Biznesa veiksmes atslēga primāri slēpjas uzņēmēja spējā izvērtēt un uztaustīt tirgus kapacitāti, maksimāli mēģinot apmierināt sabiedrības vajadzības, domā Iveta Priedīte, Spice un Spice Home vadītāja.
Uzņēmējam ir jāprot objektīvi izvērtēt, cik daudziem viņa iecerētais produkts vai pakalpojums būs nepieciešams, un vai tā funkcionalitāte un īpašības būs pieprasītas arī ilgtermiņā, spriež I.Priedīte, uzsverot, ka visi šie aspekti jāsalāgo arī ar sava biznesa ambīcijām. Latvijas kontekstā liela loma ir arī tam, cik plaša ir preces vai pakalpojuma mērķa auditorija, atzīmē Spice un Spice Home vadītāja. Uzņēmumiem, kas orientēti uz vietējo tirgu un vietējo patērētāju, ir jārada visai universāls produkts vai pakalpojums, kas der lielākajai sabiedrības daļai, jo arī tā skaitliski ir salīdzinoši maza, atgādina I.Priedīte.
Nejaušas izvēles
Kad gāju pamatskolā es sapņoju kļūt par skolotāju, atminas I.Priedīte. “Jau tolaik man bija iespēja darboties ar jaunāko klašu skolēniem, un man patika šī skološanas pieredze. Vēlāk gan manas domas mainījās un es gribēju kļūt par ārsti – es interesējos par anatomiju, ķermeņa uzbūvi, orgānu funkcijām, bet mazāk gribēju preparēt vardes, kas, pēc nostāstiem, bija jādara medicīnas studentiem. Interesanti, ka mani vecāki manī savukārt saskatīja grāmatveža potenciālu, jo jau aptuveni piecu gadu vecumā iemācījos darboties ar skaitīkļiem, un tie kļuva par manu iemīļotāko rotaļlietu. Likumsakarīgi, ka pieaugot man ļoti patika arī rēķināšana, kā arī dažādu procesu uzraudzība un kontrole, iespējams, tieši tādēļ maniem vecākiem šķita, ka grāmatveža profesija būs man īpaši piemērota,” spriež I.Priedīte, kura, pēc vidusskolas absolvēšanas, iestājās Rīgas Tehniskās universitātes Ekonomikas fakultātē.
“Bakalaura grādu ieguvu specialitātē Nodokļi un muitas vadīšana, bet pirmo maģistra grādu – loģistikas zinātnē. Nekāda īpaša motīva vai mērķa studēt tieši šos novirzienus man nebija, šīs specialitātes vienkārši tobrīd šķita prestižas. Vēlāk, jau vadot tirdzniecības centru (TC) Rīga Plaza, ieguvu arī profesionālo izglītību TC vadīšanā, bet 2017. gadā ar manas tā brīža tiešās vadītājas atbalstu uzsāku EMBA (Executive Master of Business Administration) studijas Rīgas Biznesa Skolā. Kaut arī uzsākot šīs studijas man jau bija ievērojama darba pieredze, studijas palīdzēja sastrukturēt pieredzes gaitā gūtas zināšanas un pamatīgi paplašināt redzes loku. EMBA grāds, manuprāt, palīdz saprast un pieņemt to, ka nenoteiktība ir vadītāja ikdiena, ka dabā un darbā nepastāv vienīgais pareizais risinājums vai atbilde. Ka vadītājam, pieņemot katru lēmumu, ir jāvērtē vairāku faktoru kopa un ka mainot attieksmi pret vienu no tiem var būt pilnīgi cits iznākums,” teic I.Priedīte, kura, paralēli studijām, vienmēr arī strādāja.
Visu rakstu lasiet žurnāla Dienas Bizness 3.oktrobra numurā!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.
Meklē arī lielākajās preses tirdzniecības vietās!