Jaunākais izdevums

Patērētāji tiek maldināti par Latvijas neatkarīgo auto servisu kompetenci un tiesībām veikt automašīnu servisa un remontu darbus to garantijas periodā, atzinis atzina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) valdes priekšsēdētājs Viktors Kulbergs.

Jau ziņots, ka Konkurences padome (KP) secinājusi, ka klienta pienākums automobiļu remontu un tehniskās apkopes veikt autorizētajos servisos ir tikai papildu jeb importētāja vai pārdevēja sniegtās garantijas laikā un klientam, lai saglabātu ražotāja garantiju, nav pienākuma veikt remontu un tehniskās apkopes tikai autorizētajos servisos auto ražotāja garantijas laikā.

LPAA uzskata, ka ne vienmēr automobiļa pircējs precīzi saprot auto visu garantiju veidus, to nosacījumus un līdz ar to arī savas tiesības un pienākumus, portālam Nozare.lv sacīja V. Kulbergs.

Asociācijā norādīja, ka garantijas var iedalīt trīs grupās - likumā garantētās tiesības patērētājam (tikai fiziskai personai) atgriezt preci divu gadu laikā, ja tiek konstatēti likumā noteiktie gadījumi; automobiļa ražotāja sniegtā garantija, kas parasti ir līdz piecu gadu termiņam un automobiļa importētāja vai pārdevēja sniegtā papildus garantija parasti no piecu līdz 12 gadu termiņam.

Ja klients izvēlas papildu garantiju, tad šāda garantija var likt klientam apmeklēt tikai autorizēto servisu, bet, kā norādījusi arī KP, automobiļa ražotāja sniegtās garantijas laikā ikvienam klientam ir tiesības izvēlēties pilnvaroto remontētāju (dīleru serviss) vai neatkarīgo remontētāju, kurš var sniegt atbilstošas kvalitātes pakalpojumu.

«Par neatkarīgā auto remontētāja auto servisa pakalpojumu kvalitāti liecina tā rīcībā esošās iekārtas, aprīkojums, personāla kvalifikācija un vai tas ir apmācīts attiecīgās markas automašīnu apkopēm, kā arī legāli iegūtā tehniskā informācija konkrētās markas automašīnu diagnostikai un remontiem. Diemžēl Latvijā auto diagnostikā tiek izmantotas nelegāli iegūtas informācijas tehnoloģiju programmas un datubāzes, darbinieki nav izgājuši speciālās apmācības kursus un Latvijas neatkarīgajam servisam nav tiešsaistes piekļuves tiesību rūpnīcu izveidotajās datubāzu sistēmās, kas nodrošina konkrētās klienta automašīnas garantijas saistību izpildi visā Eiropas Savienības teritorijā. Rezultātā tiek maldināti patērētāji par Latvijas neatkarīgo servisu kompetenci un tiesībām veikt automašīnu servisa un remontu darbus to garantijas periodā,» norādīja V. Kulbergs.

Viņš uzskata, ka, izmantojot neatkarīgā servisa pakalpojumus auto ražotāja garantijas periodā, klientiem ir jāņem vērā, ka visos gadījumos, kad serviss ir izmantojis neatbilstošas kvalitātes rezerves daļas, tādējādi riskējot sabojāt automobiļa tehniskos mezglus, kas ir pakļauti auto ražotāja garantijas nosacījumiem, neatkarīgais serviss ir atbildīgs klientam par nodarītajiem zaudējumiem un autorizētajam servisam ir tiesības atteikt bezmaksas garantijas remontu.

«Lai saglabātu automobiļa ražotāja sniegto garantiju, klientam ir jābūt iespējai uzrādīt, ka visi remonta darbi, kas veikti neatkarīgajos servisos, ir veikti atbilstoši ražotāja garantijas nosacījumiem, neatkarīgā servisā saņemot pasūtījuma dokumentu ar veikto darbu un nomainīto rezerves daļu pilnu specifikāciju,» uzsvēra V. Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) konstatējusi, ka AS KIA Auto pārkāpusi Konkurences likumu, vairāk nekā 10 gadu garumā nepamatoti ierobežojot auto īpašnieku iespējas garantijas laikā veikt ārpusgarantijas remontus un tehnisko apkopi neatkarīgos servisos un uzstādīt citu ražotāju rezerves daļas.

Kā liecina KP paziņojums, uzņēmumam solidāri ar tā māteskompāniju AS Tallinna Kaubamaja piemērots 134,5 tūkstošu eiro apmērā.

