Auto

Peugeot Citroen atlaidīs 6 tūkstošus darbinieku; ietaupīs 800 miljonus eiro

Gunta Kursiša, 26.10.2011

Jaunākais izdevums

Francijas automašīnu ražotājs Peugeot Citroen pavēstījis par plāniem samazināt sešus tūkstošus darba vietu, lai samazinātu kompānijas izdevumus, raksta BBC.

Šādu lēmumu automašīnu ražotājs pieņēmis, jo šī gada trešajā ceturksnī Peugeot Citroen apgrozījums, salīdzinot ar iepriekšējā gata attiecīgo periodu, samazinājās par 1,6% līdz 9,3 miljardiem eiro. Šādu apgrozījuma apjomu kritienu ietekmēja zemais pieprasījums Eiropā.

Lēmums par sešu tūkstošu darba vietu samazināšanu pieņemts, lai «atjaunotu konkurētspēju un rentablitāti». Uzņēmums pavēstījis, ka darba vietu samazināšana 2012. gadā ļaus ietaupīt 800 miljonus eiro.

«Peugeot Citroen pareizas stratēģijas izvēle ir kļuvusi nozīmīgāka nekā jebkad agrāk,» pavēstījis automašīnu ražotājs.

Neņemot vērā uzņēmuma kopējo apgrozījuma samazināšanos, šī gada trešajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo laika posmu pērn, Peugeot Citroen pārdošanas apjomi Ķīnā un Latīņamerikā ir pieauguši par 7%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Auto, kas izcels uzņēmuma vadītāja mūsdienīgo dzīves uztveri

Aldis Zelmenis, 05.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Peugeot 508 kupeja-sedans ir glīts, bet Peugeot 508 SW jeb kupeja-universālis ir vēl skaistāks auto

Abi modeļi ar kupejām raksturīgo zemo jumta līniju un bezrāmja durvju konstrukciju ir skaistuļi gan no ārpuses, gan no iekšpuses. Ārējais dizains ar tīrām un asām līnijām un modernu gaismas tehniku ļauj šīm personībām koķetēt ar premium klases automobiļu pircējiem. Turklāt no parasta vidējās klases auto segmenta ielēkšanu premium dārziņā vēl uzstājīgāk akcentēs Peugeot i-Cockpit® futūriskais salons ar digitālajiem ekrāniem un virkni dārgām komforta ekstrām, protams, arī motorizācijas programma paredzēs tikai augstas veiktspējas žiperīgus motorus.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Paraugoties uz Peugeot 508 SW šarmanto eksterjera un interjera dizainu, to nekādi nevar iedomāties kā parastu dienesta auto. Vismaz tā klasiskajā izpratnē, ar kompānijas identitātes uzlīmēm uz automašīnas sāniem. To gan ne! Pat šo rindu autoram vietējā Peugeot importētāja izsniegtais Peugeot 508 SW testa automobilis ar nelielām uzlīmēm uz sāniem sabojā tik cildeno Peugeot 508 SW izskatu. Auto ir to vērts, lai tā virsbūvi neapgānītu ar lieku informāciju. Vidējā un augstākā vadības līmeņa personālam, tam gan Peugeot 508 SW ir lieliski piemērots. Pamanāma un īpaša personība, kas izcels direktora un tā vadītās kompānijas mūsdienīgo dzīves uztveri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds izsniedza aizdevumu, kāds iegādājās auto, kāds nopelnīja ar īpašuma izīrēšanu - lūkojam, kādi pērn bijuši 14.Saeimas deputātu tēriņi, ienākumi un pirkumi, raksta žurnāls "Kas Jauns".

Daigas Mieriņas alga – 85 tūkstoši

Saeimas priekšsēdētāja Daiga Mieriņa (55) par savu darbu pagājušajā gadā saņēmusi 85,4 tūkstošus eiro lielu algu.

Nekādu ievērojamu uzkrājumu Mieriņai nav, arī aizdevumus viņa nav izsniegusi, vien lūkojams, ka parādsaistību ailītē gozējas ierakstīti 35 tūkstoši eiro. Transportlīdzekļu politiķei nav, viņas īpašumā ir zeme Aronas pagastā, lietošanā – zeme un ēkas Carnikavas pagastā.

Krištopanam 50 tūkstošu eiro pensija

Vilis Krištopans (69) aizvadītajā gadā veicis pārdevumu par 41,4 tūkstošiem eiro, algā Saeimā saņēmis 63 tūkstošus eiro, kā arī ticis pie 50,2 tūkstošu eiro lielas pensijas.

