Mazais bizness

Mana pieredze: Mājas lampas LaLampa sāka ražot krīzes laikā

Renāte Priede, speciāli DB,30.05.2014

Jaunākais izdevums

Preču zīmes LaLampa izveidotājs Kristaps Jaundzems gaismas biznesā ir jau 14–15 gadus, veidojis profesionālus gaismas risinājumus; kupolu līmēšana sākas kā hobijs.

«Ik pa laikam dizaineriem bija vajadzīgi kupoli kā objekti telpā, ar nestandarta izmēriem, un tāpēc veikalu piedāvājumā neesoši. Bija jātaisa pašiem. Sākotnēji sadarbojos ar kupolu meistaru, vēlāk ieinteresējos pamatīgāk un ķēros pats klāt, tā tas amatnieciskums sākās,» uzņēmuma idejas rašanos komentē Kristaps.

Lieta kļuva pašam aizvien interesantāka, viņš sāka izgatavot detaļas, eksperimentēja ar dažādiem audumiem un līmēm, bet nopietnāk kupoliem pievērsies jau krīzes laikā. «Gaismas projektus nevienam nevajadzēja, šajā periodā prasība pēc interjeriem un oriģināliem gaismekļiem kritās, ar lielajiem ražotājiem nevarēju konkurēt un pievērsos mājas lampām,» viņš stāsta.

Sāk no nulles

Preču zīme LaLampa tika nostiprināta diezgan sen, bet lampu ražošanas attīstīšanai nopietni Kristaps pieķērās pirms pāris gadiem – tapa mājaslapa un pirmā kolekcija. Sākumstadijā tika izslimotas dažādas «bērnu slimības», process ieilga. Kā atzīst Kristaps, «kā jau jaunā biznesā, kur sāc no nulles, nebija ne tēta, ne mammas, kas arodu nodotu no paaudzes paaudzē, ar kļūdīšanos visam jāiet cauri pašam.»

Visas lampu tehniskās lietas, izņemot standartizētās detaļas (cokolus un skrūves), uzņēmumā ražo paši – metāla karkasus, stieples, koka detaļas, plastikāta formas, audumus – veido un apstrādā savā darbnīcā. Lampu kupoliem izvēlētos audumus uzņēmums iepērk no ražotājiem, nevis vietējos veikalos, kā to varētu sagaidīt no salīdzinoši mazajiem apjomiem. «Mazie amatnieki, kas izejmateriālu iegādājas veikalā un balstās šajā piedāvājumā, izdara kļūdu, šāda pieeja sadārdzina un ierobežo,» savu stratēģiju skaidro Kristaps. Sākumstadijā arī paši esot tā darījuši – «amatniecības līmenī gatavojām visu tikai pēc pasūtījuma, pieskaņojot jebkam no jau telpā esošā – spilveniem, aizkariem, bet nolēmām ja gribam pārtapt par stabilu darbnīcu vismaz ar 500 saražotām vienībām mēnesī, ir jāveido pamatkolekcija un katalogs, kur viss ir jau specificēts līdz izmēriem un krāsu variācijām.»

Uzņēmuma attīstības ceļā ir vairāki pakāpieni – no idejas līdz amatniekam, tad uz darbnīcu un tālāk – ražotāju. Šobrīd ar apjomiem un tempiem stabili tiek ieņemts darbnīcas līmenis, nākamais mērķis ir rūpnīca ar visu no tā izrietošo – izmaksām, darbiniekiem, telpām. Tiesa, uzņēmums pavisam neatsakās no individuālas pieejas – katalogā ir iekļauta atsevišķa sadaļa «create your own design» (radi pats savu dizainu) – iespēja klientam pašam kombinēt krāsu variācijas savai lampai. Šī sadaļa sniedz iespēju arī plašai sadarbībai ar dizaineriem. Ja individuāla pieeja nebūtu bijusi jau no paša sākuma, tagad vairs nevarētu tik plašu piedāvājumu izveidot, uzņēmuma amatniecības saknes pozitīvi novērtē Kristaps. «No dizaineru pasūtījumiem izauga uzņēmums un viņiem esam interesanti,» viņš komentē. Gan šobrīd, gan turpmāk LaLampa orientēsies uz projektu biznesu. Tomēr, arī sasniedzot rūpnīcas līmeni, centīšoties saglabāt individuālas pieejas tradīciju. Pārsvarā jau tieši dizaineri ir maizes nesēji – līdz ar viņiem arī vedot taciņa pie klienta.

Kā top dizains?

Auduma abažūri paši par sevi nav nekas unikāls, atzīst Kristaps. To ražotāju arī ir pietiekami, sākot no mazām darbnīcām un beidzot ar poļu un vācu rūpnīcām, kur kapacitāte ir ap 1000 kupoliem dienā, tiesa, arī ar daudz ierobežotāku sortimentu un atšķirībām kvalitātē un cenā. Neskatoties uz to, ka pasaulē šādas mantas netrūkst, Kristaps atzīst, ka dizaina lampu niša izvēlēta pareizi – par to nesen pārliecinājies apmeklētajā gaismas izstādē Frankfurtē, kur no 6 hallēm trīs bija atvēlētas dekoratīvajam apgaismojumam. «Sajutos lepns, ka mūsu izvēlētais ceļš ir modē,» viņš atklāj. Tomēr LaLampas koncepcijā neietilpst atsevišķu dizaineru izcelšana – «varētu teikt tā, ka sākotnējais LaLampa dizaina autors esmu es,» skaidro Kristaps. Tomēr darba gaitā, izveidojoties komandai, nolemts, ka dizaina autori netiks izcelti, jo, pirmkārt vairumam modeļu nav unikāla dizaina, izņemot dažus, par kuriem uzņēmuma kolektīvs ir pārliecināts, jo tas pirmais Eiropā to ieviesa un ražo, viņš apgalvo. Otrkārt, visi piedaloties dizaina tapšanā – «mēs esam kreatīvā grupa, kas ievieš jaunas idejas. Pagājušajā gadā tikām atzinīgi novērtēti Gada balvā dizainā – novērtēja mūsu pieeju kupolam SPIN. Vai to kāds no mums izdomāja? Nē, viens izdomāja kubu, otrs jauši vai nejauši pagrieza stīpas citā leņķī, tā visi kopā radījām.»