Līdztekus sodam AS KIA Auto piemērots arī tiesiskais pienākums pārtraukt pārkāpumu un informēt KIA automašīnu īpašniekus par viņu tiesībām, nezaudējot garantiju, veikt auto tehniskās apkopes un ārpus garantijas remontus pie neatkarīgiem remontētājiem, kā arī izmantot ne vien KIA oriģinālās rezerves daļas, bet arī atbilstošas kvalitātes analogas rezerves daļas.

Igaunijas uzņēmums AS KIA Auto ir vienīgais ražotāja pilnvarotais KIA markas automobiļu importētājs Latvijā. AS KIA Auto izvēlas un apstiprina pilnvarotos pārstāvjus, kas tirgo KIA automašīnas un veic tām ražotāja vai importētāja apmaksāto garantijas remontu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja esat izlēmuši nomainīt savu līdzšinējo spēkratu pret citu, risinājums ir divējāds – pirkt pilnīgi jaunu auto, vai arī iegādāties mazlietotu, taču tikpat labu un drošu automašīnu, saņemot pilnīgi visas tās pašas garantijas, kā pērkot jaunu.

Uzņēmums Autorepublika, kura pamatdarbība ir mazlietotu Volkswagen grupas automašīnu tirdzniecība un serviss, piedāvā otro variantu, kas turklāt cenas un automašīnu vecuma ziņā ir diezgan līdzvērtīgs pilnīgi jaunam auto. Kopš 2016. gada Autorepublika piedāvā visu pieprasītāko marku automašīnas – Volkswagen, Audi, BMW, Skoda, Seat, Volvo, Opel, Ford. Šobrīd tieši Autorepublikā klientiem ir iespēja iegādāties jebkuras minētās markas gadu vecu auto ar 45% atlaidi no jauna auto cenas ar noskrējienu līdz 15 000 kilometriem. Turklāt Autorepublikas piedāvājumā ir automašīnas pat ar ražotāja garantiju un bagātīgu aprīkojuma komplektāciju. Ja salonā neatradīsiet tieši sev vēlamo automašīnas modeli, uzņēmuma speciālisti nodrošinās izvēlētā auto piegādi no Vācijas 10 dienu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Auto remonts pie sertificēta dīlera – vai vienmēr būs dārgāk?

Māris Lazdāns, Inchcape Motors Latvia pēcpārdošanas vadītājs,21.10.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzu automobiļu īpašniekiem, kas nav izmantojuši sertificētu auto dīleru servisu pakalpojumus, ir priekšstats, ka remonts tur noteikti izmaksās dārgāk. Taču bieži vien tas ir tikai mīts.

Manā profesionālajā pieredzē bieži nākas saskarties ar situācijām, kad klienti, veicot pēcgarantijas remontu, sākotnēji vēršas tā sauktajā “pelēkajā servisā”, bet pēc tam pieprasa auto remonta tāmi arī no mums. Gala rezultāts viņiem bieži vien ir pārsteigums, jo autorizētā servisa piedāvātā summa izrādās zemāka. Tas ir īpaši raksturīgi sarežģītākiem remontdarbiem.

Jautāsiet – kā tas iespējams, ja autorizētajos servisos darba stundas izmaksas var būt divas vai pat trīs reizes augstākas nekā “pelēkajos servisos”?

Normstundas pret virsstundām

Atbilde ir vienkārša – “pelēkie servisi” piedāvājumā norāda remonta kopējo summu, bet autorizētie servisi veic remontu saskaņā ar ražotāja noteiktajām normstundām katram darbam. “Pelēkā servisa” mehāniķis savā aprēķinā vadās pēc pieredzes, aptuveni novērtējot, cik ilgs laiks būs nepieciešams remontdarbiem. Autorizētajā servisā šādi aprēķini nav nepieciešami, jo ražotājs jau ir noteicis precīzas normstundas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

KIA Auto un Tallina Kaubamaja pārsūdzēs Konkurences padomes sodu

Žanete Hāka,21.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban Igaunijas uzņēmums Tallina Kaubamaja un AS KIA Auto analizē Konkurences padomes (KP) piemēroto sodu un gatavo to apstrīdēt Latvijas Administratīvajā rajona tiesā, paziņojumā NASDAQ OMX Tallinn norāda uzņēmums.

