Nordea banka neiesaka izmantot ofšoru uzņēmumu iespējas un nekādā gadījumā neapkalpo shēmas, kas nav caurskatāmas, komentējot izskanējušo informāciju par Panamas dokumentiem, uzsver Nordea Komunikācijas departamenta vadītāja Baltijas valstīs Signe Lonerte.
Šobrīd medijos tiek plaši apspriesta politiķu un sabiedrībā pazīstamu cilvēku iespējamā izvairīšanās no nodokļiem, izmantojot slēptus ofšoru darījumus Panamā. Vairākās publikācijās pieminēta arī Nordea Starptautiskā Private Banking Luksemburgā, kas atspoguļota kā nelegālu nodokļu struktūru veidotāja klientiem.
«Nordea banka pastāvīgi seko līdzi un ievēro likumus, kas saistīti ar naudas atmazgāšanu un izvairīšanos no nodokļiem. Mēs neatbalstām un darām visu, lai nepieļautu, ka klienti banku izmanto nelegāliem mērķiem. Bankas nodokļu ieteikumu politika un ētiskie standarti ir skaidri definēti – mēs neaicinām un neiedrošinām klientus iesaistīties nodokļu shēmās, lai izvairītos no nodokļu nomaksas. Gluži otrādi, mūsu uzdevums ir palīdzēt klientiem nomaksāt visus nodokļus,» uzsver bankas pārstāve.
2009. gadā Nordea Starptautiskā Private Banking Luksemburgā aktīvi iesaistījās šo jautājumu risināšanā, izdarot vairāk nekā to prasa industrijas standarti. Ne visus jaunā pieeja apmierināja, tāpēc šobrīd arvien mazāk klientu tiek saistīti ar nelegālām nodokļu shēmām. Tāpat, pateicoties jaunajam ziņošanas standartam, kas stājies spēkā šā gada 1. janvārī, klientu uzkrājumi un ienākumi tiek automātiski nodoti oficiālajiem nodokļu uzraugiem, skaidro S. Lonerte.
Jau vēstīts, ka Panamas dokumentu noplūde, kas jau tiek dēvēta par pasaulē vērienīgāko, Ziemeļvalstīs vissmagāk skārusi banku Nordea, kura, kā tiek pieļauts, palīdzējusi turīgajiem klientiem izvairīties no nodokļu maksāšanas, vēsta zviedru laikraksts Dagens Industri.
Laikraksts vēsta, ka šajā informācijas noplūdē par Nordea atrodami vairāk nekā 10 000 dokumentu.