Ministriju darbinieki aktīvāk izmanto galvaspilsētas sabiedrisko transportu un brauc ar velosipēdiem, bet kājām iet retais, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
2014. gadā, veicot zaļo iepirkumu, Ārlietu ministrija iegādājās kravas furgonu Renault Master, šķiroties no 25,6 tūkst. eiro, norāda ministrijas preses sekretārs Ivars Lasis. Tāpat citas DB aptaujātās iestādes vērš uzmanību uz sekošanu Ministru kabineta noteikumiem, kas spiež izvēlēties auto, kas aprīkoti ar videi draudzīgākiem dzinējiem, liekot samazināt ogļskābās gāzes (CO2) izmešu daudzumu. Taču tas nav vienīgais veids, kā autoparkus padarīt videi draudzīgākus, uzskata atsevišķi resori. To izdevumi par degvielu atšķiras – kamēr Valsts Kancelejas (VK) darbinieki ar divām dienesta automašīnām pērn gaisā izkūpinājuši 6,7 tūkst. eiro, Ārlietu ministrija 14 spēkratu plašajam autoparkam bākās ielējusi degvielu par 27,1 tūkst. eiro, savukārt Valsts prezidenta kanceleja (VPK) piecu spēkratu degvielai tērējusi 23,3 tūkst. eiro.
Kājām un ar divriteņiem
Citu iestāžu vidū, domājot par alternatīviem pārvietošanās veidiem, izceļas VARAM, kas izskata iespēju par hibrīdauto, tajā skaitā elektroauto, iegādi. «Ar nosacījumu, ja tehnoloģijas ļaus veikt lielākus braucienus bez uzlādes,» norāda ministrijas pārstāve Kristīne Kļaveniece. «Būtiski uzsvērt, ka dienesta transportam jāsniedz iespējas VARAM darbiniekiem operatīvi pārvietoties ne tikai Rīgas pilsētas teritorijā, bet arī doties darba izbraukumos ārpus tās, lai klātienē iepazītos ar ES fondu projektu īstenošanas gaitu, kā arī dotos reģionālajās vizītēs un īstenotu pašvaldību pārraudzības funkciju. Tāpēc liela nozīme ir automašīnas ietilpībai un iespējai veikt garākus braucienus bez uzlādes. Šobrīd tirgū pieejamie hibrīdauto, tajā skaitā elektroauto, neatbilst šādām prasībām, vai arī, ja atbilst, ir nesamērīgi dārgi,» norāda K. Kļaveniece. Tāpat viņa atzīmē, ka Latvijā nav pietiekami attīstīta uzlādes infrastruktūra. «Pozitīvs lēmums par šādu automašīnu iegādi varētu tikt pieņemts tikai tad, kad izpildīsies visi iepriekš minētie nosacījumi,» rezumē VARAM pārstāve.
Tikmēr Satiksmes ministrijā darbinieku tālākiem galamērķiem pa Latvijas reģioniem pārbaužu veikšanai tiek veikta gan transportlīdzekļu īstermiņa noma, gan izmantots sabiedriskais transports kā darba braucienos reģionos, tā Rīgā. «Ņemot vērā ministrijas atrašanās vietu un attālumu līdz citām iestādēm, nodarbinātie darba pienākumu izpildei pārvietojas arī kājām,» atzīmē ministrijas runasvīrs Aivis Freidenfelds. Savukārt Tieslietu ministrijā (TM) veicina darbinieku pārvietošanos ar divriteņiem.
Visu rakstu No e-talona līdz hibrīdauto lasiet 14. maija laikrakstā Dienas Bizness.