Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V) pieprasījusi satiksmes ministra Anrija Matīsa (V) demisiju, aģentūrai LETA pavēstīja Straujumas preses sekretāre Aiva Rozenberga.
Premjerministre par to Matīsu šodien jau mutiski informējusi.
Iemesls demisijas pieprasīšanai esot ministra novilcinātās darbības, laicīgi neiepazīstinot valdību ar nepieciešamajām rīcībām valsts nacionālās aviokompānijas airBaltic attīstībai, kā arī uzraudzības trūkums par aviokompānijas stratēģisko virzību, tādējādi, iespējams, neizmantojot visas potenciālās iespējas.
«Ministrs ir zaudējis manu uzticību. Uzskatu, ka airBaltic uzraudzība ir veikta neapmierinoši,» pauž Straujuma.
«Vakar beidzām valdības sēdi pēc plkst.23, un situācija ir izveidojusies tāda, kāda ir,» preses konferences laikā atzina L. Straujuma. «Es uzskatu, ka ministram laicīgi ir jāinformē pat, ja atšķiras nozares viedoklis vai citu kompāniju viedoklis un nevar valdību nostādīt pēkšņi un uzreiz šāda fakta priekšā.» Tas, ko valdība vakar pieņēma, pamatā bija SM virzīts. «Vakar bija vairāki varianti un ja sēdējām tik ilgi, šo lēmumu bija grūti pieņemt, taču mēs atbalstījām šo investoru pamatojoties uz SM iesniegto priekšlikumu.» Valdība piekrita ar zināmiem nosacījumiem finanšu investoram atrast stratēģisko investoru divu gadu laikā.
«Vakar Matīss uz valdības sēdi atnāca ar vairākiem aģentiem ar šo priekšlikumu, neskatoties, ka iepriekš viņš šo pašu priekšlikumu ir kritizējis,» sacīja L. Straujuma. «Ja viņš kritizē to, tad viņam valdībai jāpiedāvā kāds cits variants». Vakar, pēc viņas teiktā, arī netika piedāvāts redzējums, kā AirBaltic attīstīsies turpmāk.
«Manuprāt, konsultantam vajag lielāku profesionālu pieredzi, lai atrastu investoru tranzīta jomās, jo tas nav viegli. Airbaltic ir stabila kompānija un strādā ar peļņu. Šoreiz demisijas sakarā ir runa par valdības sēdi, kurā saņēmām šādus priekšlikumus,» sacīja premjere.
«Vai es atbalstu investoru vai neatbalstu? Nav tā, ka atbalstu vienu vai otru, bet ir svarīgi lai kompānijai ir stratēģiskais investors un tā attīstītos. Es nenostājos kādā pusē, bet meklēju labāko risinājumu » uzsvēra Ministru prezidente.
Straujuma paredz, ka darbu turpinās jauns Vienotības ministrs. Pagaidām viņa vēl nav parakstījusi rīkojumu par ministra atstādināšanu, taču sarunās no rīta viņš atzinis, ka ir gatavs demisionēt pats. Potenciālo satiksmes ministra kandidātu viņa gan pagaidām atteicās nosaukt.
Kā ziņots, valdība vakar atbalstīja Prudentia atrasto nacionālās aviokompānijas airBaltic finanšu investoru, Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kurš par 52 miljonu eiro ieguldījumu iegūs 20% airBaltic akciju Savukārt valsts aviosabiedrībā ieguldīs 80 miljonus eiro.
Iepriekš Matīss bija paudis viedokli, ka nacionālās drošības apsvērumu dēļ nebūtu vēlams izvēlēties šo konsultanta Prudentia atrasto airBaltic investoru.
Pašlaik plānots, ka airBaltic jaunas lidmašīnas iegādāsies no Kanādas lidmašīnu ražotāja Bombardier. 2012.gada decembrī airBaltic noslēdza sākotnējo pasūtījuma līgumu ar Bombardier par desmit CSeries 300 lidmašīnu iegādi ar iespēju iegādāties vēl desmit lidmašīnas. Savukārt 2014.gada jūlijā airBaltic izziņoja vēl trīs lidmašīnu iegādi.
Intervijā Latvijas Televīzijai Matīss atzina, ka alternatīva vakardienas valdības lēmumam piesaistīt finanšu investoru Montāgu-Girmesu būtu atteikties no minētā kontrakta un lidot ar vecām lidmašīnām.