norādīja pārstāvis.

Šis projekts aptver arī Pērnavas ielu, kur plānots izbūvēt tramvaja savienojumu ar Krišjāņa Barona ielu un vides aktīvistus vairākkārt satraukušas ziņas, ka līdz ar būvdarbiem, tiks nozāģēti arī vairāki Pērnavas ielā augošie kastaņi. Lai gan iepriekš SIA «Rīgas satiksme» solīja, ka meklēs iespēju kā kokus glābt, Bidzāns apstiprināja, ka tas izdosies tikai daļēji. «Aptuveni 10 kastaņas, kas aug raugoties no Brīvības ielas uz Krišjāņa Baronu, būs jānozāģē, bet tur vēlāk plānojam sastādīt arī jaunus kokus,» sacīja eksperts.

Vienlaikus viņš apstiprināja, ka Lielo kapu teritoriju projekta realizēšana neskars nemaz.

Jau vēstīts, ka «Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība» projekta būvprojektu par 2,05 miljoniem eiro izstrādā SIA «BRD projekts». Būvprojektēšanu paredzēts dalīt piecās kārtās - jaunizbūvējamais posms sadalīts divās kārtās, savukārt pārbūvējamais - trīs.

Projekts paredz 3,6 kilometrus garas jaunas līnijas izbūvi pa maršrutu Pērnavas iela - Senču iela - Zirņu iela - Skanstes iela - Sporta iela, un vēl apmēram trīs kilometrus garas esošās 5. un 9.tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukciju līdz pilsētas centram.

Projekta kopējās izmaksas ir 97,40 miljoni eiro, neieskaitot PVN. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums ir 65,66 miljoni eiro, «Rīgas satiksmes» līdzfinansējums ir 27,40 miljoni eiro un citi publiskie līdzekļi snieguma rezerves priekšfinansēšanai esot 4,33 miljoni eiro.

Projekta «Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība» mērķis ir veicināt ilgtspējīgu sabiedriskā transporta izmantošanu Rīgā, Rīgas sabiedriskā transporta tīklā iekļaujot mazāk savienotas pilsētas attīstības apkaimes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RP SIA Rīgas satiksme (RS) un SIA BRD projekts noslēgusi līgumu par būvprojekta izstrādi jaunas tramvaja infrastruktūras posma izbūvei un esošās tramvaja līnijas pārbūvei un autoruzraudzību Kohēzijas fonda finansētā projekta Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība ietvaros, informē RS pārstāvis Viktors Zaķis.

Projekts ir viens no tā dēvētajiem Skanstes tramvaja projekta posmiem, kas paredz 3,6 kilometrus garas jaunas līnijas izbūvi pa maršrutu Pērnavas iela - Senču iela - Zirņu iela - Skanstes iela - Sporta iela, un vēl apmēram trīs kilometrus garas esošās 5. un 9.tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukciju līdz pilsētas centram. Līguma summa ir 2 054 388,00 eiro (bez PVN), kur iekļautas gan būvprojekta izstrādes izmaksas, gan autoruzraudzības izmaksas būvdarbu laikā.

Būvprojektēšanu jaunas tramvaja infrastruktūras posma izbūvei un esošās tramvaja līnijas pārbūvei paredzēts dalīt piecās kārtās – jaunizbūvējamais posms sadalīts divās kārtās, savukārt pārbūvējamais – trijās kārtās. Dalījums kārtās izvēlēts, jo būvprojektu izstrāde jaunizbūvējamam posmam būs komplicētāka un laikietilpīgāka, nekā būvprojektu izstrāde pārbūvējamajiem posmiem. Attiecīgi, kamēr vēl norisināsies būvprojekta izstrāde jaunizbūvējamam posmam, paralēli varēs uzsākt pārbūves darbus. Visu būvprojektu izstrādi plānots pabeigt 2020. gada 1. ceturksnī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksme pārtraukusi uzsāktos iepirkumus Skanstes tramvaja projektā

Zane Atlāce - Bistere,18.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksmes iepirkumu komisija 18.janvārī pieņēmusi lēmumu par Kohēzijas fonda projekta Nr.4.5.1.1/16/I/002 «Rīgas tramvaja infrastruktūras attīstība» ietvaros organizēto iepirkumu slēgto konkursu «Rīgas tramvaju infrastruktūras pārbūve» un sarunu procedūru «Par zemās grīdas tramvaju piegādi» pārtraukšanu, informē pašvaldības uzņēmuma Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis.

