SIA Rixport īpašniece kompānija Staur Eiendom plāno īstenot 2006. gadā sākto projektu un izveidot modernu un konkurētspējīgu lidostas viesnīcu, ofisu un konferenču telpu kompleksa projektu.
Kā informēja Rixport sabiedrisko attiecību konsultante Sabīne Puķe, lai apliecinātu savus nolūkus turpināt iesāktā projekta attīstību, vakar Latvijā ieradās Staur Eiendom valdes loceklis Bernts Osthuss, kas tikās ar starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētāju Aldi Mūrnieku un Satiksmes ministrijas vadību.
Tiekoties ar amatpersonām, Rixport mudināja sākt lidostas viesnīcas un konferenču centra būvniecību, taču uzņēmums šobrīd ir pilnībā atkarīgs no tā, vai lidosta izpildīs savas saistības. Plānots, ka viesnīca tiks savienota tieši ar lidostu, līdz ar to uzņēmums nevaram sākt darbu bez sadarbības ar lidostu, kas nepildot savas saistības.
B. Osthuss atzina, ka lidostas Rīga un Satiksmes ministrijas vadības attieksme bijusi vērsta uz risinājumu meklēšanu. «Mēs izteiksim priekšlikumus, kas ļaus lidostai labot pieļauto līguma pārkāpumu bez tiešām finansiālām sekām, kā arī ļaus sadarboties, lai rastu risinājumu visu iesaistīto pušu interesēs bez tālākiem tiesu darbiem. Mēs arī augstu vērtējam satiksmes ministra sacīto, ka projektu nepieciešams pārskatīt, lai tas iegūst reālākas un ilgtspējīgākas aprises,» norāda B. Osthuss.
Viņš uzsvēra, ka projekta attīstībā investēti vairāki miljoni eiro, un Rixport joprojām saskata biznesa potenciālu viesnīcu kompleksa izveidē, kas veicinātu arī lidostas Rīga konkurētspēju, palielinot tūristu plūsmu, kā arī radot jaunas darbavietas iedzīvotājiem.
Norvēģijas investoru kompānija Staur, kurai pastarpināti caur Staur Eiendom pieder arī Rixport daļas, ir norvēģu investors, kas darbojas visā pasaulē. Grupa šobrīd pārrauga un pārvalda investīcijas, kuru vērtība ir ap 650 miljoni ASV dolāru (338 miljoni latu). Staur investīciju politika ļauj būt neatkarīgiem no atsevišķu valstu ekonomiskajām krīzēm. Staur Eiendom ir investējuši kompānijās Ķīnā, Ziemeļamerikā, Latīņamerikā un Eiropā, kas darbojas naftas, nekustamo īpašumu, pārtikas u.c. nozarēs, un kompānijas finanšu stāvoklis ir ļoti stabils. apgalvo kompānija.
SIA Rixport pārstāvošā juriste, juridiskā biroja A.K. Advokāti zvērināta advokāte Agnese Medne norāda, ka uzņēmums vairākus gadus ir maksājis nomas maksas par zemēm, kuras nav bijis iespējams izmantot, jo lidosta mainījusi zemju plānojumus. Rixport cer, ka izdosies rast kompromisu ar lidostu "Rīga" līdz pirmajai tiesas sēdei, kas plānota 25.novembrī.
Kā ziņots, lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Aldis Mūrnieks intervijā laikrakstam Diena teica, ka Rixport meklē iespējas projektu nerealizēt.
«Izskatās, ka tiek meklēti kaut kādi salmiņi, pie kuriem pieķerties, lai projektu nerealizētu. [..] Tas ir tikai mans minējums, bet pieļauju, ka ekonomiskā krīze ietekmējusi biznesu un tagad ar godu jāatkāpjas, kādu citu padarot par vainīgo,» savu viedokli pauda A. Mūrnieks.
Viņš skaidroja, ka zeme joprojām pieder SIA Rixport, un «viņi var būvēt jebko, ko uzskata par vajadzīgu vai iespējamu».
A. Mūrnieks priecātos, ja šodien Rīgas lidostā būtu moderna viesnīca ar stāvvietām pie tās un visu, ko Rixport bija gatavs izveidot. Līgumā paredzēts, ka nevienam citam šo teritoriju lidosta piedāvāt nevar un tikai Rixport var to attīstīt.
Jau ziņots, ka biznesa parka Rixport attīstītāja SIA Rixport bijušā līdzīpašnieka Norvēģijas uzņēmuma Vitrium International 27% uzņēmuma kapitāldaļu 2011.gada janvārī nonāca Norvēģijas kompānijas EBO Invest īpašumā, liecina Uzņēmumu reģistru apkalpojošās firmas SIA Lursoft informācija.
Tādējādi EBO Invest īpašumā ir 72% Rixport kapitāldaļu.
Vēl 18% uzņēmuma kapitāldaļu joprojām pieder Norvēģijas uzņēmumam Staur Eiendom, bet 10% - Norvēģijas uzņēmumam Rox Holding.
SIA Rixport reģistrēta 2006. gada martā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 1 405 600 lati, bet kā darbības veidi minēti nekustamā īpašuma mērķprojekti un starpniecība darbībā ar nekustamo īpašumu