41 400 eiro ienākumu Krištopans saņēmis no SIA "Stiga RM Mežs", kas pieder meža nozares uzņēmēja Andra Ramoliņa sievai Annai. Politiķis deklarācijā arī norādījis, ka skaidrā naudā glabā 9380 eiro, "Swedbank" kontā ir gandrīz 13 tūkstoši eiro, parādu nav, bet veikti vairāki aizdevumi – kopumā vairāk nekā 170 tūkstošu eiro apmērā. Tāpat viņam valdījumā ir 2017. gada izlaiduma automašīna "Toyota C-HR", īpašumā – pērn iegādāta piekabe "Tiki SP500-R/Promo25", zemes gabals Garkalnes pagastā, kapitāla daļas SIA "Berģu tūjas" un SIA "Upes-Plostiņi". SIA "Berģu tūjas", kas nodarbojas ar nekustamā īpašuma izīrēšanu un pārvaldīšanu, aizpērn strādāja bez apgrozījuma un uzrādīja 180 tūkstošu eiro lielus zaudējumus, pērn dota arī 1,95 miljonu eiro liela komercķīla Igaunijas uzņēmumam "Estateguru tagatisagent OÜ". Vilim Krištopanam šajā uzņēmumā pieder 50,8 procenti daļu, pārējās ir viņa sievai Aijai. Tiesa, visas SIA "Berģu tūjas" daļas ir ieķīlātas "Rietumu bankā".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 28.septembrī, autodīleris Karlo Motors oficiāli atklāja Citroën autosalonu Mežciemā, Biķernieku ielā 120, tādā veidā paziņojot par turpmāko biznesa attīstības virzienu – automašīnu multibrendu tirdzniecību, akcentu liekot tieši uz Francijas automašīnu modeļiem. Autosalona rebrendingā un remontā ieguldīti aptuveni 200 tūkstoši eiro.

«Mēs sākām strādāt jau augusta beigās, un patlaban autosalonā ir pārstāvēti visi Citroën markas modeļi, tostarp, komerctransports, un mēs piedāvājam arī pilna servisa apkalpošanu Citroën automašīnām,» DB pastāstīja Karlo Motors valdes locekle Solvita Koemeca.

Ar laiku, kad salonā atgriezīsies līzingā ņemtās automašīnas, tajā tiks piedāvāti arī mazlietoti Citroën modeļi. Salonā tiks veikta arī pilna Škoda markas automašīnu servisa apkalpošana.

Karlo Motors pieder arī autosalons Kleistu ielā, kura platība ir 25 tūkstoši m2, un tajā tiek pārdotas Škoda markas automašīnas. Tiesa gan, 1. oktobrī beidzas līgums par Škoda pārdošanu Latvijā, tādēļ dīleris nolēmis pārorientēt darbību uz citu automašīnu tirdzniecību. Servisa apkalpošana gan Škoda, gan Volkswagen marka automašīnām Kleistu ielā aizvien tiks piedāvāta, tāpat arī remonta un krāsošanas pakalpojumi kravas automašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Peugeot 208 sāk elektroēru

Aldis Zelmenis, 18.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi Peugeot sērijmodeļu aptverē parādās 100% elektrisks auto. Kopā ar parasto Peugeot 208 startēs arī e-Peugeot 208

Jaunā Peugeot 208 benzīna, kā arī dīzeļversija nonāks tirdzniecībā jau šā gada nogalē, turpretim elektriskais vāģis sola tiem pievienoties tikai 2020. gadā. Pēc optimistiskajām prognozēm, tas būtu gatavs piezemēties pašmāju Peugeot tirgotāju autosalonos jau 2020. gada janvārī, bet iespējams, ka tikai martā. Viss atkarīgs no tā, cik gludi aizritēs noslēdzošie darbi pie auto izstrādes.

Peugeot amatpersonas neslēpa, ka Portugālē notiekošajos testa braucienos e- Peugeot 208 vēl bija t.s. preproduction jeb pirmsražošanas stadijā. Attiecīgi ar auto varējām pavizināties tikai pārdesmit kilometru. Pēc sajūtām – viss lieliski. 50 kWh ietilpības bateriju bloks, kas integrēts automašīnas grīdā, dod labu artavu, lai mazais lauvēns pat ar klāt nākušiem liekiem 340 kilogramiem spētu ņipri paātrināties. Izņemot liekos kilogramus, citu graujošu atšķirību ar parasto versiju nav. Ir tikpat liels bagāžnieks, arī tikpat maz vietas aizmugurē, galu galā pat uzlādes vieta ir turpat, kur degvielas uzpildes kakls, proti, labās puses sānos. Pavaicājot Peugeot runasvīriem, kāpēc uzlādes vieta ir šeit, nevis automašīnas degungalā vai priekšējo spārnu galos, sekoja īsa un izsmeļoša atbilde: «Tā vienkārši ir lētāk, jo virsbūves paneļi ir identiski gan parastajiem, gan elektriskajam Peugeot 208, turklāt tā būs ierastāk un saprotamāk arī automašīnas lietotājiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Peugeot 508 vairs nav sedans, bet gan efektīga izskata kupeja-sedans ar bezrāmja durvju koncepciju