Abus pārtrauktos iepirkumus no jauna plānots izsludināt tuvāko mēnešu laikā. Līdz jaunas iepirkumu procedūras uzsākšanas «Rīgas satiksme» paredzējusi pārstrādāt iepirkumu dokumentāciju, pārskatot prasības pretendentiem, tādējādi iespēju robežās paplašinot potenciālo pretendentu loku.

V.Zaķis piebilst, ka pirms iepirkumu izsludināšanas visai iepirkumu dokumentācijai tiek veikta likumdošanā noteiktā pirmspārbaude Iepirkumu uzraudzības birojā. Tāpat arī noslēgtā līguma par projekta īstenošanas uzraudzību (Integritātes pakts) ietvaros «Rīgas satiksmes» iepirkumu komisija aktīvi sadarbojas ar biedrību «Sabiedrība par atklātību – Delna».

Jau vēstīts, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) patlaban neizskata iespēju atjaunot Eiropas Savienības (ES) fondu maksājumus Skanstes tramvaja projektam, informēja CFLA.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas būvvalde izsniegusi būvatļaujas visiem pieciem Skanstes tramvaja projekta posmiem, apliecināja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola.

Pirmais projekta posms paredz pārbūvēt jau esošās tramvaja līnijas posmu no Krišjāņa Barona ielas un Pērnavas ielas krustojuma līdz Miera ielai pa Pērnavas un Senču ielām.

Otrā kārta paredz veikt pārbūvi tramvaju līnijai no Miera ielas līdz Ganību dambim, ieskaitot Ganību dambja - Pulkveža Brieža ielas - Pētersalas ielas krustojumu, pa Zirņu, Skanstes un Sporta ielām.

Savukārt trešā kārta paredz pārbūvēt posmu no Ganību dambja līdz Ausekļa ielas lokam (neieskaitot) pa Pētersalas un Eksporta ielām.

Satiksmes departamenta pārstāve Beāta Dambīte skaidroja, ka līdz ar būvatļaujas izsniegšanu projektētāji var sākt būvprojekta izstrādi, jo būvatļauja izvirza nosacījumus, pēc kuriem tas jādara.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) nolēmusi izbeigt līgumu ar uzņēmumu Rīgas satiksme (RS) par Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansētā Skanstes tramvaja projekta īstenošanu, informē CFLA pārstāve Daiga Reihmane.

Paziņojums par lēmumu 2.maijā nosūtīts RS.

CFLA ir izvērtējusi RS iesniegto informāciju un skaidrojumus, projekta aktualizēto rīcības plānu par projekta ieviešanas riskiem, CFLA rīcībā esošos auditorfirmas SIA «Ernst & Young Baltic» ziņojumus, kā arī citu pieejamo informāciju par RS darbību. Balstoties uz šo analīzi, CFLA pieņēmusi lēmumu vienpusēji izbeigt līgumu.

«Pamatojumā savam lēmumam norādām uz nepieļaujami augstajiem riskiem, kas faktiski izslēdz iespēju realizēt projektu atbilstoši plānam un projekta izdevumus deklarēt Eiropas Komisijai (EK). Pašreiz jau vairs nav iespējams nodrošināt visu projektā paredzēto darbību veikšanu – saskaņojumus, iepirkumus, būvdarbus, tramvaju iegādi utt., lai iekļautos paredzētajā termiņā un sasniegtu plānotos rezultātus. Turklāt uzņēmums joprojām cīnās ar problēmām darbības organizēšanā un projekta pārvaldībā, kā arī joprojām pastāv aizdomas par iespējamu krāpniecību iepirkumos. Atgādinu, ka pret krāpšanu un korupciju fondu projektos ir «nulles tolerance». Rezumējot - viss apstākļu kopums pašreiz skaidri rāda, ka ES fondu rāmjos projekts nevar tikt īstenots,» skaidro CFLA direktors Mārtiņš Brencis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Skanstes tramvaju iepirkumā bijušas aizdomas par dokumentu viltošanu

Elīna Pankovska,03.07.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas Satiksme (RS) iepirkumu komisija pagājušā gada rudenī atklājusi, ka divi pretendenti savos piedāvājumos kā sliežu projektētāju ir norādījuši vienu un to pašu personu, informē sabiedrība par atklātību Delna, kas uzrauga projekta Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstība iepirkumus un projekta īstenošanu kopumā.

