Līdz šā gada 10. oktobrim ir pagarināta pieteikšanās sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas konkursam, un Autotransporta direkcija ir veikusi korekcijas konkursa nolikumā.
Konkursā tiek meklēti pārvadātāji, kuri no 2021. līdz 2030. gadam16 maršrutu tīkla daļās Latvijā nodrošinās sabiedriskā transporta pakalpojumus. «Iesniegšanas termiņš pagarināts sakarā ar atsevišķiem tehniskiem precizējumiem maršrutu tīklā, kā rezultātā nepieciešamas korekcijas arī konkursa nolikumā,» informēja VSIA Autotransporta direkcija (ATD) sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone. Latvijas pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) prezidents Ivo Ošenieks Dienas Biznesam uzsvēra, ka korekcijas ir būtiskas un paredz, ka pārvadātājiem piedāvājumi pilnībā jāpārstrādā, tājā pašā laikā uzsverot, ka galvenā kļūme iepirkumā nav atrisināta.
Izmaiņas pieejamībā
ATD iepirkumu paredz noslēgt decembrī, un līgumu ar konkursā uzvarējušām kompānijām valsts plāno parakstīt uz 10 gadiem. Neraugoties uz izmaiņām konkursa nolikumā, ir saglabāta cenas piedāvājuma un tehniskā piedāvājuma novērtējuma proporcija. Par cenas piedāvājumu pretendenti var iegūt 40%, bet tehniskā vai kvalitātes piedāvājuma novērtējums veido 60%.
Tehniskajā piedāvājumā vērtē, piemēram, autobusu vecumu. Autobusu parka vidējais vecums nedrīkst pārsniegt deviņus gadus, bet viena atsevišķa autobusa vecums – 15 gadus. Ir prasības pieejamības nodrošināšanai personām ar funkcionāliem traucējumiem, autobusa tehniskajam aprīkojumam, pakalpojumu sniegšanas kvalitātei un drošībai, piemēram, ir jābūt videonovērošanai, kas fiksē autovadītāja veiktās darbības.
Neraugoties uz to, ka ATD norāda uz nebūtiskām tehniskām izmaiņām, pārvadātāji norāda uz lietām, kas būtiski maina aprēķinus.
Visu rakstu lasiet 10. septembra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!