Lai uzlabotu braukšanas apstākļus uz Latvijas autoceļiem ziemas laikā, būtu jāatgriežas pie autoceļu preventīvās kaisīšanas, šodien intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā Rīta panorāma sacīja Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).
Pēc Matīsa domām, tas varētu būt vienīgais veids, kā uzlabot braukšanas apstākļus šādā situācija, kad nav stabila ziema un uz autoceļiem regulāri veidojas apledojums. Ministrs norādīja, ka savulaik Latvijā jau tika veikta preventīvā autoceļu kaisīšana, tiesa gan, tā reizēm saskārusies ar sabiedrības neizpratni, proti, kāpēc kaisa sāli uz sausa ceļa.
Ja preventīvās kaisīšanas dēļ būs nepieciešami papildu līdzekļi, tie tiks meklēti un nepieciešamības gadījumā prasīts papildu finansējums valdībā.
Kā norādīja Matīss, nedrīkst pieļaut, ka netīrītu ceļu dēļ iet bojā cilvēki. Patlaban nav iemesla runāt, ka ceļu tīrīšanai trūkst finansējuma, jo rit tikai gada otrā nedēļa. Tāpat nedrīkstot aizbildināties, ka nevar tērēt līdzekļus, jo tie varot pietrūkt autoceļu uzturēšanai vēlāk. Arī šādā gadījumā papildu finansējums tiks prasīts valdībā.
Vienlaikus ministrs atzina, ka ne vienmēr var teikt, ka tikai ceļu stāvoklis ir pie vainas ceļu satiksmes negadījumos. Piemēram, šodienas avārija Vitrupē notikusi pusstundu pēc ceļa nokaisīšanas avārijas vietā.
Šogad uz Latvijas ceļiem bojā gājuši jau vismaz 13 cilvēki. Melnā statistika tika papildināta otrdienas rītā, kad situācija uz ceļiem apledojuma dēļ vietām bija katastrofāla. Smagu avāriju dēļ vairākas galvenās šosejas tika bloķētas vai daļēji bloķētas.
Matīss iepriekš paziņoja, ka atbildīgajiem dienestiem un iestādēm - gan drošību uzraugošām, gan atbildīgām par autoceļu stāvokli - uzdots sagatavot analīzi par pēdējo divu nedēļu notikumiem, kad uz ceļiem noticis liels skaits autoavāriju. Tāpat esot jāsagatavo priekšlikumi turpmākajai rīcībai, tostarp to, vai nepieciešami kādi grozījumi normatīvajos aktos.
Izveidojušos situāciju plānots pārrunāt Ceļu satiksmes drošības padomes ārkārtas sēdē 26.janvārī.