Valsts sekretāru sanāksmē ceturtdien, 8. janvārī, no jauna tika izdoti Ministru kabineta (MK) noteikumi par Eiropas Kopienas (EK) pašu resursu sistēmas funkcionēšanas kārtību. Izmaiņas noteikumos izstrādātas, lai precizētu tiesību normas saistībā ar cukura ražošanas slēgšanu Latvijā.
Tā kā ar 2007. gadu cukura ražošana Latvijā tika slēgta, likvidējot abas cukurfabrikas, cukura ražošanas nodeva Latvijai vairs nav jāmaksā. Līdz ar to turpmāk Zemkopības ministrijai (ZM) katru gadu līdz 1. martam nebūs jānodrošina, lai informācija par cukura ražošanas A un B kvotu sadalījumā pa cukura ražošanas uzņēmumiem nākamajam tirdzniecības gadam tiktu iesniegta Valsts ieņēmumu dienestā (VID). Tāpat vairs nebūs jānodrošina katru gadu līdz 1. martam, lai informācija par provizoriskajiem cukura ražošanas rādītājiem kārtējam tirdzniecības gadam, bet līdz 15. septembrim – par galīgajiem cukura ražošanas rādītājiem par iepriekšējo tirdzniecības gadu, tiktu iesniegta VID un EK.
Jaunajos MK noteikumos arīdzan netika iekļauta norma, kura nosaka, ka Lauku atbalsta dienests veic kontroles pasākumus cukura ražošanas uzņēmumos, pārbaudot ZM iesniegtās informācijas pareizību. VID katru gadu līdz 15. aprīlim nebūs jāinformē cukura ražošanas uzņēmumus par kārtējā tirdzniecības gadā veicamo cukura ražošanas pamatnodevas un B nodevas avansa maksājumu. Tāpat cukura ražošanas uzņēmumi netiks informēti par iepriekšējos tirdzniecības gados maksātās cukura ražošanas nodevas atlikumu.
MK noteikumi papildināti ar jaunu normu, kas reglamentēs, ka VID, Satiksmes ministrija, Valsts zemes dienests, valsts akciju sabiedrība Latvijas dzelzceļš, Autortiesību un komunicēšanās konsultāciju aģentūra/Latvijas Autoru apvienība, Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība atbilstoši savai kompetencei sniedz informāciju Finanšu ministrijai pievienotās vērtības nodokļa resursa bāzes noteikšanai.
Atbilstoši MK noteikumiem pašu resursus veido tradicionālie pašu resursi (muitas nodoklis, ievedmuita lauksaimniecības precēm, cukura ražošanas nodevas, antidempinga maksājumi, kompensācijas maksājumus), kā arī pievienotās vērtības nodokļa resurss un Apvienotās Karalistes korekcija. Tāpat pašu resursus veido nacionālā bruto ienākuma resurss, aizdevumi un to garantijas, kā arī rezerves ārkārtas palīdzībai trešajām valstīm.