Veikaliem jāpaciešas

Katra radītā lampa pagaidām ir paredzēta konkrētai dvēselītei – top pēc pasūtījuma, veikalos šobrīd vēl nav nopērkamas, bet apskatāmas gan – LaLampa birojā un salonā Rija, tas jau ir solis tirdzniecības virzienā. Līdz veikaliem ir atlicis pavisam nedaudz – šobrīd tiek kārtota nepieciešamā CE sertifikācija, kas nepieciešama eksportam, un jau tuvākā laikā lampas gozēšoties veikalu plauktos. Uzņēmumus strādā arī, lai veidotu komplektējamo detaļu noliktavu, kas paātrinātu pasūtījumu izpildi. Attīstības tempi ir atbilstoši iespējām – līdz šim sasniegtais ir panākts ar pašu resursiem. «Ja vienlaikus projektē dizaina lietas, kontrolē ražošanu, strādā ar klientiem un kārto sertifikāciju, šie procesi paņem daudz vairāk laika nekā ja katram darbam būtu savs darītājs. Diemžēl neesam liels uzņēmums un nevaru atļauties algot atsevišķu darbinieku tikai vienam uzdevumam, tāpēc jāupurē laiks,» saka Kristaps.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, kad mēs meklējam lietās ne tikai funkcionalitāti, bet arī dizainu un personiskumu, galda lampas var kļūt par izteiksmīgu interjera elementu. Neatkarīgi no tā, vai galda lampa vajadzīga rakstīšanai, lasīšanai vai vienkārši omulīgas atmosfēras radīšanai, tās ir pieejamas dažādiem dzīves gadījumiem.

https://220.lv/lv/mebeles-un-interjers/apgaismojums/galda-lampas

Galda lampas ir būtisks elements, kas var uzlabot mājokļa funkcionalitāti. Izvēlētā apgaismojuma veids var ievērojami atvieglot ikdienas darbības, piemēram, lasīšanu vai darbu pie datora.

Efektīvi novietota galda lampa nodrošina pietiekamu gaismu, neizraisot acu nogurumu. Tās arī ļauj viegli mainīt apgaismojuma intensitāti atkarībā no konkrētās aktivitātes vajadzībām. Papildus funkcionalitātei, galda lampas piedāvā arī estētisku pievienoto vērtību, ļaujot radīt mājoklī siltu un mājīgu atmosfēru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apgaismojuma biznesā esmu diezgan sen, vismaz kādus 16-17 gadus. Sākumā plānoju apgaismes konceptu dažāda veida klientiem, pārsvarā publiskajam sektoram. Aptuveni pirms septiņiem gadiem radās apziņa par savas ražotnes izveidi. Krīzes periods bija laba iespēja, daudz brīva laika pamatdarbā, kas ļāva slīpēt prasmes ražošanā. Zināju, ka tam ir ilgtermiņa nākotne – atklāj zīmola LaLampa izveidotājs Kristaps Jaundzems.

Pirmā kolekcija mums bija 2012.gadā. Nākamā kolekcija 2015. gadā jau kļuva krietni bagātāka. Tad arī ieguvām pārliecību, ka esam gatavi doties starptautiskajā arēnā. Pērn savu apgrozījumu palielinājām par 20% tieši uz eksporta rēķina. Galvenokārt plašā sortimenta dēļ – LaLampa tiek diezgan bieži slavēta, ka būdami neliela dizaina studija, esam spējuši radīt vairāk kā 50 lampu modeļus. Atšķirībā no citiem ražotājiem, strādājam ar vienu materiālu – linu, variējot formas un krāsas.

Savā ražotnē esam jau trīs gadus. Lai nodrošinātu augstu kvalitāti, visas detaļas, visus mezglus, tai skaitā kājas, iekāres, karkasus, ražojam paši uz vietas. Sākumā lielāko daļu veicām ar rokām – paši gatavojām un griezām plastikātu, audumu, pat iepakojumu no lielā kartona. Taču bija skaidrs, ka ar roku grieztā līnijā veidojas nobīdes, bija neliels vilnītis, dažādas neprecizitātes. Ātri vien sapratām, ka mums ir vajadzīgs instruments, kas palīdzētu katru detaļu padarīt precīzu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc krīzes, fokusējot darbību uz biznesa klientiem, nosakot skaidru attīstības stratēģiju, SIA Gaisma un serviss seškārt palielina apgrozījumu

SIA Gaisma un serviss kāpinājusi apgrozījumu no 200 tūkst. eiro 2012. gadā līdz 1,3 milj. eiro 2015. gadā un šogad uzņēmuma īpašnieks Kristaps Jaundzems prognozē, ka uzņēmums sasniegs 1,5 milj. eiro lielu apgrozījumu. Šāds kāpums ļāvis SIA Gaisma un serviss iekļūt Dienas Biznesa un Lursoft veidotajā straujāk augošu uzņēmumu jeb Gazeļu sarakstā. «Plānoju turpmākos divos gados saglabāt apgrozījuma izaugsmi 10 līdz 12% robežās, vēl aktīvāk attīstīt darbību Baltijas reģionā,» atklāj K. Jaundzems.

