Citas ziņas

Lion Liviko: valstij jāveido vienāda politika attiecībā pret visiem alkoholiskajiem dzērieniem

,11.09.2008

Jaunākais izdevums

Komentējot valdības iniciatīvu celt stipro alkoholisko dzērienu akcīzes nodokli no nākamā gada janvāra un arī Alkohola patēriņa mazināšanas un ierobežošanas programmas 2009. - 2013. gadam projektu, alkohola izplatītājs un importētājs SIA Lion Liviko pauž viedokli, ka valstij jāveido vienāda politika attiecībā pret visiem alkoholisko dzērienu veidiem, jo nav atšķirības, vai tas ir stiprais vai vieglais alkoholiskais dzēriens.

Tas attiecināms gan uz alkohola pieejamības mazināšanu, gan uz alkohola reklāmas ierobežojumiem, gan nodokļu un cenu palielināšanas politiku.

„Mēs atbalstām stingrāku alkohola ierobežojumu ieviešanu, īpaši attiecībā uz jauniešiem, tomēr uzskatām, ka pret visiem alkoholiskajiem dzērieniem ir jāattiecas vienādi - diferenciācija un ierobežojumi attiecībā uz kādu vienu alkoholisko dzērienu grupu nav pamatoti”, pauž kompānijas Lion Liviko izpilddirektors Urmas Silmans.

„Vairāki pētījumi ir pierādījuši to, ka alkoholisms bieži vien sākas ar vieglo alkoholu lietošanu, piemēram, alu un dažādiem alkoholiskajiem kokteiļiem. Līdz ar to, mūsuprāt, ierobežojumi jauniešiem ir vajadzīgi un attiecināmi uz jebkuru alkohola veidu”, pamato U. Silmans. Lion Liviko uzskata, ka nepieciešama vienāda pieeja attiecībā uz alkohola reklāmas ierobežošanu un tās limitēšanu.

„Tas ir bieži sastopams pārpratums, ka alkoholisko dzērienu reklamēšana, palielina to lietošanu. Reklāma ir likumīgs veids kā izglītot un iepazīstināt patērētājus ar savu produktu. Limitējot reklāmu, tiek mazināta godīga konkurence starp tirgus spēlētājiem. Ja mēs runājam par reklamēšanas ierobežošanu, tad uzskatām, ka arī šajā jomā pret visiem alkoholiskajiem dzērieniem vajadzētu izturēties vienlīdzīgi”, uzskata Lion Liviko izpilddirektors.

Komentējot Latvijas valdības plānu no nākamā gada 15 janvāra par 11.9% celt akcīzes nodokļa likmi stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem, kompānijas Lion Liviko vadība pauž viedokli, ka valdība nākusi klajā ar priekšlikumu celt akcīzes nodokli stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem, bet absolūti aizmirsusi par lielāko alkoholisko produktu kategoriju – alu, kura akcīzes nodoklis šobrīd Latvijā ir ļoti zems.

„Valdība plāno palielināt alkohola akcīzes nodokļa ieņēmumus par 10.8 milj. latu ikgadēji, paceļot akcīzes nodokli alkoholam, izņemot alu. Tajā pašā laikā uzskatām, ka netiek izmantota papildus iespēja vairot valsts ieņēmumus par tādu pašu summu, dubultojot esošo akcīzes nodokli alum un tuvinot to alus produktu akcīzes nodoklim kaimiņvalstīs. Šodien Latvijā akcīzes nodoklis alum ir tikai 3 santīmi uz 0.5 l pudeli, tāpēc tā dubultošana uz 6 santīmiem neietekmētu alus patēriņa kritumu”, pauž kompānijas izpilddirektors Urmas Silmans.

„Pašreizējais akcīzes līmenis Latvijā ir zemākais Eiropā, un valdības nepieciešamība pēc papildus nodokļu ienākumiem pašreizējā ekonomiskajā situācijā ir saprotama”, uzsver U. Silmans, „ tāpēc valdības ideja par nodokļu palielināšanu no pašreizējiem 630 latiem uz 705 latiem par 100 l tīrā spirta ir saprātīga , jo arī šajā gadījumā Latvijas nodokļu līmenis joprojām būs zemāks nekā kaimiņvalstīs (Lietuvā – 783 lati un Igaunijā – 909 lati).

Citu valstu pieredze ir pierādījusi, ka nodokļa paaugstināšana reizi divos gados par aptuveni 10% ir tirgum viegli pieņemama, bez ievērojamām izmaiņām patērēšanas ieradumos. Ja palielinājums ir lielāks un notiek biežāk, tad pastāv pamatots risks, ka strauji pieaugs melnā tirgus produktu patēriņš un valdības nodokļu ieņēmumi varētu pat samazināties.

Kā liecina Valsts ieņēmumu dienesta Nodokļu pārvaldes informācija, 2008. gada sešos mēnešos kopumā tika realizēti 32.9 milj. litru alkoholisko dzērienu, kuros absolūta alkohola daļa veidoja 0.72 miljonus litru un 78.4 milj. litru alus, kurā absolūtā alkohola daļa bija 0.41 miljons litru, kas ir 36% no absolūtā alkohola. Tas nozīmē, ka akcīzes nodoklis absolūtam alkoholam alus produktos ir 3.6 reizes mazāks nekā citām alkoholisko dzērienu kategorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

L.I.O.N&Ko maina zīmolu un kļūst par LION LIVIKO

Sandra Dieziņa, Db,02.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešais lielākais Latvijas alkoholisko dzērienu importētājs un vairumtirgotājs, kas pazīstams Latvijā ar nosaukumu L.I.O.N&Ko, paziņo par pāreju uz jaunu zīmolu LION LIVIKO.