Abi pretendenti bija arī pievienojuši sliežu projektētāja parakstītu apliecinājumu, ka viņš nav iesaistīts cita pretendenta piedāvājumā un nav interešu konflikta situācijā. Iepirkuma komisija nolēma uzdot precizējošus jautājumus sliežu projektētājam, lūdzot skaidrot situāciju par viņa parakstītajiem dokumentiem un paraksta īstumu.

Sliežu projektētājs norādījis, ka parakstījis piekrišanu dalībai un kopējai sadarbībai minētajā iepirkumā tikai vienam pretendentam un par dokumentāciju, kas iekļauta otra pretendenta pieteikumā, nav informēts. Informāciju pārbaudīja Valsts policija, tomēr jūnija sākumā pieņemts lēmums atteikt uzsākt kriminālprocesu, jo trūkst noziedzīga nodarījuma sastāva.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības uzņēmums «Rīgas satiksme» (RS) izsaka nožēlu, ka arī Centrālā finanšu un līgumu aģentūra ir pakļāvusies spiedienam un piedalās viena no lielākā Kohēzijas fonda projekta «Skanstes tramvaja līnija» faktiskā likvidācijā, informē RS pārstāvis Viktors Zaķis.

Viņš norāda, ka nav neviena fakta, ka kaut vienā ar šo projektu saistītajā iepirkumā būtu kaut mazākās korupcijas pazīmes. «Rīgas satiksmes» rīcībā nav informācijas, ka pret kapitālsabiedrību vai tās sadarbības partneriem Latvijā un ārvalstīs būtu uzsākts kaut viens process, kas būtu saistīts ar korupciju saistībā ar Skanstes tramvaja iepirkumiem. Vēl vairāk – «Rīgas satiksme» pārtrauca visus iepirkumus un pieaicināja ekspertus tehnisko specifikāciju izvērtēšanai, lai vēl vairāk mazinātu šādu apstākļu iespējamību, piebilst V.Zaķis.

«Rīgas satiksme» arī noraida pārmetumus par iespējamajiem riskiem, kas saistīti ar iespējamo kavējumu, uzņēmuma finansiālajām iespējām vai projekta vadības kvalitāti. Arī šobrīd tiek turpināti minētās tramvaja līnijas projektēšanas darbi, kas ir būtiska Rīgas sabiedriskā transporta sistēmas sastāvdaļa. Savukārt būvdarbu uzsākšana ir iespējama tikai pēc būvprojekta izstrādes. Būvprojekts ir sadalīts vairākās kārtās, līdz ar to arī uzsākt būvdarbus ir iespējams projektā grafikā paredzētajā termiņā. Būtiski ir samazināts ieceres realizācijai nepieciešamo nekustamo īpašuma apjoms, un to iegādei pašvaldības īpašumā līdz būvdarbu uzsākšanai būtiski šķēršļi nepastāv. Tas pats attiecināms uz zemās grīdas tramvaju iepirkuma procedūru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms vairākiem gadiem izstrādātais, bet neīstenotais Skanstes līnijas jeb par "kapu tramvaju" nodēvētais projekts uzņēmumam "Rīgas satiksme" izmaksājis aptuveni miljonu eiro, pastāstīja uzņēmuma valdes loceklis Gints Zeltiņš.

Viņš skaidroja, ka projekta apturēšanas dēļ, ar tā izstrādi saistītie izdevumi bija jānoraksta. Tas atstājis ietekmi uz uzņēmuma pagājušā gada peļņu.

Zeltiņš norādīja, ka šis projekts bijis pilnībā izstrādāts un gatavs īstenošanai. Zaudējot Eiropas fondu līdzekļus, pašvaldība vai uzņēmums nebūtu atraduši tik lielu summu, lai projektu īstenotu.

Arī aizdevumu šādam projektam saņemt būtu sarežģīti, jo tramvaja līnijas izbūve esot dārga, bet atmaksāšanās laiks - aptuveni 30 gadi.