SIA Gaisma un serviss strādā vairākos virzienos – apgaismojuma plānošanā un konsultēšanā, apgaismes tehnikas tirdzniecībā, to montāžā un apkalpošanā. No 2012. gada līdz šī gada aprīlim uzņēmums attīstīja arī ražošanu, un tā paspārnē izauga jauns zīmols LaLampa, kas ražo dažāda veida gaismas objektus. «LaLampa nodrošināja vidēji 5% no Gaismas un servisa apgrozījuma. Brīdī, kad jaunais produkts kļuva dzīvotspējīgs un piedalīšanās ārvalstu izstādēs sāka nest rezultātus, nolēmu, ka tas vairs nav jābalsta, bet jāveido atsevišķs SIA, lai katrs uzņēmums pats rūpējas par savām finansēm,» atklāj K. Jaundzems.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telpu dezinfekcija ir neatņemama ikdienas sastāvdaļa. Tīrāka vide sniedz aizsardzību organismam pret nevēlamām baktērijām un vīrusu saslimšanām. Kā kvarca jeb baktericīdā lampa var palīdzēt telpu, virsmu un arī ūdens dezinficēšanā? Uzziniet šajā rakstā!

Kas ir kvarca lampas?

UV-C kvarca lampa plašāk ir pazīstama kā baktericīdā lampa. Domājot, kāpēc tādas variācijas, rodas jautājums – vai tas nozīmē vienu un to pašu? Mēs skaidrojam – jā, tas ir viens un tas pats, taču šādas lampas mēdz dēvēt atšķirīgi šādu iemeslu dēļ:

šādu lampu spektrā ir UV gaisma. Tās darbības rezultātā rodas UV jeb ultravioletais starojums, tāpēc tā tiek saukta arī kā ultravioleto staru lampa;

tās iznīcina baktērijas. Tāda ultravioletā gaisma, kuras viļņu garums ir īsāks par 280 nm (100-280 nm), ir efektīvs līdzeklis, kā cīnīties ar baktērijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums SIA uniqCube tika izveidots 2013. gada 20. novembrī. Uzņēmumam attīstoties, tā vadītāja Anna Sedleniece izlēmusi piesaistīt investorus.

uniqCube ir dizaina lampu jeb gaismas kubu ražotājs, kas piedāvā gan gatavus dizainus, gan personalizēšanas iespēju.

«Galvenokārt nauda ir vajadzīga apgrozāmajiem līdzekļiem, eksporta veicināšanai un telpu paplašināšanai, taču mēs vēlamies sadarboties ar uzņēmēju, kurš varētu dalīties un palīdzēt arī ar savu pieredzi,» stāsta A. Sedleniece.

Uzņēmuma produktus šobrīd ir iespējams iegādāties caur interneta veikalu uniqcube.com. uniqCube ir izieta testēšana, un tas atbilst Eiropas Savienības zemsprieguma direktīvas 2006/95/EC standartiem.

Uzņēmums lepojas, ka kopš pagājušās ceturtdienas gandrīz katru nedēļu kanālā «BBC Two» sporta raidījumā «The Premier Leaugue Show» kā viens no galvenajiem šova logo atribūtiem redzams tā ražotais gaismas kubs. Iknedēļas sporta šovā populārās ziņu vadītājas Gabby Logan vadībā noris padziļinātas intervijas ar lielākajām Premjerlīgas zvaigznēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Topošajā interjera un dizaina priekšmetu kvartālā Decco Centrs aizņemti jau 70% telpu

Zane Atlāce-Bistere,04.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Katlakalna ielā 6d joprojām aktīvi norit interjera un dizaina priekšmetu kvartāla Decco Centrs būvniecības darbi, taču pašlaik aizņemti jau 70% telpu, informē projekta pārstāvji.

Centrs apmeklētājiem durvis vērs gada nogalē. Četru ēku komplekss atradīsies Rīgā, Katlakalna ielā 6d un apvienos salonveikalus, biroju un noliktavu telpas vairāk nekā 13 500 kvadrātmetru platībā. Decco Centra attīstībā ieguldīti 10 miljoni eiro. Platības pieejamas trīs dažādās komplektācijās: salonveikals, salonveikals un birojs, kā arī salonveikals, birojs un noliktava.

Pašlaik zināms, ka kvartālā atradīsies tādi nozares pārstāvji kā cēlkoka mēbeļu ražotāji Wenden ar ekspozīciju 400 kvm. platībā; Nakts mēbeles ar guļamistabas mēbeļu un aksesuāru ekspozīciju 500 kvm. platībā; virtuves mēbeļu ražotājs Arens ar ekspozīciju 300 kvm. platībā; viens no lielākajiem santehnikas tirdzniecības uzņēmumiem Latvijā Sonel ar santehnikas ekspozīciju 350 kvm. platībā, UPB holdinga grupas uzņēmums H&L studija ar salonveikala platību vairāk nekā 500 kvm. platībā; durvju tirdzniecības uzņēmums Prodex ar ekspozīciju 300 kvm. platībā; Rietumeiropas mēbeļu un interjera priekšmetu ražotāju pārstāvis Nest studija ar ekspozīciju 280 kvm. platībā; Rietumeiropas mēbeļu un interjera priekšmetu ražotāju pārstāvis DecoRoom ar ekspozīciju 270 kvm. platībā; apgaismes risinājumu uzņēmums Gaisma un Serviss ar Latvijas dizaina lampu ražotāju LaLampa - ekspozīcija 250 kvm. platībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrukāt ar sevis izvēlētiem attēliem var ne vien T-kreklus un krūzītes, bet arī lampas, tā personalizējot šos interjera priekšmetus, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

SIA uniqCube piedāvā personalizēt lampu, apdrukājot katru tās šķautni ar attēlu, kādu vien sirds vēlas.