Zīmola maiņa ir pirmais solis jaunajā kompānijas LION LIVIKO attīstības stratēģijā Latvijā un Baltijā, kuras mērķis ir tuvāko gadu laikā kļūt par vadošo kvalitatīva importētā alkohola izplatītāju Latvijā un uzlabot šobrīd tirgū esošā piedāvājuma kvalitāti un daudzveidību.

Lēmums par kompānijas zīmola maiņu ir cieši saistīts ar tās īpašnieku maiņu 2007.gada rudenī, kad 100 procentus SIA L.I.O.N&Ko akciju nopirka viens no vadošiem alkoholisko dzērienu ražotājiem Baltijas valstīs - igauņu uzņēmums АS Liviko, kas pieder investīciju grupai NG Investeeringud.

LION LIVIKO izpilddirektors Urmas Silmans (Urmas Silman), komentējot jaunā zīmola ieviešanu un kompānijas tālejošos mērķus , pauž sekojošo:

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas paaugstinās akcīzes nodokļa likmi alkoholiskajiem dzērieniem, tabakas izstrādājumiem, elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamam šķidrumam, elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamā šķidruma sagatavošanas sastāvdaļām, tabakas aizstājējproduktiem.

Kā aģentūra LETA informēja Finanšu ministrijā, no 1.marta par cigarešu paciņu (20 cigaretēm) cena varētu pieaugt par 0,49 eiro, par 40 gramiem smēķējamās tabakas cena varētu pieaugt par 0,67 eiro un par cigāriem/cigarillām (10 gabali) cena varētu pieaugt par 0,46 eiro.

Tāpat par karsējamās tabakas paciņu (20 gabaliem) cena varētu pieaugt par 0,21 eiro, par e-šķidruma iepakojuma vienību divi mililitri ("Salt") cena varētu pieaugt par 0,10 eiro, savukārt par iepakojuma vienību 10 mililitri cena varētu pieaugt par 0,48 eiro. Par nikotīna spilventiņiem iepakojuma 14 gramu vienību cena varētu pieaugt par 0,30 eiro.

Savukārt par alkoholiskajiem dzērieniem par vien litru stiprā alkoholiskā dzēriena (degvīns, brendijs u.tml. ar spirta saturu 40%) cena varētu pieaugt par 0,67 eiro, sidra ar alkohola saturu līdz 6% cena varētu pieaugt par 0,07 eiro, vīna vai raudzētā dzēriena virs 6% cena varētu pieaugt par 0,13 eiro un starpproduktu (vermuti) līdz 15% cena varētu pieaugt par 0,13 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad pakāpeniski paaugstinās akcīzes nodokļa likmi alkoholiskajiem dzērieniem, tabakas izstrādājumiem, elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamam šķidrumam, elektroniskajās smēķēšanas ierīcēs izmantojamā šķidruma sagatavošanas sastāvdaļām, tabakas aizstājējproduktiem, kā arī atsevišķiem naftas produktiem, kurus izmanto speciālajās ekonomiskajās zonās (SEZ) un brīvostās.

To paredz grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli", kas iekļauti 2024.gada budžeta likumprojektu pakotnē.

Kā aģentūra LETA informēja Finanšu ministrijā, no 2024.gada 1.marta par cigarešu paciņu (20 cigaretēm) cena varētu pieaugt par 0,49 eiro, par 40 gramiem smēķējamās tabakas cena varētu pieaugt par 0,67 eiro un par cigāriem/cigarillām (10 gabali) cena varētu pieaugt par 0,46 eiro.

Tāpat par karsējamās tabakas paciņu (20 gabaliem) cena varētu pieaugt par 0,21 eiro, par e-šķidruma iepakojuma vienību divi mililitri ("Salt") cena varētu pieaugt par 0,10 eiro, savukārt par iepakojuma vienību 10 mililitri cena varētu pieaugt par 0,48 eiro. Par nikotīna spilventiņiem iepakojuma 14 gramu vienību cena varētu pieaugt par 0,30 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Liviko grupas kompāniju neauditētais konsolidētais apgrozījums 2008.gada deviņos mēnešos sasniedzis 87.6 miljonus eiro, kas ir par 61% vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā laika periodā, informē uzņēmums.

Apgrozījuma apjomu kāpumu Liviko grupa galvenokārt pamato ar kompānijas veiksmīgo paplašināšanos 2007. gada oktobrī, kas notika apvienojot alkohola izplatītāju un vairumtirgotāju kompānijas Latvijā un Lietuvā.

Salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, AS Liviko grupas kompānijas Latvijā SIA LION LIVIKO (iepriekš L.I.O.N. & Ko) apgrozījums šī gada 9 mēnešos audzis par 18%. Lietuvas meitas uzņēmuma – Liviko UAB (bijušais Lion Gerimai) - par 41%, bet Igaunijas uzņēmuma AS Liviko apgrozījums par 18%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valstij jāattiecas vienādi pret visiem alkoholiskajiem dzērieniem

Urmas Silman, Lion Liviko izpilddirektors,17.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentējot valdības iniciatīvu celt stipro alkoholisko dzērienu akcīzes nodokli no nākamā gada janvāra un arī Alkohola patēriņa mazināšanas un ierobežošanas programmas 2009. līdz 2013.gadam projektu, jāteic, ka valstij jāveido vienāda politika attiecībā pret visiem alkoholisko dzērienu veidiem. Nav atšķirības, vai tas ir stiprais vai vieglais alkoholiskais dzēriens.

Tas attiecināms gan uz alkohola pieejamības mazināšanu, gan uz alkohola reklāmas ierobežojumiem, gan nodokļu un cenu palielināšanas politiku.

Atbalstu stingrāku alkohola ierobežojumu ieviešanu, īpaši attiecībā uz jauniešiem, tomēr uzskatu, ka pret visiem alkoholiskajiem dzērieniem ir jāattiecas vienādi — diferenciācija un ierobežojumi attiecībā uz kādu vienu alkoholisko dzērienu grupu nav pamatoti. Vairāki pētījumi ir pierādījuši to, ka alkoholisms bieži vien sākas ar vieglo alkoholu lietošanu, piemēram, alu un dažādiem alkoholiskajiem kokteiļiem. Līdz ar to, manuprāt, ierobežojumi jauniešiem ir vajadzīgi un attiecināmi uz jebkuru alkohola veidu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Igauņu uguns «dziras» brūveri

Ingrīda Drazdovska,17.08.2011

Baltijā nevarot runāt par izkoptu vīna vai alus dzeršanas kultūru. Tāpēc Liviko ar saviem ražojumiem labi iederoties arī kaimiņvalstu tirgū, piemēram, Vana Tallinn ir labi pirkts liķieris gan Latvijā, gan Lietuvā, gan Somijā. Šis dzēriens šajās valstīs ir jau ilgus gadus.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu tirgus joprojām attīstās, bet mainās uzsvari – virzība ir uz vieglākiem dzērieniem, vīnu, ko Baltijas reģionā saražot lielos apjomos nav iespējams.

Tā pievēršanos jauniem segmentiem pamato Ragnars Kitss (Ragnar Kits), Liviko AS pārdošanas vadītājs, SIA Liviko un UAB Liviko valdes loceklis.

Liviko AS ir viena no vecākajām stipro alkoholisko dzērienu ražotnēm Baltijā, bet pēdējā desmitgadē uzņēmums ir pievērsies arī vieglo dzērienu izgatavošanai, kā arī sācis importēt un Baltijā izplatīt vīnu un citus dzērienus. Izveidojot meitas uzņēmumus Latvijā un Lietuvā, Liviko ir izaudzis līdz Baltijas mēroga ražotāju un importētāju.

Krīze Liviko darbību vairāk ir ietekmējusi Latvijā un Lietuvā, mazāk – pašmāju tirgū. 2009. un 2010. gadā Liviko apgrozījums Baltijā bija samazinājies, taču, sākot ar šo gadu, Liviko pārdošanas apjomi ir sākuši palielināties visā reģionā, tostarp Igaunijā pirmajā pusgadā pieaugums bijis ap 20%, Latvijas tirgū – 14%. Igaunijā esot saskatāma izaugsmi, Latvijā kopumā gan vēl ne, taču Liviko meitas kompānija strādājot labi – tai ir izdevies palielināt tirgus daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompāniju Brown-Forman, kas ir viena no lielākajiem stipro alkoholisko dzērienu un vīnu ražotājiem ASV, Latvijā un Igaunijā pārstāvēs Liviko.

Liviko importēto preču zīmolu portfeli papildinās arī Jack Daniel's Tennessee viskijs un Finlandia degvīns.

"Ceram, ka mūsu ciešā sadarbībā jau zināmie zīmoli Latvijā un Igaunijā kļūs vēl populārāki. Mēs esam pārliecināti, ka esam atraduši ambiciozu uzņēmumu, kas attīstīs zīmolus, kuri piedzīvo strauju izaugsmi visos galvenajos stipro alkoholisko dzērienu tirgos pasaulē," norāda kompānijas Brown-Forman attīstības direktors Eiropā un austrumu reģionā Kšištovs Matenko.

"Partnerība ar kompāniju Brown-Forman uzņēmumam Liviko ir svarīgs un ilgi gaidīts solis, kas papildinās mūsu starptautisko premium produktu klāstu," norāda Liviko grupas izpilddirektors Janeks Kalvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2022. gada 1. janvārī stāsies spēkā teju divas reizes paaugstinātā akcīzes nodokļa likme saldinātajiem dzērieniem, kuros cukura daudzums pārsniegs 8 gramus.

Tāds ir Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu ) komisijas darba rezultāts, izskatot grozījumus akcīzes nodokļa likumā, kuri gan vēl tiks skatīti parlamenta plenārsēdē. Pēc ilgākām diskusijām atbildīgā komisija atbalstīja mazāku akcīzes nodokļa pieaugumu, nekā sākotnēji iecerēts. Proti, bezalkoholiskajiem dzērieniem ar cukura saturu līdz 8 gramiem (neieskaitot) uz 100 mililitriem - akcīzes nodokļa likme būs 7,4 eiro, bet dzērieniem ar cukura saturu no 8 gramiem (ieskaitot) uz 100 mililitriem - 14 eiro.

