Eksperti

Maskavas forštate – vai jaunais klusais centrs

Neils Balgalis, pilsētplānotājs, Grupa 93,15.01.2019

Jaunākais izdevums

Maskavas forštate vienmēr bijusi kā karsts kartupelis pilsētplānotāju, nekustamo īpašumu darboņu un pašvaldības rokās.

Neatrisinātais Rīgas tuvā centra jautājums. Vieta ar milzu attīstības potenciālu un tomēr pēdējo 30 gadu laikā faktiski bez jaunbūvēm. Pievilcīga, jo atrodas tuvu Rīgas centram, un labi nodrošināta ar sabiedrisko transportu, tomēr tik sarežģīta - vēsturisko notikumu aura, koka apbūves izaicinājumi un Maskačkas garša - iedzīvotāji, kas šajā teritorijā nodarbojas ar dažādiem rūpaliem. Tik krāsaina ir šī Rīgas daļa.

Pirmās ziņas par šo rajonu atrodamas ap 14. gadsimtu, kad to dēvēja par Lastādiju – apzīmējums, kas Hanzas Savienības pilsētās nozīmēja teritorijas saistību ar kuģiem un to kravām. Maskavas forštatē nav sastopamas koka ēkas, kas celtas agrāk par 19.gadsimtu, jo pēc Krievijas imperatora pavēles 1812. gada 24. jūlijā Daugavas labā krasta priekšpilsēta līdz ar citām Maskavas un Sanktpēterburgas piepilsētām tika nodedzināta.

1813.gadā tika izstrādāts projekts, kas paredzēja apbūves atjaunošanu priekšpilsētas agrākajās robežās pēc priekšpilsētas dedzināšanas. Šis plānojums kļuva par pamatu pilsētas apbūvei, kādu to pazīstam mūsdienās.

Šo Rīgas daļu raksturo mazo ieliņu tīkls, koka apbūve, mūra īres nami, dievnamu sakopojums un plašas zaļās teritorijas, kā arī padomju okupācijas laika atstātais mantojums – Krasta masīvs. Turpretī kopš Latvijas neatkarības atjaunošanas, jauna dzīvojamā fonda būvniecība šajā apvidū līdz šim tā īsti nav īstenojusies – ir bijuši atsevišķi mēģinājumi, taču nekā ievērojama, kas kalpotu par pagrieziena punktu.

Attīstību kavē nošķīrums

Privāto investoru interesi par šo Rīgas centram tik tuvo rajonu līdz šim kavējusi ne tikai apkārtnes skumjā reputācija. Kā objektīvs iemesls šķēršļiem jāmin apkaimes ģeogrāfiskā atšķirtība no Rīgas centra. To ieskauj dzelzceļa uzbērums, vidū sadala grūti šķērsojamā Lāčplēša iela, vairāku joslu Krasta ielas maģistrāle no Daugavas puses. Centra sasniegšana ar kājām vai velosipēdu nav ērta, situāciju saglābj tramvaja līnija.

Dzīvojamā rajona šarms

Tomēr, neskatoties uz Maskavas ielas apvidus skarbo vēsturi un mobilitātes ierobežojumiem, Maskavas forštatei piemīt savs šarms. Viena no cilvēka dzīves lielākajām vērtībām ir laiks. Cilvēki grib dzīvot tuvu centram, kur pieejami dažādi pakalpojumi un izklaides iespējas, neviens negrib tērēt stundu dienā, braucot uz darbu un otru stundu, braucot atpakaļ. Tas nozīmē, ka nākotnē ir neizbēgama Rīgas centram tuvo teritoriju apdzīvošana.