Pēc būtības nav svarīgi, kā sauc virsbūvi, ja modelis ir kļuvis glītāks un iekārojamāks nekā iepriekš. Pēc apkārtmēriem Peugeot 508 ir kļuvis kompaktāks, vienlaikus platāks un zemāks. Ārējais dizains ar asākām līnijām un modernu gaismas tehniku piešķir vairāk dinamikas, bet automobiļa interjers atdots Peugeot i-Cockpit® pakļautībā. Proti, vadības paneļa galvenās sastāvdaļas ir no Peugeot 3008 vai 5008 pazīstamā kompaktā stūre, kā arī digitālie ekrāni gan pilota acu priekšā, gan viduskonsoles centrālajā daļā. Jāteic, ka mazās stūrītes vietā tik cēlam vāģim, kāds ir Peugeot 508, prasītos kaut kas pamatīgāks.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Peugeot 508 ir noteikti domāts tiem, kuri meklē no vācu vai japāņu ražojumiem atšķirīgāku un avangardiskāku modeli. No otras puses, daudziem noteikti patiks, ka franču modelis ir gana racionāls, ar labu materiālu izvēli un rūpīgu montāžas kvalitāti. Visticamāk, ka rudenī un jo īpaši ziemā uzzināsim, cik veiksmīgi Peugeot ir ticis galā, ieviešot bezrāmja durvju konstrukciju. Kā zināms, sals, sniegs vai lietus ir lielākais pārbaudījums automašīnas durvju blīvējumiem, kas rūpējas par vajadzīgo hermētiskumu un skaņas izolāciju. Pagaidām, kas attiecas uz akustisko komfortu siltā vasarā, viss ir līmenī. Sēžot pie stūres vai aizmugurē, sajūtas ir atbilstošas tam, kā auto izskatās no ārpuses. Jāatzīst, ka salonā vietas nebūs izšķērdīgi daudz, jo kupejas zemā jumta līnija neļaus pārāk izvērsties, īpaši augumā gariem pasažieriem un tiem, kas sēdēs aizmugurē. Vietas būs, bet tikai tik daudz, lai sēdētu rāmi un bez liekām kustībām. Pie patīkamiem jaunumiem ir jāmin priekšējie sēdekļi, kas būs draudzīgi pasažieru mugurām, ko apliecinās AGR (Aktion für Gesunder Rücken) kvalitātes zīme. Pārbaudījām: patiešām lieliski krēsli!!! Priekšējos sēdekļus varēs ne tikai elektroniski noregulēt, bet arī izbaudīt astoņpunktu masāžu. Šie un daudzi citi prieki, ieskaitot Focal akustisko audiosistēmu vai multimediju centru ar 10 collu ekrānu, attieksies uz lepnākajiem GT aprīkojuma līmeņa modeļiem, bet par tādām greznībām kā Peugeot 508 ar sarkanu ādas salonu Nappa Amloz pat GT modifikācijas pasūtītājiem nāksies piemaksāt vēl 1779 eiro. Šis ādas salons ar īpašo rakstu patiks daudziem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pat lielākajiem Peugeot nīdējiem būs jāatzīst, ka jaunais Peugeot 3008 no ārpuses un vēl jo vairāk no iekšpuses ir iznācis satriecoši elegants un pievilcīgs braucamais

Šis ir tas gadījums, kad auto vispirms apbur ar saviem vizuālajiem dotumiem, otrajā plānā atvirzot dažus tehniskos grēciņus. Pirmie Peugeot tirgotāju novērojumi liecina, ka vizuālais efekts ir nostrādājis par 200%, jo interesenti ap jauno Peugeot 3008 snaikstās negaidīti aktīvi. Vairums ir zināmi no Peugeot oficiālo dīleru datu bāzēm, taču liela daļa ir tādu, kas Peugeot tirgoņu redzeslokā nekad nav manīti. Arī Peugeot 3008 salons potenciālo pircēju sirdis iekaros ar savu mājīgumu un daudzpusību.

Runājot par 3008. modeļa cenu, tā nav maza. Bāzes modelis ar mikroskopiskāko 1,2 litru turbomotoru maksās, sākot no 19 913 eiro. Turpmākā iepazīšanās ar tehniskā un komforta aprīkojuma labumiem garantēs, ka Peugeot 3008 rokās tik viegli nedosies, jo diezgan naski var uzsist sev 30 tūkst. eiro vai pat augstāku cenu. Vietējie Peugeot tirgotāji apstiprina, ka starta stadijā sulīgi nopakotie Peugeot 3008, kuru cenas grozās ap 35 līdz 40 tūkst. eiro, šobrīd diezgan labprātīgi tiek pirkti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves kompānija PSA Peugeot Citroen trešdien Ķīnā atklājusi tās piekto rūpnīcu, tādējādi cenšoties cīnīties ar pārdošanas apjoma kritumu pasaulē lielākajā automašīnu tirgū.

PSA Peugeot Citroen un Ķīnas partneris Dongfeng Motors, kas ir arī Francijas uzņēmuma akcionārs, jauno rūpnīcu atklājuši Čendu pilsētā Ķīnas dienvidrietumos.