Kā ziņots, Centrālās finanšu un līgumu aģentūra pieņēma lēmumu izbeigt līgumu ar uzņēmumu "Rīgas satiksme" par Eiropas Savienības fondu līdzfinansētā Skanstes tramvaja projekta īstenošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksme cer vienoties par grafiku Skanstes tramvaja projektam piešķirto līdzekļu atmaksai

LETA,07.08.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldības SIA «Rīgas satiksme» cer vienoties ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (CFLA) par grafiku Skanstes tramvaja projektam piešķirto līdzekļu atmaksai.

Jau vēstīts, ka CFLA pieņēma lēmumu izbeigt līgumu ar «Rīgas satiksmi» par Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansētā Skanstes tramvaja projekta īstenošanu. Līdz šim projekta ietvaros par veiktajām darbībām CFLA ir uzņēmumam izmaksājusi 451 304 eiro, un šī summa «Rīgas satiksmei» bija jāatmaksā līdz šā gada 3.augustam.

Tomēr līdz minētajam termiņam nauda netika atmaksāta.

«Rīgas satiksmes» pārstāvis Viktors Zaķis norādīja, ka nauda CFLA līdz šim atmaksāta nav un abas puses ir sarunu procedūrā, lai radušos situāciju risinātu.

Savukārt CFLA informēja, ka «Rīgas satiksme» ir konsultējusies ar iestādi par iespēju iesniegt izdevumu atmaksas grafiku. Tiesa, izdevumu atmaksas grafiku CFLA vēl nav saņēmusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Skanstes tramvajam paredzēto finansējumu varētu novirzīt jauno vilcienu iegādei

LETA,02.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstes tramvajam paredzēto finansējumu varētu novirzīt kādam no trim infrastruktūras projektiem, tostarp AS «Pasažieru vilciens» jauno vilcienu iegādei, sacīja satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) pārstāve Aļona Zandere.

Zandere stāstīja, ka Satiksmes ministrija (SM) ir tā, kas lems par naudas novirzīšanu citiem projektiem, turklāt šo līdzekļu novirzīšanai jānotiek, pamatojoties uz Eiropas Savienības (ES) fondu programmas «Izaugsme un nodarbinātība» vienu no prioritātēm, proti, videi draudzīga sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstība.

«Tuvākajā laikā tiks izlemts, kam tieši šo naudu novirzīt. Patlaban ir trīs iespējamie varianti - sniegt atbalstu jauno vilcienu iegādē Pasažieru vilcienam, tādējādi mazinot finansiālo slogu valsts budžetam, tāpat tiek runāts par iespēju ieguldīt šo finansējumu Daugavpils vai Liepājas tramvaju sliežu infrastruktūras attīstībā,» pauda satiksmes ministra pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets (MK) otrdien, 8. oktobrī, nolēma iepriekš Skanstes tramvaja projektam paredzēto Eiropas Savienības struktūrfondu un Kohēzijas fonda (ES fondi) finansējumu 70 000 000 eiro apmēra novirzīt AS «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iegādei, informēja Satiksmes ministrija (SM).

Valdība šā gada 13. septembra sēdē izskatīja Finanšu ministrijas (FM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par fiskālās telpas pasākumiem un izdevumiem prioritārajiem pasākumiem valsts budžetam 2020.gadam un ietvaram 2020.-2022.gadam.

Atbilstoši MK 13. septembra sēdē pieņemtajam lēmumam valsts budžeta fiskālās telpas atbrīvošanai daļa no ES fondu snieguma rezerves/ finansējuma atlikumiem tiek novirzīta stratēģiski nozīmīgiem augstas gatavības projektiem, tai skaitā elektrovilcienu vagonu iegādes projektam.

Minēto finansējumu veido gan Skanstes tramvaja projekta izbeigšanas rezultātā atbrīvotais ES fondu finansējums 70 000 000 eiro apmērā, gan no citiem SM un Ekonomikas ministriju (EM) pārziņā esošajiem specifiskajiem atbalsta mērķiem pārdalāms ES fondu finansējums. Līdz ar to pasažieru elektrovilcienu vagonu iegādei kopumā tiek novirzīts ES fondu finansējums 113 609 656 eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas satiksme ir nobremzējusi finansējuma piešķiršanu Skanstes tramvaja līnijas projektam un par tā turpmāko nākotni lems pēc starptautiskā audita veikšanas, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss.

