Summa, kuru viens mobilo sakaru lietotājs pārmaksā gada laikā, pieaugusi līdz 25,4 latiem. Aizvadītā gada decembrī šī summa bijusi 22,65 lati un salīdzinājumā ar 2010. gada pārmaksas apjomu – 13,14 lati gadā - tā palielinājusies gandrīz divas reizes, liecina portāla Gudriem.lv veikts pētījums.
Tāpat pētījuma dati norāda - 47,2% respondentu uzskata, ka viņi varētu maksāt mazāk par mobilajiem sakariem, bet no operatoru maiņas respondentus pārsvarā attur pieradums, slinkums un fakts, ka visi ģimenes locekļi lieto vienu mobilo sakaru operatoru.
Portāls norāda, ka veicis pētījumu par mobilo sakaru pārmaksas apjomu, balstoties uz 28 796 lietotāju pieprasījumiem mobilo sakaru salīdzināšanas sadaļā. «Mobilo sakaru salīdzināšanas sistēma palīdz katram tās lietotājam aprēķināt optimālāko tarifu plānu pēc norādītajiem parametriem. 2010. gada rudenī summa, ko vidēji ieekonomētu viens mobilo sakaru lietotājs gada laikā bija 13,14 lati, 12 mēnešu laikā, summa ievērojami pieauga un 2011. gada decembrī sastādīja 22,65 latus un šobrīd, 2012.gada jūlijā, - 25,40 latus gadā,» skaidro Gudriem.lv pārstāvji.
Komentējot Gudriem.lv aptaujas rezultātus, Bite Latvija izpilddirektors Freds Renčaks norādīja, ka viņš nav pārsteigts par faktu, ka mobilo sakaru lietotāji pārmaksā aizvien vairāk. «Katru reizi, kā mobilo sakaru tirgū parādās kāds jauns tarifu plāns, palielinās klientu skaits, kuri pārmaksā, jo izmanto iepriekšējos tarifu plānus,» sacīja F. Renčaks.
Aptaujas rezultāti liecina, ka pērn 27,6% respondentu mainījuši savu mobilo tarifu plānu, turklāt 19,9% nomainījuši arī operatoru. Katrs trešais mobilo sakaru lietotājs (29,8%) nav mainījis operatoru kopš mobilo sakaru lietošanas uzsākšanas un ne reizi nav mainījis savu mobilo sakaru tarifu plānu.
Savukārt uz jautājumu – Par cik Tu vēlētos samazināt savus mobilo sakaru ikmēneša izdevumus? – 38,8% respondentu atbildēja, ka viņi ir apmierināti ar saviem mobilo sakaru izdevumiem, 41% sniedza atbildi, ka izmaksas vēlētos samazināt par vienu līdz pieciem latiem, 12,4% - par pieciem līdz desmit latiem un 7,7% - par desmit vai vairāk latiem.
Uz jautājumu par to, kas attur mobilo sakaru lietotājus no ekonomiskāka tarifa zvēles, visvairāk respondenti - 26,2% - apgalvo, ka nemaina operatoru, jo lielākā daļa ģimenes un paziņu lieto vienu operatoru, tādēļ izmaksas par šīm sarunām ir izdevīgākas, 12,7% apgalvo, ka kaut gan operatoru maiņa ļautu ietaupīt, pieradums pie pašreizējā operatora ir pārāk liels, 7,2% respondentu nemaina operatoru, jo baidās, ka citi operatori nespēs nodrošināt pietiekoši labu savienojuma kvalitāti, bet 38,6% nemaina operatoru, jo ar pašreizējo ir apmierināti pilnībā.