Turklāt šāda novitātē spēkā būs no 2022. gada 1. janvāra, nevis 2021. gada 1. janvāra vai 2021. gada 1. jūlija, jo tādējādi varēs ietaupīt 23 000 eiro nodokļu administrētāji, jo ar 2022. gadu notiek pāreja uz jauniem maksājumu administratīvo sistēmu, kurā akcīzes nodokļa deklarācijas tajā sāks strādāt ar 2022. gadu. Interesanti, ka pašlaik par šāda nodokļa ieviešanu ziņu nav nedz no Igaunijas, nedz arī Lietuvas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

LIVIKO grupas uzņēmumiem būs vienots nosaukums

,05.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Baltijas vadošajiem alkoholisko dzērienu ražotājiem, eksportētājiem un izplatītājiem AS Liviko pāriet uz vienotu nosaukumu visās Baltijas valstīs un maina Latvijā reģistrētās kompānijas SIA LION LIVIKO nosaukumu uz SIA LIVIKO.

„Šis lēmums ir pamatots ar LIVIKO grupas biznesa konsolidāciju Baltijā, vienotu attīstības redzējumu un zīmola atpazīstamības veicināšanu patērētāju un piegādātāju vidū“, skaidro trešā lielākā Latvijas alkoholisko dzērienu importētāja un vairumtirgotāja SIA LIVIKO izpilddirektors Urmas Silmans. Viņš arī norāda, ka vienota nosaukuma izmantošana visām LIVIKO grupas kompānijam Baltijā veicinās sadarbību ar starptautiskajiem partneriem un stiprinās Liviko atpazīstamību.

АS Liviko kļuva par Latvijas alkohola izplatītāja un importētāja SIA L.I.O.N&Ko īpašnieku kļuva 2007. gada rudenī. Tas tika pamatos ar stratēģisku lēmumu apvienot stipru ražotāju Igaunijā, stipru izplatītāju un stipru importētāju Latvijā un Lietuvā, lai sekmētu LIVIKO grupas pastāvību un sekmīgu attīstību Baltijas līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AS Liviko atzīmē 110. jubileju

,25.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 25. septembrī, Igaunijas lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Liviko atzīmē savas darbības 110. jubileju.

AS Liviko produktu portfelī ir 29 alkoholisko dzērienu zīmoli, tajā skaitā jau starptautisku atzinību guvušais atpazīstamais zīmols VanaTallin. Liviko simtu desmit gadu darbības vēsturē tikušas saražotas vairāk nekā 90 miljonu šī dzēriena pudeļu.

Katru gadu Liviko tiek saražoti 13 miljoni litru alkoholisko dzērienu. Papildus ražošanai AS Liviko attīsta izplatītāju tīklu visās Baltijas valstīs, caur kuru tiek izplatīts arī augstas kvalitātes importētais alkohols no visas pasaules.

Pagājušajā gadā AS Liviko iegādājās uzņēmumus Latvijā un Lietuvā, kā rezultātā Liviko kļuva par vienu no trim lielākajiem alkohola ražotājiem Baltijā. Liviko uzņēmumi nodarbina 224 darbiniekus Igaunijā, 130 Latvijā un 78 darbiniekus Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Stipro alkoholisko dzērienu akcīzes nodokļa likmes samazināšana par 15% būs Latvijas atbilde uz Igaunijas lēmumu samazināt akcīzes nodokļa likmes alum un alkoholam.

Tāds ir Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēdes darba rezultāts. Atbildīgās komisijas deputāti nolēma akcīzes nodokļa likuma grozījumus virzīt izskatīšanai šodienas Saeimas plenārsēdē, lai tie varētu stāties spēkā jau šā gada jūlijā un ziemeļu kaimiņvalsts pircējiem joprojām būtu izdevīgi braukt iepirkt alkoholu Latvijā. Ar balsu vairākumu tika atbalstīts priekšlikums stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem samazināt akcīzes nodokļa likmi no pašreizējiem 1840 eiro par 100 litriem līdz 1564 eiro, vienlaikus atsakoties no iecerētā – šīs likmes palielināšanas līdz 2025 eiro. Vienlaikus atbildīgās komisijas deputāti neatbalstīja ideju par akcīzes nodokļa likmes samazināšanu alum. Jāatgādina, ka Igaunijas parlaments pieņēma lēmumu ar 1. jūliju par 25% samazināt akcīzes nodokļa likmes daļai alkoholisko dzērienu – stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem no 2508 eiro līdz 1881 eiro par 100 litriem absolūtā spirta, sidram no 84,41 eiro līdz 63,35 eiro par 100 litriem un alum no 16,92 eiro līdz 12,7 eiro par 100 litriem par katru absolūtā spirta tilpumprocentu. Šo izmaiņu rezultātā būtiski samazināsies nodokļu daļas atšķirība starp Igauniju un Latviju – stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem tā samazināsies no 1,57 eiro līdz 0,06 eiro uz 0,5 l stiprā alkoholiskā dzēriena, bet alum no 0,30 eiro līdz 0,16 eiro par 0,5 litriem alus (ar alkohola saturu 5,2 tilpumprocenti). Turklāt pēc akcīzes nodokļa turpmākās paaugstināšanas Latvijā ar 2020. gada 1. martu nodokļu līmenis alkoholiskajiem dzērieniem Igaunijā būs zemāks nekā Latvijā, norādīts Finanšu ministrijas informācijā. Tādējādi Igaunijas lēmums būtiski samazināt akcīzes nodokļa likmes alkoholiskajiem dzērieniem un alum strauji radīs negatīvu ietekmi uz Latvijas alkoholisko dzērienu tirgu un līdz ar to arī uz valsts budžetu 2020. gadā aptuveni 92 milj. eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Liviko apgrozījis teju par trešdaļu vairāk

