Citas ziņas

L.I.O.N&Ko maina zīmolu un kļūst par LION LIVIKO

Sandra Dieziņa, Db,02.09.2008

Jaunākais izdevums

Trešais lielākais Latvijas alkoholisko dzērienu importētājs un vairumtirgotājs, kas pazīstams Latvijā ar nosaukumu L.I.O.N&Ko, paziņo par pāreju uz jaunu zīmolu LION LIVIKO.

Zīmola maiņa ir pirmais solis jaunajā kompānijas LION LIVIKO attīstības stratēģijā Latvijā un Baltijā, kuras mērķis ir tuvāko gadu laikā kļūt par vadošo kvalitatīva importētā alkohola izplatītāju Latvijā un uzlabot šobrīd tirgū esošā piedāvājuma kvalitāti un daudzveidību.

Lēmums par kompānijas zīmola maiņu ir cieši saistīts ar tās īpašnieku maiņu 2007.gada rudenī, kad 100 procentus SIA L.I.O.N&Ko akciju nopirka viens no vadošiem alkoholisko dzērienu ražotājiem Baltijas valstīs - igauņu uzņēmums АS Liviko, kas pieder investīciju grupai NG Investeeringud.

LION LIVIKO izpilddirektors Urmas Silmans (Urmas Silman), komentējot jaunā zīmola ieviešanu un kompānijas tālejošos mērķus , pauž sekojošo:

"Līdz ar īpašnieku nomaiņu Latvijas tirgū ir ienācis viens no vadošajiem Baltijas alkoholisko dzērienu ražotājiem, eksportētājiem un izplatītājs Liviko ar savu vairāk nekā simts gadu darbības pieredzi Igaunijā. Tas viennozīmīgi ļaus arī uzņēmumam LION LIVIKO stiprināt savas pozīcijas Latvijas tirgū, pilnveidot piedāvātās produkcijas klāstu un ievest jaunus, kvalitatīvus produktus.

Zīmola maiņa ir pirmais solis jaunajā kompānijas LION LIVIKO attīstības stratēģijas ieviešanā Latvijā un Baltijā. Esam apņēmības pilni mainīt kopējo tirgus piedāvājumu un veidot to sabalansētu dažādām patērētāju grupām, un protams, atvest uz Latviju jaunas tirdzniecības markas un pasaulē atzītus alkohola zīmolus."

Kompānijas īpašnieku - lielākā igauņu alkohola ražotāja, eksportētāja un izplatītāja LIVIKO ģenerāldirektors Janeks KALVI (Janek KALVI) pauž sekojošo:

"Mēs vēlamies veicināt veselīgu konkurenci Latvijas alkohola tirgū un mūsu ieguldījumu tajā redzu, piedāvājot augstas kvalitātes un lielas izvēles alkoholisko dzērienu portfeli vietējam patērētāju tirgum. Kā īpašnieki un investori mēs saredzam potenciālu tam, ka kompānija LION LIVIKO profesionāli attīstās un kļūst par strauji augošu kvalitatīva alkohola izplatītāju Latvijā.

"Arī LIVIKO, iegādājoties šo kompāniju pagājušajā gadā, spēra stratēģisku soli un nodrošināja savu pārstāvību Baltijā. Mēs apvienojām stipru ražotāju, stipru izplatītāju un stipru importētāju, kas kopumā sekmēs veiksmīgu LIVIKO grupas attīstību Baltijas līmenī," papildina J.Kalvi.

Kompānija LION LIVIKO ir trešais lielākais alkoholisko dzērienu importētājs un vairumtirgotājs Latvijā, aizņemot 10% latvijas alkohola tirgus un 25% no importētā alkohola tirgus. Kompānija tika dibināta 1992. gadā Rīgā, Latvijā.

Kompānijas bruto apgrozījums pagājušā gada pirmajā pusgadā bija 5 601 662 latu. Šī gada pirmajos sešos mēnešos apgrozījums ir pieaudzis, sasniedzot 7 480 169 latus. Kompānijas vadība šo apgrozījuma pieaugumu pamato ar pardomātiem atīstības risinājumiem un jaunu produktu pievienošanu LION LIVIKO alkoholisko dzērienu portfelī.

LION LIVIKO veiksmīgi un ilglaicīgi sadarbojas ar daudzām valstīm un zīmoliem, ievedot produkciju no Spānijas, Itālijas, Bulgārijas, Francijas, Moldovas, Lielbritānijas, Nīderlandes, Portugāles, Gruzijas, Dienvidāfrikas, Baltkrievijas, Ukrainas, ASV, Argentīnas, Čīles. Kompānijas sadarbības partneri ir tādi pasaules mēroga ražotāji kā Nemiroff, Beringer Blass, Cinzano, Carmen, Freixenet, Louis Jadot, Masi, Marques de Caceres, Allain Geoffroy, Canti, Castel un citi.

Kompānija turpina strādāt pie augstvērtīgu un Eiropas Savienības prasībām atbilstošu savu alkoholisko dzērienu zīmolu izstrādes. Uz šodienu LION LIVIKO kā alkoholisko dzērienu izplatītāja un importētāja piedāvājumā ir 14 degvīna, 10 brendija /konjaka, 30 vīna, 10 dzirkstošā vīna, 5 balzāma un liķiera, 3 vermuta zīmolu, kas tiek piedāvāti vietējam tirgum.