Matīss norādīja, ka uzņēmums patlaban izvērtējot starptautisko audita aģentūru piedāvājumus un tuvākajās dienās varētu ar kādu no tām noslēgt sadarbības līgumu.

Tikai tad, kad būsim ieguvuši pārliecību, ka visi iepirkumi un procedūras notikušas atbilstoši likumiem, tikai tad runāsim par projekta turpmāko attīstību un mēģināsim uzrunāt Centrālo finanšu un līgumu aģentūru. Arī mēs neplānojam nevienam neko maksāt, pirms nebūs pabeigta pārbaude, sacīja Matīss.

Vienlaikus viņš atgādināja, ka par šo projektu neviens būvniecības iepirkums nav pat izsludināts, kur nu vēl noslēgts. Līdz šim ir noslēgts projekta būvprojekta izstrādes līgums ar SIA BRD projekts. Uzņēmums saņēmis visu piecu posmu būvatļaujas no Rīgas pilsētas būvvaldes, taču, pēc Matīsa teiktā, arī aktīva projektēšana tiks apturēta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme (RS) pagaidu valde pieņēmusi lēmumu atlaist uzņēmuma Iepirkumu komisiju, apturēt visus iepirkumus līdz rūpīgai izvērtēšanai un līdz šī gada beigām izveidot jaunu Iepirkumu komisiju un attiecīgas vērtēšanas procedūras, informē RS pārstāvis Viktors Zaķis.

Pagaidu uzskata, ka nepieciešams palielināt sabiedriskā transporta lomu galvaspilsētā, paplašināt RS piedāvāto maršrutu tīklu uz tuvākajām Pierīgas pašvaldībām, veidot vienotu un saskaņotu pasažieru vilcienu, starppilsētu un pilsētas transporta sistēmu, attīstīt stāvparku projektus tramvaju galapunktu tuvumā, veidot jaunas sabiedriskā transporta joslas un citus priekšlikumus pasažieru ērtībai.

Lai stabilizētu uzņēmuma finansiālo situāciju, pagaidu valde norāda, ka nepieciešams pierādīt kreditoriem un partneriem korupcijas risku izslēgšanu un katra darījuma pamatotību un veikt papildu analīzi par katru slēdzamo līgumu un veicamo maksājumu. Tāpat tiks pārvērtēti uzņēmuma investīciju un attīstības projekti, vērtējot to ilgtspēju, visi noslēgtie līgumi un uzņēmuma finansiālās iespējas. Tiks izvērtēta infrastruktūras modernizācijas un kapitālo ieguldījumu atlikšana iespēja, līdz uzņēmuma finanšu situācijas stabilizēšanai. Vienlaikus tiks veikta detalizēta pakalpojumu izmaksu analīze un pašizmaksas saskaņošana ar Rīgas domes Licencēšanas komisiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma SIA «Rīgas satiksme» plānotā Skanstes tramvaja līnijas projekta īstenošana ir atlikta vismaz uz gadu, ceturtdien intervijā Latvijas Radio sacīja uzņēmuma pagaidu valdes priekšsēdētājs Anrijs Matīss.

«Projekts nav apdraudēts, bet ieviešanas grafiks atliekas vismaz par gadu,» teica Matīss, runājot par Skanstes tramvaja līnijas projekta nākotni pēc tam, kad saistībā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) sāktajiem kriminālprocesiem par «Rīgas satiksmes» trim iepriekš veiktajiem iepirkumiem tam ir apturēts Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējums.

Viņš norādīja, ka šobrīd šajā projektā ir noslēgts tikai viens līgums - par projektēšanu, kamēr iepirkumi par jaunās tramvaju līnijas izbūvi, kā arī par attiecīgajā līnijā paredzētā ritošā sastāva iegādi, nav noslēgušies un, visticamāk, tiks sludināti no jauna. «Tāpēc te ir iespējama nobīde laikā, kas varētu būt par apmēram gadu, bet tas ir būtiski, lai sabiedrības interesēs būtu caurspīdīgs un skaidrs process, lai nebūtu kaut kādu zemūdens akmeņu, lai nebūtu apvainojumu, un vēlams, lai nefigurētu kompānijas, kuras jau šobrīd tiek apsūdzētas koruptīvos darījumos,» pauda Matīss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) gan atļāvis VAS «Pasažieru vilciens» (PV) slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu «Škoda Vagonka» («Škoda») par jaunu elektrovilcienu iegādi, bet jautājums par tam nepieciešamo finansējumu 241,9 milj. apmērā aizvien paliek neatbildēts.

