Es sev uzticos un nesaskatu sevi kā apdraudējumu Latvijas drošībai, preses konferencē sacīja aviokompānijas AirBaltic investors Ralfs Dīters Montāgs-Girmess.
Ralfs Dīters Montāgs-Girmess uzsvēra, ka 100% no investētās naudas ir viņa, un viņam nav biznesa partneru. «Šī ir lielākā investīcija, ko esmu veicis vienā kompānijā, un līdzekļi nāk no maniem privātiem fondiem,» viņš piebilda.
Viņš uzsvēra, ka jaunais investors var palīdzēt AirBaltic sasniegt labākus finansiālos rādītājus nekā tagad.
«Ieguldot kādā kompānijā, vienmēr pastāv risks, taču uzskatu, ka spēju sniegt kompānijai labumu. Tuvākajā laikā ir plāns atgriezties pie pozitīva kapitāla, kas atslēdz tālākas iespējas. Tāpat investors varēs identificēt papildus biznesa iespējas, kas līdz šim nav atklātas. Neesam profesionāli aviacijas eksperti, bet mums ir zināšanas, un varam atrast ilgtermiņa stratēģisko partneri, kas kompānijai ir nepieciešams,» piebilda investors.
«Stratēģiskais investors ir tāds, kurš ir aviokompāniju operators, mēs tads neesam, taču mēs esam finanšu investors. Nākotne kompānijai labāks būtu stratēģiskais investors. Nakotnē, atrodot šādu investoru, mēs izlemsim, vai paliksim kā investors vai iziesim,» viņš piebilda.
Nemeklēšu jaunu vadību, jo uzskatu, ka pēdējo gadu laikā tā veikusi labu darbu. Es ka finansu investors vadisu un kontrolesu ka tiks teretas investicijas, viņš piebilda.
Mēs sākam uz Latviju skatīties pērnā gada vasarā, un uzskatām, ka Latvija ir laba vieta kur veidot biznesu, uzsvēra Ralfs Dīters Montāgs-Girmess.
«M. Gausu satiku šogad, kad viņš prezentēja, cik laba kompānija ir Airbaltic un tā ir laba vieta investīcijām. Tā bija vērsta uz investīciju fonda piesaisti, bet vērsos pie viņa pēc tam un runājām par potenciālo darījumu. Tad noslēdzām konfidencialitātes līgumu ar Prudentia, un kompānijai veicām padziļināto analīzi,» skaidroja investors, piebilstot, ka process bija profesionāli organizēts un caurspīdīgs.
Investora pārstāvis Marks Viljams uzsvēra, ka pirmo reizi, kad aplūkoja kompāniju, tās kapitāls bija mīnus 170 miljoni eiro, pasažieru skaits un tirgus daļa kritās, bet finansēšanas izmaksas bija augstas. Tomēr, izvērtējot nianses, secināts, ka tā ir pievilcīga kompānija. «Bija veikta restrukturizācija un jutām, ka kompānija ir sasniegusi pagrieziena punktu, tai augs pasažieru skaits un ir perspektīvs biznesa un attīstības plāns,» viņš piebilda. Tāpat kompānija atrodas labā vietā un Rīga ir laba pozīcija kā transporta centrs, un pasažierus var piesaistīt no Viļņas un Tallinas. Pēc investoru domām, nākotnē Rīga var kalpot kā tranzīta centrs Ķīnas pasažieriem, kuri dodas uz Eiropu.
Patlaban papildus pozitīvs faktors ir zemākas naftas cenas, turklāt paredzams, ka tās zemas būs vismaz 3-4 gadus, piebilda M. Viljams.