Kompānijas ir pārliecinātas, ka sods ir nepamatots un netika pārkāpts Konkurences likums, kā arī uzskata, ka KP lēmums pārkāpj vienotos likuma principus, un mātesuzņēmums tiek vainots par meitas kompānijas aktivitātēm.

Db.lv jau rakstīja, ka KP konstatējusi, ka AS KIA Auto pārkāpusi Konkurences likumu, vairāk nekā 10 gadu garumā nepamatoti ierobežojot auto īpašnieku iespējas garantijas laikā veikt ārpusgarantijas remontus un tehnisko apkopi neatkarīgos servisos un uzstādīt citu ražotāju rezerves daļas.

Kā liecina KP paziņojums, uzņēmumam solidāri ar tā māteskompāniju AS Tallinna Kaubamaja piemērots 134,5 tūkstošu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

KIA Auto un Tallina Kaubamaja tiesā apstrīd KP piemēroto 134,5 tūkstošu eiro sodu

Žanete Hāka,16.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi KIA Auto un Tallina Kaubamaja tiesā apstrīdējuši Konkurences padomes (KP) augustā piemēroto sodu, liecina uzņēmumu paziņojums biržā.

Prasībā lūgts pilnībā anulēt KP lēmumu. Uzņēmumi uzsver, ka turpina darbu kā parasti.

Db.lv jau rakstīja, ka KP konstatējusi, ka AS KIA Auto pārkāpusi Konkurences likumu, vairāk nekā 10 gadu garumā nepamatoti ierobežojot auto īpašnieku iespējas garantijas laikā veikt ārpusgarantijas remontus un tehnisko apkopi neatkarīgos servisos un uzstādīt citu ražotāju rezerves daļas.

Kā liecina KP paziņojums, uzņēmumam solidāri ar tā māteskompāniju AS Tallinna Kaubamaja piemērots 134,5 tūkstošu eiro apmērā.

Līdztekus sodam AS KIA Auto piemērots arī tiesiskais pienākums pārtraukt pārkāpumu un informēt KIA automašīnu īpašniekus par viņu tiesībām, nezaudējot garantiju, veikt auto tehniskās apkopes un ārpus garantijas remontus pie neatkarīgiem remontētājiem, kā arī izmantot ne vien KIA oriģinālās rezerves daļas, bet arī atbilstošas kvalitātes analogas rezerves daļas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Pilna servisa līzings: kādu auto uzņēmumam izvēlēties – jaunu vai lietotu?

Sadarbības materiāls,02.11.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnai uzņēmumā ir nozīmīga loma – ar to ne tikai ātri un ērti var nokļūt vajadzīgajā vietā un produktīvi veikt darba pienākumus, bet arī sekmēt uzņēmuma izaugsmi un attīstību. Taču nav noslēpums, ka jaunu transportlīdzekļu iegāde un uzturēšana paredz apjomīgu finansiālo ieguldījumu.

Raksta turpinājumā noskaidro, ko ņemt vērā, lemjot par jaunas vai lietotas mašīnas iegādi, un kādos gadījumos pilna servisa līzings ir optimālākais risinājums!

Faktori, kas palīdzēs izdarīt pareizo izvēli

Domājot par transportlīdzekļa iegādi uzņēmuma vajadzībām, aktuāls var būt jautājums par to, kādu auto izvēlēties – pilnīgi jaunu no salona vai tomēr lietotu. Lūk, daži no faktoriem, ko ņemt vērā vēl pirms gala lēmuma pieņemšanas.

Budžets

Uzņēmuma finanses ir viens no svarīgākajiem rādītājiem, arī plānojot automašīnas iegādi. Jārēķinās, ka pilnīgi jaunu mašīnu iegāde var sastādīt visai iespaidīgas izmaksas, īpaši tad, ja ir plānots izveidot vai atjaunot veselu autoparku, tāpēc gadījumā, ja budžets ir ierobežots, finansiāli gudrāks lēmums ir lietoti spēkrati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Ārkārtas stāvoklis, nevis krīze!

Auto Asociācijas prezidents Andris Kulbergs,19.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija šobrīd piedzīvo ārkārtas stāvokli, nevis ekonomisko procesu radītu krīzi. Ja valdība neieviesīs ātrus, īstermiņa atbalsta rīkus VISIEM UZŅĒMUMIEM, garantēti novedīsim ekonomiku krīzē.