IUB gan noraidīja Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» (Talgo) sūdzību par PV iepirkumu, taču tas neliedz «Talgo» šo IUB lēmumu pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā mēneša laikā. Spāņu ražotāja pārstāvis BDO vecākais jurists Artūrs Surmovičs pagaidām vēl nevarēja paust sava klienta nostāju par tālāko rīcību, taču ar iepirkumu saistītajiem ir priekšstats, ka «Talgo» varētu būt interese tiesāties. Tas gan netraucē PV turpināt sarunas ar «Škodu» un noslēgt līgumu, ja vien tiesa to neaizliedz darīt.

Tomēr iespējamā tiesvedība nebūt nav vienīgais potenciālais šķērslis, lai Latvijas iedzīvotāji pēc 10 gadu sāgas beigu beigās tiktu pie jauniem elektrovilcieniem. Šobrīd aizvien ir neatbildēts jautājums par to, kur ņemt naudu šī ritošā sastāva iegādei. Līgumu par elektrovilcienu piegādi varēšot slēgt pēc tam, kad valdība apstiprinās iepirkuma finansējumu, aģentūrai LETA norādījis PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Capitalica Asset Management investē 50 milj. eiro biznesa centru attīstīšanā Rīgā

Zane Atlāce - Bistere,23.08.2018

Capitalica Asset Management pārvalda Lietuvā pirmo ar upes ūdeni dzesējamo biznesa centru Kauno dokas

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investīciju pārvaldības uzņēmums Capitalica Asset Management iegādājies 1,3 hektāru zemes gabalu Rīgā, Skanstes rajonā netālu no pilsētas centra, un plāno tur attīstīt divu biznesa centru projektus, informē uzņēmumā.

Paredzams, ka biznesa centri tiks atvērti 2021. gadā. Projektā Capitalica Asset Management ieguldīs vairāk nekā 50 milj. eiro.

Plānots, ka ēku kopējā platība kopā ar pazemes garāžu sasniegs aptuveni 45 tūkst. kvadrātmetru. Ņemot vērā ēku atrašanās vietu, arhitektūras un interjera risinājumus, kā arī tehniskos parametrus, biznesa centri būs A klases.

«Mūsu fonda stratēģija ir investēt Baltijas valstu lielajās pilsētās. Mēs redzam, ka Rīgā trūkst jaunu un mūsdienīgu biroju. Mūsu lēmumu ietekmēja tas, ka Rīgas pašvaldība plāno investīcijas Skanstes ielas infrastruktūrā – ir plānots ierīkot tramvaja līniju, bet tas noteikti vēl vairāk palielinās rajona pievilcībuārvalstu un vietējā kapitāla uzņēmumiem. Pēc mūsu domām, šis rajons var kļūt par centrālo biznesa centru rajonu,» komentēja «Capitalica Asset Management» ģenerāldirektors Andrjus Barštis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds Latvijas politiķis, «uzlecošā zvaigzne», pirmdien bija ļoti sašutis. Viņu ne reizi nav intervējusi LTV 1 Rīta panorāma kaut arī reitingi aug, un viņš noteikti būs nākamajā Saeimā, un, ļoti iespējams, valdībā, bet intervē Lolitu Čigāni par to, ka viņa nekandidēs vēlēšanās. Dziļa ir neizpratne, kādēļ tā ir tik svarīga ziņa sabiedriskajai televīzijai!?

Taču ziņa ir svarīga. Runa nav par personību. Tas ir svarīgs simptoms, kas iezīmē kāda liela procesa galu. Lolita Čigāne ir viens no tiem cilvēkiem, kurus sabiedrībā mēdz saukt par «sorosītiem». Saeimā Čigāne nonāca caur Vienotību, bet pirms tam viņas karjera pārsvarā veidojās Džordža Sorosa finansētajās struktūrās – Delnā un Providus. Visticamāk, Vienotība neiekļūs nākamajā Saeimā, tāpēc Čigānes lēmums ir loģisks. Citi, kā Artis Pabriks, izmēģina veiksmi caur Attīstībai/PAR jaunveidojumu. Taču šīs fake partijas ir tikai sīki kuģīši, kreiseris vai, drīzāk, aviācijas bāzes kuģis, ir aizšauts, kuģis grimst.

