Kanāla Motorlaivu kompānija nākamgad plāno atvērt vairākus jaunus maršrutus, iegādāties jaunus pasažieru kuģīšus un piedāvāt daudz vairāk iespēju ērti pārvietoties.
Plānots, ka Latvijas koka flotes vecākais kuģītis Darling un tā līdzinieks - tikko uzbūvētais kuģītis Marija nākamgad vizinās rīdziniekus un pilsētas viesus pa Rīgas pilsētas kanālu, tiklīdz Rīgas dome apstiprinās kuģošanai nepieciešamo likumdošanu.
Šogad pasažieru kuģītis Darling maršrutā Spīķeri - Zaķusala - Spīķeri viena mēneša laikā pārvadājis vairāk kā 3 000 pasažierus. Cena par braucienu vienā virzienā ir 50 santīmi. Mēneša laikā Darling kompānijai ienesis 1 500 latus.
Maršruts Spīķeri - Zaķusala - Spīķeri tika izvēlēts kā pagaidu virziens šogad, jo nepietiekami regulētās Daugavas upes piestātņu izmantošanas iespējas kavē upju sabiedriskā transporta ieviešanu Rīgas pilsētā. Sadarbojoties ar Rīgas domi, Kanāla Motorlaivukompānija plāno nākamgad atvērt vairākus jaunus maršrutus, iegādāties jaunus pasažieru kuģīšus un piedāvāt rīdziniekiem daudz vairāk iespēju ērti pārvietoties.
“Vidēji 100 pasažieru dienā eksperimentālā maršrutā, kas darbojas vienu mēnesi un nav visintensīvākās satiksmes posmā Rīgas pilsētā, ir nozīmīgs sasniegums, kas liecina - upju sabiedriskais transports būs viens no ērtākajiem pasažieru pārvadāšanas veidiem. Katru dienu no pasažieriem mēs saņemam arvien jaunu maršrutu ierosinājumus - no Ķengaraga, Bolderājas, Mūkusalas ielas, Ķīpsalas un vēl daudzus citus, kurus plānojam atklāt tuvāko gadu laikā,” uzsver Ainis Čaunāns, SIA Kanāla Motorlaivu kompānijas valdes loceklis.
Vēl septiņas dienas unikālais simt gadus vecais koka pasažieru kuģītis Darling kursēs katru dienu no Spīķeriem uz Zaķusalu ar intervālu 15 minūtes, uzņemot līdz 12 pasažieriem vienā reisā.
Pirmā regulārā upju tvaikoņu satiksme Rīgā tika atklāta pirms vairāk nekā 150 gadiem - 1853. gadā. Pilsētas pasažieru kuģīši regulāri kursēja četrās līnijās - no Vecrīgas uz Āgenskalnu, Iļģuciemu, Klīversalu un Zundu, kā arī tālāk uz Jūrmalu, Jelgavu un Kalnciemu.