Šī rajona priekšrocības – centra tuvums, tramvaja kustība, plašas zaļās teritorijas, vēsturiskā koka apbūve, iespējas ar velosipēdu nokļūt tuvējās atpūtas vietās – Lucavsalā un Zaķusalā. Un, kas to lai zina, kādas pārvērtības piedzīvos Krasta iela pēc gadiem 20 vai 30. Ja nu daudzjoslu maģistrāles vietā tā kļūst par pilsētas ielu ar blakus esošu plašu promenādi gar Daugavu - pastaigām, piknikiem, velobraucējiem, skrituļslidotājiem, laivotājiem, dzīvotājiem. Tad Maskavas priekšpilsēta pārvērstos ne vien par pievilcīgu tuvo centru, bet kļūtu par ekskluzīvu rajonu ar izeju pie Daugavas. Metropolēs apkaimes pie ūdeņiem tradicionāli tiek uzskatītas par vērtīgākajām, kur nekustamo īpašumu cenas ir visaugstākās. Varbūt Maskavas forštatei nāks labāki laiki jau pavisam pārskatāmā nākotnē?

Jaunie dzīvojamie projekti Maskavas forštatē

Pārmaiņas cilvēku apziņā un pilsētvidē Maskavas forštatē sāk pamazām notikt, atjaunots Spīķeru kvartāls un vairāki privātīpašumi. Privātā finansējuma ieplūšana ir nozīmīgs attīstību veicinošs signāls. Ledus ir sakustējies! Par piemēru - nupat skandināvu nekustamo īpašumu attīstītājs Bonava Latvija uzsācis «Krasta kvartāla» būvniecību Maskavas ielā 192, vēsturiskā Krīdenera dambja tuvumā, blakus atpūtas centram «LIDO». Līdz 2022. gadam šeit tiks izbūvēti seši jauni dzīvojamie nami, kas radīs mājvietas vairāk nekā 1200 cilvēkiem. Šis ir pirmais lielais jaunais projekts šajā apkaimē un visticamāk nozīmē to, ka arī citi attīstītāji sekos un sāks raudzīties uz šo apkaimi citām acīm. Privāta investora interese ieved apkaimē jaunus iedzīvotājus. Veidojas jauna kopiena, kas būs grūdiens attīstībai - teritorija tiek labiekārtota, veidojas jauna dzīvesvide, jaunas iniciatīvas.

Apkaimes attīstības dzinuļi

Nozīmīgākais attīstības grūdiens šai apkaimei būs Centrālās dzelzceļa stacijas pārbūve par Baltijas centrālo pasažieru transporta mezglu «Rail Baltica» projekta ietvaros. Tā nodrošinās 21. gadsimta mobilitātes iespējas visam Rīgas centram – un arī Maskavas forštatei. Tiks norakts dzelzceļa uzbērums, nodrošināts ērts dažādo transporta veidu savienojums, ātra nokļūšana lidostā. Būtiski uzsvērt, ka parādīsies jauni velosipēdu un gājēju savienojumi, kuru neesamība šobrīd liedz attīstīties vietai ap Centrāltirgu un Maskavas priekšpilsētas vecajai daļai. Tas radīs būtiski lielāku gājēju un velosipēdistu plūsmu cauri labāk savienotai teritorijai. Tā kā attāluma ziņā no centra Maskavas forštate ir tikpat tuvu kā pašreizējais «klusais centrs», tad ir pilnīgs pamats gaidīt tur līdzīgu attīstību un būtisku īpašumu vērtības pieaugumu.

Trešais aspekts – tūrisms. Līdzīgi kā Vecrīga un jūgendstila kvartāli, Maskavas forštate ir pilsētas izaugsmes vēstures sastāvdaļa, kura apmeklējama un vērojama. Savukārt jaukais Kalnciema kvartāla piemērs var kalpot par iedvesmu privātajām iniciatīvām - koka mājas ir vērtība, rīdzinieki un pilsētas viesi vēlas burziņu. Un kā jau saku – kur plūsma, tur dzīvība, tur ir vēlme uzturēties, būt, iegādāties īpašumus un dzīvot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, jau tuvākajā laikā Rīgas iedzīvotājiem būs iespēja izmantot ūdens taksi, kurš savienos abus Daugavas krastus un padarīs pilsētu mobilāku, preses konferencē sacīja pilsētplānotājs, "MadCity Riga" organizators Neils Balgalis.

