Parīzes iedzīvotāji referendumā svētdien nobalsoja par stāvvietu maksu trīskāršošanu pilsētas apvidus automobiļiem.
Referendumā "Vairāk vai mazāk pilsētas apvidus auto Parīzē?" atbilstoši provizoriskajiem rezultātiem piedalījās nepilni 6% balsstiesīgo vēlētāju
54% atbalstīja priekšlikumu, bet 45,5% bija pret.
Referenduma dalībniekiem bija jāatbild uz jautājumu, vai maksa par pilsētas apvidus auto novietošanu stāvvietās Parīzes centrā būtu jāpalielina no sešiem līdz 18 eiro stundā un priekšpilsētās no četriem līdz 12 eiro stundā.
Augstāka maksa attieksies uz iekšdedzes dzinēju auto un hibrīdauto, kas sver vairāk par 1,6 tonnām, kā arī elektroauto, kas sver vairāk par divām tonnām.
Šo normu nav paredzēts attiecināt uz cilvēkiem, kas Parīzē dzīvo vai strādā, uz taksometriem, tirgotājiem un invalīdiem.
Kā norādījusi Parīzes mēre Anna Idalgo, kas pārstāv sociālistus, jo lielāks automobilis, jo lielāks tā radītais piesārņojums.
Idalgo pilnvaru laikā daudzas Parīzes ielas, tostarp abas Sēnas krastmalas, slēgtas satiksmei un kļuvušas par gājēju ielām. Cenšoties mazināt auto radīto izmešu apjomu, izbūvēti arī daudzi veloceliņi.
Mērija arī norāda, ka lielie pilsētas apvidus automobiļi aizņem lielāku vietu sabiedriskajā telpā un ir daudz bīstamāki gājējiem.
Taču pret šo ieceri iestājas autovadītāju klubs "Mobilite", kas norāda, ka pilsētas apvidus automobiļu klases piedēvēšana spēkratiem ir vienīgi tirgzinības triks, kam nav nekāda reāla satura.
Jaunie noteikumi neattieksies uz mazgabarīta pilsētas apvidus automobiļiem, bet tiks attiecināti uz ģimenes auto un uz saimnieciskos nolūkos izmantotajiem pikapiem.
Pret Idalgo ieceri iebilst arī opozīcijā esošie konservatīvie, kuri norāda uz mērijas centieniem manipulēt ar sabiedrību