Auto Asociācija apvieno biedrus, kuri darbojas auto tirdzniecības un apkopes nozarē. Kopā biedri nodarbina vairāk nekā 1500 darbiniekus un nodokļos gadā samaksā 80 miljonus eiro.

Mūsu biedru klienti pārstāv praktiski visas nozares un jau tagad ir novērojams, ka krīze ir skārusi tās visas. Ir apstājusies ne tikai automašīnu tirdzniecība, bet arī apkope un remonts.

Tādēļ pievienosimies citu nozaru pārstāvošo organizāciju viedoklim, ka pašreizējā Ministru kabineta pieeja, nosakot atsevišķas krīzes skartās nozares, ir kļūdaina un nerisinās problēmu, tādēļ arī aicinām valdību izstrādāt atbalsta mehānismus uzņēmumiem neatkarīgi no darbības nozares.

LASI ARĪ - LTRK: Visiem uzņēmumiem jānodrošina vienāds valsts atbalsta apjoms

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Eksperti brīnās par to, ka eksprezidentes Mercedes-Benz tik daudz «niķojas»

Lelde Petrāne,19.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eksprezidentes Vairas Vīķes-Freibergas vajadzībām plānots iegādāties jaunu automašīnu, jo pašreizējais 2006. gada izlaiduma limuzīns Mercedes-Benz S500 esot sliktā tehniskā stāvoklī. Laikraksts Latvijas Avīze centies noskaidrot, vai patiesi sešus gadus vecs labas markas augstas klases limuzīns var būt tik neizturīgs un slikts, ka nav normāli lietojams.

Automašīna V. Vīķes-Freibergas rīcībā tika nodota 2007. gadā neilgi pēc viņas pilnvaru termiņa beigām, un tolaik tā bija 66 994 latus vērta, atgādina laikraksts.

Ja auto tiešām ir tik bēdīgā stāvoklī, tad kā un kur ar to ir braukts, ja tā nolietots, brīnās laikraksts.

Apzvanot nelielus Rīgas autoservisus, visur secinājums bijis viens – Mercedes (jebkāda veida modelis) nav no tiem automobiļiem, kas pēc sešu septiņu gadu lietošanas sāk jukt un brukt, tas ir izturīgs, protams, ja ar to nebrauc sacensībās vai kā citādi tam nekaitē (nemaina eļļu, neuzrauga ritošo daļu, ignorē pirmās pazīmes, kas liecina par kāda agregāta vai sistēmas defektu).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūžībā 65 gadu vecumā aizgājis Rīgas Motormuzeja un Auto Rīga dibinātājs ViktorsKulbergs, aģentūrai LETA apstiprināja Auto asociācijas projektu vadītāja Zane Rone.

Kulbergs 1994.gadā izveidoja arī Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociāciju, kas šā gada 7.janvārī mainīja nosaukumu uz Auto asociācija. Visu šo laiku viņš bija asociācijas valdes priekšsēdētājs.

Kulbergs dzimis dzimis 1948.gada 29.februārī un bija ieguvis augstāko izglītību.

Savulaik viņš strādājis par skārdnieku, strādājis radioaparātu rūpnīcā, kā arī strādājis "RAF".

No 1972.gada līdz 1990.gadam viņš bija Antīko automobiļu kluba prezidents, savas karjeras laikā bijis arī Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras priekšsēdētājs, bijis Latvijas Attīstības aģentūras padomes loceklis un viens no kandidātiem uz Ārējo ekonomisko sakaru departamenta ģenerāldirektora amatu, taču pēcāk pats no šī amata atteicies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lietotas automašīnas Latvijā pērk ievērojami vairāk

Žanete Hāka,18.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

88,7% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju, kuri pārskatāmā pagātnē iegādājušies automobili, pirkuši lietotu spēkratu, jo tā cena un uzturēšanas izmaksas ir izdevīgākas, liecina Baltijas transporta sludinājumu un tirdzniecības portāla Autoplius.lv veiktās aptaujas rezultāti.

Savukārt jaunu auto pircēji savu izvēli pamatojuši ar garantijas esamību un ideālu automašīnas tehnisko stāvokli, kā arī – ar jauna automobiļa ekonomiskumu.

