Pēdējā laika obligātās civiltiesiskās transportlīdzekļu apdrošināšanas (OCTA) polišu cenu kāpums iepriecinājis apdrošinātājus, jo šī segmenta zaudējumu apmērs sarucis līdz zemākajam līmenim kopš 2009.gada, ceturtdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
Apdrošinātāji prognozē, ka tik straujš sadārdzinājums, kā iepriekš, vairs nav gaidāms, taču polišu cenas turpinās pieaugt.
Kā liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati, OCTA cenas privātpersonām 2018. gada pirmajā ceturksnī ir augušas pa 6.1% salīdzinājumā ar 2017. gada 4. ceturksni, kas ir salīdzinoši mazs sadārdzinājums, ja salīdzina ar straujo polišu cenu kāpumu pērn, kas bija mērāms no dažiem desmitiem līdz pat simtiem procentu, atkarībā no transportlīdzekļa veida un bonus-malus klases. Rezultātā šā gada pirmo ceturksni OCTA nozare ir noslēgusi ar 120 tūkstošu eiro lieliem zaudējumiem. Tas ir vēsturiski mazākais zaudējumu apmērs kopš 2009.gada, kad OCTA nozare pēdējoreiz strādāja ar peļņu.
DB jau vairākas reizes rakstīja par apdrošinātāju bažām saistībā ar zaudējumiem nozarē, kas bija mērāmi vairākos miljonos eiro. Arī OCTA cenas šobrīd varētu būt sasniegušas pirmskrīzes līmeni, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati. Tajā pašā laikā apdrošinātāji uzsver, ka jāņem vērā vairāki aspekti, kas nākotnē cenas var turpināt palielināt. «Latvijas ekonomika joprojām turpina salīdzinoši strauji augt, kas sev līdzi nes inflācijas pieaugumu,» skaidro LTAB vadītājs Jānis Abāšins. Vidējā OCTA atlīdzība šī gada pirmajā ceturksnī ir bijusi par 10% lielāka nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā, un šis pieaugums cieši saistīts ar autoservisu, medicīnas un citu pakalpojumu cenu kāpumu. Pēc viņa domām, apdrošinātāju lielākais izaicinājums šajā gadā būs spēja samazināt savas darbības tiešās izmaksas, lai tādējādi turētos pretim inflācijas radītajam cenu pieaugumam.
Visu rakstu Cenu sadārdzinājums dzēš zaudējums iespējams izlasīt ceturtdienas, 17.maija, laikrakstā Dienas Bizness!