Ļaut vai neļaut vienam cilvēkam apvienot darbu pašvaldības deputāta amatā un vēl kaut kur, piemēram, kādā izpildvaras institūcijā vai arī kapitālsabiedrībā?! Šāds jautājums ir aktualizējies, strādājot ar Pašvaldību likumu, un jāteic, ka vienkāršs risinājums šeit diez vai būs iespējams.
Protams, paanalizējot, kādus amatus spēj apvienot viena otra pašvaldības amatpersona, laiku pa laikam rodas sajūta, ka vai nu diennaktij ir vismaz 36 stundas, vai arī supermens nav tikai literārs tēls.
Reāli domājot, tomēr rodas bažas, ka ir atsevišķi personāži, kuriem izdodas algu saņemt vairākās vietās, ar pilnu atdevi nestrādājot nevienā. Un šādu situāciju nevar pieļaut neviens darba devējs - ne uzņēmuma īpašnieks, ne arī ierindas vēlētājs. Tāpat taisnība ir tiem ekspertiem, kuri norāda, ka nereti pašvaldību deputāti nonāk interešu konfliktā, pieņemot lēmumus par struktūrvienībām, kurās paši ir amatpersonas. Tādēļ arī būtu pareizi noteikt, ka šāda amatu apvienošanas kārtība ir pārtraucama. Nenoliedzami būtu labi, ja attiecīgā norma tiktu ieviesta un tā tiešām arī darbotos. Dzīves īstenība tādā gadījumā gan var izrādīties nedaudz citādāka. Pirmkārt, jāņem vērā, ka pašvaldības Latvijā ir ne tikai Rīga, Ventspils, Liepāja vai Daugavpils, bet arī daudz dažādi mazie novadi. Atceroties gatavošanos iepriekš notikušajām pašvaldību vēlēšanām, prātā nāk reizes, kad vienā otrā mazākā pašvaldībā ar grūtībām tika izveidots tikai viens saraksts, tādējādi panākot, ka vēlēšanas tur vispār var notikt. Pieņemot, ka amatus apvienot nedrīkst, tiktu panākts vien tas, ka kandidātu listēs būtu to cilvēku vārdi, kuriem tāpat neviens darbu dot negrib.