Miljonārs Argods Lūsiņš nav saņēmis vienreizējo pārgājiena atļauju savas mājas-kuģa aizvešanai pa jūru no Ulmales stāvkrasta, informē Latvijas Jūras administrācijā (LJA). To ir iespējams saņemt tikai pēc peldspējas noteikšanas. LJA ir atteikusies sniegt A. Lūsiņam šādu pakalpojumu, raksta laikraksts «Kurzemes Vārds».
A. Lūsiņš solījis Pāvilostas novada domes priekšsēdētājam Uldim Kristapsonam, ka aizgādās prom māju-kuģi līdz 1. jūlijam. Latvijas Televīzijas raidījumā «Vides fakti» viņš izteicies, ka gatavojas to paveikt jau maija beigās.
«Mēs nevēlamies ieriebt ne Lūsiņa kungam, ne Pāvilostas pašvaldībai,» laikrakstam apgalvo LJA pārstāve Sarma Kočāne. Iemesli, kāpēc iestāde nevar izdot vienreizējo pārgājiena atļauju, balstoties likumdošanā. LJA nav uzraudzījusi šīs būves celtniecību.
«Mēs šobrīd nezinām, vai tai ir peldspēja un, ja ir, tad kāda tā ir. Redzējām tikai karkasu, kad šis objekts tika piereģistrēts kā būves stāvoklī esošs, un tagad – ka tas stāv kāpās. Īpašnieks to sauc par debarkaderu, bet objekts nav šādi piereģistrēts. Mums nav reālu iespēju un arī tiesību pateikt, ka tas var peldēt pa jūru vai tikt vilkts vai stumts pie kāda konkrēta viļņu augstuma. Ja tas būtu būvēts LJA uzraudzībā, mēs zinātu, piemēram, kāds metāls izmantots konstrukcijās, kas tur objektu uz ūdens,» skaidro S. Kočāne. Turklāt šai būvei nav projekta. LJA inspektors esot redzējis tikai projekta skici.
Vai iestādei nebija jākontrolē, kas notiek tālāk? LJA pārstāve laikrakstam «Kurzemes Vārds» saka, ka, pēc spēkā esošiem noteikumiem, īpašniekam būve nav obligāti jānodod ekspluatācijā, ja viņš to nevēlas: «Ja uzbūvējat pontonu un ielaižat upē vai jūrā, tas nav obligāti jāpiereģistrē, jo tas nav pašgājējs. Mūsu inspektoru uzraudzība arī nav obligāta. Ja jūs ar savu mašīnu negribat piedalīties ceļu satiksmē, bet turat to pagalmā pie žoga, tad CSDD pie jums nenāks un neteiks, ka grib veikt tai tehnisko apskati. Situācija ir līdzīga. Ja īpašnieks gribēja būvi izmantot, ne tikai nolikt savam priekam, vajadzēja mūs aicināt veikt būvniecības uzraudzību. Viņš aicināja tikai tad, kad vajadzēja papīru, ka objekts ir būvniecības stadijā esošs, tālāk nav bijusi nekāda sadarbība.»