Par Igaunijas uzņēmumu AS LIVIKO:

AS LIVIKO ir uzņēmums ar vairāk nekā simts gadu vēsturi un tas dibināts 1898.gadā. Šodien LIVIKO ir vadošais Igaunijas alkoholisko dzērienu ražošanas uzņēmums, kuram ir sava ražotne, un kas eksportē produkciju uz vairāk nekā 20 valstīm. LIVIKO ir arī plašs importējamo dzērienu portfelis, kurā ir vairāk nekā 250 alkoholisko dzērienu tirdzniecības marku."

Kompānijas LIVIKO akcionāri un pieredzes avots ir viena no Igaunijas vadošajām investīciju grupām NG Investeeringud, kurai pieder vairāki uzņēmumi Eiropā, kas darbojas mazumtirdzniecības, nekustamā īpašuma un citās jomās.

Kompānijai ir meitas uzņēmums Lietuvā – UAB LIVIKO, kas ir trešais lielākais alkohola izplatītājs un importētājs Lietuvā.

Pazīstamākās AS LIVIKO tirdzniecības markas ir Vana Tallinn un Viru Valge.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Liviko grupas kompāniju neauditētais konsolidētais apgrozījums 2008.gada deviņos mēnešos sasniedzis 87.6 miljonus eiro, kas ir par 61% vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā laika periodā, informē uzņēmums.

Apgrozījuma apjomu kāpumu Liviko grupa galvenokārt pamato ar kompānijas veiksmīgo paplašināšanos 2007. gada oktobrī, kas notika apvienojot alkohola izplatītāju un vairumtirgotāju kompānijas Latvijā un Lietuvā.

Salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, AS Liviko grupas kompānijas Latvijā SIA LION LIVIKO (iepriekš L.I.O.N. & Ko) apgrozījums šī gada 9 mēnešos audzis par 18%. Lietuvas meitas uzņēmuma – Liviko UAB (bijušais Lion Gerimai) - par 41%, bet Igaunijas uzņēmuma AS Liviko apgrozījums par 18%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Igauņu uguns «dziras» brūveri

Ingrīda Drazdovska,17.08.2011

Baltijā nevarot runāt par izkoptu vīna vai alus dzeršanas kultūru. Tāpēc Liviko ar saviem ražojumiem labi iederoties arī kaimiņvalstu tirgū, piemēram, Vana Tallinn ir labi pirkts liķieris gan Latvijā, gan Lietuvā, gan Somijā. Šis dzēriens šajās valstīs ir jau ilgus gadus.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu tirgus joprojām attīstās, bet mainās uzsvari – virzība ir uz vieglākiem dzērieniem, vīnu, ko Baltijas reģionā saražot lielos apjomos nav iespējams.

Tā pievēršanos jauniem segmentiem pamato Ragnars Kitss (Ragnar Kits), Liviko AS pārdošanas vadītājs, SIA Liviko un UAB Liviko valdes loceklis.

Liviko AS ir viena no vecākajām stipro alkoholisko dzērienu ražotnēm Baltijā, bet pēdējā desmitgadē uzņēmums ir pievērsies arī vieglo dzērienu izgatavošanai, kā arī sācis importēt un Baltijā izplatīt vīnu un citus dzērienus. Izveidojot meitas uzņēmumus Latvijā un Lietuvā, Liviko ir izaudzis līdz Baltijas mēroga ražotāju un importētāju.

Krīze Liviko darbību vairāk ir ietekmējusi Latvijā un Lietuvā, mazāk – pašmāju tirgū. 2009. un 2010. gadā Liviko apgrozījums Baltijā bija samazinājies, taču, sākot ar šo gadu, Liviko pārdošanas apjomi ir sākuši palielināties visā reģionā, tostarp Igaunijā pirmajā pusgadā pieaugums bijis ap 20%, Latvijas tirgū – 14%. Igaunijā esot saskatāma izaugsmi, Latvijā kopumā gan vēl ne, taču Liviko meitas kompānija strādājot labi – tai ir izdevies palielināt tirgus daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompāniju Brown-Forman, kas ir viena no lielākajiem stipro alkoholisko dzērienu un vīnu ražotājiem ASV, Latvijā un Igaunijā pārstāvēs Liviko.

Liviko importēto preču zīmolu portfeli papildinās arī Jack Daniel's Tennessee viskijs un Finlandia degvīns.

"Ceram, ka mūsu ciešā sadarbībā jau zināmie zīmoli Latvijā un Igaunijā kļūs vēl populārāki. Mēs esam pārliecināti, ka esam atraduši ambiciozu uzņēmumu, kas attīstīs zīmolus, kuri piedzīvo strauju izaugsmi visos galvenajos stipro alkoholisko dzērienu tirgos pasaulē," norāda kompānijas Brown-Forman attīstības direktors Eiropā un austrumu reģionā Kšištovs Matenko.

"Partnerība ar kompāniju Brown-Forman uzņēmumam Liviko ir svarīgs un ilgi gaidīts solis, kas papildinās mūsu starptautisko premium produktu klāstu," norāda Liviko grupas izpilddirektors Janeks Kalvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lion Liviko: valstij jāveido vienāda politika attiecībā pret visiem alkoholiskajiem dzērieniem

,11.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentējot valdības iniciatīvu celt stipro alkoholisko dzērienu akcīzes nodokli no nākamā gada janvāra un arī Alkohola patēriņa mazināšanas un ierobežošanas programmas 2009. - 2013. gadam projektu, alkohola izplatītājs un importētājs SIA Lion Liviko pauž viedokli, ka valstij jāveido vienāda politika attiecībā pret visiem alkoholisko dzērienu veidiem, jo nav atšķirības, vai tas ir stiprais vai vieglais alkoholiskais dzēriens.

