Lielās interneta kompānijas - Google, Twitter, Facebook - ienāk Baltijas valstu tirgū, cenšoties to pārņemt pilnībā, nevis iegūt tikai kādu daļu, ceturtdien Viļņā notiekošajā tehnoloģiju un progresa konferencē Login 2015 sacījis mediju koncerna Ekspress Grupp dibinātājs un akcionārs Hanss Luiks.
Pēc viņa teiktā, to ļoti skaidri parāda sociālo tīklu tendences. Konkrēti, lietotāju aprindās populārāko savā valstī dzimušo sociālo tīklu Eiropā izdevies noturēt tikai Latvijai ar Draugiem.lv, bet arī te situācija ir uz radikālu pārmaiņu sliekšņa. Visur citur vietējos tīklus pārspējis Facebook - tā noticis arī Lietuvā ar One.lt.
Kā norādījis igauņu žurnālists, kas ilgus gadus darbojas mediju tirgū, par lielu izaicinājumu Baltijas valstu uzņēmumiem var uzskatīt to, ka interneta giganti nedalās informācijā par saviem ieņēmumiem Baltijas tirgū, un tas liedz izvērtēt šo kompāniju svaru reklāmas jomā. Turklāt nauda aizceļo uz valstīm, kur reģistrētas šīs lielās kompānijas, un tas ietekmē Baltijas valstu nodokļu ieņēmumus.
«Viņi aprij tirgu un ir tik spēcīgi, ka veido savus enerģijas avotus, ievelk savus kabeļus. Viņi tik labi pārzina statistikas un datu analīzes spēku, ka spēj tirgu paņemt pilnībā, bez atlikuma,» sacījis Luiks.