Salīdzinot Autoplius.lv jaunu un lietotu automašīnu pārdošanas datus, ir vērojama līdzīga situācija. Šā gada pirmajā ceturksnī Latvijā ir iegādāts vairāk nekā 9000 lietotu spēkratu un salīdzinājumam – tikai 2785 jauni automobiļi. Piemēram, Igaunijā abi tirgus segmenti ir samērā līdzīgi – pirmajā ceturksnī importēts vairāk nekā 6500 lietotu automobiļu un pārdots ap 5400 jaunu spēkratu. Savukārt Lietuvā atšķirība starp abiem segmentiem ir daudz lielāka nekā Latvijā – 32,5 tūkstoši lietotu un 3150 jaunu automobiļu, stāsta Autoplius.lv pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Asociācija: Ēnu ekonomika autoservisu sektorā ir teju 200 miljoni eiro gadā

Db.lv,10.07.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēnu ekonomika autoservisu sektorā sasniedz gandrīz 200 miljonus eiro gadā, informē Auto asociācijas pārstāvji, atsaucoties uz asociācijas veikto pētījumu.

Valsts budžetam 2022.gadā secen ir gājuši 135 miljoni eiro kā pievienotās vērtības nodokļa ieņēmumi un 58 miljoni eiro kā iedzīvotāju ienākumu nodokļa un sociālās apdrošināšanas iemaksu ieņēmumi, liecina pētījums.

Salīdzinot ar 2020.gada pētījuma rezultātiem, ēnu ekonomika sektorā ir vēl kāpusi par 25%.

“Valsts budžeta ieņēmumu samazinājums autoservisu sektorā par teju 200 miljoniem eiro ir tikai viena problēma no ēnu ekonomikas īpatsvara. Būtiski ņemt vērā, ka beigās no šī cieš gan paši darbinieki, par kuriem netiek veiktas valsts sociālās apdrošināšanas iemaksas, gan patērētāji, kuri saņemot nekvalitatīvu pakalpojumu nevar aizsargāt savas tiesiskās intereses, gan konkurenti, kuri cenšas attīstīt godīgu biznesu” norāda biedrības Auto asociācija valdes priekšsēdētājs Andris Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kulbergs: 2012.gads auto nozarē pagājis ar stabilitātes sajūtu

Nozare.lv,14.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2012.gads Latvijas jaunu auto nozarē ir pagājis ar mainīgām sekmēm, bet noteikti ar stabilitātes sajūtu, ņemot vērā apjomīgos auto tirgus un ekonomikas satricinājumus Eiropā, secina Auto asociācijas (bijusī Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācija) prezidents Andris Kulbergs.

Jau ziņots, ka 2012.gadā Latvijā reģistrēta 12 901 jauna vieglā automašīna, kas ir par 1% vairāk nekā attiecīgajā laika posmā pērn, kad tika reģistrēti 12 735 vieglie auto. Gada griezumā par 3% samazinājies jaunu pasažieru auto reģistrāciju skaits - no 10 980 vienībām 2011.gadā līdz 10 665 vienībām pērn. Savukārt jaunu vieglo komercauto skaits gada laikā audzis par 27% - no 1755 vienībām 2011.gadā līdz 2236 vienībām 2012.gadā.

«Uz Eiropas Savienības (ES) jaunu automobiļu tirgus fona, kur kopējais tirgus samazinājums reģistrēts 7,6% apmērā, Latvijas tirgus rādītāji ir vērtējami ļoti pozitīvi,» uzsvēra Kulbergs.

Pēc viņa teiktā, Latvijā pasažieru un vieglā komerctransporta tirdzniecības apjomi ir pieauguši uz veiksmīgā vieglā komerctransporta realizācijas apjomu rēķina. «Pasažieru automobiļu tirdzniecība ir kritusies lielā emigrējušo ekonomiski aktīvo Latvijas iedzīvotāju skaita dēļ, kā arī privātpersonu pirktspēja nav uzlabojusies no finanšu krīzes laikiem. Protams, nozīmīgs faktors ir straujais reeksporta automobiļu kritums, 2012.gadā veidojot tikai 9% jeb 1246 vienības, kas ir ievērojami mazāk nekā 2011.gada 22% jeb 2894 vienības,» atzina asociācijas prezidents.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Igaunijā pieauguši jaunu automašīnu pārdošanas apjomi

Gunta Kursiša,05.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada augustā par 8%, salīdzinot ar analoģisku laika posmu pērnā gada attiecīgajā mēnesī, palielinājušies jaunu automašīnu pārdošanas apjomi, atsaucoties uz Igaunijas Automašīnu pārdošanas un servisa kompāniju apvienības AMTEL datiem, vēsta Baltic-Course.