Tas attiecināms gan uz alkohola pieejamības mazināšanu, gan uz alkohola reklāmas ierobežojumiem, gan nodokļu un cenu palielināšanas politiku.

„Mēs atbalstām stingrāku alkohola ierobežojumu ieviešanu, īpaši attiecībā uz jauniešiem, tomēr uzskatām, ka pret visiem alkoholiskajiem dzērieniem ir jāattiecas vienādi - diferenciācija un ierobežojumi attiecībā uz kādu vienu alkoholisko dzērienu grupu nav pamatoti”, pauž kompānijas Lion Liviko izpilddirektors Urmas Silmans.

„Vairāki pētījumi ir pierādījuši to, ka alkoholisms bieži vien sākas ar vieglo alkoholu lietošanu, piemēram, alu un dažādiem alkoholiskajiem kokteiļiem. Līdz ar to, mūsuprāt, ierobežojumi jauniešiem ir vajadzīgi un attiecināmi uz jebkuru alkohola veidu”, pamato U. Silmans. Lion Liviko uzskata, ka nepieciešama vienāda pieeja attiecībā uz alkohola reklāmas ierobežošanu un tās limitēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

LIVIKO grupas uzņēmumiem būs vienots nosaukums

,05.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Baltijas vadošajiem alkoholisko dzērienu ražotājiem, eksportētājiem un izplatītājiem AS Liviko pāriet uz vienotu nosaukumu visās Baltijas valstīs un maina Latvijā reģistrētās kompānijas SIA LION LIVIKO nosaukumu uz SIA LIVIKO.

„Šis lēmums ir pamatots ar LIVIKO grupas biznesa konsolidāciju Baltijā, vienotu attīstības redzējumu un zīmola atpazīstamības veicināšanu patērētāju un piegādātāju vidū“, skaidro trešā lielākā Latvijas alkoholisko dzērienu importētāja un vairumtirgotāja SIA LIVIKO izpilddirektors Urmas Silmans. Viņš arī norāda, ka vienota nosaukuma izmantošana visām LIVIKO grupas kompānijam Baltijā veicinās sadarbību ar starptautiskajiem partneriem un stiprinās Liviko atpazīstamību.

АS Liviko kļuva par Latvijas alkohola izplatītāja un importētāja SIA L.I.O.N&Ko īpašnieku kļuva 2007. gada rudenī. Tas tika pamatos ar stratēģisku lēmumu apvienot stipru ražotāju Igaunijā, stipru izplatītāju un stipru importētāju Latvijā un Lietuvā, lai sekmētu LIVIKO grupas pastāvību un sekmīgu attīstību Baltijas līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AS Liviko atzīmē 110. jubileju

,25.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdien, 25. septembrī, Igaunijas lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Liviko atzīmē savas darbības 110. jubileju.

AS Liviko produktu portfelī ir 29 alkoholisko dzērienu zīmoli, tajā skaitā jau starptautisku atzinību guvušais atpazīstamais zīmols VanaTallin. Liviko simtu desmit gadu darbības vēsturē tikušas saražotas vairāk nekā 90 miljonu šī dzēriena pudeļu.

Katru gadu Liviko tiek saražoti 13 miljoni litru alkoholisko dzērienu. Papildus ražošanai AS Liviko attīsta izplatītāju tīklu visās Baltijas valstīs, caur kuru tiek izplatīts arī augstas kvalitātes importētais alkohols no visas pasaules.

Pagājušajā gadā AS Liviko iegādājās uzņēmumus Latvijā un Lietuvā, kā rezultātā Liviko kļuva par vienu no trim lielākajiem alkohola ražotājiem Baltijā. Liviko uzņēmumi nodarbina 224 darbiniekus Igaunijā, 130 Latvijā un 78 darbiniekus Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Alkohola ražotājs Liviko joprojām virsotnē

,21.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītā gadā Baltijas vadošā alkohola ražotāja un tirgotāja AS Liviko grupas apgrozījums ir audzis par 32% un sasniedzis 1 848 miljonus igauņu kronu (82.9 miljonus latu), informē AS Liviko valdes priekšsēdētājs Janeks Kalvi (Janek Kalvi).

AS Liviko saražotās alkoholisko dzērienu produkcijas pārdošanas apjomi 2008.gadā sasniedza 12.7 miljonus litru, 24% jeb 3 miljoni litru no tiem tika eksportēti, kas ir par 31% vairāk nekā 2007.gadā. 2008.gadā AS Liviko savu produkciju pamatā eksportējusi uz Latviju, Lietuvu, Krieviju, Ukrainu, Somiju, ASV kā arī uz citām valstīm. Populārākā liķiera Vana Tallinn pārdošanas rezultāti kāpuši par 13%, bet otra populārākā produkta - degvīna Viru Valge - eksporta rādītāji pieauguši par 5%.

