Lai uzlabotu satiksmes drošību, CSDD veiks nepieciešamās izmaiņas normatīvajos dokumentos, lai noteiktu gājēju pārejas projektēšanas standartu. Līdz šim izveidotās gājēju pārejas, kuras neatbilst jaunā standarta prasībām, līdz 2011. gadam būs jārekonstruē, Db.lv informēja Satiksmes ministrija.
Visas no jauna paredzamās gājēju pārejas tiks veidotas tikai pēc standarta nosacījumiem.
21. februārī Satiksmes ministrijā Ceļu satiksmes drošības padome ārkārtas sēdē vienojās par kopīgu stratēģiju satiksmes drošības problēmu risināšanai.
Vienam no galvenajiem problēmu risinājumiem ir jābūt ceļu satiksmes dalībnieku attieksmes maiņai, ko var panākt ar izglītojošām kampaņām, sodu bardzību un kontroli, uzskata satiksmes ministrs Ainārs Šlesers.
Padome pieņēma kopīgu lēmumu, ka pašvaldības ik gadu 20% no valsts mērķdotācijas (Pašvaldību ceļu fonda) novirzīs pašvaldību ceļiem un ielām tieši gājēju un velosipēdistu infrastruktūras uzlabošanas pasākumiem ar mērķi paaugstināt mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku drošību.
CSDD veiks nepieciešamās izmaiņas normatīvajos dokumentos, lai noteiktu gājēju pārejas projektēšanas standartu. Visas no jauna paredzamās gājēju pārejas tiks veidotas tikai pēc standarta nosacījumiem. Līdz šim izveidotās gājēju pārejas, kuras neatbilst jaunā standarta prasībām, līdz 2011. gadam būs jārekonstruē.
Pašvaldībām un VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC), sagatavojot perspektīvos satiksmes drošības uzlabošanas pasākumu plānus, jāparedz gājēju ietvju un apgaismojuma izbūve, nodalot mazaizsargāto ceļu satiksmes dalībnieku satiksmi no motorizētā transporta plūsmas. Tāpat līdz nākamajai Ceļu satiksmes drošības padomes sēdei pašvaldībām un LVC jāiesniedz padomes sekretāram minēto pasākumu plāni ar to realizācijas termiņiem.
Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departaments, kā ceļu drošības audita sistēmas pārvaldītājs, pastiprināti kontrolēs un veicinās, lai ceļu drošības audita atzinumos sniegtie satiksmes drošības uzlabošanas priekšlikumi projektos un esošajos ceļos tiktu ievērtēti un realizēti.
Nolemts, ka padomei būtu jāpauž viedoklis pret Tieslietu ministrijas valsts sekretāru sanāksmē izsludināto likumprojektu Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā ar ierosinājumu par aresta izpildes atlikšanu lēmuma pārsūdzēšanas gadījumā, jo īpaši gadījumos, kad arests piespriests par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola vai narkotisko vielu reibumā. Šāds ierosinājums nozīmētu, ka aresta piemērošana un vispār administratīvā soda piemērošana transportlīdzekļa vadītājam, kas vadījis transportlīdzekli reibumā, varētu ilgt gadiem, zaudējot soda piemērošanas neizbēgamības principu. CSDD ierosināja atstāt šo normu nemainīgu, jo tā tomēr ir transportlīdzekļa vadīšana reibumā - visbīstamākais pārkāpums un vaina pārkāpuma izdarīšanā ir pierādāma ar objektīviem mērījumiem (analīzēm).
Jāizvērtē arī esošā kārtība personu saukšanai pie administratīvās atbildības par transportlīdzekļu vadīšanu narkotisko vielu reibumā, lai padarītu procesu optimālāku, kā tas ir attiecībā uz transportlīdzekļu vadīšanu alkohola reibumā.
Ārkārtas sēdes tika sasaukta, jo šī gada janvārī ievērojami pieaudzis bojā gājušo skaits - 48 cilvēki, no kuriem 35 bijuši tieši gājēji. Šie statistikas rādītāji gandrīz divas reizes pārsniedz pagājušā gada janvāra datus, kad bojā gāja 28 cilvēki, no kuriem 17 bija gājēji.