«No citām lampām tās atšķiras ar to, ka ir iespēja katram cilvēkam izvēlēties savu dizainu. Lampa ir kubs ar sešām šķautnēm un uz katras no tām var uzlikt tādu bildi vai dizainu, ko pats vēlas, tādā veidā pielāgojot savai mājai, dzīvoklim vai dāvanai,» saka Anna Sedleniece, SIA uniqCube īpašniece. Viņa savām lampām mēģinājusi veidot pēc iespējas vienkāršāku dizainu, lai tas netraucētu lampas personalizācijā. Annas skatījumā svarīgāka ir nevis pati lampa, bet informācija, ar ko tā papildināta. Piemēram, tāpēc arī ieslēgšanas poga ir pie vadiņa, nevis pie pašas lampas. Tiesa gan, tās ne tik daudz ir lampas, kas dod gaismu, lai lasītu grāmatu vai strādātu, bet vairāk kalpo kā dizaina elements. Tomēr gaismekļi izdala gaismu atkarībā no tā, cik tumši vai gaiši ir apdrukāts materiāls, viņa piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki gaismekļus izvēlas ne tikai funkcijai – gaismas ienešanai telpās, bet arī noskaņas un atmosfēras radīšanai

Tā novērojusi Zanda Dekšeniece, i/k Dekjan īpašniece. Viņa ar sava drauga Jāņa Klinoviča palīdzību izgatavo dizaina lampas, kuras rotā viņas zīmējumi. Lampu autore gan piedāvā gatavus gaismekļus, gan izpilda individuālos pasūtījumus pēc pasūtītāja vēlmēm. Vaicāta, vai cilvēki biežāk izvēlas gatavas lampas, vai arī vēlas gaismeklī redzēt sevis izvēlētu dizainu, Zanda teic, ka abu mērķa grupu sadalījums ir līdzīgs. «Sākumā vairāk izgatavoju lampas pēc pasūtījuma, bet ar laiku secināju, ka jāpiedāvā arī gatavi gaismekļi, lai cilvēki varētu uzreiz kaut ko izvēlēties,» viņa skaidro. Ne visi cilvēki skaidri zina, ko vēlas, tāpēc šai grupai ērtāk nopirkt gatavu lampu, ja vien tā atbilst viņu vēlmēm. Zanda savu preci realizē pati ar interneta starpniecību, kā arī ir noslēgusi vienošanās ar veikaliem Zemenītes sniegā un Abra, kur nopērkamas Dekjan lampas. Ar līdzšinējo pieprasījumu viņa ir apmierināta. «Vienmēr var gribēt labāk, taču cilvēku interesi var manīt, lampas pērk. Tās jau ir aizceļojušas uz Īriju, Austriju, Zviedriju. Cilvēki saka, ka tas ir kaut kas jauns un nebijis. Mēs priecājamies par to,» viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Ekolight mēģina izpatikt cilvēkiem, kuriem sirdij tuvāks askētisks dizains

Cēsnieks Kaspars Pilsētnieks pirms gada saskatīja biznesa iespēju lampu ražošanā. Pirms tam viņš strādāja tirdzniecības nozarē, bija arī apgaismes projektu vadītājs kādā celtniecības firmā. Ceļojot pa Skandināvijas valstīm, viņš rada iedvesmu dizaina lampām un nolēma pats izgatavot gaismas ķermeni sava mājokļa virtuvei, jo veikalos atrodamās lampas viņam nepatika. Pašam šķita, ka sanāca labi un arī apkārtējie darbu atzinīgi novērtēja. «Praktiskās iemaņas lampu izgatavošanā man rodas līdz ar darba apjomu pieaugumu. Cilvēki aizvien vairāk pasūta gaismas ķermeņus un nu jau šī ir mana pamatnodarbošanās,» stāsta SIA Ekolight valdes loceklis Kaspars Pilsētnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Rada noskaņu tumšiem vakariem

Renāte Priede, speciāli DB,08.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gaismai pudelē paša izpildījumā Kaspars Šmits pievērsās, lai pārsteigtu draugus

Lai iepriecinātu draugus, Kaspars nolēma paša rokām radīt gaismekli, ideju nolūkojot internetā. Tā nav jauna. Diemžēl septembrī viņam nebija iespēju iegādāties ziemassvētku gaismas virtenes, ar ko piepildīt pudeli, un nācās meklēt alternatīvu. Paša radītā gaismas diožu lampa izraisīja sajūsmu apkārtējos un pieprasījumu. Draugu sajūsmas mudināts, Kaspars turpināja iesākto, un šobrīd viņa radītie gaismekļi ar zīmolu Šmita lampas nopērkami četros Rīgas salonos, kā arī sazinoties ar viņu caur mājaslapu, vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Šmita lampas nepretendējot uz dizaina novitāti, bet izpildījuma kvalitāte un izmantotie materiāli esot 100% roku darbs, un katrai pudelei ir savs stāsts par nozīmīgu notikumu kāda cilvēka dzīvē, labāko vīnu, izdzertu aiz prieka vai bēdām. Tās nav bezkaislīgas, pirktas vairumā stikla taras punktā, bet ir pārdzimušas piedzīvotās emocijas. Tas ir individuālo pasūtījumu pamatā – kāzu vīna pudelei piešķirt otru elpu un ļaut kavēties atmiņās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lampu zīmola Jolamps veidotāja Jolanta Salmiņa sākotnēji studējusi finanses un strādājusi bankā, taču šo darbu nomainījusi pret lampu izgatavošanu, patlaban apsver ārvalstu tirgu iekarošanu.