,26.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas alkohola ražotāja un tirgotāja AS Liviko grupas auditētais apgrozījums 2008.gadā kopā ar nodokļiem bija 117.6 miljoni eiro jeb 1.84 miljardi igauņu kronu, kas ir par 31% vairāk nekā 2007.gadā.

Grupas kopējā peļņa, noslēdzot 2008.gadu, bija 4.59 miljoni eiro. Peļņas pieaugums attiecībā pret 2007.gadu bija 42%.

AS Liviko valdes priekšsēdētājs Janeks Kalvi: «Neskatoties uz ekonomikas lejupslīdi Baltijā, kuras pazīmes bija vērojamas jau pagājušajā gadā, un vidēji 15% kritumu Baltijas alkohola nozarē, AS Liviko grupas kompānijas Igaunijā, Latvijā un Lietuvā pagājušā gadā veiksmīgi attīstījās un nostiprināja savas pozīcijas visās trijās Baltijas valstīs gan kā ražotāji, gan kvalitatīvu alkoholisko dzērienu importētāji un tirgotāji.»

Visas Liviko grupas kompānijas 2008.gadā kāpināja pārdošanas apjomus un apgrozījumu, kas tika sasniegts palielinot pašu ražotās produkcijas eksportu un importēto dzērienu tirdzniecību. AS Liviko pašu saražotās alkoholisko dzērienu produkcijas pārdošanas apjomi 2008.gadā sasniedza 12.7 miljonus litru, 24% jeb 3 miljoni litru no tiem tika eksportēti, kas ir par 31% vairāk nekā 2007.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Alkohola ražotājs Liviko joprojām virsotnē

,21.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītā gadā Baltijas vadošā alkohola ražotāja un tirgotāja AS Liviko grupas apgrozījums ir audzis par 32% un sasniedzis 1 848 miljonus igauņu kronu (82.9 miljonus latu), informē AS Liviko valdes priekšsēdētājs Janeks Kalvi (Janek Kalvi).

AS Liviko saražotās alkoholisko dzērienu produkcijas pārdošanas apjomi 2008.gadā sasniedza 12.7 miljonus litru, 24% jeb 3 miljoni litru no tiem tika eksportēti, kas ir par 31% vairāk nekā 2007.gadā. 2008.gadā AS Liviko savu produkciju pamatā eksportējusi uz Latviju, Lietuvu, Krieviju, Ukrainu, Somiju, ASV kā arī uz citām valstīm. Populārākā liķiera Vana Tallinn pārdošanas rezultāti kāpuši par 13%, bet otra populārākā produkta - degvīna Viru Valge - eksporta rādītāji pieauguši par 5%.

Liviko galvenā uzņēmuma Igaunijā apgrozījums pērn ir pieaudzis par 10% un sasniedzis 1 364 miljonus igauņu kronu (61 miljonu latu), Latvijas meitas uzņēmuma SIA Liviko apgrozījums 2008.gadā pieauga par 8% un veidoja 337.9 miljonus igauņu kronu (15.1 miljonus latu), Liviko grupas Lietuvas uzņēmuma Liviko UAB apgrozījums 2008.gadā palielinājās par 41% sasniedzot 198 miljonus igauņu kronu (8.89 miljonus latu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Akcīzes palielināšana Latviju padarīs par dārgākā alkohola valsti reģionā

Māris Ķirsons,07.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekš nolemto akcīzes nodokļa likmju spēkā stāšanās gada 1. martā Latviju padarīs par dārgākā alkohola valsti reģionā, kā rezultātā plānoto ieņēmumu nebūs, turklāt iespējami tādi blakusefekti kā nelegālā alkohola straujš kāpums, tāpēc šīs likmes jāmaina.

Tāds ieteikums skanēja no uzņēmējiem Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas Nodokļu politikas apakškomisijas sēdē. Latvijas Pārtikas tirgotāju asociācijas izpilddirektors Noris Krūzītis aicināja parlamentāriešus nekavējoties ķerties pie akcīzes nodokļa likuma grozījumiem, lai lai akcīzes likmes alkoholam Latvijā 1. martā nebūtu augstākas kā Lietuvā un Igaunijā.

Attiecībā par iecerēto akcīzes nodokļa likmju pieaugumu alkoholiskajiem dzērieniem vēl būs diskusija parlamentā, kurā tad arī varētu nolemt - saglabāt pašreizējās likmes, tās paaugstināt, piemēram, par 5%, 10%, vai arī ļaut tām pieaugt līdz likumā paredzētajām ar visām no tā izrietošajām sekām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānija Apple šodien laiž klajā savu jaunāko operētājsistēmu OS X Lion, vēsta The Telegraph.

