Biznesa veiksmes atslēga slēpjas kombinācijā - nauda, klienti un komanda, domā Arturs Geisari, Oferta Finance idejas autors.
Pēc maniem aprēķiniem bizness sastāv no vairāk nekā 40 dažādām komponentēm, spriež A.Geisari. Ir sarežģīti definēt, ko biznesa vidē nozīmē veiksme, taču ir skaidrs, ka neveiksme ir bankrots, ko, manuprāt, var izraisīt trīs galvenie iemesli - beidzas nauda, nav klientu vai ir slikta komanda. Šī iemesla dēļ es uzskatu, ka nav vienas konkrētas biznesa veiksmes atslēgas, jo viss slēpjas kombinācijā - ir jābūt labam produktam vai pakalpojumam, kam ir pieprasījums un par ko klienti ir gatavi maksāt, atzīmē A.Geisari. Tāpat uzņēmējam nepieciešama arī profesionāla un motivēta komanda, kā arī pietiekami finanšu resursi, lai spētu biznesu darbināt. Ja spēkratā nav degvielas, tas nekur nebrauks, līdzīgi ir arī biznesā - mums ir vajadzīgi resursi, norāda Oferta Finance idejas autors.
Vēlas augt ātri
Jau kopš agras bērnības sapņoju par savu biznesu, atminas A.Geisari. “Pirmajā klasē savā burtnīcā pat biju ierakstījis, ka vēlos kļūt par uzņēmēju - tāpat kā mans tētis. Daudz sapņoju arī par pasauli kopumā un domāju par to, kā varētu padarīt to par labāku vietu, kur dzīvo priecīgi un laimīgi cilvēki. Nopietnāk profesionālās karjeras veidošanas iespējas sāku izskatīt vidusskolas laikos. Izpētot vairāku augstskolu piedāvājumus, sapratu, ka vēlos studēt biznesu un ekonomiku Rīgas Ekonomikas augstskolā. Arī mani draugi, kuru vecāki bija uzņēmēji, viennozīmīgi teica, ka tā ir labākā izvēle. Mana ekonomikas skolotāja gan uzskatīja, ka es šajā augstskolā nekad netikšu, jo nāku no parastas vidusskolas, taču šis viedoklis manī radīja tikai papildus motivāciju. No augstskolas pasniedzējiem un absolventiem uzzināju, kādas zināšanas un prasmes vajadzīgas, lai iestātos, un tās arī centos maksimāli attīstīt, kā rezultātā kļuvu par Rīgas Ekonomikas augstskolas studentu. Jāsaka, ka iegūtā izglītība man ļoti palīdzējusi, jo iemācījos ātri meklēt, analizēt, un strukturēt informāciju, kā arī uzdot pareizos jautājumus, būt ziņkārīgam pret apkārtējo pasauli un uzstādīt ambiciozus mērķus,” stāsta A.Geisari.
Uzreiz pēc augstskolas absolvēšanas jaunais profesionālis nonāca uzņēmumā Ernst&Young, kur apguva grāmatvedības un audita pamatus. “Sezonas laikā darba bija daudz, tāpēc nereti nācās strādāt non-stop - bez brīvdienām. Klientus bija nepieciešams apkalpot visaugstākajā līmenī, tāpēc izaicinājumu netrūka, taču daudz mācījos no saviem kolēģiem, kas bija vērsti uz sadarbību un motivēja augt arī mani. Ernst&Young pavadīju vienu gadu, taču sapratu, ka attīstība šajā uzņēmumā manā gadījumā notiek pārāk lēni. 10% algas pielikums gadā un iespēja varbūt pēc 15 gadiem kļūt par partneri - tas nav stāsts par mani. Mana vīzija un redzējums stiepās daudz plašāk,” atzīst A.Geisari.
Visu rakstu lasiet 3.decembra žurnālā Dienas Bizness!
Abonēt ir ērtāk: e-kiosks.lv.