Viņš izteica cerību, ka, savienojot sabiedrības idejas ar pilsētas attīstības projektiem, sadarbojoties pašvaldības, valsts un privātajam sektoram, ir iespējams izveidot Daugavas krastmalu Rīgā par interesantāko Ziemeļeiropā.

Arhitekte Dina Suhanova uzsvēra, ka ļoti svarīgi domāt par ūdens transporta attīstīšanu, piemēram, "Bolt taxi" ieviest arī Daugavā.

Arī žurnālists Pauls Timrots preses konferencē sacīja, ka ūdens transporta ieviešana starp Bolderājas un Mangaļsalas moliem būtu ļoti pozitīvi vērtējama.

Tāpat Balgalis pavēstīja, ka jau augusta sākumā iedzīvotājiem būs izvietotas "Saulrieta vērošanas tribīnes", un cilvēku interese tiks aplūkota dažus mēnešus, lai jau nākamgad būtu iespējams uzstādīt tribīnes ar Rīgai piemērotu dizainu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

MadCity Rīga rīkotajā ideju konkursā par Daugavas krastmalas izmantošanu žūrija galvenajai balvai – 1000 eiro- nominējusi Ievas Vītolas Deusas projektu “Saulrieta vērošanas tribīnes”.

Tribīnes iemēģināt Rīgas iedzīvotāji un viesi varēs jau šogad, pilsētplānošanas pasākuma MadCity norises laikā augustā un septembrī.

Ideju konkursa mērķis bija atrast jaunas un neparastas idejas krastmalas izmantošanai, kuras veicinātu aktīvu Daugavas krastmalas izmantošanu Rīgas centrālajā daļā, tai skaitā uzturēšanos krastmalā.

"Iesniegtie 105 ideju projekti skaidri apliecina, ka esam radoša sabiedrība un arī paši gatavi rūpēties par sev labvēlīgu dzīves telpu. Priecē ideju daudzveidība un mērogs. Fakts, ka daļa no idejām papildina viena otru, liecina par to, ka sabiedrībai ir vienota vīzija par to, ko tā vēlētos redzēt Daugavā un tās krastos Rīgā. Savietojot visas šīs idejas kopā, Rīga tiešām iegūtu Ziemeļeiropā unikālu pastaigu un atpūtas vietu. Par to, kādā veidā notiks konkursa “Atlūzusī krastmala” ideju “krustošana”, kur tiks uzstādītas Saulrieta vērošanas tribīnes, kādas vēl aktivitātes paredzētas augusta un septembra mēnešos, informēsim plašāku sabiedrību 27. jūlijā uz kuģa “Rīgas pērle” (pietauvots zem Vanšu tilta), galvenās balvas pasniegšanas ceremonijā," atklāj Neils Balgalis, pilsētplānotājs, MadCity Rīga organizators.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Enkurobjekta vietā dārgs kompromiss

Zane Atlāce-Bistere,28.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iztērēt 100 miljonus eiro un neiegūt ideālo risinājumu – tāds risks pastāv, akustisko koncertzāli par katru cenu iespiežot Kronvalda parkā, kur, daudzu ekspertu skatījumā, tai nav pietiekamas vietas, bet projekta virzītājas – Kultūras ministrijas – ieskatā ideālākas vietas šai gadsimta celtnei nav.

Gadu gadiem dažādu ekspertu grupas un apvienības dažnedažādās kombinācijās spriedušas, kādu un kur vislabāk būvēt nacionālo lepnumu – Rīgas akustisko koncertzāli. Vietas meklējumos un izpētēs aiztecējuši gadi un miljoni, līdz 2020. gada 16. jūnijā valdība apbrīnojamā vienprātībā atbalstīja rekordātrumā tapušo priekšlikumu koncertzāli būvēt VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) piederošā teritorijā Elizabetes ielā 2 un Kronvalda bulvārī 6. Tur esošā Pasaules tirdzniecības centra (PTC) nākotni – nojaukt vai pārbūvēt – izšķirs koncertzāles attīstības darba grupa, kuru plānots veidot.