Liviko galvenā uzņēmuma Igaunijā apgrozījums pērn ir pieaudzis par 10% un sasniedzis 1 364 miljonus igauņu kronu (61 miljonu latu), Latvijas meitas uzņēmuma SIA Liviko apgrozījums 2008.gadā pieauga par 8% un veidoja 337.9 miljonus igauņu kronu (15.1 miljonus latu), Liviko grupas Lietuvas uzņēmuma Liviko UAB apgrozījums 2008.gadā palielinājās par 41% sasniedzot 198 miljonus igauņu kronu (8.89 miljonus latu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Liviko apgrozījis teju par trešdaļu vairāk

,26.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas alkohola ražotāja un tirgotāja AS Liviko grupas auditētais apgrozījums 2008.gadā kopā ar nodokļiem bija 117.6 miljoni eiro jeb 1.84 miljardi igauņu kronu, kas ir par 31% vairāk nekā 2007.gadā.

Grupas kopējā peļņa, noslēdzot 2008.gadu, bija 4.59 miljoni eiro. Peļņas pieaugums attiecībā pret 2007.gadu bija 42%.

AS Liviko valdes priekšsēdētājs Janeks Kalvi: «Neskatoties uz ekonomikas lejupslīdi Baltijā, kuras pazīmes bija vērojamas jau pagājušajā gadā, un vidēji 15% kritumu Baltijas alkohola nozarē, AS Liviko grupas kompānijas Igaunijā, Latvijā un Lietuvā pagājušā gadā veiksmīgi attīstījās un nostiprināja savas pozīcijas visās trijās Baltijas valstīs gan kā ražotāji, gan kvalitatīvu alkoholisko dzērienu importētāji un tirgotāji.»

Visas Liviko grupas kompānijas 2008.gadā kāpināja pārdošanas apjomus un apgrozījumu, kas tika sasniegts palielinot pašu ražotās produkcijas eksportu un importēto dzērienu tirdzniecību. AS Liviko pašu saražotās alkoholisko dzērienu produkcijas pārdošanas apjomi 2008.gadā sasniedza 12.7 miljonus litru, 24% jeb 3 miljoni litru no tiem tika eksportēti, kas ir par 31% vairāk nekā 2007.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Indonēzijā atrasta avarējušās Lion Air lidmašīnas pilotu sarunu ieraksta ierīce

LETA,14.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV jūras spēku ūdenslīdēji atraduši oktobrī Javas jūrā iekritušās aviokompānijas «Lion Air» otru «melno kasti»- pilotu sarunu ieraksta ierīci, pirmdien paziņoja amatpersona.

Izmeklētāji cer ar pilotu sarunu ierakstu palīdzību gūt lielāku skaidrību par katastrofu, kurā gāja bojā 189 cilvēki.

Ūdenslīdēji atraduši arī vairāku katastrofas upuru mirstīgās atliekas, žurnālistiem teica Indonēzijas jūrlietu ministra vietnieks Ridvans Džamaludins.

Pilotu sarunu ieraksta ierīce atrasta jūras gultnes gruntī astoņu metru dziļumā, pavēstīja jūras spēku pārstāvis. Vietā, kur jūrā iekrita lidmašīna, ūdens ir 30 metrus dziļš.

«Lion Air» lidmašīna «Boeing 737 MAX 8», kas ar 181 pasažieri un astoņiem apkalpes locekļiem 29.oktobrī bija ceļā no galvaspilsētas Džakartas Sukarno-Hatas lidostas uz Pangkalpinangu Bangkas salā, 13 minūtes pēc pacelšanās iekrita Javas jūrā Rietumjavas provinces piekrastē. Visi lidmašīnā esošie cilvēki avārijā gāja bojā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Papildināta - Indonēzijā iegāzusies jūrā pasažieru lidmašīna ar 189 cilvēkiem

LETA--AFP/DPA/AP/CANBERRA TIMES,29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indonēzijā pirmdien iegāzusies jūrā iekšzemes reisa pasažieru lidmašīna, un nav ziņu, ka kāds no aviolainerī esošajiem 189 cilvēkiem būtu izdzīvojis, pavēstījušas amatpersonas.

Zemo cenu aviokompānijas «Lion Air» lidmašīna «Boeing 737 MAX 8» ar 181 pasažieri un astoņiem apkalpes locekļiem bijusi ceļā no galvaspilsētas Džakartas Sukarno-Hatas lidostas uz Pangkalpinangu Bangkas salā, kad 13 minūtes pēc pacelšanās iegāzusies Javas jūrā Rietumjavas provinces piekrastē, informējis Indonēzijas glābšanas dienests.

Īsi pirms lidmašīna zaudējusi sakarus ar kontroltorni un nogāzusies, tās pilots lūdzis atļauju atgriezties Džakartas lidostā, paziņojot, ka lainerim radusies tehniska problēma.

«Lion Air» paziņojusi, ka avarējusī lidmašīna bijusi jauna, un aviokompānija to saņēmusi šogad augustā

«Mūsu pilots strādāja atbilstoši procedūrai, un, kad viņš pamanīja problēmu, viņš lūdza atļauju atgriezties bāzē, bet mēs zinām, kā tas beidzās,» sacījis «Lion Air» vadītājs Evards Siraits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV tehnoloģiju kompānija Apple šodien laiž klajā savu jaunāko operētājsistēmu OS X Lion, vēsta The Telegraph.

Lion ir pēdējais Mac OS X papildinājums. Operētājsistēmas pirmā versija dienasgaismu ieraudzīja 2001. gadā. Mac OS X Lion esot iedvesmojis iPad, tāpēc jaunajā operētājsistēmas versijā būs vairāki vizuāli uzlabojumi, kuri ir pierasti Apple planšetdatoros. Kopumā Mac OS X Lion būs 250 jauninājumi, vēsta AFP.

