"Orkla Latvija" pērn, salīdzinot ar 2022.gadu, ražotnēs samazināja kaitīgos izmešus par 32%, bet, salīdzinot ar 2017.gadu, par 47%, informē "Orkla Latvija" pārstāvji.
Kaitīgo izmešu samazinājumu saldumu un uzkodu ražošanā pagājušajā gadā sekmēja investīcijas alternatīvās enerģijas ražošanā un atsevišķi energoefektivitātes pasākumi. 2023.gadā uzņēmums uzstādīja saules paneļus "Laima", "Spilva" un "Ādažu" ražotnēs. Tāpat "Orkla Latvija" pārstāvji atzīmē, ka visas uzņēmuma ražotnes darbojas tikai ar atjaunojamo elektrību.
Pērn "Laima" ražotnē Ādažos kaitīgo izmešu daudzums samazinājies par 17% salīdzinājumā ar gadu iepriekš, bet par 80% salīdzinājumā ar 2017.gadu. Savukārt "Ādažu čipsu" ražotnē pagājušajā gadā, salīdzinot ar 2022.gadu, kopējais kaitīgo izmešu radītais daudzums pieauga par 4,8%, bet salīdzinājumā ar 2017.gadu samazinājās par 16%. Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka arī turpmāk "Orkla Latvija" apņēmusies pilnveidot energoefektivitātes risinājumus, samazināt kaitīgos izmešus visās ražotnēs un turpināt darbu pie ilgtspējas mērķiem.
"Orkla Latvija" pārstāvi atzīmē, ka viena no uzņēmuma prioritātēm ir ilgtspējīga ražošana. Tādēļ uzņēmums izstrādājis Ilgtspējas stratēģiju, kurā norādīti veicamie soļi ilgtspējas mērķu sasniegšanā. Viens no galvenajiem mērķiem katru gadu ir kaitīgo izmešu samazinājums, kā arī atjaunojamās elektroenerģijas nodrošināšana ražošanas vajadzībām, atkritumu samazināšana un ūdens patēriņa samazināšana ražošanas procesu laikā.
"Orkla Latvija" komunikācijas vadītāja Laura Bagātā atzīmē, ka, neskatoties uz ekonomisko situāciju un mainīgo tirgus vidi, uzņēmums pērn spējis samazināt radītos kaitīgos izmešus un veicināt atjaunojamo enerģijas resursu izmantošanu, saglabājot augstus ražošanas standartus un turpinot celt patērētāju uzticību.
Viņa arī norāda, ka uzņēmums izveidojis piegādātāju Rīcības kodeksu, lai informētu tos par "Orkla Latvija" darbības pamatprincipiem - veikt uzņēmējdarbību atbildīgi, ievērojot cilvēktiesības un darba tiesības, aizsargājot veselību, drošību un vidi, un piemērojot atbilstošus uzņēmējdarbības principus. Kodekss balstīts uz Ētiskās tirdzniecības iniciatīvas pamata kodeksa desmit principiem ilgtspējīgai attīstībai, kas ir arī "Orkla Latvija" darbības pamatā. Bagātā atzīmē, ka uzņēmums potenciālos partnerus papildu citiem komerciāliem aspektiem izvērtē atbilstoši Rīcības kodeksam, piebilstot, ka 2023.gadā uzņēmuma kodeksu bija parakstījuši 80% no visiem piegādātājiem.
Tāpat 2023.gadā uzņēmums aktīvi veicināja darbinieku interesi un zināšanas par atbildību pret vidi un ilgtspējīgu uzņēmējdarbību. Lai nodrošinātu zināšanas un pētījumos balstītas apmācības, "Orkla" grupa izstrādājusi mācību kursu saviem darbiniekiem. Mācību programmā 40 stundu apjomā darbiniekus iepazīstina ar ilgtspējas standartiem un prasībām pasaules un uzņēmuma līmenī.
"Orkla Latvija" koncerna apgrozījums 2022.gadā bija 111,059 miljoni eiro, kas ir par 2,1% mazāk nekā 2021.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa palielinājās 2,8 reizes un sasniedza 6,046 miljonus eiro. 2023.gada finanšu rezultāti vēl nav publicēti.
Uzņēmums reģistrēts 2009.gadā, un tā pamatkapitāls ir astoņi miljoni eiro. Latvijā "Orkla" pārstāv un attīsta "Laima", "Selga", "Staburadze", "Ādažu Čipsi", "Spilva", "Gutta", "Latplanta" un citus zīmolus. Uzņēmums iekļaujas Norvēģijas koncernā "Orkla".