Jolanta Salmiņa dzimusi un augusi Dobelē, pēc vidusskolas beigšanas studējusi Banku augstskolā, iegūstot bakalaura grādu finansēs. Vairākus gadus viņa strādājusi banku sektorā, taču tajā pašā laikā paralēli interesējuši arī rokdarbi. Aptuveni divus gadus lampu darināšana bijusi viņas aizraušanās, jo J. Salmiņu interesējis tieši lampu veidošanas process, taču aptuveni pirms gada, ģimenes pamudināta, viņa izveidojusi savu zīmolu – Jolamps, lai savas prasmes un produktus demonstrētu ne tikai savējiem, bet plašākai auditorijai. «Nezinu, vai varētu to nosaukt par nopietnu biznesu, vairāk gan par mazo biznesu, kas ir lielisks ģimenes budžeta papildinājums, taču, kas zina, par ko tas izvērsīsies tuvākajā nākotnē,» viņa saka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Zīmola Happy Moon naktslampiņas ir aizceļojušas pat uz Meksiku.

Zīmola Happy Moon naktslampiņas ir aizceļojušas pat uz Meksiku, tomēr pārsvarā tās iegādājas Latvijas iedzīvotāji

Pirms trīs gadiem Aleksejs Golovņovs kopā ar sievu Kristīni nolēma mājas apstākļos izmēģināt roku koka naktslampiņu veidošanā. «Es nekādu divriteni no jauna neesmu izgudrojis, jo šādi produkti jau sen pieejami ASV un citu valstu tirgos, bet mūsu mērķis bija attīstīt savu redzējumu par koka naktslampiņām, skaidri definējot mērķauditoriju – bērni,» stāsta zīmola Happy Moon idejas autors Aleksejs Golovņovs.

Happy Moon nakts lampas ir izgatavotas no Latvijas bērza saplākšņa, apstrādātas ar ūdens bāzes krāsām un tajās ir iestrādātas speciālas matētas LED diodes, kurām ir ilgs kalpošanas laiks, turklāt tās nesakarst.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tagad, kad Dream Room lampas iekarojušas Latvijas iedzīvotāju mājokļus, tās izgatavotāji centīsies iekarot arī ārvalstu tirgus, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Db. lv par Dream Room rakstīja 2015.gada janvārī, kad lampas nesen tika laistas tirgū. Kompānijā aizvien strādā divi cilvēki - dizainere-māksliniece Ieva Tifānija Madarāja un tehniskais speciālists Oskars Grenevics.

Nu bizness ieskrējies un lampu izgatavotāji patlaban skatās Skandināviju, Igauniju un Vāciju, savukārt, domājot par potenciālajiem tirdzniecības kanāliem, visdrīzāk tirdzniecība varētu notikt internetā vai Etsy mājaslapā. «Tāpat mums ieteica ideju investēt un piedalīties kādā ārvalstu Ziemassvētku tirdziņā – kaut arī dalības maksas tur ir daudz augstākas nekā Latvijā, pieprasījums ir milzīgs. Zinām meiteni Spānijā, kas gadu izgatavo somiņas un tad aizbrauc uz tirdziņu Vācijā, kur visu šo gada darbu iztirgo. Protams, vietas cena ir ļoti augsta, bet atdeve ir ļoti liela. Ārvalstīs koks ir ļoti pieprasīts, līdz ar to domājam, ka šī ir niša, kurā varam tirgoties,» norāda I. Tifānija Madarāja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Integrējot koka darinājumos jaunākās LED tehnoloģijas, zīmola AF master ražotās lampas pilda ne tikai gaismekļa funkcijas, tās ir arī ekskluzīvs interjera priekšmets

Galdnieks un zīmola AF master, kas darbojas SIA L Parkets paspārnē, radītājs Aigars Fridrihsons atklāj, ka pagaidām nopelnīt tikai ar lampu ražošanu viņš nevar, tomēr ir cerība, ka nākotnē tas varētu mainīties, jo pircēju interese par lampām aug. Uzņēmējs ir ieguvis arī būvmeistara diplomu un ikdienā paralēli savam biznesam piepelnās kādā būvniecības uzņēmumā.

Pirmo koka lampu A. Fridrihsons radīja apmēram pirms pieciem gadiem. «Pirms sākt skolas gaitas, dēls palūdza, lai viņam uztaisu koka lampu – kaut ko līdzīgu viņš bija redzējis internetā. Tā kā esmu galdnieks, tā nebija pārāk liela problēma,» atminas meistars. Pēc tam pašu lietošanai tapušas arī citas interesantas koka lampas, kas nereti piesaistījušas draugu un paziņu uzmanību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Gaismas kubu ražotājs uniqCube vēlas piesaistīt 150 tūkstošu eiro investīcijas

Monta Glumane,19.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Personalizēto gaismas kubu ražotājs uniqCube plāno laist klajā produkta otro versiju un meklē investorus, lai piesaistītu 150 tūkstošus eiro, galvenokārt, jaunā produkta ražošanas sākšanai, speciāla printera iegādei un mārketinga aktivitātēm, informē uzņēmumā.

