Uzņēmuma kultūras platformas Motivio mērķis ir veidot pievilcīgu kompānijas kultūru; trīs gadu laikā plānots to ieviest 2200 Ziemeļeiropas lielajos un mazajos uzņēmumos
SIA Motivio dibinātāji Ansis Līpenītis, Juris Blūzmanis un Dita Daukste izstrādājuši platformu, kuru veido mobilā aplikācija un personālvadības portāls. Tās darbībai ir piesaistīti uzņēmumi, kas nodrošina Motivio klientu darbiniekiem dažādus labumus.
Līdz šim uzņēmums savā attīstībā ieguldījis dibinātāju līdzekļus, kā arī piesaistījis 20 tūkstošu eiro finansējumu no Startup Wise Guys akseleratora un 20 tūkstošus dolāru no Google Cloud programmas. «Tādiem uzņēmumiem kā šis Google pirmajā darbības gadā piedāvā izmantot serveru infrastruktūras pakalpojumus. Lielākajiem mākoņpakalpojumu nodrošinātājiem ir šāda veida atbalsta programmas, kur var pieteikties jebkurš uzņēmums, kas kvalificējas viņu prasībām,» saka Juris. Tāpat uzņēmums ir noslēdzis līgumu ar Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru (LIAA) par dalību Jēkabpils biznesa inkubatorā un 50 tūkstošu eiro grantu, ko var saņemt atbilstoši inkubatoru programmas nosacījumiem – ārpakalpojumu apmaksai ar 50% intensitāti, t.i., pusi rēķina apmaksā uzņēmums, bet otru pusi – LIAA.
Neiederēšanās – dārga
Ansis stāsta, ka no uzņēmumiem ik gadu aiziet gana daudz cilvēku, turklāt nav tik lielas nozīmes, vai viņi paši ir aizgājuši vai ir atlaisti, jo arī atlaišana liecina par problēmām uzņēmuma kultūrā. Pirms četriem gadiem gada laikā uzņēmumi šķīrās vidēji no 15 darbiniekiem no simts – gan tiem, kas paši aizgājuši, gan tiem, kuri tika atlaisti. Tagad to skaits – jau vairāk nekā 18. Darbinieka aizvietošanas izmaksas ir trīs līdz sešas bruto mēnešalgas. Ja tiek iesaistīti personālatlases uzņēmumi, tas ir vēl par aptuveni divām algām vairāk. Uzņēmumam ar simt darbiniekiem un šādu promiešanas koeficientu gada laikā ir 170 tūkstošu lieli papildu izdevumi, kas četros gados palielinājušies par 40 tūkstošiem eiro. Ansis norāda, ka Ziemeļvalstīs ir 22 tūkstoši vidējo un lielo uzņēmumu ar vismaz 50 darbiniekiem, kas nozīmē, ka šī problēma kopumā ir visai dārga. Domājot par to, kā palīdzēt uzņēmumiem piesaistīt un noturēt darbiniekus, komanda saprata, ka liela daļa šodienas darbinieku ir viedtālruņu īpašnieki un šis rīks var palīdzēt veidot iekļaujošu kompānijas kultūru.
Motivio platforma koncentrējas uz četriem aspektiem – komandas attiecību veidošanu, iespēju iegūt atgriezenisko saiti no kolēģiem un vadības, labumiem un iekšējo komunikāciju.
Visu rakstu Palīdz iesaistīt un noturēt lasiet 28. maija laikrakstā Dienas Bizness.