Līdz ar to brīdi, kad vietējām komerctelevīzijam parādījusies iespēja saņemt taisnīgu samaksu par savu saturu no kabeļoperatoriem, kabeļoperatori izmanto maldinošas kampaņas un, spekulējot ar informāciju, gatavo klientus nepamatotai inflācijai, lai atkal iedzīvotos uz savu klientu – TV skatītāju rēķina, pilnībā ignorējot valsts nacionālās intereses, pauduši televīzijas LNT pārstāvji.
«LEKA izpilddirektors Ilmārs Mulls, kurš neilgu laiku atpakaļ iestājās pret «must carry» likuma izmaiņām, šobrīd jau aģitē par vienkāršu «must carry» noteikumu atcelšanu, jo acīmredzot bija plāns arī turpmāk iedzīvoties uz komerctelevīziju rēķina, piedāvājot skatītājiem iespēju redzēt LNT un TV3 ne vairs pamatpaketēs, bet dārgās maksas pakās,» teikts LNT paziņojumā.
Tajā norādīts, ka «kabeļoperatori, acīmredzot, gatavo augsni nepamatotas inflācijas piemērošanai, jo par LNT un TV3 nāktos maksāt tikai 20 santīmus, ne divus Ls, kā norāda to pārstāvis, pie kam apgalvo, ka viņu pakalpojums tas sadārdzinās par 100%. LNT un TV3 vēlas saņemt tikai 10 santīmus par abonentu mēnesī, tieši tik cik saņem un ilglaicīgi saņēmuši citi kanāli – daudzskaitlīgie Krievijas un ārzemju kanāli –, kas arī piedalās Latvijas reklāmas tirgū (piemēram, PBK, MTV)».
«Must carry» princips tika ieviests jau pirms diviem gadiem un līdz šim tas darbojās tikai un vienīgi kabeļoperatoru interesēs, vājinot bezmaksas apraidi. Ilgstoši ignorējot un nemaksājot par vietējo komerctelevīziju ražoto produkciju (arī TV5 un K2/LMK), kabeļoperatoru ieņēmumi, pēc digitalizācijas, strauji auga. Šobrīd maksas televīzijas pakalpojumus izmanto 90% Latvijas iedzīvotāju (2008. gadā - 60% iedzīvotāju), tādējādi strauji aug ārzemju kanālu reitingi, bet nacionālie kanāli jau kļuvuši par minoritāti, norāda telekompānija, vienlaikus paužot atzinību Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu iesniegto grozījumu Elektronisko plašsazinās līdzekļu likumā atbalstīšanai Saeimā. Grozījumi paredz, ka kabeļoperatoriem būs jāpārskata piedāvāto kanālu klāsts un jāpiedāvā nacionālie kanāli kā prioritātes.
Lielāko kabeļoperatoru, ieskaitot Lattelecom, Dautkom, Izzi, Livas, Baltcom TV, peļņa par 2009. un 2010. gadu kopā veido vairāk nekā 52 miljonus latu, tai pat laikā komerctelevīziju zaudējumi šo divu gadu laikā pārsniedz piecus miljonus miljonus latu, norāda telekompānija.
Lattelecom peļņa 2010. gadā bija 19 240 788 lati, 2009. gadā - 28 797 659 lati; Baltcom TV peļņa 2010. gadā – 1 198 904 lati, 2009. gadā - 1 339 723 lati; Dautkom peļņa 2010. gadā - 553 393, 2009. gadā - 799 302 lati.