Lion uzturēs arī visu operētājsistēmu aptverošu darba automātiskas saglabāšanas funkciju, kas nozīmē, ka katra lietojumprogramma regulāri saglabās veiktās izmaiņas. Tas ļaus izvairīties no informācijas zaudēšanas. OS X Lion ieviesta arī AirDrop funkcija, kas atvieglo datu pārsūtīšanu starp diviem Mac datoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valstij jāattiecas vienādi pret visiem alkoholiskajiem dzērieniem

Urmas Silman, Lion Liviko izpilddirektors,17.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komentējot valdības iniciatīvu celt stipro alkoholisko dzērienu akcīzes nodokli no nākamā gada janvāra un arī Alkohola patēriņa mazināšanas un ierobežošanas programmas 2009. līdz 2013.gadam projektu, jāteic, ka valstij jāveido vienāda politika attiecībā pret visiem alkoholisko dzērienu veidiem. Nav atšķirības, vai tas ir stiprais vai vieglais alkoholiskais dzēriens.

Tas attiecināms gan uz alkohola pieejamības mazināšanu, gan uz alkohola reklāmas ierobežojumiem, gan nodokļu un cenu palielināšanas politiku.

Atbalstu stingrāku alkohola ierobežojumu ieviešanu, īpaši attiecībā uz jauniešiem, tomēr uzskatu, ka pret visiem alkoholiskajiem dzērieniem ir jāattiecas vienādi — diferenciācija un ierobežojumi attiecībā uz kādu vienu alkoholisko dzērienu grupu nav pamatoti. Vairāki pētījumi ir pierādījuši to, ka alkoholisms bieži vien sākas ar vieglo alkoholu lietošanu, piemēram, alu un dažādiem alkoholiskajiem kokteiļiem. Līdz ar to, manuprāt, ierobežojumi jauniešiem ir vajadzīgi un attiecināmi uz jebkuru alkohola veidu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Par karteli soda Liviko un Forgola Group

Lelde Spriņģe,01.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Harju apgabala tiesā par degvīna karteļa veidošanu piespriests sods Baltijas alkohola ražotājam un importētājam Liviko, uzņēmumam Forgola Group un trīs privātpersonām.

Tiesa likumpārkāpējiem noteica apjomīgus naudas sodus, ziņo The Baltic Course, atsaucoties uz LETA. Kompānijas Liviko vadītājam Janekam Kalvi piespriests 719 500 igauņu kronu (32 305 latu) sods, uzņēmuma Forgola Group valdes loceklim Aleksandram Skoblovam - 57 500 kronu (2580 latu) sods, bet uzņēmējam Igoram Zavizionam - 21 750 kronu (977 latu) sods.

Alkohola ražotājam un importētājam Liviko piemērots naudas sods 1,5 miljonu koronu (aptuveni 67 tūkstoši latu) apmērā, bet Forgola Group 750000 kronu (33,7 tūkstoši latu) apmērā. Neviens no lietā apsūdzētajiem gan savu vainu nav atzinis.

Liviko grupā iekļaujas arī Latvijas uzņēmums Liviko, kas ir viens no lielākajiem alkoholisko dzērienu importētājiem un vairumtirgotājiem Latvijā. DB jau vēstīja, ka a/s Liviko savu tirgus daļu Latvijā lēš 15% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par godu Latvijas simtgadei SIA «Avar Auto», MAN Truck & Bus oficiālais pārstāvis Latvijā, no MAN rūpnīcas saņēma īpašu Lion’s Coach autobusa versiju. Jaunais autobuss ir Latvijas tumši sarkanajā karoga krāsā, ar valsts simtgades uzlīmēm un MAN zīmolam raksturīgo lauvas simbolu, kuru rotā Lielvārdes jostas elementi. Tagad transportlīdzeklis atradis savu īpašnieku.

«Latvijas jubilejas Lion’s Coach autobuss atradis savu īpašnieku, un tas ir nonācis A/S «Liepājas autobusa parka» meitas uzņēmuma SIA «Rumba Tours» īpašumā,» informēja SIA «Avar Auto» valdes locekle Ilvija Veite.

A/S «Liepājas autobusu parks» valdes loceklis Māris Ārbergs norāda: «Jaunais autobuss tiks izmantots galvenokārt tūristu pārvadāšanai maršrutos pa Eiropu. Viens no faktoriem tieši šī autobusa izvēlē bija arī piedāvātais aprīkojums.»

Latvijas simtgadei veltītajam autobusam ir 12 m gara divasu versija un 11,7 m³ liels bagāžas nodalījums. Tajā ir 51 sēdvieta, no kurām 49 ir pasažieriem, viena blakussēdētājam un viena autobusa vadītājam. Lion’s Coach maksimālais pieļaujamais svars ir līdz 19.5 tonnām, kas paver plašas iespējas ceļojumu un tālsatiksmes pārvadājumu jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Cido grupa un Liviko slēdz mierizlīgumu preču zīmes strīdā

Gunta Kursiša,21.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Cido grupa un alkoholisko dzērienu ražotāja SIA Liviko šodien panāca mierizlīgumu strīdā par preču zīmes izmantošanu reklāmās.

«Strīda pamatā bija lietošanas tiesības divām līdzīgām preču zīmēm - «Īstu vīru alus», uz kuru īpašumtiesības ir Cido Grupa, un «Vīru», kas pieder SIA Liviko. Kaut arī, mūsuprāt, netika pārkāptas preču zīmes «Vīru» tiesības, mums bija svarīgi komunikācijā ar patērētāju turpināt izmantot veiksmīgi ieviesto saukli,» Db.lv skaidroja SIA Liviko pārstāve, zvērināta advokāte Inese Lielpinka.