Lion ir pēdējais Mac OS X papildinājums. Operētājsistēmas pirmā versija dienasgaismu ieraudzīja 2001. gadā. Mac OS X Lion esot iedvesmojis iPad, tāpēc jaunajā operētājsistēmas versijā būs vairāki vizuāli uzlabojumi, kuri ir pierasti Apple planšetdatoros. Kopumā Mac OS X Lion būs 250 jauninājumi, vēsta AFP.

Lion uzturēs arī visu operētājsistēmu aptverošu darba automātiskas saglabāšanas funkciju, kas nozīmē, ka katra lietojumprogramma regulāri saglabās veiktās izmaiņas. Tas ļaus izvairīties no informācijas zaudēšanas. OS X Lion ieviesta arī AirDrop funkcija, kas atvieglo datu pārsūtīšanu starp diviem Mac datoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Indonēzijā iegāzusies jūrā pasažieru lidmašīna ar 189 cilvēkiem

LETA--AFP/DPA/AP/CANBERRA TIMES,29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indonēzijā pirmdien iegāzusies jūrā iekšzemes reisa pasažieru lidmašīna, un nav ziņu, ka kāds no aviolainerī esošajiem 189 cilvēkiem būtu izdzīvojis, pavēstījušas amatpersonas.

Zemo cenu aviokompānijas «Lion Air» lidmašīna «Boeing 737 MAX 8» ar 181 pasažieri un astoņiem apkalpes locekļiem bijusi ceļā no galvaspilsētas Džakartas Sukarno-Hatas lidostas uz Pangkalpinangu Bangkas salā, kad 13 minūtes pēc pacelšanās iegāzusies Javas jūrā Rietumjavas provinces piekrastē, informējis Indonēzijas glābšanas dienests.

Īsi pirms lidmašīna zaudējusi sakarus ar kontroltorni un nogāzusies, tās pilots lūdzis atļauju atgriezties Džakartas lidostā, paziņojot, ka lainerim radusies tehniska problēma.

«Lion Air» paziņojusi, ka avarējusī lidmašīna bijusi jauna, un aviokompānija to saņēmusi šogad augustā

«Mūsu pilots strādāja atbilstoši procedūrai, un, kad viņš pamanīja problēmu, viņš lūdza atļauju atgriezties bāzē, bet mēs zinām, kā tas beidzās,» sacījis «Lion Air» vadītājs Evards Siraits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Indonēzijā atrasta avarējušās Lion Air lidmašīnas pilotu sarunu ieraksta ierīce

LETA,14.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV jūras spēku ūdenslīdēji atraduši oktobrī Javas jūrā iekritušās aviokompānijas «Lion Air» otru «melno kasti»- pilotu sarunu ieraksta ierīci, pirmdien paziņoja amatpersona.

Izmeklētāji cer ar pilotu sarunu ierakstu palīdzību gūt lielāku skaidrību par katastrofu, kurā gāja bojā 189 cilvēki.

Ūdenslīdēji atraduši arī vairāku katastrofas upuru mirstīgās atliekas, žurnālistiem teica Indonēzijas jūrlietu ministra vietnieks Ridvans Džamaludins.

Pilotu sarunu ieraksta ierīce atrasta jūras gultnes gruntī astoņu metru dziļumā, pavēstīja jūras spēku pārstāvis. Vietā, kur jūrā iekrita lidmašīna, ūdens ir 30 metrus dziļš.

«Lion Air» lidmašīna «Boeing 737 MAX 8», kas ar 181 pasažieri un astoņiem apkalpes locekļiem 29.oktobrī bija ceļā no galvaspilsētas Džakartas Sukarno-Hatas lidostas uz Pangkalpinangu Bangkas salā, 13 minūtes pēc pacelšanās iekrita Javas jūrā Rietumjavas provinces piekrastē. Visi lidmašīnā esošie cilvēki avārijā gāja bojā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Saeima konceptuāli atbalsta akcīzes nodokļa palielināšanu alkoholiskajiem dzērieniem

Dienas Bizness,23.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima ceturtdien, 23.aprīlī, pirmajā lasījumā konceptuāli atbalstīja akcīzes nodokļa palielināšanu alkoholiskajiem dzērieniem, ko paredz rosinātie grozījumi likumā Par akcīzes nodokli.

Grozījumi paredz līdzšinējo nodokļa likmi no 3,10 eiro par 100 litriem alus palielināt līdz 4,4 eiro, bet vīnam no 64,03 līdz 78 eiro.

Savukārt attiecībā uz raudzētajiem dzērieniem akcīzes nodokļa likmi paredzēts diferencēt. Dzērieniem ar absolūtā spirta saturu līdz sešiem tilpumprocentiem plānots noteikt likmi 39 eiro, bet ar absolūtā spirta saturu virs sešiem tilpumprocentiem – 78 eiro apmērā par 100 litriem. Patlaban nodokļa likme raudzētajiem dzērieniem ir 64,03 eiro par 100 litriem.