«Pēc dalības vienā no lielākajām interjera un dizaina izstādēm pasaulē – Maison&Objet Parīzē, mēs guvām apstiprinājumu par produkta pieprasījumu, taču sapratām, ka, pirms sākt sadarbību ar izplatītājiem, vēlamies attīstīt jaunu produkta versiju, lai samazinātu produkta izmaksas un veicinātu efektīvāku ražošanas procesu. Jaunie gaismas kubi būs saliekami, līdz ar to nodrošinot ērtāku lampu nosūtīšanu un uzglabāšanu. Nākotnē plānojam ieviest arī «smart» jeb gudro funkciju, sasinhrozinējot lampu ar dažādām ierīcēm kā viedtālruni vai mājas internetu,» stāsta uzņēmuma vadītāja Anna Sedleniece.

«Ar mūsu interneta veikalu lampas ir nonākušas 17 dažādās valstīs. Uzskatām, ka interese un pieprasījums pēc produkta ir pierādīts, kā arī pārdošanas stratēģija ir atrasta. Tā kā produkts ir mērogojams un tirgus ir plašs, šobrīd gribam piesaistīt finanses biznesa izplešanai un attīstībai,» stāsta A. Sedleniece.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Latvijas dzelzceļš» (LDz) meitassabiedrības SIA «LDZ Ritošā sastāva serviss» (RSS) un uzņēmuma «Baltic3D.eu» pērn uzsāktās sadarbības ietvaros ir izvēlētas un ar 3D printeri izgatavotas astoņu veidu lokomotīvju detaļas. Patlaban sākta to testēšana lokomotīvēs, pārbaudot detaļu piemērotību, izturību, stiprību un citus faktorus, informē LDz Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Sākotnējie pilotprojekta secinājumi liecina, ka neliela apjoma nestandarta detaļu izgatavošana ar 3D printeri ir ekonomiski izdevīga un tam nepieciešams mazāk laika, nekā izmantojot citas tehnoloģijas vai detaļas pasūtot no ārvalstīm.

Sadarbība ar «Baltic3D.eu» tika uzsākta pagājušā gada augustā, RSS Daugavpils lokomotīvju remonta centra pārstāvjiem tiekoties ar uzņēmuma «Baltic3D.eu» pārstāvjiem un izraugoties lokomotīvju detaļas, ko būtu iespējams izgatavot ar 3D printeri. Rezultātā tika izvēlētas astoņas detaļas, tostarp ventilators, vējstikla slotiņas motora pārsegs, lampa-indikators un gaisvada difuzors. Kā norādīja RSS speciālisti, vairāku minēto detaļu izgatavošana ar ierastajām tehnoloģijām ir gan dārgs, gan laikietilpīgs process. Turklāt atsevišķas detaļas līdzšinējie partneri vispār vairs neražo, līdz ar to jāmeklē alternatīvas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldietis Elvijs Vībots malku izmanto ne tikai kurināšanai; no skaistākajām pagalēm viņš izgatavo neparastus gaismas ķermeņus.

Edijs ir radījis zīmolu Wood Light Art un šogad plāno izveidot savu uzņēmumu. Viņš ir iecerējis piedalīties Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras Siguldas biznesa inkubatorā, jo galva viņam ir pilna ar dažādām idejām, kā attīstīt un pilnveidot lampas, lai tās būtu pieprasītas ne tikai Latvijas, bet arī eksporta tirgū.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Ideja par gaismas objektiem Elvijam Vībotam dzimusi pēc malkas talkas pie drauga, kad acīs iekritusi kāda slaida pagale, kuru bijis žēl atstāt starp pārējām un nolemt sadedzināšanai. Tā atceļojusi viņam līdzi uz mājām un tikusi novietota redzamā vietā uz plaukta. «Skatoties uz to, nāca prātā dažādas formas un bildes, piemēram, Laimas slotiņa un Saules zīme, kā arī motīvs ar koka lapu sirds formā,» atceras Elvijs. No pirmās pagales tapusi lampa ar Laimas slotiņas raksta grebumu, kas uzdāvināta draugam, kurš organizējis malkas talku. Nākamais gaismas objekts – ar Saules zīmes rakstu – ticis uzdāvināts viņa mammai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavnieka Kristapa Puriņa aizraušanās – ekoloģisku koka lampu izgatavošana – pamazām pārvēršas nelielā uzņēmējdarbībā, par kuru interese radusies arī ārzemēs, vēsta reģionālais laikraksts Zemgales Ziņas.

Šobrīd piedāvājumā ir divu modeļu lampas – gan griestu, gan grīdas –, bet ir tapuši vēl trīs prototipi, tai skaitā galda lampai. Ideja par ekoloģiskām koka lampām radusies pirms apmēram pusgada. «Veikalu piedāvājumā ir ļoti maz lampu no koka – lielākoties tās ir no stikla vai plastmasas. Ja arī ir koks, tad tas ir kāds atsevišķs elements, metāls un plastmasa būs izmantoti jebkurā gadījumā,» skaidro Kristaps. Pusgada laikā tapuši prototipi un arī gatavās lampas, izstrādāta mājas lapa madeinwood.lv, kurā var veikt pasūtījumus – mājas lapu dizainu Kristaps savulaik apguvis neklātienē LLU un kādu brīdi ar to arī pelnījis naudu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

5 zelta likumi, kas palīdzēs ietaupīt laiku un finanses, atjaunojot biroja interjeru

Sadarbības materiāls,02.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laiks, kad uzņēmumu telpas bija lietišķas un nemājīgas, ir palicis pagātnē. Cilvēki, kas ilgstoši strādājuši mājās, sagaida līdzīgas ērtības un mājīgumu arī birojā. Tomēr tas nenozīmē, ka jāsteidz pilnībā renovēt telpas un jāpērk no jauna viss iekārtojums. Mainīt telpas koptēlu un ērtības ir iespējams arī pavisam vienkārši, neiztērējot tam veselu bagātību. IKEA interjera dizainere Linda Ribaka-Orlova iesaka vienkāršus veidus un dalās ar padomiem, kā mainīt biroja interjeru.

Pirmais likums: apdomā zonējumu

Atvērta plānojuma biroji joprojām ir modē, tomēr interjera dizainere iesaka kārtīgi apdomāt zonējumu, īpaši tad, ja biroju iekārto no jauna vai maina veco iekārtojumu.

“Zonējums ir īpaši nozīmīgs telpās, kam ir vairākas funkcijas, piemēram, birojos, kur ir jāiekārto darba vietas, atpūtas stūrītis, jāsagaida klienti, jāeksponē preces un tamlīdzīgi. Zonējums palīdz ieviest telpā kārtību un centrē noteiktas aktivitātes konkrētās vietās. Kad telpu sadala zonās, uzreiz kļūst skaidrs, kādu mēbeļu, organizēšanas risinājumu vai sīkumu pietrūkst konkrētajās vietās, tāpēc vairs nav spiediena visu pirkt no jauna – var vienkārši piepirkt klāt dažas lietas un ietaupīt,” saka dizainere.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Bizness24h 2018 konkursā uzvar lampas ar Latvijas simboliem

Laura Mazbērziņa,10.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies «Bizness24h 2018» fināls. Konkursā kopumā piedalījās 200 komandas, no kurām tikai 16 tika finālā.

Finālā, kurš notika 10.aprīlī «Swedbank» centrālajā ēkā Rīgā, žūrija par labāko atzina un «Biznesa guru 2018» titulu piešķīra komandai «L&V». Šī komanda piedāvā lampas. Otro vietu ieguva komanda «PickMe», bet trešo vietu un Dienas Bizness balvu - komanda «Bamboo».

«L&V» biznesa ideja radās, kad pavisam nejauši internetā atrasts līdzīgs produkts, no kura komandas dalībnieki iedvesmojās. Gaidot Latvijas simtgadi radītas lampas, kuru elementos ir Latvijas simboli. Konkursa uzvarētāji biznesa portālam db.lv stāsta, ka ar šī konkursa palīdzību viņiem ir bijusi iespēja iejusties īstajā biznesa vidē. Šobrīd dalībnieki jau gatavojas nākamajiem soļiem - dalībai tirgos un sadarbībai ar lampu veikaliem, kā arī ir gatavi izpildīt individuālos, specializētos pasūtījumus. Šobrīd zīmols «L&V» piedāvā sešus dažādus lampu veidus, taču nākotnē paredzētas gan citas krāsas, gan dizaini un logo. Šobrīd komandai izdevusies veiksmīga reklāma sociālajā tīklā Facebook - tur tika izveidots konkurss, kura skatījumu skaits sasniedza 46 tūkstošus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada jūnija beigās ar konkursa Lec Biznesā atbalstu īstenots dizaina lampu ražošanas projekts UNIQCUBE.

Lampām iespējams pielāgot individuālu dizainu. «Viss sākās ar to, ka palīdzēju tētim taisīt izstādi, kurā mēs veidojām līdzīgas griestos iekaramas lampas – man ļoti iepatikās, kā tās iederas dzīvoklī, un sagribējās uztaisīt lampu, kas būtu tieši pieskaņota manai istabai. Man un maniem draugiem iepatikās šī doma un, nedaudz pārmainot lampu konstrukciju – tā, lai tās varētu ne tikai iekārt griestos, bet arī nolikt jebkur uz grīdas vai galda - sapratu, ka neesmu vienīgā, kurai varētu patikt šī ideja,» stāstīja UNIQCUBE uzņēmuma vadītāja 23 gadus jaunā Rīgas Ekonomikas augstskolas absolvente Anna Sedleniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Diplomdarbu vēlas pārvērst biznesā

Anda Asere,29.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polimērbetona un kokosa šķiedru lampa Leons Betons ir Līgas Vanagas diplomdarbs Latvijas Mākslas akadēmijā, ko viņa ar laiku cer pārvērst uzņēmējdarbībā

Ideja par betona lampu Līgai radās pirms pāris gadiem. «Viss sākās Anglijā, kur es trīs gadus mācījos arhitektūru un studijās daudz eksperimentējām ar materiāliem. Atgriezos, sāku strādāt arhitektu birojā un daudz darbojos ar betonu, vairāk gan konstruktīvā nozīmē – projektējot pamatus, sienas. Parasti cilvēkiem ir stereotips, ka betons ir vēss, bez identitātes, kaut kas smags, raupjš. Taču betons ir tik skaists un interesants materiāls, ka to varētu izmantot arī interjera objektos. Tāpēc es gribēju radīt lampu, kaut ko pretēju stereotipiem – vieglu, plānu interjera objektu, kas nav masīvs,» viņa stāsta.

Ar betona lampu Līga vēlas lauzt aizspriedumus. Noliekot betona priekšmetu uz galda, ir skaidrs, ka tas tur var stāvēt. Raugoties uz lampu, rodas pretējas sajūtas. Kā tas var būt, ka materiāls it kā lido, kontrastē, turklāt tiek izgaismots? – viņa jautā un atzīst, ka mainīt cilvēku uzskatus un domāšanu ir ambiciozs un grūts uzdevums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Universālveikals Stockmann sadarbībā ar apvienību Rīgas dizaina tirgus 3. stāvā izveidojis Latvijas dizaineru pop-up konceptveikalu, kur no 15. novembra līdz 30. novembrim iespējams iegādāties 11 atzītu Latvijas dizaineru radītos apģērbus, aksesuārus un interjera preces.

Vienkopus tiek pārstāvēti gan Latvijā un pasaulē atpazīstamību ieguvuši apģērbu un aksesuāru zīmoli Baiba Ladiga, Dinari Jewels, Baiba Ripa, Sofia Lark, gan Glass Wolf, RR leather accessories, Timeless Riga, Lokali, Daiļrades dizains, June 9 concept un Nada, kā arī gaismekļu zīmols Šmita lampas.

Universālveikala Stockmann mārketinga vadītāja Dace Kokina vēsta, ka jau desmito gadu, ņemot vērā pašmāju un ārvalstu pircēju lielo interesi, novembrī tiek nodrošināta iespēja iegādāties iecienītu latviešu zīmolu radītās konceptuālā dizaina preces.

«Pirmoreiz īpaši izveidotajā pop-up veikalā 3. stāvā būs pieejami rūpīgi atlasīti 11 Latvijas modes dizaineru, tostarp Baiba Ripa, Dinari Jewels, Baiba Ladiga, Sofia Lark, rudens–ziemas kolekcijas apģērbi un aksesuāri. Savukārt interjera dizaina segmentā pircēji varēs iepazīt zīmola Šmita lampas unikālos gaismas objektus, kas veidoti no iztukšotām pudelēm,» stāsta Dace Kokina, uzsverot, ka noteiktās dienās klientiem būs iespēja noformēt individuālus pasūtījumus un tikties klātienē ar dizaineriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Interjera dizainere dalās padomos, kā iekārtot telpu, kas piemērota gan produktu radīšanai, gan klientu uzņemšanai

Sadarbības materiāls,30.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pavasaris ir laiks, kad ne tikai mājokļus, bet arī darba vietas daudzi izvēlas atsvaidzināt, veicot lielos kārtības un tīrīšanas darbus, kā arī ilgi atliktos telpu atjaunošanas darbus. IKEA interjera dizainere dalās ar padomiem, kā pēc iespējas veiksmīgāk atjaunot telpu, ja tajā vienlīdz norisinās gan radošais un ražošanas process, gan jāuzņem klienti.

Neliels ģimenes uzņēmums, kas ražo un pārdod apģērbu, kas rotāts ar tautiskiem simboliem, ir iekārtots kādas mājas pagrabā pilsētas dzīvojamajā rajonā. Šajā studijā notiek tikšanās ar klientiem, radošais process un apģērbu apdrukāšana, kā arī jau gatavo apģērbu izvietošana, lai klienti pirms iegādes var tos apskatīt. Diemžēl telpas nemaz neradīja mājīgas studijas iespaidu.

“Studijas telpas nebija reprezentatīvas, tomēr tā nebija lielākā problēma. Vienā telpā notiek ražošana, plānošana, administratīvais darbs, kā arī tikšanās ar klientiem, turklāt tajā trūka gaismas, kārtības un tā nebija funkcionāla,” saka IKEA interjera dizainere Auce Graudiņa. Auce stāsta par būtiskākajiem posmiem telpu atjaunošanas procesā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Gādā omulību tējas vakariem

Žanete Hāka,26.01.2015

«Tējas lampu» izgatavotājiem – Ievai Tifānijai Madarājai un Oskaram Grenevicam – ideja veidot gaismekļus radās, atrodot senu, saplēstu lampu

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starts kolektīvās iepirkšanās portālos latvisko tējas lampu zīmolam Dream Room atmaksājas ar uzviju, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Dream Room «tējas lampu» izgatavotājiem – Ievai Tifānijai Madarājai un Oskaram Grenevicam – ideja veidot gaismekļus radās, atrodot senu, saplēstu lampu, kuru izlēmuši atjaunot ar apdrukas palīdzību.

Ideju daudz

Lielākā daļa piedāvāto Dream Room lampu ir ar dažādu latviešu rakstu dizainu, piemēram, Austras koka, Māras zīmi, ozola un mēness simboliem, taču šī ideja – izmantot tieši latviskos akcentus – radās nejauši.

«Mums patīk staigāt pa mūsu vecvecāku garāžām, vākt dažādas lietas, kuras pēc tam atjaunojam,» stāsta Ieva Tifānija. «Reiz atradām vectēva lampu, kurai bija izsists stikls, un izdomājām, ka varam ar drukas tehniku šo lampu pārveidot,» viņa atceras. Ideja drukāt latviešu rakstus uz lampas kupola radās vēlāk, jo pirmā lampa bija ar Rīgas silueta apdruku. «Rīga mums ir ļoti tuva un tādēļ sākām ar Rīgas siluetu. Pašiem Rīgas lampa aizvien ir vismīļākā,» piebilst Ieva Tifānija. Tad radusies doma drukāt uz kupola Austras koku, secinājuši, ka izskatās skaisti. «Mums ļoti patīk eksperimentēt, lai gan vienu brīdi domājām, ka uz lampām būs tikai latviešu raksti, tomēr vēlējāmies, lai būtu arī vēl kas cits. Tad tapa «pieneņu un lapu lampa»,» stāsta Dream Room pārstāvji. Pēc tam radusies ideja novietot lampas kupolu uz koka pamatnes. Viņiem ik brīdi rodas jaunas idejas, tādēļ lampu piedāvājums regulāri tiek papildināts ar jaunu dizainu, un patlaban tiek izgatavoti aptuveni desmit lampu veidi.

Komentāri

Pievienot komentāru