Abas puses vienojušās par mierizlīgumu, tādējādi tiesvedība pašlaik ir izbeigta. Turpmāk Cido grupa būs tiesīga izmantot gan saukli «Vīru», gan «Īstu vīru alus» savās reklāmās, savukārt Liviko tika atmaksāta kompensācija, kuras apmērs netiek atklāts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājniece Ilze Šupstika pamet labi atalgotu darbu, lai no sirds nodotos tam, par ko kādreiz teica «nekad», radījusi bērnu apģērbu zīmolu Little lion

Ilze nekad apzināti nav mācījusies šūt, bet vidusskolas laikā apmeklējusi dažādus pulciņos. Kleitas Ilze savai meitai nekad nav pirkusi veikalos, vienmēr šuvusi pati, tomēr nebija iedomājusies, ka šūšana varētu kļūt par pamatnodarbošanos. «Kad man kādreiz teica – tev ir tik skaistas kleitas, vajadzētu ar to nodarboties, man likās – nu nē, negribu būt šuvēja. Valdīja stereotips – ja ir augstākā izglītība, tad taču nestrādā par šuvēju, » viņa stāsta.

Viņa strādājusi algotu darbu, saņēmusi labu atalgojumu, taču kādā brīdī radusies sajuta, ka vairs nejūt piepildījumu, kaut kas ir jāmaina. Arī Ilzes vīrs viņu atbalstīja un mudināja iet prom no darba, nopirka sievai audumus, un viņa sāka darboties. Sākotnēji viņa sprieda, ka varētu strādāt ar trikotāžas audumu, jo tas ir vienkāršāk. «Sāku skatīties, ko dara citi, un darīju pilnīgi pretējo. Tie, kas mājas apstākļos kaut ko šuj, lielā mērā izmanto trikotāžu, taču šis audums nebija īsti manējais. Man ir svarīgi, ka manām kleitām ir kokvilnas oderīte, skaistas podziņas un auduma pogu cilpiņas, lai kleitas ir svinīgas, taču lai ir arī viegli mazgājamas. Citi vecāki saka – galvenais, lai kleitas nebūtu jāgludina, tāpēc cenšos izmantot šādus audumus,» stāsta Ilze. Visbiežāk apģērbu radīšanai tiek izmantota kokvilna, mākslīgais zīds, zīds, samts, bet oderēm pārsvarā tiek izmantota kokvilna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī kopējais noguldījumu apjoms bankās pieaug, tomēr par tiem izmaksātās peļņas apjoms samazinājies par 40%.

Tādējādi uzņēmumiem un privātpersonām par viņu noguldīto naudu, ko bankas parasti izmanto jaunu kredītu izsniegšanā, gada laikā gar degunu aizgājuši vismaz 60 miljoni latu, bet bankām tas ļāvis būtiski samazināt izdevumus, uzlabot peļņas rādītājus un pat palielināt darbiniekiem algas, liecina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) apkopotā informācija par banku darbības rādītājiem šā gada 30. jūnijā.

Vācija atdziest

Vājie Vācijas ekonomikas dati Latvijai nenozīmē strauju eksporta kritumu, tomēr uzņēmumiem laiks piedomāt par noieta tirgu diversifikāciju.

Vācijas ekonomikas pieaugums šā gada otrajā ceturksnī tikpat kā apstājies, IKP pret šā gada pirmo ceturksni pieaudzis tikai par 0,1%, liecina jaunākie Vācijas Federālās statistikas pārvaldes dati.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas alkoholisko dzērienu ražotājs Liviko plāno novirzīt 10-15 miljonus eiro nodokļu naudas ārpus Igaunijas saistībā ar valstī plānoto akcīzes nodokļa likmes paaugstināšanu alkoholam, vēsta raidorganizācija ERR.

Liviko valdes priekšsēdētājs Janeks Kalvi norāda, ka šādas darbības paredzētas, lai nosargātu uzņēmuma konkurētspēju.

«Mēs to nedarām, lai negatīvi ietekmētu Igaunijas valsti, bet gan lai glābtu mūsu uzņēmumu,» uzsver Kalvi.

Viņš uzskata, ka Igaunijas valsts līderi neaptver, ka Igaunija nav sala. «Mums ir kaimiņi Somijā, Latvijā, un pārrobežu tirdzniecība ar kaimiņiem darbojas. Ir žēl noskatīties, kā uz to tiek uzspļauts un Igaunijas konkurētspēja tiek zaudēta šādā veidā. Kā biznesa vadītājam man ir jāpielāgo savs bizness. Mums šis ir izdzīvošanas jautājums, nevis valsts ietekmēšana,» sacīja Kalvi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liviko kļuvis par Bacardi – Martini grupas pārstāvi Latvijā

,06.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar šī gada 1.janvāri alkoholisko dzērienu izplatītājs SIA Liviko kļuvis par oficiālo Bacardi-Martini grupas pārstāvi un produkcijas izplatītāju Latvijā.

Bacardi-Martini grupa ir viena no vadošajiem alkoholisko dzērienu grupām pasaulē, un tās piedāvātā produkcija ieņem vadošās pozīcijas dažādu augsti kvalitatīvu dzērienu kategorijās.

