Giraffe360 līdzdibinātājs Mikus Opelts par biznesa attīstību
Savu pirmo biznesu mēs dibinājām jau augstskolā. Ar draugiem studējām otrajā kursā, un mums gribējās kaut ko darīt. Mums ļoti patika tehnoloģijas, vizualizācijas, un izlēmām sākt savu biznesu. Šķita, ka uzreiz darīt pašiem ir vērtīgāk nekā iet mācīties pie citiem.
Biznesa ideja radās ļoti vienkārši. Es strādāju uzņēmumā, kas bija mans pirmais nopietnais darbs, un man palūdza atrast ofisu. Braukāju ar trolejbusu pa Rīgu, gāju iekšā telpās un vienkārši skatījos, kā tās izskatās. Man tas likās ļoti vecmodīgi un muļķīgi, jo laiks ir pārāk vērtīgs, lai to izniekotu, braukājot turp un atpakaļ pa pilsētu. Ir jābūt tehnoloģijai un risinājumiem, kas ļauj digitāli un attālināti aplūkot lietas. Šī problēma nav ne zudusi, ne laika gaitā mainījusies, to mēs arī risinām.
Sākām ar virtuālajām tūrēm. Šobrīd ir pagājuši septiņi gadi un esam krietni attīstījušies, dibinājuši vairākas kompānijas, no kurām jaunākā ir Giraffe360. Tajā mēs pirmo ideju, ko darījām ar rokām, esam pārbūvējuši par pilna cikla tehnoloģiju.
Kopš paša sākuma mums labs partneris bijis ALTUM – vienīgā institūcija Latvijā, kas ir atvērta jaunu biznesu finansēšanai. It īpaši mūsu gadījumā – bijām jaunieši, kas atnāca tikai ar ideju, ar aprakstītu lapiņu. Mums nebija ne vēstures, uz kuru atsaukties, ne iepriekšējās pieredzes vai kapitāla.
Pirmais solis ir uzbūvēt lielisku produktu, un tad tas ir jāpārdod, jāpārliecina cilvēki par tā nepieciešamību. Pēdējos divus gadus esam pavadījuši būvējot kameru, testējot to tirgū un mēģinot sasniegt pēc iespējas nevainojamāku funkcionalitāti. Ideja ir radīt tehnoloģiju, kas ļauj jebkuram cilvēkam skenēt un fotografēt telpu, tādā veidā iegūstot virtuālo tūri, fotogrāfiju un plānojumu – visu, kas ir vajadzīgs, lai telpu digitāli parādītu. Pasaulē nav analogas tehnoloģijas, tāpēc mums pašiem nākas visu izdomāt un nodrošināt, lai tā atbilstoši funkcionētu.
Šobrīd veiksmīgi norit produkta testēšana tirgū. Pārsvarā strādājam Londonā, mums ir klienti arī Maltā, Īrijā, Spānijā, Zviedrijā, ļoti liels pieprasījums ir no Arābu Emirātiem un ASV. Nākamais plānotais solis ir pāriet no testēšanas uz ekspansiju.
Noskaties video un uzzini par valsts atbalsta iespējām biznesa sākšanai un attīstībai.