#Uzņēmums uzrunājis daudzus pašmāju ražotājus, piemēram, a/s Madara Cosmetics un a/s Dzintars.
Tā kā augu cilmes šūnas dabisko kosmētisko līdzekļu radīšanā tiks izmantotas biežāk, zinātniekiem paveras visnotaļ plašs darba lauks
Pagājušā gada pavasarī Latvijas Universitātes Bioloģijas fakultātes pētnieki, doktora grāda pretendenti Mārtiņš Borodušķis un Anna Ramata-Stunda izveidoja uzņēmumu Alternative Plants, kas ražo dabīgas aktīvās sastāvdaļas kosmētikai. Tas ir saņēmis pirmās investīcijas 100 tūkstošu eiro apjomā no SOSV riska kapitāla fonda, kas ir viens no lielākajiem agrīnās fāzes investoriem ar biotehnoloģijām saistītos uzņēmumos. Pagājušā gada nogalē uzņēmums noslēdza dalību Climate KIC akseleratorā un pētniecības projektiem piesaistīja vēl 15 tūkstošus eiro. Šobrīd SIA Alternative Plants turpina attīstību biznesa akseleratorā RebelBio, kas ir viena no SOSV iniciatīvām un ir bāzēta Īrijā. Jauno zinātnieku nākotnes plāni ir visnotaļ ambiciozi – piecos gados uzņēmuma apgrozījums sasniegs vismaz 10 miljonus eiro.
SIA Alternative Plants produkts ir galvenā dabiskās kosmētikas sastāvdaļa – no šūnu biomasas jeb suspensijas ekstrahēts augu šūnu ekstrakts. Tās proporcionāli ir ļoti maz, taču tā nosaka produkta efektivitāti un nodrošina tā iedarbību. Balstoties uz aktīvās vielas esamību produktā, bieži tiek veidots kosmētikas līdzekļu mārketings. Uzņēmums jau ir izstrādājis divus produktus no aizsargājamajiem piejūras augiem, publiski šīs sastāvdaļas tiks izpaustas šī gada laikā, kad noslēgsies produktu patentēšanas process. Šogad uzņēmuma portfelī jau būs vismaz pieci produkti, prognozē SIA Alternative Plants valdes priekšsēdētāja Anna Ramata-Stunda. Kā potenciālos sadarbības partnerus uzņēmums redz gan Latvijas, gan ārvalstu kosmētikas ražotājus.
Tas ir uzrunājis daudzus pašmāju uzņēmumus, piemēram, a/s Madara Cosmetics un a/s Dzintars, kas jau šobrīd savā produkcijā izmanto melnā kaviāra, gliemežu gļotu un ēdelveisa augu cilmes šūnas. Tāpat notikušas tikšanās ar potenciālajiem sadarbības partneriem Skandināvijā, Francijā u.c. valstīs.
Visu rakstu Noteikt toni kosmētikā lasiet 15. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.