Šāda pieeja rosināta, lai akcīzes nodokļa likme vieglajiem raudzētajiem dzērieniem (sidriem) būtu konkurētspējīga Baltijas valstu starpā, kā arī, lai veicinātu šo dzērienu ražošanu no Latvijā audzētiem augļiem un ogām, uzsver likumprojekta autori.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Budžeta komisija konceptuāli atbalsta akcīzes nodokļa palielināšanu alkoholam

Dienas Bizness,31.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija otrdien, 31.martā, konceptuāli atbalstīja akcīzes nodokļa palielināšanu alkoholiskajiem dzērieniem, ko paredz rosinātie grozījumi likumā Par akcīzes nodokli.

Grozījumi izstrādāti, pamatojoties uz šī gada valsts budžeta likumu, un papildu finansējumu no akcīzes nodokļa ieņēmumiem paredzēts novirzīt izglītības jomai, galvenokārt brīvpusdienu nodrošināšanai 4.klašu skolēniem,» grozījumu nepieciešamību raksturoja Budžeta komisijas priekšsēdētājs Kārlis Šadurskis.

Grozījumi paredz līdzšinējo nodokļa likmi no 3,10 eiro par 100 litriem alus palielināt līdz 4,4 eiro, bet vīnam no 64,03 līdz 78 eiro.

Savukārt attiecībā uz raudzētajiem dzērieniem akcīzes nodokļa likmi paredzēts diferencēt. Dzērieniem ar absolūtā spirta saturu līdz sešiem tilpumprocentiem plānots noteikt likmi 39 eiro, bet ar absolūtā spirta saturu virs sešiem tilpumprocentiem – 78 eiro apmērā par 100 litriem. Patlaban nodokļa likme raudzētajiem dzērieniem ir 64,03 eiro par 100 litriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Par karteli soda Liviko un Forgola Group

Lelde Spriņģe,01.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Harju apgabala tiesā par degvīna karteļa veidošanu piespriests sods Baltijas alkohola ražotājam un importētājam Liviko, uzņēmumam Forgola Group un trīs privātpersonām.

Tiesa likumpārkāpējiem noteica apjomīgus naudas sodus, ziņo The Baltic Course, atsaucoties uz LETA. Kompānijas Liviko vadītājam Janekam Kalvi piespriests 719 500 igauņu kronu (32 305 latu) sods, uzņēmuma Forgola Group valdes loceklim Aleksandram Skoblovam - 57 500 kronu (2580 latu) sods, bet uzņēmējam Igoram Zavizionam - 21 750 kronu (977 latu) sods.

Alkohola ražotājam un importētājam Liviko piemērots naudas sods 1,5 miljonu koronu (aptuveni 67 tūkstoši latu) apmērā, bet Forgola Group 750000 kronu (33,7 tūkstoši latu) apmērā. Neviens no lietā apsūdzētajiem gan savu vainu nav atzinis.

Liviko grupā iekļaujas arī Latvijas uzņēmums Liviko, kas ir viens no lielākajiem alkoholisko dzērienu importētājiem un vairumtirgotājiem Latvijā. DB jau vēstīja, ka a/s Liviko savu tirgus daļu Latvijā lēš 15% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidējais patēriņa cenu līmenis gada laikā (2017. gada jūlijā, salīdzinot ar 2016. gada jūliju), palielinājās par 2,6 %, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Precēm cenas pieauga par 2,6 % un pakalpojumiem – par 2,9 %.

Lielākā ietekme uz vidējā patēriņa cenu līmeņa izmaiņām 2017. gada jūlijā, salīdzinot ar 2016. gada jūliju, bija cenu kāpumam pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem, ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem, dažādu preču un pakalpojumu grupai, alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem, kā arī cenu kritumam apģērbiem un apaviem.

Pārtikas un bezalkoholisko dzērienu vidējais cenu līmenis palielinājās par 6,6 %. Cenas pieauga dārzeņiem, gaļai un gaļas izstrādājumiem, piena produktiem, sviestam, pienam, sieram un biezpienam, konditorejas izstrādājumiem, svaigām vai atdzesētām zivīm, olām, cukuram, svaigiem augļiem, šokolādei.

Alkoholisko dzērienu un tabakas izstrādājumu grupā vidējais cenu līmenis palielinājās par 2,7 %, ko galvenokārt ietekmēja cenu kāpums tabakas izstrādājumiem par 5,4 %. Alkoholiskajiem dzērieniem cenas palielinājās par 1,2 %, tai skaitā alum, stiprajiem alkoholiskajiem dzērieniem un vīnam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par godu Latvijas simtgadei SIA «Avar Auto», MAN Truck & Bus oficiālais pārstāvis Latvijā, no MAN rūpnīcas saņēma īpašu Lion’s Coach autobusa versiju. Jaunais autobuss ir Latvijas tumši sarkanajā karoga krāsā, ar valsts simtgades uzlīmēm un MAN zīmolam raksturīgo lauvas simbolu, kuru rotā Lielvārdes jostas elementi. Tagad transportlīdzeklis atradis savu īpašnieku.

«Latvijas jubilejas Lion’s Coach autobuss atradis savu īpašnieku, un tas ir nonācis A/S «Liepājas autobusa parka» meitas uzņēmuma SIA «Rumba Tours» īpašumā,» informēja SIA «Avar Auto» valdes locekle Ilvija Veite.

A/S «Liepājas autobusu parks» valdes loceklis Māris Ārbergs norāda: «Jaunais autobuss tiks izmantots galvenokārt tūristu pārvadāšanai maršrutos pa Eiropu. Viens no faktoriem tieši šī autobusa izvēlē bija arī piedāvātais aprīkojums.»