Kultūras ministrs Nauris Puntulis (VL-TB/LNNK) nama autoru tuviniekiem solījis veikt vispusīgu ēkas novērtēšanu pirms jebkādu darbu sākšanas, lai precīzi zinātu gan tās kultūrvēsturisko, gan materiālo vērtību. Ministrs vairākkārt uzsvēris, ka valdība koncertzālei ir atvēlējusi izcilāko zemes gabalu Rīgā un varot diezgan droši apgalvot, ka koncertzāle būs tieši tur.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajos lielas nenoteiktības apstākļos diezgan droši ir tas, ka īpašumu cenas, kas kāpj dažādu faktoru ietekmē, augšupeju piedzīvos arī turpmāk un, iespējams, pierims vien tad, kad pietiekamā apjomā būs uzbūvēti daudzi jaunie projekti un ciemati, pēc kuriem pieprasījums aizvien vēl pārsniedz piedāvājumu kā Rīgā un Pierīgā, tā reģionos.

Vēl jaunākajā Dienas Biznesa speciālizdevumā Nekustamais īpašums, kas pie abonentiem nonāk 26.oktobrī, lasiet:

  • Atomsprādziens, ko būvniecības nozarē izraisīja Konkurences padomes paziņojums un tam sekojošā radiācija, nozari un pasūtītājus ietekmēs vēl daudzus gadus, kas komplektā ar Covid-19 pandēmiju var izraisīt pamatīgas pārbīdes, tā intervijā saka lielākās būvniecības nevalstiskās organizācijas Latvijas Būvuzņēmēju partnerība vadītājs Gints Miķelsons.
  • Šī būs Rīgas dekāde, intervijā prognozē Nekustamo īpašumu attīstītāju alianses valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Vanags.
  • Biroju vide mainās neatgriezeniski - globālā krīze ir ieviesusi pārmaiņas biroju vides koncepcijā, centrā liekot cilvēka labsajūtu un savstarpējo komunikāciju. Uzņēmēju un arhitektu pieredze, veidojot jaunajām tendencēm atbilstošu biroju vidi.
  • Miljoni īres namiem reģionos - zemas cenas daudzdzīvokļu īres namu būvniecībai reģionos ir atvēlēti 42,9 miljoni eiro no ES Atveseļošanās fonda; kad pirmie īrnieki varēs saņemt jauno mājokļu atslēgas?
  • Daudzstāvu koka ēkas jau daudzus gadus Latvijā ražo un eksportē uz ārzemēm, bet pašiem tādu vēl aizvien nav; sagaidāms, ka situācija mainīsies.
  • Kluba stila birojs jeb eksperimentāla satikšanās vieta - tieši ko tādu Laubes namā Āgenskalnā iecerējuši radīt AS MADARA Cosmetics līdzīpašnieki Uldis Iltners un Lotte Tisenkopfa-Iltnere.
  • Ik Latvijas pilsētā ir kāds objekts, kura plānojums ir SIA Grupa93 darbs. Viņi savu roku pielikuši arī pie lielākā šī gadsimta projekta Latvijā – Rail Baltica, kas ne tikai savienos mūs ar Eiropu, bet arī ietekmēs Latvijas galvaspilsētas attīstību turpmāk, mainīs Rīgas seju tik ļoti, ka vietām redzēsim pavisam citu pilsētu, un mainīs arī nekustamo īpašumu vērtību, loģistiku, mobilitāti un daudz ko citu. Kas mainīsies, kā vajadzētu to uztvert, kas nav ņemts vērā? Par to stāsta pilsētplānotājs un SIA Grupa93 vadītājs Neils Balgalis.
  • Pirms pusotra gada pandēmijas karstumā uzņēmējs Andis Pikāns Ropažu novadā iegādājās Lantes muižu. Viņš neplāno kļūt par muižkungu, bet cer izveidot vietu radošiem cilvēkiem mierpilnai atpūtai.
  • Namu tehniskais stāvoklis - īpašnieku atbildība. Sērijveida ēku atjaunošana Latvijā kopumā aizvien vēl sokas kūtri, par spīti dažādām atbalsta un līdzfinansējuma iespējām. Problēmas ir kā padomju laiku namiem, tā mājām, kas celtas, tā sauktajā, būvniecības buma laikā, no 2006. līdz 2008.gadam
  • No drupām augšāmcelt. Latvijas Arhitektūras gada balvā godalgotais objekts – Stūķu kūts - par dzīvojamo ēku pārtapa projektēšanas procesā un ir ievērojams ar to, ka tajā maksimāli izmantoti vietējie resursi un amatnieku darinājumi.
  • Mājokļu cena pasaulē pieaug straujākajos tempos kopš 2005. gada jeb kopš laikiem, kad tika piepūsts mājokļu tirgus burbulis gan ASV, gan tepat Latvijā, raisot ļoti smagu tā plīšanu vēlāk.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Rail Baltica Rīgas attīstības plānu alfa un omega