Džordžs Soross Latvijas politikas ietekmēšanā 20 gados ir iztērējis 80 miljonus dolāru, kas ir vidēji četri miljoni dolāru gadā. Iedziļinieties šajos skaitļos!

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Reirs: Škoda reputācija var liegt elektrovilcienu iepirkumam izmantot ES līdzekļus

LETA,21.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Pasažieru vilciens» (PV) elektrovilcienu iepirkuma uzvarētāja Čehijas uzņēmuma «Škoda Vagonka» («Škoda») reputācija var liegt minētajā iepirkumā izmantot Eiropas Savienības (ES) fondu līdzekļus, otrdien žurnālistiem sacīja finanšu ministrs Jānis Reirs (JV).

Valdības sēdes laikā, kad tika uzklausīts Finanšu ministrijas (FM) sagatavotais ziņojums par ES fondu projektu ieviešanas gaitu, Reirs norādīja uz iespējamām problēmām PV iepirkumā, ņemot vērā, ka iepirkuma uzvarētājs «Škoda» figurē izmeklēšanā saistībā ar Rīgas domes iepirkumiem.

«Praktiski ir pazīmes, ka [PV elektrovilcienu iepirkumā] tiek mēģināts bīdīt šo pretendentu tālāk. Ja šis būs ES līdzfinansēts projekts, tad, ņemot vērā pretendenta reputācijas risku, izskatās, ka mēs dabūsim atmaksāt ES finansējumu,» ministriem pauda Reirs.

Pēc valdības sēdes finanšu ministrs papildināja, ka pastāv iespēja PV elektrovilcienu projektam novirzīt pārtrauktajam Skanstes tramvaja līnijas projektam iezīmēto ES līdzfinansējumu, tomēr Reirs norādīja uz faktu, ka gan Rīgas domes iepirkumā, gan PV elektrovilcienu iepirkumā par uzvarētāju atzīts viens un tas pats uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Gada būve 2018: ievērojamākie objekti Rīgā

Ingrīda Drazdovska,04.12.2018

Gan būvkompānija LNK Industries, gan Rīgas pilsētas būvvalde izceļ dzīvojamās mājas jaunbūvi – pirmo ēku Klīversalas kvartālā (River Breeze Residence). Tā šogad ieguva 1. vietu kā Ilgtspējīgākais projekts Latvijā kategorijā Komercobjekti.

Avots: LNK Industries

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2018. gads būvniecības nozarei ir bijis straujas attīstības un izaugsmes gads. Lielā rosība, kura pat likusi uzdot jautājumu par iespējamo būvniecības pārkaršanu, augļus visā to krāšņumā vēl tikai nesīs.

Vairāki lieli, nozīmīgi un sarežģīti objekti tiks pabeigti 2019. gadā un pat vēlāk. Daļa vērienīgu publiskā sektora projektu, kam ir pieejams arī Eiropas Savienības fondu līdzfinansējums, šogad pat vēl tā īsti nav izkustējusies, tostarp, piemēram, diskutablā Skanstes tramvaja līnijas izbūve, citi tikai uzņem apgriezienus, piemēram, 2018. gadā beidzot sākta sengaidītā Jaunā Rīgas teātra ēkas atjaunošana. Vērienīgi tuvākas un tālākas nākotnes projekti paredzami saistībā ar Rail Baltica izbūvi, kas skars Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas apkārtni, lidostu u.c.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) ir apturējusi Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējuma maksājumus Rīgas satiksmes (RS) Skanstes tramvaja līnijas projektā, kā arī divos Daugavpils domes īstenotajos infrastruktūras uzlabošanas projektos.

Lai novērstu iespējamos ES fondu finanšu riskus, CFLA ir pieņēmusi lēmumus apturēt ES fondu projektu maksājumus, kas ir tiešā saistībā ar Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) uzsāktajiem kriminālprocesiem par veiktajiem iepirkumiem RS un Daugavpils domē.

Tāpat kā RS projekta gadījumā CFLA lēmumi attiecas arī uz Daugavpils domes īstenoto infrastruktūras uzlabošanas projektu vispārējās izglītības iestādēs, kā arī energoefektivitātes paaugstināšanas projektu Daugavpils pilsētas izglītības iestādes sporta zālē.