Rūpnīcā, kuru vadīs abu kompāniju kopuzņēmums DPCA, ražos Peugeot, Citroen un Dongfeng zīmola Fengshen komerctransportlīdzekļus un vieglās apvidus automašīnas. Tās ražošanas jauda būs 300 000 automašīnu gadā.

PSA Peugeot Citroen saskārusies ar grūtībām Ķīnā, kur kompānijas tirdzniecības apjoms šā gada pirmajos sešos mēnešos sarucis par gandrīz 20% - līdz aptuveni 295 000 automašīnu.

Uzņēmuma tirgus daļa pērn samazinājās līdz 3,9%, salīdzinot ar 4,32% pirms gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pēc sankciju atcelšanas Peugeot atgriežas Irānā

LETA--AFP, 28.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autobūves kompānija Peugeot ceturtdien paziņoja, ka tā noslēgusi 400 miljonu eiro vērtu partnerības vienošanos ar Irānas ražotāju, kas paredz uzņēmumam atgriezties šajā valstī.

Vienošanās paredz, ka Peugeot sadarbosies ar Irānas ražotāju Iran Khodoro, bet pirmās automašīnas no ražošanas līnijas varēt noripot 2017.gadā.

Tādējādi Peugeot kļūs par pirmo rietumvalstu autoražotāju, kas paziņojis par atgriešanos Irānā kopš pret valsti noteikto sankciju atcelšanas.

Peugeot un partneris Citroen sadarbosies ar Iran Khodoro, lai ražotu 200 000 automašīnu gadā, izmantojot Irānā ražotas detaļas.

Iecere paredz ražot Peugeot 208, Peugeot 2008 un Peugeot 301 modeļus.

Peugeot Irānu pameta 2012.gadā, kad uz valsti negatīvu ietekmi sāka radīt rietumvalstu Teherānai noteiktās sankcijas par tās kodolprogrammu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu

Edgars Korsaks-Mills, Elektrum elektromobilitātes eksperts, 25.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinetā ir apstiprināta Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) izstrādātā atbalsta programma elektroauto iegādei fiziskām personām, kas paredz par jaunu elektroauto iegādi piešķirt 4500 eiro, bet lietotu – 2250 eiro, lai veicinātu siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanu.

Par to, kas jāņem vērā, lai varētu saņemt valsts atbalstu un kā izvēlēties elektroauto, varēja uzzināt Elektrum Energoefektivitātes centra marta sākumā rīkotajā vebinārā "Ieteikumi elektroauto iegādei ar valsts atbalstu".

KAM UN KĀ PIEŠĶIRS ATBALSTU?

SIA "Vides investīciju fonds" finanšu vadītājs Gints Kārkliņš skaidroja, ka ir izsludināta atbalsta programma bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu iegādei ar kopējo finansējuma apjomu 10 miljoni eiro.

Šajā programmā atbalsts paredzēts elektroauto un ārēji lādējamu hibrīdauto iegādei. Maksimālais atbalsts 5500 eiro, no kuriem 4500 eiro paredzēts tieši auto iegādei, bet 1000 eiro kā papildu atbalsts, norakstot līdz šim lietoto transportlīdzekli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompaktāks no ārpuses un ērts no iekšpuses. Tam visam klāt ir pilnīgi cita tehnika, kas turpmāk būs jaunā minivena Citroen C4 Picasso rīcībā.

Iepriekšējās paaudzes C4 Picasso ar pircēju uzmanību Latvijā, maigi sakot, nevarēja lepoties, jo daudzos aspektos tas bija tehniski un morāli novecojis modelis, kas nespēj konkurēt ar savas klases līdziniekiem. Turklāt ir jāatzīst, ka līdz ar straujo korosoveru un kompakto SUV modeļu popularitātes bumu Eiropā proporcionāli ir sarukusi pircēju apetīte pēc ģimeniskajiem miniveniem. Taču tas nenozīmē, ka šīs klases modeļi pilnībā ir zaudējuši asumu. Paraugoties uz jaunākās paaudzes Citroen C4 Picasso futūrisko eksterjera un interjera dizainu, kam zem čaulas paslēpta pilnīgi jauna tehnika, ir skaidri noprotams, ka Citroen noteikti nav metis plinti krūmos un tic šī segmenta attīstībai un pieprasījumam arī turpmāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autoražotājs Citroen uzsācis «digitālu un cilvēcisku» piedzīvojumu, kas veltīts jaunākās paaudzes Citroen C4 Picasso automašīnas modelim.

Citroen C4 Picasso devies ceļojumā pa Eiropu, lai iepazīstinātu ar jauno automašīnu. Pasākuma ietvaros iecerēts ar jauno C4 Picasso apmeklēt Franciju, Spāniju, Beļģiju, Vāciju un Lielbritāniju. Izmantojot sociālos tīklus, Citroen cienītāji var sekot braucienam, kā arī komunicēt ar automašīnas vadītājiem un ieteikt brauciena maršrutus un pieturvietas.

Paredzēts, ka piecas nedēļas ilgā brauciena laikā notiks dažādi pasākumi, kuru laikā tiks popularizēta automašīna, kā arī varēs ar to doties testa izbraucienā. Tāpat paredzēts organizēt tikšanās ar Citroen automašīnu kolekcionāriem un diskusijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Peugeot-Citroen plānojot darbinieku atlaišanu

Jānis Šķupelis, 23.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mašīnbūves kompānija Peugeot – Citroen tuvāko nedēļu laikā, reaģējot uz ekonomikas bremzēšanos, plāno atlaist ievērojamu skaitu darbinieku, atsaucoties uz franču laikrakstu La Tribune, raksta Reuters.

Laikraksts lēš, ka Peugeot – Citroen kompānijā strādājošo skaitu varētu samazināt pat par 10% (jeb 10 tūkstošiem).

Peugeot – Citroen pārstāvji pagaidām norādījuši, ka esot pāragri apstiprināt, vai patiešām darbvietu skaits kompānijā tiks samazināts par 10%.

Jāteic, ka spekulācijas par Peugeot - Citroen nākotnes plāniem radīja kompānijas vadītāja Filipa Varina (Philippe Varin) komentāri Frankfurtes auto šova laikā. Amatpersona ziņoja, ka uzņēmums plāno samazināt izmaksas un apcirpt darbvietu skaitu, tā sagatavojoties gūtākiem ekonomiskajiem apstākļiem.

Līdz šim aktīvākās darbvietu skaita samazināšanas ziņā ir bijis Eiropas banku sektors. DB jau rakstījis, ka kopš jūlija vien Eiropas lielās bankas ziņojušas par plāniem samazināt darbvietu skaitu par iespaidīgu skaitli - 40 tūkstošiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Peugeot 208. modeļa būvētais pilsētas pseidodžipiņš Peugeot 2008 ir gana brašs ceļotājs. Pasažieriem un ceļasomām gan nāksies saspiesties, taču draudzīgā kompānijā var ceļot arī četratā

Tas nekas, ka Peugeot 2008 ir pieejams tikai un vienīgi priekšpiedziņas versijā. Neraugoties uz saviem kompaktajiem izmēriem, tas ir ļoti ietilpīgs auto. Negaidīti daudz vietas galvas rajonā ir otrajā sēdekļu rindā. Protams, varētu vēlēties lielāku bagāžas nodalījuma telpu, taču 350 litri nav zemē metams izmērs. Pārsteidzošākais ir tas, ka Peugeot inženieriem visā šajā šaurībā ir izdevies zem Peugeot 2008 lindrakiem izbrīvēt vietu pilnizmēra rezerves ritenim! Līdz ar to, nav šaubu, ka mūsu platuma grādos šāds pilsētas sīkaļa, apbruņots ar SUV Grip Control vilkmes kontroles pieciem īpašajiem režīmiem, kas noderēs gan braukšanai ziemā, gan vizinoties pa lauku ceļiem, būs perfekts sieviešu mīlulis. Vilinošas šobrīd ir arī Peugeot 2008 bāzes modeļu cenas, proti, skopākajā izpildījumā ar 82 ZS benzīnmotoru Peugeot 2008 maksās, sākot no 13964 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Uzņēmēji automašīnas izvēlas racionāli

Lelde Petrāne, 30.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēji, izvēloties uzņēmuma transportu, dod priekšroku ekonomiskiem komercauto, liecina Sixt Leasing veiktie TCO jeb auto dzīves cikla izmaksu aprēķini par 2012. gada aprīlī visvairāk pārdotajiem auto.

Statistikas dati liecina, ka aprīlī visvairāk pārdotie komercklases auto ir Peugeot Bipper (42) un VW Caddy (15). Salīdzinot Peugeot Bipper un VW Caddy auto dzīves cikla izmaksas, secināts, ka 58 LVL (bez PVN) lielo starpību par labu Peugeot Bipper lielākoties veido ikmēneša līzinga maksājums un degvielas izmaksas, kas VW Caddy ir augstākas.

2012. gada aprīlī visvairāk pārdotās automašīnas vieglā komerctransporta klasē ir Peugeot Bipper (42) un VW Caddy (15); ekonomiskajā klasē – Ford Fiesta (9) un Opel Corsa (11); kompaktklasē – VW Golf (37) un Škoda Octavia (25); vidējā klasē VW Passat (22) un Toyota Avensis (25); apvidus klasē – Škoda Yeti (62) un Dacia Duster (28).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā "Amserv Grupa" Baltijā kopumā pārdevusi 4928 jaunas un 1900 lietotas automašīnas. Savukārt Latvijā jauno auto segmentā "Amserv" pārdeva 1365 "Toyota" zīmola automašīnas, 489 "Peugeot", 266 "Opel" markas automašīnas un 82 jaunus "Lexus" modeļus.

Mazlietoto auto tirgū "Amserv" Latvijā pārdeva 693 automašīnas.

Kā liecina CSDD statistikas dati, 2019. gadā jaunu auto tirgus Latvijā pieauga par 9%, kas ir lielākais kāpums pēdējo trīs gadu laikā. Kopumā mūsu valstī 2019. gadā piereģistrēti 20 939 jauni un 52 411 lietoti auto.

"Amserv Grupai" Latvijā saskaņā ar tās sniegto informāciju ir vairāk nekā 10% liela jauno auto tirgus daļa.

"Amserv Krasta" informē, ka Latvijā pieaug pircēju interese par elektromobiļiem. "Peugeot" abi jaunākie modeļi ir pieejami ar trīs dzinēju izvēles iespēju – visiem jaunākajiem vides standartiem atbilstošu BlueHDi dīzeļdzinēju, PureTech turbo benzīna dzinēju un elektromotoru. Jaunais "Peugeot 208" pēc pasūtījuma pieejams kā elektromobilis "e-208". Tam ir 100 kilovatu (136 Zs) kompakts elektromotors. Tā izvēlnē ir trīs braukšanas režīmi: Eco nobrauktā attāluma optimizēšanai, Normal ikdienas izmantošanai un Sport, ar kuru sasniegt maksimālo jaudu un ātrumu līdz 100 kilometriem stundā 8,1 sekundē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas automašīnu ražotājam Peugeot jau atkal ir iemesls svinēt, jo tā jaunais krosovers 3008 ir ieguvis Eiropas gada automašīnas titulu.

Gada auto uzvarētājs tika paziņots tai pašā dienā, kad auto pasauli pāršalca ziņa par to, ka PSA Peugeot Citroen no GM pārpircis Opel - Vauxall. PSA grupa ar šo darījumu ir apsteigusi Renault, kļūstot par otro lielāko auto ražotāju Eiropā uzreiz pēc Volkswagen.

Peugeot 3008 modelis konkurēja ar tādām automašīnām, kā Alfa Romeo Giulia, Citroën C3, Mercedes-Benz E-klasi, Nissan Micra, Toyota C-HR un Volvo S90/V90.

TOP3 Eiropas automašīnu rezultāti:

  1. Peugeot 3008 - 319 punkti
  2. Alfa Romeo Giulia - 296 punkti
  3. Mercedes-Benz E-klase - 197 punkti

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Jaunākie Peugeot modeļi - taupīgs dīzelis zelta vērtē

Aldis Zelmenis, 17.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabotie Peugeot 3008. un 5008. modeļi ir pārzīmējuši lukturu kontūras, pie reizes papildinot to saturu .

Peugeot modelis ar kārtas numuru 3008 ir SUV, minivena un krosovera apvienojums, savukārt Peugeot 5008. modeļa lielākais trumpis – plašs salons ar iespēju ietūcīt trešo sēdekļu rindu, kas atļauj to dēvēt par kārtīgu ģimenes auto ar septiņām sēdvietām. Modernizācijas kūre abos gadījumos ir skārusi galvenokārt priekšējos un aizmugurējos lukturus, kuros turpmāk dižosies LED diodes, ļaujot tumsā izskatīties cēlākiem un pamanāmākiem. Viss pārējais ir pa vecam, ieskaitot salona iekārtojumu. Arhaiskais vadības panelis ar podziņu un kloķīšu «kaudzi» un tradicionālais burkānkrāsas apgaismojums uz pārējo konkurentu fona nu jau ir kļuvis pārāk vecmodīgs. Tas gan neiedragā kopējo ergonomiku, taču retro stila vietā prasītos kaut kas šikāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas profesionālās izglītības iestādei piešķir Peugeot 508 kā mācību materiālu

Dienas Bizness, 05.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Peugeot importētājs Baltijas valstīs KW Bruun Baltic ir piešķīris Latvijas profesionālās izglītības iestādei - Rīgas Valsts tehnikums (RVT) - lietošanā Peugeot 508 automobili ar dīzeļa dzinēju, ko izglītības iestādes auto nodaļas studenti varēs izmantot praktisko apmācību nolūkiem.

Pagājušā gada beigās KW Bruun Baltic un RVT noslēdza sadarbības līgumu, kura ietvaros izglītības iestādes auto nodaļas studenti praktisko darbu veikšanai var izmantot Peugeot vieglos automobiļus.

Peugeot importētājs uzdāvinājis Peugeot 508 dīzeļa automobili ar 2,0 HDI dzinēju. Pagājušajā gadā RVT mācību mērķiem tika uzdāvinātas divas automašīnas ar 2,2 HDI dīzeļa Puma dzinēju.

Sadarbības rezultātā auto nodaļas studenti var praktizēties Peugeot oficiālajās remontdarbnīcās. Tas esot izdevīgi abām pusēm, jo palīdz Peugeot servisa centriem atrast kvalificētu darbaspēku, un tikko skolu pabeigušajiem jauniešiem atrast darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par 2020. gada auto Eiropā pasludināts jaunais "Peugeot 208". To vienprātīgi atzinusi konkursa European Car of the Year Trophy (COTY) žūrija, kuru veido 60 autožurnālisti no 23 Eiropas valstīm.

Kopš "Peugeot 208" nonākšanas Eiropas tirgū pērnā gada oktobrī, to jau pasūtījuši teju 110 000 klientu. 15% no visiem pasūtītājiem izvēlējušies modeli e-208 ar pilnībā elektrisko dzinēju. Savukārt Francijā "Peugeot 208" šī gada februāra beigās ir līderis pārdoto jauno automobiļu vidū.

"Peugeot 208" pieejams gan ar iekšdedzes, gan elektrisko dzinēju. Auto salons lepojas ar jaunākās paaudzes Peugeot i-Cockpit(r) 3D - trīsdimensiju digitālo vadītāja displeju. To raksturo īpaši kompakts stūres rats, kas novietots zem mērinstrumentu bloka, konfigurējams 3D digitālo mērinstrumentu panelis, liels 10 collu augstas izšķirtspējas skārienekrāns un 7 klavieru tipa taustiņi - Toggles switches. Jaunais 208 veidots uz PSA Grupas modulārās CMP/eCMP platformas bāzes un pieejams ar trīs dzinēju izvēli - benzīna, dīzeļa vai elektrisko. Pagaidām elektromobilis e-208 iegādājams pēc pasūtījuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Forum Auto bez KIA un Peugeot pārdos arī Cadillac

Nozare.lv, 13.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ auto tirgotājs SIA Forum Auto Rīgā atklāja jaunu autocentru, kur bez Kia un Peugeot markas automašīnām tiek tirgotas arī Cadillac zīmola automašīnas, informē Forum Auto.

Līdz 2013.gada augustam "Forum Auto" ilgus gadus darbojās ar nosaukumu "Kia Automobiles", kas tirgoja tikai "Kia" markas automašīnas, taču pēc nosaukuma maiņas, sākot ar šo gadu, tirgotājs pārdos arī "Peugeot" un "Cadillac" markas automašīnas.

Paplašinot darbību, "Forum Auto" šonedēļ Rīgā atklāja jaunu autocentru Kārļa Ulmaņa gatvē 101. Auto salona kopējā platība ir 3500 kvadrātmetri, no kuriem aptuveni 1500 kvadrātmetri ir servisa zona, 1200 kvadrātmetri atvēlēti jauno automašīnu tirdzniecībai, bet 200 kvadrātmetri - lietoto automašīnu tirdzniecībai. Autocentrā tiek nodarbināti 30 cilvēki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Peugeot Citroen par 800 milj. eiro cer pārdot meitasuzņēmuma daļas Krievijas uzņēmumam

Gunta Kursiša, 20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban notiek Francijas automašīnu ražotāja Peugeot Citroen sarunas ar Krievijas nacionālo dzelzceļa pārvadātāju RZD par Peugeot Citroen loģistikas nozares meitasuzņēmuma Gefco kapitāldaļu pārdošanu, vēsta thelocal.fr.

Tiek plānots, ka 75% uzņēmuma Gefco daļu pārdošana notiks par 800 miljoniem eiro.

Lai arī pēc darījuma kontrole uzņēmumā Gefco piederēs Krievijas RZD, paredzēts, ka loģistikas grupas galvenā mītne atradīsies Francijā, tāpat nemainīsies arī uzņēmuma pašreizējā vadība, pavēstīja Peugeot.

Darījums ir daļa no plašākās aktīvu pārdošanas programmas, ar ko Francijas automašīnu ražotājs cer gūt 1,5 miljardus eiro savas finanšu situācijas uzlabošanai.

Uzņēmums Gefco visā pasaulē nodarbina 9400 cilvēku, no kuriem puse darbinieku ir Francijā. 2011. gadā no pārdošanas uzņēmums guva 3,78 miljardus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Citroen C3 Aircross ir vēl viens priekšpiedziņas pseidokrosovers, kas papildina šīs klases iespaidīgo piedāvājumu

Ar ko Citroen C3 Aircross būs citāds, nekā pārējie? Vispirms jau tas piesaistīs ar dizainu, kas ikvienam jauno laiku Citroen ir īpašs.

Saturiski C3 Aircross izpilda visus galvenos uzdevumus, ko šodien pieprasa moderns priekšpiedziņas pseidokrosovers. Kompakts, ērts un funkcionāls. Ļoti svarīga iezīme, ka, neraugoties uz savu mazo izmēru un pieejamo cenu, C3 Aircross ir gana rūpīgi nostrādāts modelis ar žilbinošu apdares materiālu izvēli. Skaidrs, ka C3 Aircross ir mazs auto. Attiecīgi uz ērtībām salona aizmugurējā krēslā neceriet, īpaši jau augumā garie. Toties tik mazam auto Citroen ir atļāvies radīt brangu 410 litru lielu bagāžnieku. Svarīgi, ka šie litri ir gudri un parocīgi izmantojami. Sāksim ar to, ka bagāžniekam ir dubultā grīda un, ja pircējs (-a) vēlēsies, nepažēlojot 125 eiro, varēs piepirkt klāt mazizmēra rezerves riteni un paslēpt bagāžnieka dzīlēs. C3 Aircross ir perfekta kombinācija, piemēram, jaunai māmiņai, kas sapņo par Mini Cooper, taču ar plānoto vai jau notikušo ģimenes pieaugumu nav vēlēšanās pārlieku šķiesties ar naudu, toties vēlme braukt ar īpašu un savā ziņā jancīgu auto gan nav zudusi. Pie praktiskajiem labumiem var minēt to, ka C3 Aircross aprīkojumā būs visu veidu elektroniskie asistenti, kas sastopami arī lielāka izmēra un raudzes automobiļos. Lepnākajā Shine aprīkojumā C Aircross būs Citroen Connect 3D navigācija, lietus sensors, automātiskā lukturu pārslēgšana, savukārt, pastudējot papildaprīkojuma sarakstu, par salīdzinoši saprotamām naudām jauno C3 Aircross varēs aplaimot ar automātisko parkošanās sistēmu, panorāmas stikla jumtu, viedtālruņa bezvadu lādētāju vai arī krāsainu head up displeju uz izbīdāma plastmasas «nadziņa». Jāpiebilst, ka pēdējā opcija ir neredzēts papildaprīkojuma elements, ja runājam par tik maziem auto, kāds ir C3 Aircross.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Peugeot Citroen ieņēmumi krīt; turpina ieviest taupības pasākumus

Gunta Kursiša, 12.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas automašīnu ražotājs Peugeot Citroen grasās atlaist astoņus tūkstošus darbinieku un slēgt montāžas rūpnīcu ārpus Parīzes. Paziņojums seko nedēļu pēc tam, kad atklājās, ka Peugeot pirmās klases automašīnu pārdošanas apjomi samazinājušies 13% apmērā.

Peugeot Citroen atklāj, ka pieprasījums Eiropas tirgū gada laikā ir samazinājies par 8%, bet laika posmā no 2007. līdz 2012. gadam – par 23%. Savukārt montāžas ražotnes Eiropā šā gada pirmajā pusē strādājušas vien ar 76% jaudu.

Pēc reformu un taupības pasākumu ieviešanas franču automašīnu ražotājs cer atgriezties pie izaugsmes 2014. gada beigās.

Peugeot vadītājs Filips Verīns (Phillipe Varin) norādīja, ka «apzinās šoku un emocijas, kas pēc šī paziņojuma radīsies kompānijā, tomēr krīzes nopietnība liek veikt kompānijas pārstrukturēšanu».

Savukārt arodbiedrības nodēvējušas paziņojumu ar «pieteikumu karam» un «zemestrīci», bet Sociālo lietu ministrs stāstīja, ka apjomīgā darbinieku atlaišana ir «nepieņemama».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pamatojoties uz Nodokļu politikas pilnveidošanas koordinēšanas grupas sanāksmēs izteiktajiem viedokļiem un priekšlikumiem, ir izstrādāts darbaspēka izmaksu esošās situācijas novērtējums un 15 potenciālie darbaspēka darbaspēka nodokļu iespējamo izmaiņu scenāriji, informēja Finanšu ministrijas (FM) pārstāvji.

Ministrijā norāda, ka izvērtējumā ir iekļauti 15 darbaspēka nodokļu iespējamo izmaiņu scenāriji, kas parāda pieejamās alternatīvas definēto mērķu sasniegšanai, kā arī to potenciālās ietekmes un izmaksas to ieviešanai.

Pirmais scenārijs paredz fiksēta neapliekamā minimuma ieviešanu no pirmā gada un progresīvāku iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) likmju piemērošanu. Šim scenārijam pirmā gada izmaiņu ietekme procentos no 2024.gadā prognozētajiem ieņēmumiem ir mīnus 4,2% jeb mīnus 114,3 miljoni eiro. Kumulatīvi kopējā ietekme procentos no 2024.gadā prognozētajiem ieņēmumiem ir mīnus 9,4% jeb mīnus 255,3 miljoni eiro.

Pirmajā scenārijā neapliekamais minimums pirmajā gadā tiek piedāvāts 620 eiro, otrajā gadā - 670 eiro un trešajā - 720 eiro, kā arī pirmajā gadā ienākumiem līdz 9240 eiro gadā paredzēts noteikt IIN 19% apmērā, ienākumiem no 9240 līdz 20 000 eiro - 26%, ienākumiem no 20 000 līdz 78 100 eiro - 29%, bet ienākumiem virs 78 100 eiro - 37,1%. Nākamajos gados plānots paaugstināt gada ienākumu summas attiecīgajām likmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru