Mums jābūt pievilcīgiem gan izmaksu ziņā, gan efektivitātē, ikgadējā žurnālā Uzņēmumu Reputācijas Tops 2017 stāsta SIA Orkla Foods Latvija valdes priekšsēdētāja Lolita Bemhena.
Orkla Foods Latvija, kas līdz šim vairāk bija pazīstama kā uzņēmums Spilva, patlaban piedzīvo strukturālas izmaiņas un gatava jaunam izrāvienam eksporta tirgu iekarošanā.
Fragments no intervijas:
Orkla Foods Latvija reputācija pēdējā gada laikā pieaugusi salīdzinājumā ar gadu iepriekš, kad pēc nosaukuma maiņas bija vērojams kritums. Ar ko varat to izskaidrot?
Tas ir liels darbs, lai cilvēki tagad zinātu, ka Orkla Foods Latvija ir tā pati Spilva. Kad Spilva mainīja nosaukumu uz Orkla Foods Latvija, bija daudzi patērētāju jautājumi un neizpratne, līdz ar to nācās pacietīgi stāstīt, ka Spilvas ražotne saglabāta, arī zīmols Spilva saglabāts, un produkti joprojām tiek ražoti Babītē. Uzņēmuma nosaukums mainīts tikai viena iemesla dēļ – Spilvai tika pievienota Gutta, līdz ar to nācās domāt par jaunu nosaukumu. Tas nozīmēja arī izmaksas – nomainīt etiķetes, neuzbāzīgi vēstīt cilvēkiem, kas ir mainījies. Otra lieta – cilvēkiem jāskaidro, kas ir Orkla Foods Latvija un kas Orkla Confectionery & Snacks Latvija. Daudzi man jautā – vai vēl strādāju, vai ražotne pastāv. Ja mūs neatšķir pat klienti, tad joprojām ir nepieciešams skaidrošanas darbus turpināt. Arī man šis nav viegls laiks, jo Spilva ir mans zīmols un to joprojām uzskatu kā savu bērnu. Spilvas zīmols ir viens no tiem, kas ir stiprs, un tajā ir ļoti daudz ieguldīts. Un es gribētu, lai Spilvas zīmols paliek. Šobrīd gan nav nekādu šaubu, ka tas paliks Latvijas tirgū. Tikai cilvēkiem jāskaidro, ka nekas nav mainījies. Mums tagad ir divas ražotnes, bet abām ir viens menedžments.
Cik daudz ražošanā izmantojat vietējās izejvielas?
Visskumīgākais ir tas, ka igauņi tagad specializējas arī dārzeņu ražošanā – ražo gurķus un ķirbjus gan Zviedrijas, gan Somijas tirgiem. Un nevis tāpēc, ka mēs negribējām ražot, bet šeit bija neiespējami ar zemniekiem noslēgt ilgtermiņa līgumus. Vēl viens faktors – tas ir liels roku darbs, bet Latvijā jau pērn bija praktiski neiespējami atrast sezonas strādniekus. Izvērtējot visus faktorus, igauņi ražos visus konservētos produktus, tostarp arī salātus. Mēs joprojām ražojam skābenes, šampinjonus, arī pelēkos zirņus.
Ko uzņēmumam devusi apvienošanās ar Gutta?
Tas devis iespēju vieglāk nosegt fiksētās izmaksas, kā arī ļauj palielināt ieņēmumus. Daļa cilvēku pārnāca pie mums, bet tie, kas nevēlējās, saņēma labas kompensācijas. Tas arī liecina par labu reputāciju, kad, samazinot darbinieku skaitu, darbiniekiem tiek samaksāts viss, kas viņiem pienākas.
Dienas Bizness abonenti 9. jūnijā līdz ar laikrakstu saņem arī ikgadējo žurnālu Uzņēmumu Reputācijas Tops 2017, kurš šogad iznāk jau 13. reizi. Ja vēlies saņemt Uzņēmumu Reputācijas Tops 2018, kļūsti par DB abonentu.