Jānis Goldbergs,01.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ik Latvijas pilsētā ir kāds objekts, kura plānojums ir SIA Grupa93 darbs. Viņi savu roku pielikuši arī pie lielākā šī gadsimta projekta Latvijā – Rail Baltica, kas ne tikai savienos mūs ar Eiropu, bet arī ietekmēs Latvijas galvaspilsētas attīstību turpmāk, mainīs Rīgas seju tik ļoti, ka vietām redzēsim pavisam citu pilsētu, un mainīs arī nekustamo īpašumu vērtību, loģistiku, mobilitāti un daudz ko citu.

Kas mainīsies, kā vajadzētu to uztvert, kas nav ņemts vērā? Par to Dienas Biznesa speciālizdevumā Nekustamais īpašums stāsta pilsētplānotājs un SIA Grupa93 vadītājs Neils Balgalis.

Fragments no intervijas

Rail Baltica var dēvēt par Latvijas un Rīgas gadsimta projektu, kas ietekmēs gan vidi, gan rīdzinieku ikdienu. Kā saredzat šī projekta ietekmi, vai mēs apzināmies visas iespējas, ko varam no tā gūt?

Rail Baltica beidzot atgādina mums, rīdziniekiem, to, ko esam aizmirsuši. Proti, to, ka mēs atrodamies pa vidu starp Tallinu un Viļņu. Rīga ir attīstības ģeogrāfiskais centrs. Nekustamo īpašumu attīstībā tas ir kaut kā aizmirsies. Tas ir gan atgādinājums, gan aicinājums, kam vajadzētu iedarbināt arī dažus trauksmes zvanus, ja paraugāmies uz Tallinas un Viļņas attīstības tendencēm. Tallinai Somijas tuvums daudz ko dod - gan tūristu, gan pircēju pieplūdumu, gan ostas apgrozījumu, kuģu satiksmi, un tas atspoguļojas pilsētas attīstībā. Viļņa pēdējos gados ir spērusi platu soli uz priekšu, veiksmīgi iesaistoties ārpakalpojumu biznesā, Kauņa - piesaistot ražošanas uzņēmumus ap topošo Rail Baltica loģistikas mezglu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzīvojamo namu projektam Krasta kvartāls Maskavas priekšpilsētā trešdien, 30.janvārī svinīgi ielikts pamatakmens. Projekta īstenošanā plānots ieguldīt 40 miljonus eiro.

Saskaņā ar nekustamo īpašumu attīstītāja Bonava Latvija ieceri, jauno kvartālu veidos seši 9 stāvu nami ar kopumā 500 dzīvokļiem, piedāvājot mājvietas vairāk nekā 1000 rīdziniekiem. Plānots, ka pirmais Krasta kvartāla nams tiks nodots ekspluatācijā jau šī gada nogalē.

Vasarā plānots uzsākt kvartāla otrās mājas būvniecību, bet rudenī varētu sākties darbi pie trešās mājas.

Pasākumā piedalījās Zviedrijas vēstniece Latvijā Annika Jagandere (Annika Jagander), Bonava Latvija valdes priekšsēdētājs Mareks Kļaviņš, Krasta kvartāla attīstības projekta vadītājs Mikus Freimanis un pilsētplānotājs, Grupa 93 vadītājs Neils Balgalis.