Visiem ir jāzina šī pamata patiesība – ja fondu projektā tiek atklāta krāpšana vai saistība ar koruptīvām darbībām, fondu finansējums tam tiek atņemts. Pret krāpšanu un korupciju ir nulles tolerance. Un jāapzinās arī sekas - ja projektam atņem ES fondu finansējumu, tā izdevumi paliek uz Latvijas nodokļu maksātāju pleciem, uzsver CFLA direktors Mārtiņš Brencis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas satiksmes pagaidu valde pārtraukusi vēl vienu sadarbību ar Martinsonam pietuvinātu uzņēmumu

LETA,10.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības SIA Rīgas satiksme pagaidu valde pārtraukusi vēl vienu sadarbības līgumu ar uzņēmējam Mārim Martinsonam pietuvinātu uzņēmumu Moduls Engineering, aģentūrai LETA apstiprināja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

2,83 miljonus eiro vērtais sadarbības līgums tika noslēgts 2017.gada augustā un paredzēja Rīgas satiksmes datu centra izveidi, kur uzņēmums glabātu dažāda veida nepieciešamo informāciju.

Gada izskaņā bija jālemj vai šo sadarbību pagarināt, taču ņemot vērā, ka būvdarbu veicēju uzņēmums ir saistīts ar personu, par kuru Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam ir aizdomas, pagaidu valde lēma līgumu pārtraukt, skaidroja Zaķis.

Uzņēmums tam uzticētos darbus nav pabeidzis un Rīgas satiksmes" pagaidu valde nolēmusi piesaistīt sertificētu būvdarbu speciālistu, lai veiktu pilnu analīzi par līdz šim veiktajiem darbiem. Pēc tam, kad tiks saņemts atzinums, tiks pieņemts arī lēmums vai projektu turpināt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz skaidrības gūšanai izmeklēšanā par krāpšanas aizdomām uzņēmumā Rīgas satiksme (RS) Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) neplāno atjaunot Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējuma maksājumus RS Skanstes tramvaja līnijas projektā.

Vakar, 16.janvārī, notika tikšanās ar RS pagaidu valdi, kurā uzņēmums informēja ES fondu projekta uzraudzībā iesaistītās institūcijas par aktualitātēm projektā un tuvākajā laikā plānoto darbību.

«Tikšanās laikā RS pārstāvji informēja, ka uzņēmums jau šīs nedēļas laikā pārtrauks izsludinātos iepirkumus par būvniecības darbu veikšanu un zemās grīdas tramvaju piegādi, kā arī pēc iespējas īsākā laikā veiks iepirkumu dokumentācijas pārskatīšanu un precizēšanu,» stāsta CFLA direktors Mārtiņš Brencis. «Tāpat uzņēmums ir apņēmies līdz nākamās nedēļas beigām (25.janvārim) iesniegt mums aktualizētu rīcības plānu un detalizētu projekta ieviešanas laika grafiku, kurā tiek ņemtas vērā termiņu izmaiņas iepirkumos, kā arī visi potenciālie riski. Proti, ir nepieciešams termiņu un projekta ieviešanas iespēju reāls novērtējums. Un, protams, mēs sagaidām arī informāciju par projekta komandas sastāvu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) ir pieņēmusi lēmumu izbeigt līgumu ar uzņēmumu Rīgas satiksme par Eiropas Savienības fondu līdzfinansētā Skanstes tramvaja projekta īstenošanu. Līdz šim CFLA ir uzņēmumam izmaksājusi 451 304 eiro, un šī summa Rīgas satiksmei ir jāatmaksā. Termiņš atmaksas veikšanai ir 2019. gada 3. augusts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skanstes tramvaja līnijas būvprojektu par 2,05 miljoniem eiro izstrādās SIA BRD projekts, kuras valdes priekšsēdētājs ir Jānis Bidzāns. Līguma summā ir iekļautas gan būvprojekta izstrādes izmaksas, gan autoruzraudzības izmaksas būvdarbu laikā. Būvprojektu plānots izstrādāt līdz 2020.gada pavasarim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskatot nepieņemami augstus riskus, Centrālā finanšu un līgumu aģentūra lauzusi līgumu ar Rīgas satiksmi par Eiropas Savienības fondu līdzfinansētā Skanstes tramvaja projekta īstenošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru