Uzlabotie Peugeot 3008. un 5008. modeļi ir pārzīmējuši lukturu kontūras, pie reizes papildinot to saturu .
Peugeot modelis ar kārtas numuru 3008 ir SUV, minivena un krosovera apvienojums, savukārt Peugeot 5008. modeļa lielākais trumpis – plašs salons ar iespēju ietūcīt trešo sēdekļu rindu, kas atļauj to dēvēt par kārtīgu ģimenes auto ar septiņām sēdvietām. Modernizācijas kūre abos gadījumos ir skārusi galvenokārt priekšējos un aizmugurējos lukturus, kuros turpmāk dižosies LED diodes, ļaujot tumsā izskatīties cēlākiem un pamanāmākiem. Viss pārējais ir pa vecam, ieskaitot salona iekārtojumu. Arhaiskais vadības panelis ar podziņu un kloķīšu «kaudzi» un tradicionālais burkānkrāsas apgaismojums uz pārējo konkurentu fona nu jau ir kļuvis pārāk vecmodīgs. Tas gan neiedragā kopējo ergonomiku, taču retro stila vietā prasītos kaut kas šikāks.
Dīzelis, kas patērē gaisu
Motorizācijas programma abiem frančiem ir identiska, proti, 3008. un 5008. sērijas modeļiem kopumā tiek piedāvāti pieci dažādi motori ar jaudu, sākot no 114 līdz 163 ZS. Arī transmisiju piedāvājumā ir piecpakāpju manuālā transmisija, kas domāta pašam mazākajam 120 ZS 1,6 litru benzīnmotoram, bet pārējiem motoriem standartā jau tiks uzstādīta sešpakāpju manuālā transmisija. Turpretim Tiptronic automāts kā papildu opcija tiek piedāvāts 156 ZS jaudīgajam 1,6 turbomotoram, bet īpaša privilēģija prestižajam un jaudīgajam 163 ZS divu litru dīzelim. Īsāk sakot, par spēka agregāta izvēli abiem modeļiem nav ko sūdzēties, no kuras lielākā uzmanība noteikti ir jāvelta dīzeļmotoriem. To pavisam ir trīs – ar 114, 150 un 163 ZS lielu jaudu. Lai cik kārdinoši izklausītos abi jaudīgākie motori, šo rindu autors, testējot 3008., un 5008. sērijas Peugeot modeļus ar mazāko 114 ZS dīzelīti un sešpakāpju rokas kārbu, ir gatavs apgalvot, ka neko vairāk par mazo dīzelīti nemaz nevajag. Abus priekšpiedziņas modeļus mazais dīzelis apkalpo ar tādu degsmi un azartu, ka dažam labam līdzbraucējam, atrodoties salonā, šķistu, ka zem motora pārsega ir noteikti jābūt krietni lielākai spēkstacijai. Viegla un rotaļīga gaita iet rokrokā ar fenomenāli zemu degvielas apetīti. Miermīlīgos braukšanas apstākļos gan 3008. gan 5008. vidēji uz 100 kilometriem patērēs 4,5–4,8 litrus degvielas. Diez ko daudz apetīte nepieaugs, ja enerģiskāk spaidīsiet pedāli, braucot pa grants seguma ceļiem. Visbeidzot par labu kombinācijai ar dīzeļmotoru balsos ieraksts 3008. un 5008. modeļa cenu lapās. Piemēram, labi aprīkots 3008. modelis ar 114 ZS dīzeli šobrīd pie Peugeot dīleriem Latvijā maksā 18 933 eiro, turpretim par 5008. modeli ar identisku spēkstaciju būs jānoskaita 19 234 eiro. Abos gadījumos šīs cenas atbilst kompaktklases modeļa cenu kategorijai, bet 3008. un jo īpaši 5008. modelis ir krietna lielāka izmēra auto. Abi franči nav paši skaistākie un glamūrīgākie sapņu auto. Tomēr abi ir daudzfunkcionāli, attiecīgi gatavi pakalpot dažādām dzīves situācijām un vajadzībām. Piemēram, salona transformēšanas opciju kā vienam, tā otram ir tik daudz, ka auto pārdevējiem nāksies potenciālajam pircējam rūpīgi un sīki pastāstīt par katru funkciju. Ikdienas lietošanā noteikti noderēs lērums dažādu kabatiņu un slēpņu sīklietu novietošanai.
Vai vainīgs ir auto?
Vienīgais, par ko var «piesieties» gan 3008., gan 5008. modelim, ir tas, ka franču automobiļu balstiekārtām histēriski nepatīk Latvijas ceļu grambas un bedru serpentīni. Piemēram, 3008. modeli izdancinot uz grants seguma ceļa, kur greideris nav redzēts vismaz nedēļu, kaitinoši dobjie guldzieni no automašīnas apakšas izklausījās tā, it kā kāds censtos uzspridzināt auto. No otras puses, varbūt pie vainas nav Peugeot piekare, bet gan mūsu ceļi, jo tur, kur asfaltētie vai grants seguma ceļi ir gludi un līdzeni, braukt ar abiem auto ir tīrais prieks. Pie 3008. modeļa trūkumiem daļēji var pieskaitīt to, ka uz dizaina rēķina zemā jumta līnija ir nolaupījusi daļu no telpas, kas noderētu, lai iekāpšanas un izkāpšanas procesu priekšējā sēdekļu rindā padarītu maksimāli ērtu. Lai ar galvu netaranētu jumtu, pasažieriem, kuru augums ir virs 1,90 metriem, allaž par to derētu atcerēties. Visbeidzot, runājot par Peugeot 5008. modeli, trešajā sēdekļu rindā krēsli drīzāk ir ķeksīša dēļ. Ja tomēr tajos izdotos pierunāt iesēsties pirmsskolas vecuma bērnus, bagāžas telpā atliktu vieta dažām tenisa raketēm un zobu bakstāmo kārbiņām.