Kopā ar pamatakmeni tradicionāli tika iemūrēta īpašas formas kapsula, kurā ievietoti vēstījumi nākamajām paaudzēm – rudzu graudi dzīvībai, spēkam un saticībai, Zviedrijas vēstnieces dāvāts dzintara gabaliņš, kas simbolizē mūžību, un pašmāju amatnieku koka karoti, kas atspoguļo dabīgu materiālu izmantošanu projekta tapšanā un simbolizē pavardu kā mājas sajūtas radītāju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Izdevniecība Dienas Bizness” sadarbībā ar “CBRE Baltics” un nekustamo īpašumu tirgus ekspertiem rīko konferenci "Nekustamo īpašumu komercsektors”.

Nekustamā īpašuma tirgus aktivitātes pandēmijas laikā ir dinamiskas, neskatoties uz dažādu ārējo faktoru ietekmi. Krīze un pārmaiņas rada jaunas iespējas palielināt konkurētspēju plašākā mērogā. Ko mums nesīs 2022. gads nekustamo īpašumu komersektoru tirgū? Kā tas ietekmēs nekustamā īpašuma pieprasījumu un piedāvājumu un kāda ir situācija ar tirdzniecības, biroju ēku un izklaides centriem - par to diskutēsim konferences laikā.

I DAĻA | NĀKOTNES – PĒCPANDĒMIJAS PROGNOZE

9.05 – 9.25 Ekonomikas un konkurētspējas scenāriji

DACE ZĪLE, LR Ekonomikas ministrijas analītikas dienesta vadītāja

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nekustamo īpašumu attīstītājs "Hepsor" plāno nākamgad sākt projekta "Krasta City" būvdarbus Zvirgzdu salā starp Salu tiltu, Krasta ielu un Daugavu.

Puskilometru gara publiskā promenāde gar Daugavu, pilnveidota sabiedriskā transporta kustība, gājēju tilts, labiekārtota veloinfrastruktūra, A klases biznesa komplekss, kas sastāvēs no biroju ēkām un multifunkcionāla centra, kur atradīsies veikali, restorāni un kafejnīcas – šie ir projektā “Krasta City” plānotie objekti, kas, papildinot viens otru, Rīgā veidos jaunu dzīvesstila kvartālu.

A klases biznesa kompleksu veidos septiņas pamatēkas, kuru augstums būs līdz 15 stāviem, un vienas multifunkcionālas ēkas, kuras pirmie stāvi pildīs publisku funkciju. Tur atradīsies veikali, restorāni un kafejnīcas. Tāpat projekta teritorijā būs pieejama arī zaļā zona ar skvēriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Rīgas Centrālā stacija ir kā transporta plūsmas artērija, ko nepieciešams attīstīt ar vislielāko rūpību, sekojot iedzīvotāju gaidām un ilgtspējīgai satiksmes attīstībai".

Tā tiešsaistes diskusijā par Rail Baltica būvniecību Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā, veidojot multimodālu mobilitātes centru, teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

“Stacija tiks pārveidota par galvaspilsētas centrālo satiksmes mezglu ar modernu un pieejamu infrastruktūru. Rail Baltica būvniecība stacijā dod iespējas veidot jaunus maršrutus starptautiskiem, reģionāliem un piepilsētas vilcieniem, kā arī tiešo savienojumu ar lidostu “Rīga”. Stacija ietvers multimodālās satiksmes punkta priekšrocības ar ērtām mikromobilitātes iespējām, piemēram, atstāt savu velosipēdu, izīrēt skrejriteni un tamlīdzīgi, tāpat stacijas pirmajā stāvā tiks izveidota stacija autobusiem un mikroautobusiem,” sacīja satiksmes ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kurzemes biznesa forums pulcē uzņēmējus un nozaru ekspertus, lai rastu atbildes uz to, kā būt konkurētspējīgiem, kā strādāt inovatīvi un kā veidot un attīstīt biznesu mūsdienu mainīgajos apstākļos. Visas dienas garumā apmeklētajiem būs iespēja uzklausīt dažādu nozaru ekspertus, uzdot tiem jautājumus un mijiedarboties ar biznesa līderiem.

Forums norisinās 17.maijā, klātienē, Ventspilī, koncerzālē “Latvija” un tiešraidē, plkst. 10:00 – 17:30. Plašāka informācija par pasākumu: www.kurzemesbiznesaforums.lv

Programma

I DAĻA - IEDVESMAS STĀSTI

Moderators: Pauls Timrots

10:00 – 10:20 Atklāšana. Jānis Vītoliņš, Ventspils valstpilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs

10:20 – 10:35 Eksports uz 100+ valstīm bez neviena ārvalstu komandējuma. Jānis Kulbārdis, SIA “Azeron” līdzdibinātājs

10:35 – 10:55 Saspēle

Lauris Aleksejevs, Restorāna 36.line vadītājs

Kristaps Skutelis, “TestDevLab”, sabiedrisko attiecību vadītājs, tehnoloģiju bloga Kursors.lv vadītājs

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomiskā transformācija, atjaunojamie energoresursi, to ražošanas bāze, izmantošana Latvijas iedzīvotāju labklājības paaugstināšanai, viedās mājas un pilsētas ir tie izaicinājumi, kuri prasīs mainīt ne tikai savu darbību, bet arī attieksmi visiem lēmumu pieņēmējiem, uzņēmējiem un iedzīvotājiem.

Tādi secinājumi skanēja Kurzemes biznesa forumā, kurš šogad norisinājās Ventspilī, koncertzālē “Latvija”. Kurzemes biznesa forumā piedalījās dažādu jomu un nozaru pārstāvji un savu nozaru speciālisti, kopēji diskutējot par straujo pārmaiņu laiku un to, ka būtiska nozīme ir un būs tiem lēmumiem, kuri jau ir un vēl tiks pieņemti, jo no tiem būs atkarīga visas valsts nākotne.

Izaugsmei vajag platformu

«Lai veiktu ekonomisko izaugsmi, kas balstās uz konkurētspēju un produktivitāti, ir nepieciešami cilvēki, finanšu resursi (investīcijas), to pieejamība un produktivitāte jeb visu procesu paātrināšana, tostarp digitalizācija,» uzsvēra ekonomikas ministre Ilze Indriksone. Viņa norādīja, ka labu iespēju nodrošināšana uzņēmējiem ir Ekonomikas ministrijas darba mērķis. Vienlaikus ministrija vēlas mazināt birokrātiju un noņemt šķēršļus. «Sāksim ar sadaļām - īpašumu attīstīšana un nodokļu nomaksas vienkāršošana, jo Latvijā šim nolūkam tiek patērēts trīs reizes vairāk laika nekā Igaunijā,» stāstīja I. Indriksone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar nākotnes kapsulas iemūrēšanu atklāta topošā centrālā biznesa kvartāla "Preses Nama Kvartāls" pirmās kārtas būvniecība, kurā kopumā plānots ieguldīt 76,8 miljonus eiro.

Projekta attīstītājs "Lords LB Special Fund V" šo iecerējis kā centrālo biznesa kvartālu pilsētā uzņēmējdarbībai un kvalitatīvai brīvā laika pavadīšanai.

Attīstītāja pārstāvji Aivaras Abromavičius un Giedrius Bernotas kapsulā ieguldīja vēstījumu tās atradējam. "Projekts atrodas uzņēmējdarbībai stratēģiski pievilcīgā vietā - piecpadsmit minūšu brauciena attālumā no starptautiskās lidostas "Rīga" un pastaigas attālumā no vecpilsētas. Šīs vietas potenciāls, vēsture, augstskolu tuvums veido virkni priekšrocību, kas iedvesmo radīt ilgtspējīgu un atbalstošu kvartālu biznesam un kultūrai ar augstiem kvalitātes un energoefektivitātes standartiem, kā arī augstvērtīgām atpūtas iespējām," komentē A.Abromavičius.

Komentāri

Pievienot komentāru