Populārākais automašīnu modelis Igaunijā minētajā laika posmā ir Toyota – augustā pārdotas 203 šīs markas automašīnas, tai seko Škoda ar 139 jaunām pārdotām automašīnām un Volkswagen ar 134 pārdotiem braucamrīkiem. AMTEL gan nesniedz datus par Renault un Dacia marku automašīnu pārdošanas apjomiem Igaunijā.

Jau rakstīts, ka šā gada pirmajos piecos mēnešos Latvijā pieredzēts jaunu automašīnu reģistrāciju apjoma kāpums 13% apmērā. Latvijā iecienītākā automašīnu marka minētajā laika posmā ir Ford Fiesta, tai seko Škoda Yeti, Volkswagen Golf/Plus, Nissan Juke un Toyota Avensis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvenergo izdara secinājumus par divu pirmo elektroauto ekspluatāciju

Gunta Kursiša,29.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūnijā apritēs trīs gadi, kopš a/s Latvenergo uzsāka pirmo divu Latvijas satiksmē reģistrēto elektroautomobiļu Fiat Fiorino Elettrico ekspluatāciju ikdienas darbos. Uzņēmuma pārstāvji informē, ka līdz šim automašīnu ekspluatācijas laikā problēmu nav bijis.

Automašīnas ekspluatācija, tajā skaitā arī nobraukums, ziemā un vasarā faktiski neatšķiras, secinājuši a/s Latvenergo pārstāvji, atgādinot, ka atbilstoši šī modeļa koncepcijai automašīnas apkuri nodrošina autonoma krāsniņa, kas darbināma ar benzīnu. Intensīvi katru dienu braucot, ar pieciem litriem degvielas nedēļā pietiek pat salā, kad termometra stabiņš noslīd zem mīnus 25 grādiem. Tiesa gan, ziemā, iekams akumulatori nav pietiekami silti, automašīna pirmos piecus kilometrus nav tik pat dinamiska kā vasarā.

«Taču, tiklīdz akumulatorā enerģijas izdalīšanās ietekmē sākas ķīmiskie procesi un tas uzsilst, atšķirības vairs nav nekādas. Šī gan ir nianse, par kuru informēja arī ražotājs pēc mūsu izteiktām šaubām par akumulatora darbības efektivitāti mīnus grādu temperatūrās. Trīs gadu laikā automašīnām nav bijis neviens būtisks vai apjomīgs remonts. Veiktas regulārās apkopes, kādas tās noteicis auto ražotājs,» pauž Latvenergo pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Tallinas šosejas virsējās kārtas atjaunošana ļaušot ceļa posmam labi kalpot vēl vismaz desmit gadus

NOZARE.LV,26.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoceļa virskārtas jeb dilumkārtas atjaunošana, kas norisinās uz Tallinas šosejas pie Ādažiem uz autoceļa A1 Rīga (Baltezers)-Igaunijas robeža (Ainaži) nodrošinās, ka posms būs labā kvalitātē vēl vismaz desmit gadus un kalpos bez periodiskās uzturēšanas darbiem, norāda VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC).

Šis posms pilnībā tika rekonstruēts 2005.gadā, piesaistot Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansējumu. Ir pagājuši deviņi gadi un ir sasniegts termiņš, pēc kura saskaņā ar normatīviem jāveic ceļa virskārtas atjaunošana. Šis termiņš var būt no sešiem līdz 12 gadiem, atkarībā no satiksmes intensitātes un izmantotās tehnoloģijas. Uz šī ceļa posma ir konstatētas 0,6-1,0 centimetrus dziļas rises, kas samazina satiksmes drošību lietus laikā un ziemā, segumā ir parādījušās arī mikroplaisas.

«Šādi darbi ir nepieciešami ne tikai tāpēc, ka Eiropas Komisija (EK) vai kāds cits to prasa. Tā rīkojas labs saimnieks, kurš auto ved uz tehnisko apkopi tad, kad tam pienāk laiks, nevis tad, kad tas izjūk. Tieši tas pats attiecas uz autoceļu. Ja tas tiek regulāri apkopts, tas kalpo ilgi. Tad neveidojas plaisas un nav jālāpa bedrītes. Mums ir jābūt labiem saimniekiem saviem ceļiem un regulāri jāveic to periodiskā uzturēšana, lai būtu droši, ka ceļi kalpos ilgi,» apsekojot būvdarbus uz Tallinas šosejas, norādīja satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

Komentāri

Pievienot komentāru