Latvijas simtgadei veltītajam autobusam ir 12 m gara divasu versija un 11,7 m³ liels bagāžas nodalījums. Tajā ir 51 sēdvieta, no kurām 49 ir pasažieriem, viena blakussēdētājam un viena autobusa vadītājam. Lion’s Coach maksimālais pieļaujamais svars ir līdz 19.5 tonnām, kas paver plašas iespējas ceļojumu un tālsatiksmes pārvadājumu jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patēriņa cenas šogad oktobrī salīdzinājumā ar septembri Latvijā pieauga par 0,8%, bet gada laikā - šogad oktobrī salīdzinājumā ar 2021.gada oktobri - palielinājās par 21,8%, pretstatā 22,2% pagājušajā mēnesī, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati.

Vienlaikus 12 mēnešu vidējais patēriņa cenu līmenis, salīdzinot ar iepriekšējiem 12 mēnešiem, oktobrī pieaudzis par 15%.

Būtiskākā ietekme uz cenu līmeņa izmaiņām 2022.gada oktobrī, salīdzinot ar 2022.gada septembri, bija cenu kāpumam pārtikai un bezalkoholiskajiem dzērieniem, ar transportu saistītām precēm un pakalpojumiem, ar atpūtu un kultūru saistītām precēm un pakalpojumiem, veselības aprūpei, alkoholiskajiem dzērieniem un tabakas izstrādājumiem, apģērbam un apaviem, kā arī cenu kritumam ar mājokli saistītām precēm un pakalpojumiem.

Mēneša laikā pārtikas un bezalkoholisko dzērienu cenas palielinājās par 2,1%.

Būtiskākais cenu pieaugums bija svaigiem dārzeņiem (+23,3%). Cenu kāpums bija arī maizei (+2,4%), pienam (+4,1%), cukuram (+8,5%), sieram un biezpienam (+1,2%), atspirdzinošajiem dzērieniem (+7,2%). Dārgāki bija konditorejas izstrādājumi (+1,2%), liellopu gaļa (+7,8%), svaigi augļi (+1,2%), konservētas vai pārstrādātas zivis un jūras velšu izstrādājumi (+3,3%) un cūkgaļa (+1,1%). Akciju noslēgumu rezultātā sadārdzinājās augu eļļa (+3,1%), augļu un dārzeņu sulas (+2,5%). Cenas palielinājās tējai (+4,4%), miltiem un citiem graudaugiem (+1,1%), margarīnam (+5,2%), saldētām zivīm (+3,9%) un gaļas izstrādājumiem (+1%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Martā jūtama Covid-19 ietekme uz nodokļu ieņēmumiem

Finanšu ministrija,29.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši Valsts kases publicētajai informācijai šā gada pirmajā ceturksnī kopbudžetā bija 71,3 miljonu eiro pārpalikums. Kopbudžeta izdevumi, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, auguši par 7,8%, kamēr ieņēmumi palielinājās par 2,5%, līdz ar ko kopbudžetā pārpalikums bija par 129,3 miljoniem eiro mazāks nekā 2019. gada pirmajā ceturksnī.

Jāatzīmē, ka kopbudžeta ieņēmumi kopumā saņemti tuvu plānotajam, tomēr atsevišķi martā nodokļu ieņēmumi bija par 4,2% zemāki nekā 2019. gada martā, un tas norāda uz negatīvu tendenci turpmākajiem mēnešiem. Kopbudžeta ieņēmumu mēreno pieaugumu pirmajā ceturksnī noteica ārvalstu finanšu palīdzības (ĀFP) ieņēmumu samazināšanās par 13,4%, kas lielākā apmērā nekā plānots tika saņemti 2019. gada nogalē, tādējādi ietekmējot ĀFP ieņēmumus šogad. Kopbudžeta izdevumi tikmēr palielinājušies straujāk. To ietekmēja izdevumu palielināšanās valsts speciālajā budžetā, augstāki izdevumi veselības nozarei, kā arī izdevumu pieaugums Eiropas Savienības (ES) fondu projektu īstenošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Cido grupa un Liviko slēdz mierizlīgumu preču zīmes strīdā

Gunta Kursiša,21.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Cido grupa un alkoholisko dzērienu ražotāja SIA Liviko šodien panāca mierizlīgumu strīdā par preču zīmes izmantošanu reklāmās.

«Strīda pamatā bija lietošanas tiesības divām līdzīgām preču zīmēm - «Īstu vīru alus», uz kuru īpašumtiesības ir Cido Grupa, un «Vīru», kas pieder SIA Liviko. Kaut arī, mūsuprāt, netika pārkāptas preču zīmes «Vīru» tiesības, mums bija svarīgi komunikācijā ar patērētāju turpināt izmantot veiksmīgi ieviesto saukli,» Db.lv skaidroja SIA Liviko pārstāve, zvērināta advokāte Inese Lielpinka.

Abas puses vienojušās par mierizlīgumu, tādējādi tiesvedība pašlaik ir izbeigta. Turpmāk Cido grupa būs tiesīga izmantot gan saukli «Vīru», gan «Īstu vīru alus» savās reklāmās, savukārt Liviko tika atmaksāta kompensācija, kuras apmērs netiek atklāts.

Komentāri

Pievienot komentāru