Bacardi-Martini grupas dzērienu portfelis ietver sevī tādus produktus kā Bacardi rums un kokteiļi, vermuts un dzirkstošais vīns Martini, degvīns Grey Goose, konjaks Otard, džins Bombay Sapphire, tekila Camino Real, viskijs Dewar’s un citi.

SIA Liviko direktors Urmas Silmans komentē: «Bijām izvirzījuši sev par uzdevumu piesaistīt starptautiski atpazīstamus zīmolus LIVIKO piedāvāto dzērienu portfelim, jo, neskatoties arī uz kritušos pirktspēju, Bacardi - Martini grupas dzērieni ir labi atpazīstami Latvijas patērētāju vidū un joprojām pieprasīti.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

LIVIKO izplatīs Constellation grupas vīnus Baltijā

Vēsma Lēvalde, Db,25.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkoholisko dzērienu izplatītājs Baltijā – LIVIKO grupa kļuvusi par oficiālo Constellation grupas pārstāvi un piecu prioritātes vīnu zīmolu izplatītāju Igaunijā, Latvijā un Lietuvā.

Constellation grupa ir vadošā pasaules vīna grupa ar vairāk nekā 5.2 miljardu ASV dolāru gada apgrozījumu un vairāk nekā 250 dzērienu zīmoliem. Gadā grupas uzņēmumi saražo vairāk nekā 1 miljardu litru vīna. Sākot ar šo gadu, LIVIKO grupas kompānijas Baltijā ieguvušas tiesības izplatīt Constellation grupas vīnu zīmolus Hardy’s, Paul Masson, Robert Mondavi, Echo Falls un Nobilo. Hardy’s is vairāk nekā 150 gadus sens austrāliešu vīnu zīmols, kas dibināts kā ģimenes uzņēmums un turpina šo pēctecību vairākās paaudzēs. Robert Mondavi ir vadošā Kalifornijas vīna darītava, kas savu dzērienu vēsturi aizsākusi 1966.gadā. Paul Masson vīnu zīmolam ir vairāk nekā 100 gadu vēsture, un tas pazīstams kā Kalnu vīndarītava, ko 1905.gadā Sanfrancisko apkaimē dibināja jauns un ambiciozs francūzis Pols Masons. Echo Falls ir atpazīstams Kalifornijas vīnu zīmols. Nobilo – viens no Jaunzēlandes vīnu pionieriem, kura zīmolu vēsture aizsākusies 40.gados. AS Liviko nodarbina 201 darbinieku Igaunijā, 97 Latvijā and 76 Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Boeing zināja par 737 MAX lidmašīnu drošības sistēmas nepilnībām gadu pirms Lion Air katastrofas

LETA,06.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmuma «Boeing» inženieri aviolainera «737 MAX» pilotu brīdināšanas sistēmas nepilnības konstatējuši jau 2017.gadā jeb gadu pirms Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» lidmašīnas katastrofas, teikts svētdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

«Boeing» norāda, ka uzņēmuma vadība par šo problēmu uzzinājusi pēc «Lion Air» lidmašīnas katastrofas pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki. Savukārt pēc vairākiem mēnešiem Etiopijā avarēja «Ethiopian Airlines» lidmašīna «Boeing 737 MAX 8» ar 157 cilvēkiem, kas visi gāja bojā.

Pēc šīm katastrofām «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnu izmantošana pārtraukta visā pasaulē.

«Boeing» vēsta, ka šķietami standartizēts aprīkojums, kas informē pilotu par neatbilstībām starp uzplūdes leņķa indikatoriem, patiesībā netiek aktivizēts, ja aviokompānijas neiegādājas papildu indikatoru.

Tādējādi lidsabiedrībām, kas šo papildu indikatoru nav iegādājušās, tai skaitā «Lion Air» un Ethiopian Airlines, netiek nodrošināta šī drošības funkcija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lion Air aviokatastrofā bojāgājušā pasažiera ģimene tiesā iesūdzējusi kompāniju Boeing, raksta BBC.

Prasība tiesā iesniegta saistībā ar to, ka Boeing nav informējusi pilotus un aviokompāniju par defektu saistībā ar lidmašīnas 737 Max sensoru, kas varēja izraisīt lidmašīnas pikēšanu. Aviokompānija gan aizvien apgalvo, ka ir pārliecināta par 737 Max drošību.

Jau ziņots, ka 29.oktobrī zemo cenu aviokompānijas «Lion Air» lidmašīna «Boeing 737 MAX 8», kas ar 181 pasažieri un astoņiem apkalpes locekļiem bija ceļā no galvaspilsētas Džakartas Sukarno-Hatas lidostas uz Pangkalpinangu Bangkas salā, 13 minūtes pēc pacelšanās iekrita Javas jūrā Rietumjavas provinces piekrastē.

Ir atrasta viena no lidmašīnas «melnajām kastēm», kurā ierakstīti lidojuma dati, taču joprojām tiek meklēta otra «melnā kaste» ar pilotu sarunu ierakstiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Boeing paraksta lielāko darījumu komerciālās aviācijas vēsturē

Jānis Rancāns,14.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kompānija Boeing un Indonēzijas lidsabiedrība Lion Air oficiāli parakstījušas darījumu par 230 lidaparātu piegādi. Darījuma vērtība tiek lēsta 22,4 miljardu ASV dolāru apmērā, un tas ir lielākais komerciālās aviācijas vēsturē, vēsta AFP.

