ASV kompānija Apple pirmajā tirdzniecības dienā pārdevusi vairāk nekā 300 tūkstošus planšetdatorus iPad, ziņo Associated Press.
Pirmās dienas pārdoto iPad rezultātos iekļauti arī iepriekš izdarītie pasūtījumi, kā arī atsevišķiem veikaliem pārdotās ierīces, kuras līdz gala patērētājam, iespējams, nemaz nav nonākušas.
2007. gada jūnijā, kad debitēja Apple iPhone, kompānija pirmajās divās dienās pārdeva 270 tūkst. šo viedtelefonu, savukārt nākamo trīs mēnešu laikā Apple pārdeva 1,1 miljonu iPhone.
Db jau rakstīja, ka, iepazīstinot pasauli ar iPad, Apple boss Stīvs Džobss solīja, ka tas būs piemērots sērfošanai globālajā tīmeklī, e-grāmatu lasīšanai, datorspēļu spēlēšanai un filmu vai citu videomateriālu vērošanai.
Lai pilnvērtīgi izmantotu tīmekļa labumus, nāksies pirkt to Apple iPad versiju, kas atbalsta 3G sakaru tīklu, pretējā gadījumā iPad būs lietojams tikai mājās un publiskās vietās, kur pieejams bezvadu internets.
Arī ar lasīšanu viss nav tik spīdoši, kā izsakās iPad slavētāji. LCD ekrāns izstaro gaismu, tādējādi nogurdinot acis un padarot ilgstošu lasīšanu apgrūtinošu. Raugoties no šī skatpunkta, neviens planšetdators nav piemērots grāmatas aizstāšanai, ja vien tam nav otra ekrāna, kurā izmantota eInk tehnoloģija.
Arī ar filmu skatīšanos iPad gadījumā ir vāji. Pirmkārt, ekrāns neatbalsta HD izšķirtspēju. Otrkārt, vienīgais veids, kā tikt pie satura, ir ielādēt filmu no interneta. Ja platjoslas pieslēgums nav pieejams, tas prasīs pat vairākas stundas, jo iPad nav USB vai citu atmiņas karšu pieslēgvietas. Arī video skatīšanās interneta lapās ir apgrūtinoša, jo iPad neatbalsta Flash tehnoloģiju, kas daudzviet nepieciešama, lai atskaņotu failus.
Taču šāds trūkums piemīt tikai «ābola» produktam. Daudziem citiem planšetdatoriem ar ekrānu viss ir kārtībā — tas ir piemērots gan HD kvalitātes filmām, gan interneta portālu klipiem.