Ministru prezidents Valdis Dombrovskis (V) šodien izdevis rezolūciju, kurā uzdod izglītības ministram Vjačeslavam Dombrovskim (RP) sniegt paskaidrojumus par Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) noslēgtajiem reklāmas līgumiem par sava darba popularizēšanu vairākos masu medijos.
Premjera preses sekretārs Mārtiņš Panke pavēstīja, ka ministram pieprasīti skaidrojumi saistībā ar publiski izskanējušo informāciju par valsts budžeta līdzekļu tērēšanu apmaksāta mediju satura pirkšanai plašsaziņas līdzekļos. Rezolūcijā valdības vadītājs ir uzdevis sniegt detalizētu informāciju par iemesliem un argumentiem, kādēļ pieņemts šāds lēmums, kā arī par sasniegt iecerētajiem mērķiem, lai būtu pamats izvērtēt šādu līgumu lietderību.
Premjers no ministra atbildes gaida līdz 27.septembrim. Izglītības un zinātnes ministram ir jāsniedz informācija par visiem IZM, tās padotībā esošo iestāžu un kapitālsabiedrību noslēgtajiem reklāmas līgumiem ar masu medijiem, par līdzekļu avotiem pakalpojumu apmaksai, kā arī jāskaidro iepirkumu veikšanai piemērotā procedūra, stāstīja Panke.
Raidījums Nekā personīga ziņoja, ka Vjačeslava Dombrovska (RP) vadītā Izglītības un zinātnes ministrija nopirkusi reklāmas četros masu medijos uz četriem mēnešiem, šim nolūkam tērējot nepilnus 22 000 latu.
Pirms divām nedēļām slēgts pakalpojumu līgums ar Latvijas Avīzi. Līguma summa ir 6050 lati. Laikraksts apņemas publicēt sešus rakstus, ministrija - sniegt savus norādījumus, par ko šīs publikācijas būs. Līdzīgs darījums slēgts ar interneta portālu Sportacentrs par vairāk nekā 3000 latu. Reklāmu ministrija publicējusi laikrakstā Neatkarīgā. Apjomīgākais līgums ministrijai ir ar Radio SWH, kurā radio apņemas veidot 24 ziņu raidījumus un 24 autorraidījumus par izglītības procesiem Latvijā. Ministrija dos priekšlikumus par saturu un dalībniekiem, un radio pretī sola nodrošināt augstu žurnālistisko līmeni.
Nekā personīga veidotāji izteica varbūtību, ka šādu līgumu slēgšana ir saistīta ne tikai ar pašas ministrijas, bet gan arī ar Reformu partijas ministru popularizēšanu un viņu reitingu celšanu pirms nākamruden gaidāmajām Saeimas vēlēšanām.
Šādu rīcību nosodījusi arī Valsts kancelejas direktore Elita Dreimane, norādot, ka līgumu slēgšana ar medijiem par reklāmu izvietošanu veicina neuzticību visu valsts iestāžu komunikācijas praksei, kā arī kopumā grauj valsts pārvaldes reputāciju un uzticamību sabiedrības acīs.