Caur nelabvēlīga tirgus ciklu un Mūkusalas ofseta ruļļiem izgājušais biznesa žurnāls tomēr ir nonācis arī somu rokās
Vairākus gadus ilgušais plāns un priekšpasākumi starptautiskā biznesa žurnāla Forbes izdošanai Skandināvijā ir īstenojušies pirmajā drukātajā Forbes numurā somu valodā, ziņo tā redakcija.
Forbes Suomi un SK Media Finland Oy komercdirektors Fredriks Narss db.lv uzsver, ka viņa kompānija ne vien pieder Latvijas SK Media, bet arī pats žurnāls tiek drukāts Rīgā Poligrāfijas grupā Mūkusala. PG Mūkusala ir uzvarējusi Forbes drukas iepirkuma konkursā starp vairākām Ziemeļvalstu tipogrāfijām, db.lv komentē F. Narss. Forbes somu valodas izdevuma metiens ir 70 tūkstoši eksemplāru.
Iepriekš db.lv rakstīja par SK Media nebūšanām saistībā ar ekspansijas plāniem Skandināvijā. Tādi tika loloti jau kopš 2014. gada. Žurnāla pirmā numura atvēršana tomēr ir tikusi atlikta vairākkārt. Iemesli ir bijuši dažādi, sākot ar slikto situāciju Somijas reklāmas tirgū un ekonomikā vispār Krievijas rubļa krīzes dēļ, kas sekoja globālajam naftas cenu kritumam, un Rietumu sankcijas pret Krieviju pēc Krimas okupācijas arī acīmredzot tai nav nākušas par labu. F. Narss iepriekš db.lv komentēja, ka tirgus un reklāmdevēji ir atkopušies, un uz 2017. gadu Somijas Forbes ir pārdevis reklāmas pusmiljona eiro vērtībā.
Šā gada sākumā kārtējais melnais kaķis ceļā uz Forbes nonākšanu somu rokās bija žurnāla tābrīža galvenās redaktores Ninas Brostremas un vēl divu žurnālistu aiziešana. Somijas laikrakstam Maaseudun Tulevaisuus šie darbinieki sacīja, ka aiziešanas iemesls ir žurnālistikas ētikas principu pārkāpšana, un ka tos ir spiedis īpašnieks. Ar pašiem sūdzētājiem db.lv sazināties neizdevās, bet F. Narss portālam komentēja, ka to atbrīvošanas iemesls ir attiecīgās redakcijas daļas nespēja radīt Forbes atbilstīgu saturu. Viņš gan atzīst, ka pašu darbinieku interpretācijā iemesls ir īpašnieku uzstādījums par satura mārketinga veidošanu, ko aizgājušie uzskata par profesionāli nepieņemamu.
Forbes ir starp satura mārketinga (angl. content marketing) celmlaužiem pasaulē, kas tad arī bija klupšanas akmens starp menedžmentu un redakciju. Satura mārketings ir komunicēšana ar patērētājiem bez tiešas savu produktu vai pakalpojumu reklāmas, tā vietā patērētājam piedāvājot saistošu un uzticamu saturu. Atšķirībā no reklāmas, kur klients nopērk noteiktu reklāmas laukumu uz zināmām reizēm, šai stratēģijā svarīga ir arī ilgstamība. Tas ir viens no iemesliem skepsei, vai satura mārketings ir piemērots maziem uzņēmumiem, bet tas ir jau cits stāsts.