Uzņēmēji, kuri aizņemti nepārtrauktā īso distanču skrējienā: produkts-klients, ieņēmumi-nodokļi, ļoti reti atrod laiku, lai apstātos, atvilktu elpu un paskatītos apkārt. Taču mainās ne tikai gadalaiki, bet arī civilizācija. Un, ja, ielūkojoties internetā, uzņēmējs domā: tas uz mani neattiecas, viņš dziļi maldās.
Aplūkosim piemēru. Kad jauns puisis vai meitene sociālajos tīklos uzvedas ne tā, kā apkārtējiem gribētos, nostrādā senie instinkti, bet jau mūsdienīgā izpausmē. Neveiksmīga publikācija, fotogrāfija vai komentārs var ieslēgt kibermobingu – cilvēka emocionālo pazemošanu internetā. Tas var izraisīt sociālo stigmatizāciju (kauna, negoda zīmes piešķiršanu). Pusaudzim tas var būt pilnīgi negaidīti. Lieta var beigties ar dziļu psiholoģisku drāmu.
Bet atgriezīsimies pie biznesa. Pārvietojot biznesu vai tā virzīšanu internetā, uzņēmējs padara savu zīmolu par “publisku personu”. Viņš var viegli uzkāpt uz politkorektuma, jaunas ētikas un tamlīdzīga grābekļa. Vecie sakāmvārdi, teicieni un joki jaunajā realitātē kļūst eksplozīvi. Šeit nebūs pietiekami vien sekot līdzi valodas lietojumam. Nepieciešams kontrolēt gan štata darbiniekus, gan apkalpojošos ārštata darbiniekus. Tagad kā nekad agrāk ir aktuāls tas, ko 20. gadsimta otrajā pusē rakstu sērijā Vadība rakstīja L. Rons Habards:
“Labas reputācijas nodrošināšana nav tikai sabiedrisko attiecību (PR) speciālista darbs. Katra darbinieka uzdevums ir līdzdarboties savas organizācijas tēla veidošanā, tādēļ darbinieki dara to, lai publikai veidotos labs priekšstats par organizāciju, un nedara to, kas var novest pie slikta organizācijas PR.”
Ražošanā ir spēkā darba drošības instrukcijas darbam ar elektrību, degošām un sprādzienbīstamām vielām. Tādām pašām instrukcijām un drošības noteikumiem būtu jābūt attiecībā uz darbu internetā. Jums precīzi jāsaprot, kādi izteicieni, salīdzinājumi, epiteti un attēli var izraisīt lasītāju, skatītāju un klausītāju negatīvu reakciju. Atbildes reakcijas vilnis nebūs ilgi jāgaida. Nav iespējams paredzēt, vai tā būs “viegla vēsmiņa komentāros, vai tas novedīs pie jūsu reputācijas un biznesa sabrukuma.
Sertificēta PR un biznesa konfliktu risināšanas speciāliste Firija Galijeva norāda: “PR ir darbs ar cilvēku emocijām. Tas nozīmē, ka jūs varat kontrolēt citu cilvēku emocijas un mainīt tās." Es viņai pilnīgi piekrītu un vēršu jūsu uzmanību uz to, ka tagad sabiedrisko attiecību noteikumi, līdzīgi kā darba drošības noteikumi, būtu jāzina visiem.
Firija Galijeva (Firiya Galieva), WISE Baltijas 10 gadu jubilejas konferences eksperte, uzstāsies ar vebināru “Mārketings nedarbojas? Konkurenti uzbrūk? Ieslēdziet PR uz pilnu klapi!"
Nepalaidiet garām šo iespēju, reģistrējieties tūlīt!
Vairāk par konferenci lasiet šeit.