Biznesa ideju par kafejnīcu, kurā biroja darbinieki varētu nobaudīt veselīgu maltīti Roberts Raubiško lolojis jau sen. «Ilgus gadus strādāju ofisos un tolaik saskāros ar problēmu, ka ne vienmēr bija iespējams ieturēt veselīgas pusdienas, kas dotu enerģiju, nevis nogurdinātu. Pusdienas maksāja vai nu pārlieku dārgi vai arī tās bija piesātinātas ar nevajadzīgām taukvielām,» stāsta Roberts, SIA Smartfood līdzīpašnieks.
Ēdināšanas biznesā bez profesionāla pavāra nevar iztikt, tādēļ viņš aktīvi meklējis partneri, izmantojot paziņu ieteikumus un kontaktus. Un tādu arī atradis – ar desmit gadu darba pieredzi un vēlmi izveidot savu uzņēmumu. Jautāts par risku uzsākt biznesu kopā ar nepazīstamu cilvēku, šefpavārs Artūrs Beķeris atrauc, ka tas ir pat labāk, nekā strādāt kopā ar labāko draugu. Tandēms ir izveidots: Roberts atbild par mārketingu un finansēm, bet Artūrs – lai virtuvē valdītu kārtība un klientiem tiktu pasniegts kvalitatīvs ēdiens.Smartfood koncepts – veselīgā uztura ātras apkalpošanas pusdienu restorāns, turklāt ēdienkartē skaidri norādīts, cik daudz kalorijas satur katrs no ēdieniem.
Smartfood strādā tikai darba dienās, turklāt līdz sešiem vakarā. Kafejnīca apzināti visus spēkus koncentrējusi uz pusdienu piedāvājumu. Arī kafejnīcas atrašanās vieta izvēlēta apzināti, jo apkārt atrodas biroju un dzīvojamās mājas. «Visbiežāk biroja darbiniekiem pusdienu pārtraukums ir apmēram pusstundu. Līdz ar to mūsu klienti ir tie, kuri strādā netālu un līdz mums var atnākt kājām. Mēs viņiem piedāvājam septiņās – desmit minūtēs pasniegt veselīgu un sabalansētu ēdienu, turklāt esam arī aprēķinājuši kaloriju daudzumu, cik katrs ēdiens satur,» stāsta Roberts.
Uzņēmēji konsultējušies ar diētas ārstiem, kuri snieguši ieteikumus ēdienkartes izveidē. Sākotnējā koncepcija paredzēja, ka katru dienu klientiem tiks piedāvāti pieci jauni ēdieni, bet prakse rāda, ka daži ēdieni ir tik pieprasīti, ka tos nedrīkst no ēdienkartes izņemt.
Ēdienus nepārsāla, nelieto pārlieku daudz taukvielas, arī balto miltu un krējuma mērces Smartfood ēdienos neredzēt. Galvenais nosacījums – ēdienam ir jābūt garšīgam. Pretējā gadījumā cena un klientu vietā saskaitītās kalorijas nelīdzēs viņus noturēt. Šefpavārs atklāj, ka priekšroku dod Latvijā audzētiem un ražotiem produktiem.
Pagaidām Smartfood apzināti reklāmas jomā nav piestrādājis, lai būtu laiks lēnām un pamazām pieslīpēt kafejnīcas darbību. Nākotnes plāns jau ir skaidrs: apzināt visus tuvējos ofisus un to darbiniekiem izsniegt īpašos iepazīšanās piedāvājumus. «Šis mārketinga paņēmiens nav dārgs un tas labi strādā,» pārliecināts ir Roberts. Tāpat tuvākā nākotnē jādomā, ka piepildīt rītus, lai gan Latvijā par spēcīgu kultūru brokastot ārpus mājas runāt nevarot. Smartfood īpašnieki pārliecināti, ka manevra iespējas attīstībai vēl ir gana plašas, bet sākotnēji jānostabilizējas pusdienu piedāvājuma sniegšanā.