Iespējams, ka valsts prasības mērķis pret bijušo airBaltic prezidentu nav iegūt reālu naudu, bet gan uzlabot airBaltic bilanci, šodien raksta Dienas bizness.
Tas izriet no DB sarunām ar labi informētiem, lai arī neoficiāliem avotiem.
Viena no versijām ir tāda, ka pret bijušo airBaltic prezidentu un līdzīpašnieku Bertoltu Fliku varētu tikt vērsta prasība airBaltic 2010. un 2011. gada zaudējumu apmērā, kas varētu būt aptuveni 100 milj. Ls. Cita versija ir tāda, ka prasībai jābūt vismaz tik lielai, lai pārsniegtu B. Flika uzņēmuma Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) aizdevuma apjomu airBaltic. Šī summa precīzi nav zināma, bet pēc DB aplēsēm varētu būt aptuveni 50 milj. Ls. Šajā gadījumā prasība pret B. Fliku kalpotu kā atskaite potenciālajam airBaltic pircējam, ka valsts prasības apjoms un airBaltic parāds BAS savstarpēji dzēšas, tātad ar laiku varētu tikt norakstīti. Ievilkt B. Fliku ilgstošā tiesvedībā valstij varētu būt izdevīgi arī no tāda viedokļa, ka B. Fliks gatavo prasību pret Latvijas valsti par BAS piederošo airBaltic akciju pārdošanu valstij, kā arī par BAS kapitāldaļu atsavināšanu.
Kas attiecas uz pirmo versiju, jeb prasību aptuveni 100 milj. Ls apmērā, ko veidotu 34,2 milj. Ls lielie airBaltic zaudējumi 2010. gadā un aptuveni 70 milj. Ls lielie zaudējumi 2011. gadā, jāņem vērā vairāki būtiski apstākļi.
B. Fliks atstāja airBaltic vadītāja amatu 2011. gada 4. oktobrī, bet airBaltic zaudējumi pērnā gada nogalē turpināja strauji pieaugt. Par to liecina pašreizējā airBaltic izpilddirektora Martina Gausa teiktais – 2011. gada decembrī viņš runāja par aptuveni 60 milj. Ls lieliem airBaltic zaudējumiem, kamēr šā gada februārī – jau par 77 milj. Ls lieliem zaudējumiem. Piedzīt 100 miljonus latu no privātpersonas varētu būt diezgan nereāls uzdevums, kur tiesas izdevumi, visticamāk, pārsniegtu piedzenamo summu. Taču tā kā DB rīcībā ir informācija par to, ka airBaltic valdes atbildība tika apdrošināta, tad prasības summa varētu būt apdrošināšanas polises apmērā, ko savukārt varētu likt airBaltic bilancē kā aktīvu. Līdz ar to arī bez reāli iegūtas naudas no B. Flika, prasība kā bilances aktīvs ļautu novērst jau ilgstošās problēmas ar airBaltic negatīvo paškapitālu.
Plašāk lasiet piektdienas Dienas Biznesā!