Indonēzijas aviokompānija pasūtījusi 201 Boeing 737MAX un 29 Boeing 737–900ER lidaparātus. Tāpat Indonēzijas lidsabiedrībai ir arī tiesības vēlāk iegādāties papildus 150 lidaparātus.

Darījums tika noslēgts aizvadītajā novembrī, ASV prezidenta Baraka Obamas Indonēzijas vizītes laikā. Paredzēts, ka pirmās lidmašīnas Indonēzijas aviokompānijai tiks piegādātas 2017. gadā. Visas lidmašīnas plānots piegādāt līdz 2026. gadam.

«Mēs esam sajūsmināti, ka būsim pirmā aviokompānija Āzijā, kura lidos ar Boeing 737MAX,» sacīja Lion Air dibinātājs un direktors Rušdi Kirana (Rusdi Kirana). R. Kirana arī norādīja, ka finansējumu apjomīgajam pirkumam paredzēts piesaistīt no ASV Eksporta Imoprta bankas, kā arī no privātām bankām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Indonēzijā avarējusī lidmašīna iepriekšējā reisā reģistrējusi neuzticamus rādījumus

LETA,30.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Indonēzijas iekšzemes reisa pasažieru lidmašīna, kas pirmdien iegāzās jūrā ar 189 cilvēkiem, iepriekšējā reisā reģistrēja neuzticamus augstuma un ātruma rādījumus, ziņo aviācijas negadījumu datubāze Aviation Safety Network.

Zemo cenu aviokompānijas Lion Air lidmašīna Boeing 737 MAX 8 ar 181 pasažieri un astoņiem apkalpes locekļiem bija ceļā no galvaspilsētas Džakartas Sukarno-Hatas lidostas uz Pangkalpinangu Bangkas salā, kad 13 minūtes pēc pacelšanās iekrita Javas jūrā Rietumjavas provinces piekrastē.

Īsi pirms lidmašīna zaudēja sakarus ar kontroltorni un nogāzās, tās pilots lūdza atļauju atgriezties Džakartas lidostā, paziņojot, ka lainerim radusies tehniska problēma.

Amatpersonas paziņojušas, ka vairs necer atrast izdzīvojušos.

Aviation Safety Network mājaslapā teikts, ka Boeing 737 MAX 8 iepriekšējā lidojuma laikā no Denpasaras uz Džakartu reģistrējis neparastus augstuma un ātruma rādījumus uzreiz pēc pacelšanās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alkohola patēriņš Igaunijā gadu no gada pamazām samazinās, tāpēc Liviko AS attīstības iespējas saredz eksporta tirgos – gan ar savu enkurzīmolu Vana Tallinn, gan šobrīd populāro džinu

Turklāt tieši pēdējā laikā Igaunijas alkoholisko dzērienu tirgū notiek viļņošanās un šūpošanās paaugstinātās akcīzes dēļ, no kā ieguvēji ir te, pāri robežai, stāsta Igaunijas alkohola ražotāja Liviko AS valdes priekšsēdētājs Janeks Kalvi (Janek Kalvi).

Akcīzes turbulence

«Šobrīd situācija ir diezgan turbulenta. Izmaiņas tirgū, normatīvos, visa veida ierobežojumi un regulējums spēcīgi ietekmē biznesu, un mums tam jāpielāgojas,» saka J. Kalvi. Viņš uzskata, ka Latvijas alkohola tirdzniecības juridiskais regulējums ir stabilāks. Igaunijas valdība akcīzes nodokli palielinājusi jau septiņus gadus pēc kārtas. Tas veido lielu daļu no alkohola cenas plauktā, un tad, kad valdība to palielina par 10 vai 15%, tas rada haosu – jo īpaši ražotājiem. «Laikā, kad nevari būt pārliecināts, vai atlaist vai pieņemt cilvēkus, ir sarežģīti vadīt biznesu. Man kā kompānijas vadītājam ir sāpīgi pieņemt lēmumus saistībā ar darbiniekiem, jo īpaši, ja ir jāatlaiž 20 vai 30 cilvēki. Taču tajā pašā laikā man ir atbildība pārējo darbinieku priekšā. Man jāuzver, ka neesam pret akcīzes nodokļa pieaugumu, saprotam, ka vienā brīdī patēriņš ir gājis pārāk tālu un sabiedrībā ir radījis daudz problēmu. Nedzīvojam sapnī, ka katrs igaunis ik gadu lietos vairāk alkohola, tas nav iespējams. Patēriņš katru gadu samazinās, paradumi mainās, cilvēki kļūst gudrāki. Taču tas nenozīmē, ka obligāti ir vajadzīgas ļoti straujas izmaiņas. Tās var radīt pretēju efektu. Kad vēlas mainīt paradumus un kultūru, ir jārēķinās, ka tas vienmēr prasa laiku. Piemēram, pirms 20 gadiem bija ļoti daudz problēmu ar autovadītājiem, kuri neizmantoja drošības jostas. Tagad to izmantošana ir pavisam normāla. Šis piemērs parāda, ka daudzas lietas prasa laiku. Ilgtermiņā alkohola patēriņš samazinās. Valdībai vajadzētu pieņemt saprātīgākus lēmumus, lai noteikumus padarītu stingrākus soli pa solim. Mūsu rekomendācija ir palielināt akcīzes nodokli par 5% gadā. Tas, iespējams, radīs sarežģījumus ražotājiem, taču ne tuvu tādus, kādi tie ir tagad,» saka J. Kalvi.

Komentāri

Pievienot komentāru